0

TEST Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT: Hrabro srce

Vrlinama koje su ga „pogurale“ na vrh liste najprodavanijih krosovera, Qashqai je nedavno dodao i novi 1,3-litarski turbomotor, dostupan u dva nivoa snage, a mi smo testirali snažniju verziju od 160 KS u kombinaciji sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Osim toga što je jedan od pionira krosover segmenta kakvog danas poznajemo, Nissan Qashqai mnogi će pozavideti i na statusu bestselera. U poslednjih desetak godina, u proseku beleži 200.000 prodatih jedinica godišnje i to samo u Evropi! Sve veći broj konkurenata očigledno nije pomutio slavu „Japanca“ tako da je njegova konstanta prodaje i dalje na visokom nivou. Aktuelni model je „u životu“ već šest godina, s tim da je pre dve prošao tretman podmlađivanja.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, od 2017. na sceni je modernizovana verzija druge generacije, koja je dobila blago osvežen spoljašnji izgled i doteran enterijer. Modernizacija je donela i asistencije u vožnji kao što su detekcija drugih vozila i pešaka sa upozorenjem te funkcijom automatskog kočenja, automatsko parkiranje bez upotrebe ruku, jasniji prikaz na displeju koji daje sistem kamera oko vozila…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da u Nissanu predano i kontiniuirano rade na osavremenjivanju, svedoči i to što je prošle godine uveden paket novih tehnologija odnosno „pro pilot“ sistem drugog nivoa autonomne vožnje, koji objedinjuje adaptivni inteligentni tempomat, održavanje vozila u traci i pomoć kada sam može da vozi u stani-kreni režimu u gradskim gužvama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I da ni tu nije kraj poboljšanjima, potvrđuje upravo ovaj test gde Qashqai u prvi plan stavlja potpuno novi pogonski agregat. Reč je o inovativnom, malolitražnom 1,3 benzinskom turbomotoru, razvijenom u saradnji Renault-Nissan alijanse i Daimlera, koji se ugrađuje u spektar modela, kao što su Mercedes A-klase, Renault Megane, Mitsubishi ASX…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče Nissan Qashqai, dobio je zadatak da odmeni 1,2 turbo od 130 KS i 1,6 turbo od 165 KS. Shodno tome novi pokretač nudi dva nivoa snage, 140 KS i 160 KS. Slabiji dolazi isključivo sa ručnim šestostepenim menjačem, dok drugi ostavlja izbor između ručne i automatske transmisije. Mi smo za test dobili snažniji model u kombinaciji sa novim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prenosa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pre nego što se usredsredimo na sve ono što pruža novo „srce“, podsetićemo se proverenih atributa koji su ovaj model učinili toliko popularnim. Na prvom mestu to je kompaktan, oštar dizaj koji rezultira privlačnom pojavom. Sa dužinom ispod 4,4 metara, te visinom od oko 1,6 metara, Qashqai je jedno od manjih vozila u svojoj klasi. Interesantno je da mu to nije predstavljalo poteškoću da ostane u vrhu i odbije napade mahom većih konkurenata.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Možda i zbog toga što kabina, iako deluje pomalo konzervativno u poređenju sa modernijim rivalima, nudi primeren ambijent za četiri odrasla putnika. Pored prostora za noge i glave, kako napred tako i pozadi, pohvalu zaslužuje i funkcionalnost. Ima dovoljno ostava i pregrada za sitnice, a jedino se prtljažnik zapremine 430 litara ne može okarakterisati kao svetla tačka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Doduše, „Japanac“ ne briljira ni u pogledu ergonomije – prednja sedišta su neobično oblikovana i umesto da u njih ulegnete, stičete utisak kao da vas pomalo „izbacuju“. No, vremenom se naviknete na takvu poziciju sedenja i taj čudan osećaj nekako već iščezne. U tome pomaže i malo, ali veoma energično „srce“. Iako ima 5 KS manje, novi motor oslobađa 30 Nm više od prethodnika, ukupno 270 Nm. U vožnji iskazuje veoma dobru elastičnost, a posebno mu raste „raspoloženje“ u visokim obrtajima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Iako ubrzanje od cirka 10 sekundi ne zvuči toliko fascinantno, živahnost i subjektivan osećaj ubrzanja su za svaku pohvalu. Voznoj dinamici dosta doprinosi novi menjač sa dvostrukim kvačilom koji nudi S sportski režim rada, kao i manuelni kada je, zbog odsustva pedala pri upravljaču, potrebno pomerati ručicu napred-nazad kako biste menjali stepene prenosa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U sportskom modu, Qashqai sa 160 KS je veoma zabavan – bez oklevanja žustro grabi napred, a posebno pojačava tempo kada skazaljka pređe 2.500 o/min. U takvom „zamahu“ ostaje sve do 6.500 obrtaja, a kao što je živahan i temperamentan u višim obrtajima, isto tako se odlično snalazi i pri nižim te lako i tečno prihvata gas.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, performanse su daleko ubedljivije za upravljačem negoli na papiru i može se reći da Qashqai iznenađuje koliko je zabavan u dinamičnoj vožnji. Ali sav taj sjaj bio bi pomućen da potrošnja nije na prihvatljivom nivou. U gradu se može prevaliti 100 km sa 8 – 9 litara, na otvorenom „pije“ oko 6 litara, a na auto-putu 7,3 litara pri konstantnih 130 km/h. Ovo su sasvim korektni parametri imajući u vidu da je reč o SUV modelu teškom jednu i po tonu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kao i dosad, poseban adut Qashqai je cena. Naime, model sa 160 KS i automatskim menjačem Qashqai 1.3 DIG – T DCT kreće od 22.200 evra u osnovnoj opremi Visia. Testirani primerak u najvišem paketu Tekna („ful“ LED svetla, alu felne 19-ice, sistem kamera, električno podešavanje sedišta sa memorijom) nalazi se na drugom kraju cenovnika i košta 29.200 evra sa dodatnim Nappa kožnim paketom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovakvom cenovnom politikom Nissan značajno sužava krug potencijalnih rivala, pa su najbliže alternative Qashqaiju modeli poput Hyundai Tucson i Ford Kuga. Međutim, ni prvi, ni drugi, nemaju tako efikasan i moderan agregat, pritom aktuelna Kuga broji poslednje dane jer uskoro se očekuje početak prodaje nove generacije. Sa aspekta uloženo – dobijeno Qashqai 1.3 DIG-T predstavlja zaista dobar izbor, pod uslovom da nemate potrebu za pogonom na sva četiri točka, jer ga nije moguće dobiti uz novi benzinski motor.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.394 x 1.806 x 1.595 mm, međ. rast. 2.646 mm; zapremina prtljažnika 430/1.585 lit, masa 1.440 kg
    Motor benzin, redni, 4 cilindra, 1.332 ccm, 160 KS pri 5.500 o/min; 270 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, sedam stepeni prenosa; pogon na prednje točkove
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator; nazad torziona osovina
    Kočnice                samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 9,9 s; 200 km/h; 5,8 l/100 km; emisija CO2 131 g/km
    Cena od 22.200 evra

    Ocene
    ▲ Motor i menjač, zabava u vožnji, cena
    ▼ Prednja sedišta, prtljažnik

    Utisak
    Nissan Qashqai sa novim motorom pokazuje iznenađujući temperament

    chats-viber-ts

    Tagovi: dig-t, krosover, nissan, qashqai, test