0

TRAVEL TEST Mercedez-Benz V 250 4MATIC Brabus: Posao u Italiji

Iako je na zalasku prve faze, jer je upravo predstavljena restilizovana verzija Mercedes-Benz V-klase, mi smo sa „odlazećim“ modelom imali jedno veoma lepo i komforno putovanje do Italije i nazad...

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

Uvek kada negde putujemo automobilom, a u pitanju je nešto duža relacija, konstantno se nameće pitanje izbora vozila. Naravno, naše želje su jedno, a mogućnosti uvoznika i distributera vozila u Srbiji drugo. Relativno je malo onih koji mogu da izađu u susret našim, ne hirovima, već realnim potrebama za vozilima dovoljno velikim da se u njih udobno smesti, recimo, četvoročlana ekipa, sve sa potrebnom opremom, ali da bude zadovoljen i kriterijum ekonomičnosti.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pred početak proleća, ugovorili smo test vožnju Lamborghini Urusa u Italiji. To znači da nam je bio potreban i automobil kojim bismo otišli do Bolonje i okoline… Sve u svemu, nekih 950 kilometara u jednom pravcu, nešto po „lokalu“, a potom isto toliko nazad. Uglavnom je to auto-put, mada ima nešto malo vožnje i po regionalnim putevima, ali i gradovima.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Nekoliko dana bili smo u potrazi za vozilom da bi smo iznenada shvatili u koju zvezdu treba da se zagledamo! Naime, Star Import, uvoznik Mercedes-Benz i Smart vozila kod nas, već izvesno vreme raspolaže jednom V-klasom, i to neobičnom, sa Brabus dodacima. Idealno, jer odgovara i po dimenzijama, naravno i komforu, pa i imidžu. Čak nas ni potrošnja goriva verzije V 250 d sa motorom od 2,2 litre i preko 200 KS nije zabrinula, ni pogonom na sva čeitri točka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za zadovoljstvom prihvatamo ovaj specifičan “kombi” kao svoju „novu kuću na točkovima“… Da, stvarno kuću, jer po spoljašnjim gabaritima, dužnom preko 5 metara, visinom od 1,8 i širinom od 2,2 metra, V-klasa se nikako ne može smatrati malom. A i po izgledu nije tipičan van, tako da onaj termin „minivan“ nikako nije odgovarajući. To je moderan luksuzni van koji, iako je nastao 2014. kao naslednik Vita, lagano je menjan, da bi se sada stiglo do ovog elegantnog, aerodinamčki prilično efiskasnog i ekonomičnog vozila.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Trenutno, čak i na zalasku karijere, jer upravo su u Barseloni test vožnje nove V-klase, kojoj smo takođe prisustvovali, mi i dalje smatramo da ova izgleda odilično. Skladno i nenametljivo, uprkos veoma dinamičnom obliku za jedan van. To je nimalo ne osujećuje da bude praktična, iznad svega, bar u smislu za ovo što je nama potrebno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Jer, nekada davno u redakciji smo mi imali jedan Mercedes-Benz Vito sa pet sedišta, tj. samo sa srednjom klupom i bio je izuzetno omiljen. Pogotovo kod TV snimatelja i fotografa, jer omogućava nesmetan rad u pokretu, zbog velikih kliznih bočnih vrata. Kako su godine prolazile, Mercedes je otišao dalje, tačnije mnogo dalje od tog Vita, koji u poređenju sa ovom V-klasom izgleda smešno! Dobro, mnogo toga u poređenju sa ovim vanom izgleda smešno, pogotovo ukoliko se u obzir uzmu i specijalni aerodinamički dodaci Brabusa, pa naplaci od 19 cola, završeci izduvnog sistema, itd. Tih detalja ima taman toliko da ne bude preterano i da tamno-plavi van zadrži onu dozu decentnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Spomenuta bočna klizna vrata, u ovom slučaju, elektro-pomična su prava „vrata raja“ ili putničkog komfora u izvesnom smislu. Ne, ovo nije preterivanje, jer ovo je vozilo kod kojeg vozač i suvozač nisu u boljoj poziciji od putnka u drugom, pa i trećem redu. Iza njih za smeštaj ostalih putnika ostaje gotovo 2,3 metra dužine i 1,2 visine… OK, tu teba uračunati i prtljažnik koji u toj konfiguraciji nije velik, ali se uvek može ići „u visinu“, pa i koristiti prostor iznad oborenih sedišta u trećem redu. Zato pakovanje neće predstavljati neki poseban problem.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A ako, recimo, okrenete sedišta iz srednjeg reda za 180 stepeni, dakle prema nazad, podiginete, odnosno rasklopite stočić koji se nalazi u pomičnom boksu između i partija karata, šah namerno ne spominjemo jer se kod nas Srba uglavnom igra kada smo „pod pritiskom“ pa ne možemo napolje, može da počne! I ne moraju biti karte. Prostora je dovoljno da mogu nesmetano da stanu dva računara, tako da nam je V-klasa poslužila i kao mobilna redakcija. A dobra stvar je što noge možete slobodno pomerati i u stranu, jer konfiguracija 2 + 2 ili još preciznije četiri potpuno odvojena sedišta, inače veoma udobna, to dozvoljava.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ni vozač, ni suvozač nemaju razloga da se žale. Kokpit pred njima izgleda moderno i funkcionalno, a posebno je zanimljivo njegovo noćno osvetljenje. Za vozača bi se čak moglo reći nautičkim rečnikom da ima „skipersku“ poziciju, od položaja sedenja do preglednosti instumenata i jednostavnosti njihove upotrebe. Tablet displej na vrhu centralne konzole pomalo odudara od svih zaobljenih formi, ali predstavlja samo „srce“ COMMAND Online infotejment sistema V-klase. Sve što je najvažnije i najpotrebnije nalazi se tu, mada ima „udvajanja“ u smislu pojedih komandi koje su raspoređene na multifunkcionalnom upravljaču i oko njega. No, generalno razlike nisu velike u odnosu na ostale automobile Mercedes-Benza, baš kao ni grafika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međuosovinsko rastojanje od tačno 3,2 metra omogućava, ne samo prostranost i komfornu voznju, već i dobru stabilnost. I to ne važi samo za duge pravce i monotoniju auto-puta od Beograda do Zagreba. Čak i u krivinama kroz Sloveniju, pa i u krivudanjima „iz trake u traku“ zbog radova u Italiji, V-klasa je na nivou. Upravljivost je iznad očekivanja, pogotovo kada smo sa njom krenuli da na planiskim putevima južno od Bolonje pratimo Urus!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U drugačijim okolnostima, po zimskom vremenu, svakako da bi 4MATIC pogon više došao do izražaja. Inače, pored prenosa snage na sve točkove, V-klasa nudi i tzv. Hill Descent Control funkciju od koristi kada za spuštanje niz veći nagib. Možete programirati brzinu, recimo 10 km/h i elektronika će se pobrinuti da se automobil mirno i ujednačenim tempom spusti dok je vozač istovremeno „oslobođen“ nožnih komandi. Dobro, ovo je, ipak, u svojoj osnovi „nosač ljudi“, a ne neki supersportski van.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Ipak, Brabus performans kit pobrinuo se da turbo-dizel motor od 2,2 litra sa 190 KS dobije dodatnih 45 KS i 70 Nm, tako da ukupna snaga iznosi 235 KS u 510 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Sedmostepeni automatski menjač radi besprekorno uglađeno, maksimalna brzina podognuta je sa 206 km/h na 210 km/h, mada se V-klasa nekako najbolje oseća ukoliko je vozite nekih šezdesetak kilometara sporije od toga. Konačno, tada je i potrošnja goriva mnogo prihvatljivija. Doduše nije onih deklarisanih 8,6 litara, ali je prihvatljiva…

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Mi smo od Beogada, tačnije redakcije na Novom Beogradu, preko Zagreba, Ljubljane, Udina i Padove, sve do Bolonje, tj. hotela kod mesta Santa Agata Bolonjeze prešli tačno 926 kilometara. To nam je uspelo za 8 h i 38 min efektivne vožnje, uz prosečnu brzinu od 107 km/h. Bord kompjuter je pokazao potrošnju od 9,3 litra na 100 kilometara, a najpreciznijom nezvaničnom i jednostavnom metodom, koja podrazumeva punjenje rezervoara zapremine 70 litara do vrha, resetovanje kilometraže, vožnju, pa ponovo punjenje i jednostavnu računsku operaciju količina goriva podeljena sa brojem pređenih kilometara, došli smo do cifre 9,4.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Imajući u vidu sve činjenice i okolnosti, ovo je rezultat za svaku pohvalu. Tim pre, što niko od nas nije osetio umor, niti se požalio da na bilo kakve posledice od dugog sedenja. Uveče u smo čak bili orni za još jedan krug po Bolonji. I tu, na u uskim ulicama u centru i tesnim parkinzima, veliki Mercedes se snalazi bez muke. On jeste veliki po dimenzijama, ali pre svega dužini. Ostalo, uključujući i manevarske sposobnosti su čak i bolje nego kod nekih putničkih automobila. Tu je i Active Park Assit kao i sistem kamera koje omogućavaju pregled situacije oko vozila u krugu od 360 stepeni.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Od ostalih sistema koji su od veće koristi na dugim putovanjima je svakako i Active Distance Assiste DISTRONIC, tj. onaj koji održava bezbedno rastojanje između V-klase i vozila ispred. Naravno, svi oni senzori koji uključuju svetla, brisače vetrobrana, detektuju vozila iz „mrtvog ugla“, održavaju ostanak u saobraćajnoj traci, čitaju saobraćajne znake i slično se podrazumevaju.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To znači da je Mercedes-Benz V 250d u paketu opreme Avangarde, sve sa Brabus dodacima lepo „spakovan“ van. Vozilo koje je namenjeno dugim putovanjima sa minimumom stresa. Međutim, nije da mu se ne može pronaći mana. Nama se, recimo, nije svidelo to što pedala kočnice pri samom vrhu skoro da ne reaguje! Tek kada je onako baš „nagazite“, dobijate željeni efekat. A tada se ostatak društva malo „zabrine“… Možda i zbog toga što služi kao luksuzni „šatl“ prevoz te bespotrebna suviše nagla kočenja, koja bi se eventalno omakla šoferu, ne bi vožnju učinila prjatnijom. No, koji god da je razlog za ovo, verovatno da ga nemački proizvođač ima. Jasno je da prvo treba kočiti intenzivno, a tek potom „dozirati“, no u ovom slučaju je to previše intenzivno!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve u svemu, mi smo „posao u Italiji“ obavili… Lako i bez problema. Osim, ako se izuzme to da je najveću žrtvu podnela memorijska kartica sa slikama upravo ove V-klase koja je volšebno otkazala poslušnost i niti jedan poznati sistem vraćanja podataka nije bio uspešan!?! Ironično, zar ne? Kao da nas je neko namero osujetio u tome da dokumentujemo obavljeni posao baš kako smo želeli i planirali… Možda je razlog što smo u povratku imali nešto veću prosećnu potrošnju od 9,6 litara? Možda?! Bilo kako bilo, komfor i luksuz V-klase nije i ne može biti jeftin, posebno kada je sve začinjeno ekskluzivnim Brabus paketom. U slučaju našeg testnog automobila, cena završava na visokih 97.356 evra.

    Zoran Živkov/TopSpeed


    Mercedes-Benz V 250 BlueTec Brabus

    Karoserija minivan, 6 sedišta; d x š x v 5.140 x 1.928 x 1.800 mm, međ. rast. 3.200 mm; zapremina prtljažnika 1.030 lit, masa 2.145 kg
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 2.143 ccm, 235 KS pri 3.800 o/min; 510 Nm pri 1.400 – 2.400 o/min
    Transmisija sedmostepena, automatska, 7G-TRONIC PLUS, pogon 4×4 4MATIC;
    Ogibljenje napred udvojena trouglasta ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 245/45 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za N/A s; 210 km/h; 8,6 l/100 km; emisija CO2 127 g/km
    Cena 97.356 evra

    Ocene
    ▲  izuzetan komfor i prostranost, kvalitet izrade, performanse iznad očekivanja
    ▼  nešto slabija mogućnost „doziranja“ sile kočenja

    Utisak
    Ako za višečlanu posadu tražite vozilo za duga putovanja, našli ste ga… Mercedes-Benz V-klasa, još malo „dorađen“ uz pomoć Brabusa, pravi je izbor

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4matic, brabus, mercedes-benz, travel test, v klasa