1

TEST Renault Kadjar Blue dCi 115: Pomak na svim poljima

Osvežen izgled i doterana unutrašnjost sa akcentom na udobnost i ergonomiju, „čistiji“ motori kao i savremenije asistencije u vožnji, predstavljaju ono najvažnije iz paketa „izmena i dopuna“ koji je Renault namenio Kadjaru. Kakve su šanse podmlađenog SUV-a da učvrsti pozicije u konkurentnom segmentu, otkriva nam model sa novim Blue dCi agregatom od 115 KS i pogonom na prednje točkove

Foto: Petar Marković

Foto: Petar Marković

U Renaultu itekako mogu biti zadovoljni jer su mnogo toga radili i uradili u prethodnih nekoliko godina. Dok prodaja cveta, francuski proizvođač može da se pohvali i izuzetno mladom gamom. Ako izuzmemo veliki krosover Espace, svi ostali članovi velike porodice su prilično sveži. Najnoviji model jeste Clio pete generacije, ali on je tek predstavljen u Ženevi, zajedno sa osveženim Twingom i dok se ne pojave u prodaji, status najmlađeg predstavnika na našem tržištu zadržaće redizajnirani Kadjar.

pročitaj još

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Od predstavljanja 2015. ovaj globalni igrač prodat je u više od 450.000 primeraka u 50 država širom sveta, a podatak o prosečnom tiražu od preko 100.000 po godini potvrđuje da je reč o uspešnom i važnom modelu. No, višegodišnji staž u sve konkurentnijem i sve popularnijem kompaktnom SUV segmentu bio je signal za uobičajenu modernizaciju na polovini tržišnog ciklusa. Očigledno da je zadatak konstruktora bio ostvariti napredak na svim frontovima, a posebno u pogledu kvaliteta i ergonomije.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Međutim, ono što se prvo da primetiti kod novog Kadjara jesu estetski zahvati. Zadržan je snažan LED svetlosni potpis sa linijama koje se tečno prelivaju na masku hladnjaka, samo što je ona sada dobila rešetku u visokom sjaju i za nijansu je masivnija. Jedan od upečatljivijih znakova raspoznavanja predstavljaju i nova svetla za maglu. Umesto okruglog dobila su kockasti oblik i pride su oivičena hrom lajsnama. Odbojnici su dobili na eleganciji time što su veće površine u boji karoserije, a manje je mat crnih elemenata.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    To se doduše ne razaznaje na testiranom modelu iz prostog razloga što je automobil u crnoj boji. U takav stajling se odlično uklapaju novi aluminijumski točkovi od 19 inča u dvobojnoj kombinaciji. Promenjena su pojedina rešenja i na zadnjem kraju, kao što su izmeštanje u odbojnik „maglenki“ i svetala za vožnju unazad. Sa dužinom 4,45 m, širinom 1,84 m i visinom 1,6 metara, Kadjar odaje utisak kompaktnog, a opet dovoljno robusnog automobila. U isto vreme, elegantan je odnosno dinamičan i sve to se uklapa u trendove SUV vozila.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    A postoje i oni savremeni trendovi prisutni u svim klasama, to se prvenstveno odnosi na sve veće prisustvo visokotehnoloških rešenja u smislu sigurnosnih sistema i asistencija, o kojima ćemo nešto kasnije, kao i povezanosti. Tako je Kadjar dobio R -Link 2 multimedijalni sistem sa unapređenim ekranom osetljivim na dodir. Nama iz nekog razloga nije „čitao“ MP3 fajlove, ali nudi brži odziv te bolju osvetljenost i bolje je integrisan u novo kućište tako da nimalo ne „štrči“ već je potpuno u ravni sa centralnim grebenom.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Na ovom grebenu se nalaze i nove komande klimatizacije gde su parametri prikazani u kružnim komandama. Testiranu verziju u visokom Bose paketu opreme odlikuju i veoma kvalitetni materijali, sedišta u kombinaciji štofa i kože te štepovi sa kontrasnim koncem duž oplata vrata i na površini kojom je prekrivena instrument tabla. Sama tabla je digitalna kao i ranije i daje tri različita prikaza. Treba naglasiti da oni ne zavise od režima vožnje kao u nekim drugim modelima, iz prostog razloga što ovaj primerak nije opremljen „multi-sens“ sistemom, te nudi samo običan i eko mod. Nema dakle, komfornog, neutralnog i sportskog režima…

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Nezavisno od paketa opreme, enterijer nudi bolju funkcionalnost nego ranije – napred uvedeni prilagodljivi držači za čaše, u unutrašnje stranice vrata staju flaše zapremine do 1,5 litara. U dnu centralne konzole, ispred ručice menjača, nalazi se mesto za odlaganje mobilnog telefona i tu smo pronašli jednu ozbiljnu manu. Naime, gornja unutrašnja ivica je oštra kao sečivo i kada posegnete za telefonom i krenete da izvučete ruku vrlo lako možete da se posečete!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Pored prostrane i funkcionalne kabine, u prilog velike upotrebljivosti ovog automobila ide i prtljažnik zapremine 527 litara koji će zadovoljiti takoreći sve potrebe višečlanih porocica. Za pohvalu je i mogućnost preklapanja prednjeg suvozačevog sedišta čime se olsobađa prostor za prevoz dugačkih predmeta, ali isto ne važi za zadnju klupu koja je deljiva samo u odnosu 60:40, a svakako bi bilo poželjno da postoji mogućnost obaranja 40:20:40, tako da bi se recimo skije provukle kroz rupu od naslona srednjeg sedišta.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Kao i oni napred, putnici pozadi će uživati u udobnom sedenju, a profitirali su i time što je sistem za ventilaciju sada uveden i za zadnji deo vozila. To je izuzetno važan „dodatak“ kada je reč o porodičnom automobilu gde se na zadnjim sedištima mahom voze deca, isto važi i za dve utičnice za punjenje mobilnih telefona i tableta koje se nalaze ispod pomenutih ventilacionih otvora. Zbog svega toga pomalo čudi da se zadnja vrata ne otvaraju šire, tako da je ulazak i izlazak iz vozila za one pozadi nešto teži.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    A koliko je novi 1,5-litarski Blue dCi sa svojih 115 KS u stanju da se izbori sa težinom od cirka jedne i po tone, proverili smo se tokom višednevnog testa u vožnji po gradu, ali i na otvorenom drumu. Uparen sa šestostepenim ručnim menjačem, ovaj motor sa maksimalnih 260 Nm prenosi snagu do prednjih točkova.

    Napomenućemo da testirani primerak nije bio opremljen tzv. Extended Grip sistemom protiv proklizavanja točkova koji dolazi kao alternativa 4WD pogonu i raspolaže funkcijama za vožnju po klizavom kolovozu (koči točak koji proklizava i obrtni moment šalje na suprotan točak), neravnom terenu (kontorliše prianjanje tako što smanjuje silu ubrzanja) i Expert (vozač gasom kontroliše obrtni moment, a sistem precizno dozira ubrzanje). Svakako da je bolje odabrati ovu opciju, naročito ako nameravate da posećujete brdsko-planinske krajeve tokom zimskih meseci.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Nevezano do vrste pogona, automobil je veoma tih, staložen i krajnje uglađen. Jedan od jačih aduta Kadjara 1.5 dCi je ekonomičnost, budući da nam je u gradskom ciklusu trošio oko 6, a na otvorenom 4,7 litara. Što se tiče performansi, one su skromne i tu ne treba imati velika očekivanja. Podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi dosta govori za sebe, a ni među-ubrzanja nisu energična tako da je za preticanje potrebno nešto više vremena odnosno slobodnog puta u suprotnoj traci. Ako ostavimo po strani „mlak“ temperament, svi ostali aspekti vožnje su na visokom nivou.

    Doduše, restilizovani Kadjar je napravio pomak i po pitanju performansi, jer novi motor daje 5 KS više i 10 Nm više od prethodnog, osim toga u tzv. „overbustu“ (funkcija natpritiska) nakratko može da oslobodi dodatnih 5 KS i 25 Nm. No, ono što bez sumnje daje najveći doprinos kvalitetnoj vožnji jeste udobnost koju ne dovode u pitanje ni najveći aluminijumski točkovi od 19 inča (u ponudi su felne od 17 do 19 inča). Putovanje je zaista prijatno čak i kada se vozi po neravnom kolovozu i to je nešto po čemu se Kadjar izdvaja od konkurencije, ne samo zbog mekog olasnjanja već i zbog savršenih prednjih sedišta, od kojih vozačevo ima i mogućnost produžetka sedalnog dela.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Kada se sagledaju svi aspekti modernizacije Kadjara, jasno je da uvedena poboljšanja bacaju jače svetlo na ovaj model čineći ga daleko modernijim i konkurentnijim. Sa prepoznatljivim francuskim šmekom, kvalitetnim enterijerom, ekonomičnim motorom i novim sigurnosnim asistencijama, Renault je Kadjaru osigurao još nekoliko uspešnih godina na tržištu. Na našem cena kreće od primamljivih 18.390 evra za verziju sa novim benzinskim motorom od 1,3 litra i 140 KS, dok testirani model u Bose paketu („ful“ LED svetla i maglenke, alu felne 19 inča, Bose ozvučenje, navigacija, produžetak sedalnog dela vozačevog sedišta…) staje 26.290 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Kadjar Blue dCi 115

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.489 x 1.836 x 1.613 mm, međ. rast. 2.646 mm; zapremina prtljažnika 472 lit., masa 1.531 kg
    Motor dizel, redni; 4 cilindra, 1.461 ccm; 115 KS pri 3.750 o/min; 260 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija ručna, šestostepena; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0-100 km/h za 11,7 s; 189 km/h; 4,6 l/100 km; emisija CO2 121 g/km
    Cena od 22.190 evra

    Ocene
    ▲ Tih i ekonomičan motor, udobnost, prostrana i kvalitetna kabina
    ▼ Performanse, pristup zadnjoj klupi

    Utisak
    Renault Kadjar je SUV za porodice koje traže udoban automobil sa kvalitetnim enterijerom

    chats-viber-ts

    Tagovi: dci, dizel, kadjar, renault, suv, test
    Popularni komentari
    • M
      Milan

      1.6dCi 130ks automat i to je to ili 1.3 benzinac sa 160ks isto automat, sve druge motorizacije odpadaju. Da sad ima i novi 1.7dCi 150ks, odlican odnos kubikaza snaga.