0

VOZILI SMO: Toyota Camry ponovo u Evropi

Toyota je posle više od jedne decenije čekanja vratila model Camry na evropsko tržište, a kako se pokazao i koje inovacije donosi, saznali smo na medjunardnoj prezentaciji u Šibeniku

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Japanski proizvodjač u 2019. godini korača krupnim koracima, a to potvrdjuje još jedan model koji će se naći na našem tržištu. Oni sa dobrim pamćenjem sećaće se imena Camry koji je napravio izvanredne uspehe na globalnom nivou. Nažalost, tržište se promenilo, a Camry je “otputovao” u Ameriku, dok je Evropa dobila nešto manji Avensis. Sada, više od 10 godina kasnije, akteri se ponovo smenjuju, a mi se nalazimo u Šibeniku, iza upravljača novog Toyotinog predsatavnika u D segmentu.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prvi utisak pri susretu sa modelom Camry nije probudio previše emocija. Ipak, kada smo ga malo bolje sagledali, pronašli smo par “ukusnih” detalja i dizajnerskih rešenja. Jedno od njih je svakako prednji gril koji vizuelno čini automobil širim i dinamičnijim.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ista priča nastavlja se i u enterijeru vozila. Oštre linije oplemile su ceo kokpit, gde hromirana kriva lajsna naglašava centralni deo kabine. Kao što smo i navikli od Toyote, tako se i ovde sve nalazi tamo gde očekujete, a materijali i završna obrada je prevazišla naša očekivanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Startovanjem agregata i ubacivanjem u D položaj ručice menjača, čuje se samo kratak zvuk upozorenja. Da, na boku automobila piše Hybrid i “prvi koraci” automobila odigravaju se na struju. Ipak, jačim stiskanjem papučice gasa budi se 2,5-litarski benzinski agregat koji isporučuje 218 konjskih snaga. Zbog toga, Camry dostiže 100 km/h za respektabilnih 8,3 sekunde.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Vožnjom po otvorenom, ali i magistralnom putu u Eco i Sport režimu vožnje, primetili smo odlično ponašanje vozila. Tom osećaju dosta “kumuje” i odlična poziciju sedenja koja zahvaljujući dugačkoj “teleskop” funkciji upravljača, omogućava vozaču da pronađe idealan položaj. Velike staklene površine doprinose dobroj preglednosti, a baterija smeštena nisko u zadnjem delu vozila čini automobil veoma okretnim, bez obzira što dužina iznosi skoro pet metara!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kako je ovo samo uvod u opširniju test koji ćete moći da pročitate u jubilarnom, 200. izdanju TopSpeed magazina, nećemo vam “otkrivati” previše detalja. Ipak, ukazaćemo na glavnu problematiku, ali i adute modela Camry. Naime, pomenuta pogonska jedinica “uparena” sa elektromotorom je za sada jedina opcija i to će u startu odbiti solidan broj potencijalnih kupaca, u kombinaciji sa zapreminom od 2,5 litre koja će biti “papreno” skupa za registraciju.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Srećom, mala potrošnja od oko 5,0 litara u kombinovanoj vožnji možda promeni njihovo mišljenjem, baš kao i akcijska cena od 32.900 evra za Style paket opreme koji sadrži i više nego što je potrebno. Od svih sigurnosnih sistema, do prednjih i zadnjih parking senzora, kamere za rikverc, LED prednjih svetala, jonizator vazduha i još mnogo toga.

    Iz Šibenika,
    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: camry, evropa, hibrid, test, toyota, vozili smo