0

TEST Renault Megane TCe 140 FAP: Ozbiljan nivo

Megane je nedavno obogatio ponudu novim turbo-motorom od 1,3 litra, razvijenim u kooperaciji Renaulta i Daimlera, a kako se pokazao u praksi proverili smo testirajući verziju od 140 konjskih snaga

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Četvrta generacija Renaultovog predstavnika u C segmentu naš je stari znanac, iako uopšte nije reč o starom modelu. Podsećamo, aktuelni Megane predstavljen je 2015. na Salonu automobila u Frankfurtu tako da je tek ušao u treću godinu tržišnog života, a mi smo zbog njegove bogate game u više navrata bili u prilici da se družimo sa svakojakim verzijama.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Testirali smo sedan sa oznakom Gran Coupe i 1.6 dCi motorom od 130 KS, nešto umereniju sportsku verziju GT sa motorom od 1,6 litara i 205 KS, čistokrvni sportski R. S. od 280 KS smo vozili na stazi, a u „gostima“ nam je bio i karavan sa 1,5-litarskim dCi motorom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, kako francuski proizvođač predano radi i kontinuirano širi ponudu, povod za ovaj test stigao je sa novim motorom. Reč je o pogonskoj jedinici razvijenoj u saradnji Renaulta i Daimlera, koja je odnedavno u upotrebi umesto 1.2 TCe motora.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Novi turbo-benzinac, sa aluminijumskim blokom i četiri cilindra, zapremine 1.332 kubna centimetra i filterom čestica nesagorelih ugljovodonika, ispunjava stroge Euro 6d-TEMP norme u pogledu potrošnje i emisije štetnih materija, a dolazi u čak četiri nivoa snage – od 100 KS, 115 KS, 140 KS i 160 KS, s tim da automatski menjač zasad nije ponuđen ni kod jedne verzije.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nama je na test stigao Megane TCe 140 FAP, a pomenuta oznaka sugeriše da je pod haubom motor sa 140 KS i 260 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta, koji prenos snage do prednjih točkova prepušta ručnom šestostepenom menjaču. S obzirom na to da je akcenat na novom motoru, mi smo se odmah fokusirali da što jasnije sagledamo sve što pruža ovo, relativno malo srce. Na prvom mestu ga odlikuje tih i miran rad, za razliku od trocilindarskih pokretača i dizel agregata koji, ma koliko dobro bili izolovani, manje ili više prenose karakteristične vibracije do kabine.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovde toga nema, ali zato ima sasvim dovoljno snage da se Megane ne postidi dinamičkih sposobnosti. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi te maksimalnom brzinom koja premašuje 200 kilometara na čas, performanse su sasvim OK, pa i više od toga. Samo jedna stvar ume da zasmeta, a to je izražena „turbo rupa“ na niskim obrtajima koja zahteva određeno privikavanje, ali kada se skazaljka obrtomera propne iznad brojke 2.000 sa prihvatanjem gasa i ubrzanjima nema nikakvih problema. Neće se svima dopasti ni nešto duži hod ručice menjača, ali za utehu ostaje što izuzetno meko i relativno precizno pronalazi položaj pri promenama stepena prenosa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kako bi se automobil što bolje prilagodio preferencijama vozača, na raspolaganju je poznati Multi Sense sistem sa različitim režimima vožnje, kao što su neutralni, ekološki, komforni, sportski i personalizovani. U skladu sa izborom menja se nivo servo asistencije, odziv na gas, zvuk i logično potrošnja, a sve to je propraćeno različitim grafičkim prikazima na digitalnoj instrument tabli, centralnom uspravnom ekranu dijagonale 8,7 inča, kao i promenom ambijentalnog osvetljenja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, najekonomičniji je „eko“ režim i uz njegovu pomoć u gradskom ciklusu Megane troši oko 7 litara, s tim da je i snaga motora značajno redukovana. Ukoliko ga vozite u neutralnom režimu, možete očekivati potrošnju od oko 7,5 – 8,5 litara u gradu. Na otvorenom putu je to dosta manje, oko 5,5 litara, dok na auto-putu pri konstatnih 130 kilometara na čas, dok se vrti na 2.800 o/min, motor „pije“ 7 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A za održavanje konstantne brzine, ali i bezbednog odstojanja od vozila ispred, brine aktivni tempomat koji dolazi uz doplatu od 290 evra i dostupan je uz dva paketa opreme, Intense i Bose koji je najviši i krasi testirani primerak. Od ostalih sigurnosnih sistema izdvajaju se upozorenje na nenamernu promenu trake, sistem za automatsko parkiranje bez upotrebe ruku, prednji i zadni parking senzori i zadnja kamera. No, naziv Bose bio ni imaginaran i pored sijaset interesantnih te svrsishodnih rešenja da multimedijalni sistem sa ekranom od 7 inča osetljivim na dodir i navigacijom nije pojačan veoma dobrim Bose ozvučenjem sa 12 zvučnika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Posmatrano spolja, ovu vrhunsku opremu razaznaćete po značkama ali i zatamnjenim zadnjim staklima, atraktivnim aluminijumskim točkovima od 17 inča, kao i „ful“ LED prednjim svetlima sa automatskom kontrolom dugih svetala. Moramo da se osvrnemo na spoljašnji izgled koji zaslužuje svaku pohvalu. Kompaktno oblikovani Megane deluje veoma dinamično, a poseban pečat daju atraktivni točkovi, krovni spojler i ovalni zadnji izduv.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost je takođe na visokom nivou. Pozicija sedenja takoreći idealna, a naročito se ističu odlična prednja sedišta. Francuzi su odmakli toliko daleko da su ponudili čak i podešavanje naslona za glavu po dubini, rešenje uglavnom rezervisano za skuplje modele premijum marki. A i kvalitet materijala je veoma blizu premijum nivoa, naravno govorimo o najbogatije opremljenom modelu koji ipak daje drugačiju sliku od jeftinijih verzija.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, sjajnu sliku u vožnji kompletira nešto drugo, a to je kombinacija udobnosti, upravljivosti, zvučne izolacije i performansi. To nema apsolutno nikakve veze sa poketom opreme. Savršenstvo naravno ne postoji, pa su i kod Megana prisutne određene manjkavosti, a u ovom slučaju to je na prvom mestu odsustvo prepoznavanja prepreke sa funkcijom upozorenja automatskog kočenja u gradskoj vožnji, sigurnosna stavka koja je standard kod većine modela na tržištu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, čak i bez toga, Megane svojim dopadljivim izgledom, prefinjenom kabinom i kvalitetom vožnje koji pruža iskazuje jedan zaista ozbiljan nivo, a sve to po ceni od 20.690 evra koliko staje ovako konfigurisan model.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Megane TCe 140 FAP

    Karoserija kompakt, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.359 x 1.814 x 1.447 mm, međ. rast. 2.669 mm; zapremina prtljažnika 384 lit, masa 1.353 kg
    Motor benzin, 4 cilindra, 1.332 ccm, 140 KS pri 5.000 0/min; 240 Nm pri 1.600 o/min
    Transmisija ručna, šestostepena; pogon na prednje točkove
    Ogibljenje napred MacPherson; nazad torziona osovina
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred 280 mm, puni diskovi nazad 260 mm
    Pneumatici 205/50 R17
    Performanse 0 – 100 km/h za 9,5 s; maksimalna brzina 205 km/h; potrošnja goriva 5,8 lit/100 km; emisija 132 g/km
    Cena 20.690 evra

    REJTING
    ▲ Motor, sedišta, udobno oslanjanje, kvalitetna kabina
    ▼ Nedostatak pojedinih sigurnosnih sistema, automatski menjač ne postoji kao opcija

    UTISAK
    Renault Megane sa modernim motorom i bogatim paketom opreme pretenduje na sam vrh segmenta

    chats-viber-ts

    Tagovi: daimler, megane, renault, tce, test, turbo