0

TEST Mazda6 CD 184 AT: Uglađenost za primer

Kako bi održala korak sa nemačkom „velikom trojkom“, ali i odmakla ostalim konkurentima iz klase, Mazda gotovo svake godine predstavlja određena poboljšanja na „Šestici“. Nakon karavana u Portugalu, gde smo testirali najsnažniju benzinsku verziju, sada nam je pažnju privukla limuzina sa unapređenim dizel motorom od 184 KS

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Odnos snaga među proizvođačima i njihova orijentacija prema kupcima je ništa drugo do promenljiva u složenoj jednačini koju postavlja savremena automobilska matematika. Danas imamo sve veću grupu proizvođača i modela sa željom da se priključe premijum segmentu, među njima i Mazdu koja je promenu kursa nagovestila još 2012. godine i to upravo lansiranjem treće generacije Mazde6.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, osim što predstavlja lokomotivu koja vuče čitav brend ka tom novom, višem koloseku, za ovu limuzinu D segmenta je specifično i to da svaki malo skreće pažnju time što dobija naizgled sitna, ali ipak primetna i značajna unapređenja. Ovakva strategija je u direktnoj korelaciji sa ambicijom Japanaca da ponude proizvod koji će biti interesantan onom soju kupaca koji želi više od proseka i za to je spreman da plati, ali ipak ne toliko da bi u razmatranje uzeo starosedeoce u premijum segmentu kao što su BMW Serije 3, Mercedes C-klase ili Audi A4. Kako bi održala korak za nemačkom „velikom trojkom“, ali i odmakla ostalim konkurentima iz klase, Mazda gotovo svake godine predstavlja određena poboljšanja na „Šestici“…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tako je nedavno sprovedena već druga modernizacija u aktuelnoj generaciji, a ovo je ujedno naš drugi susret sa restillizovaniom modelom. Podsećanja radi, prvi se dogodio lani na međunarodnoj prezentaciji u Portugalu, gde smo testirali karavan verziju sa najsnažnijim benzinskim motorom od 2,5 litra, a sada smo usmerili pažnju na limuzinu sa najsnažnijim dizel agregatom od 2,2 litra i 184 KS koja snagu na prednje točkove prenosi posredstvom šestostepenog automatskog menjača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kao po običaju, „fejslift“ nije promenio ovaj model iz temelja, ali je učinio da postane moderniji spolja i unutra, da ponudi bolju aktivnu sigurnost, više dinamičkih sposobnosti, ali i manju emisiju štetnih gasova. Najglasniji vesnik estetskih korekcija definitivno je nova maska hladnjaka. Ovaj element je preoblikovan i što je još važnije dobio je saćastu strukturu koju dodatno ističe glazura visokog sjaja. Blago su modifikovani i odbojnici mada se to ne primećuje na „prvu loptu“, baš kao ni nešto veći promer na izduvnim cevima pozadi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, jasno je da se Mazda još više oslanja na sportski potpis, uostalom još od predstavljanja aktuelne generacije uspela je da se izbori za status jedne od najdinamičnijih limuzina. U tome je uspela ne zbog snažnih motora i dominantnih performansi, koliko zbog oštrog upravljanja te sigurnog „ležanja“ u kombinaciji sa udobnom vožnjom. Sada su te karakteristike dodatno oplemenjene ojačanjima na šasiji i izmenama na oslanjanju gde je hod amortizera produžen zarad udobnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I to nije sve, budući da je rad G-vectoring sistema prekalibrisan kako bi se obrtni moment još preciznije dozirao na pogonske točkove. Kako bi automobil u krivinama bio još stabilniji, višak obrtnog momenta se redukuje kod točka koji ima manji stepen priananja čime se postiže veći stepen preciznosti vođenja kroz krivine i brži izlasci iz njih. Naravno ovo nije neki „sportista“ namenjen reli deonicama već pre svega automobil koji treba da se dokaže kao tiha i udobna krstarica.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za tu ulogu dovoljno je i 184 KS uz 445 Nm, koliko oslobađa 2,2-litarski biturbo dizel. Osim što je za desetak konja snažniji, ujedno je i „čistiji“ od prethodne verzije, a omogućava lako dostizanje ozbiljnih putnih brzina. Maksimalna je 220 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9 sekundi i ne može se okarakterisati kao svetla tačka, baš kao ni rad automatskog menjača koji pokazuje slabosti ukoliko „prečicom“ želite do punog ubrzanja. Bez obzira na mogućnost ručnog menjanja „brzina“ preko tastera iza upravljača, biranje stepena prenosa odvija se uz primetnu zadršku. Ako to ostavimo po strani, automatika odrađuje svoj posao sasvim korektno, prilično meko i komforno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa međuosovinskim rastojanjem od čak 2.830 mm stiže i komforna kabina sa reprezentativnom ponudom prostora, kako napred tako i pozadi. Sedi se nisko, ali veoma udobno. A jednako bezbrižno se prelazi i preko neravnina, a komfor putnika ne uspevaju da osujete ni veliki točkovi od 19 inča, kao ni odsustvo elektronski kontrolisanog oslanjanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za premijum doživljaj pobrinuće se odlična zvučna izolacija i kvalitetni materijali u kombinaciji sa gotovo pa savršenom završnom obradom. Koliko su u Mazdi posvetili pažnje i truda vidi se i po novim detaljima kao što su meke površine od imitacije prevrnute kože koje su upotrebljene ne samo za sedišta već i za deo prednjeg panela. A novost kod sedišta predstavlja i funkcija ventilacije koja dobro dođe u vrelim letnjim danima. Nama su na ovom zimskom testu bili dovoljni i trostepeni grejači.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Neke od stvari koje su nam se dopale u vožnji su novi head-up displej, moderniji LED farovi sa „produženim“ svetlosnim snopom, kao i sposobniji MRRC sistem odnosno radar u kombinaciji sa „kruz kontrol“ uređajem. Ovaj deo tzv. i-Active Sense sistema aktivne sigurnosti ne samo da vodi računa o bezbednoj udaljenosti od vozila ispred kada uključite tempomat na auto-putu, već je u stanju i da koristi funkciju automatskog kočenja sve do potpunog zaustavljanja. To može biti veoma svrsishodno u gradskoj vožnji, baš kao što je sistem kamera sa pogledom 360 stepeni koji olakšava parkiranje i manevrisanje u tesnacima kakvim obiluje svako urbano jezgro, pa i ono u Beogradu. Inače, ovaj sistem kamera je još jedan u nizu dodataka na restilizovanoj „mazdi6“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I ako želite da uživate u ama baš svim plodovima rada japanskih dizajnera i konstruktora, onda je vaš izbor verzija u ful opremi Mazda6 Takumi Plus po ceni od 37.390 evra. Ako vam se čini da je to mnogo, kao opasku za kraj dodaćemo da otprilike na toj koti počinje cenovnik za novi BMW Serije 3. Ako se zna koliko papreno se doplaćuju dodatne opcije kod nemačkih premijum marki, onda je jasno da Mazda6 svime što pruža opravdava svoju cenu.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Mazda6 CD 184 AT

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.870 x 1.840 x 1.450 mm, međ. rast. 2.830 mm; zapremina prtljažnika 480 lit., masa 1.410 kg
    Motor dizel, redni; 4 cilindra, biturbo, 2.191 ccm; 184 KS pri 4.500 o/min; 445 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, šestostepena; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multilink
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0–100 km/h za 9,0 s; 220 km/h; 5,3 l/100 km; emisija CO2 133 g/km
    Cena od 33.990 evra

    Rejting
    ▲ Komforan i luksuzan enterijer, balans između udobnosti i agilnosti, odlična zvučna izolacija
    ▼ Nešto sporiji automatski menjač

    Utisak
    Mazda 6 je sa najnovijim unapređenjima poprimila još više premijum obeležja

    chats-viber-ts

    Tagovi: dizel, limuzina, mazda6, skyactiv, takumi, test