0

TEST Peugeot Rifter: Prijemčiva alternativa

Francuski proizvođač nedavno je predstavio Rifter kao naslednika popularnog Partnera, a mi smo se upoznali sa putničkom verzijom ovog modela koji stavlja fokus na praktičnost, iako će svakako više kupaca steći u svojstvu komercijalnog vozila

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ne tako davno, ako ste želeli pristupačan automobil koji može da „spakuje“ četvoročlanu porodicu zajedno sa svim pratećim stvarima koje vam padnu na pamet (bicikl, skije i slično), izbor bi se po običaju sveo na neki automobil iz MPV segmenta. Danas, vozila iz klase monovolumena gotovo da su zaboravljena pod najezdom raznoraznih SUV modela, ali to ne znači su u potpunosti iščezla i da ih više nema u ponudi.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Najnoviji predstavnik dolazi iz francuske i nosi znak lava na prednjoj masci. Da, reč je o Peugeotu i novitetu po imenu Rifter koji je zapravo naslednik popularnog Partnera. Može igrati na dve pozicije, kao teretno, odnosno lako komercijalno vozilo i putnički automobil sa pet sedišta ili sedam sedišta u produženoj verziji. Uz obavezna klizna bočna vrata, u ponudi su dakle dve dužine karoserije – kompaktni model koji smo testirali zahvata 4,4 metara i raspolaže sa 2,78 m međuosovinskog rastojanja, dok produžena verzija sa gotovo 3 metra međuosovinskog razmaka zahvata u dužinu 4,75 metara.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Sa Peugeotom Rifter smo se upoznali na prezentaciji na Azurnoj obali. Već pri prvom susretu, jasno nam je stavio do znanja da nosi novi dizajnerski jezik iz Sošoa. Posmatrajući ga sa prednje strane, primećujemo velike svetlosne grupe u kojima su integrisana LED dnevna svetla. Njih deli crni gril sa hromiranim znakom lava na sredini. Ipak, ono što najviše doprinosi robusnom dizajnu je prednji branik ukrašen crnim i sivim lajsnama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sličan recept prenet je i na ostatak automobila, gde sa strane dominiraju veliki crni pragovi, klizna vrata i ogromne staklene površine, dok zadnji kraj krase uspravna štop svetla sa tri linije, kao da su isećena kandžama lava i velika vrata koja kriju ogroman prtljažni prostor od 775 litara. Iz praktičnih razloga gepeku se može pristupiti na još jedan način, otvaranjem staklene površine na zadnjoj strani vozila. Ceo izgled zaokružen je dvobojnim naplacima od 17 inča.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Smeštajući se u kokpit, prva stvar koju primećujemo jeste ogroman prostor oko nas. Svuda se nalaze male i velike pregrade za raznorazne sitnice, a posebno je interesantno da dizajn uopšte nije trpeo zbog toga! Već poznati i-Cockpit sa uspehom je implementiran i u Rifter, što znaći da se ispred sedišta nalazi volan malog obima sasečen sa gornje i donje strane kako bismo lakše manevrisali, ali i videli komandnu tablu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na centralnom grebenu na čijem vrhu se nalazi displej osetljiv na dodir od 8 inča, pozicionirani su menjač i taster za selektovanje režima rada automobila, odnosno takozvani Grip Control koji je deo dodatne opreme i doplaćuje se 720 evra. Mnoge će iznenaditi činjenica da je Peugeot rešio da uvrsti ovaj poznati sistem za poboljšanje trakcije na jedno MPV vozilo.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Grip Control specijalno prilagođava rad ESP sistema u zavisnosti da li se nalazite na snegu, blatu ili pesku. Osim toga, uključuje HADC (Hill Assist Descent Control) sistem koji pri veoma maloj brzini omogućava kontrolisano spuštanje na nizbrdicama pod uglom od 45 stepeni. Kada se aktivira, vozač ne mora da brine o kočenju, na njemu je samo da se skoncentriše na upravljanje, a automobil automatski koči motorom održavajući bezbednu brzinu.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Dakle, očigledno da su Francuzi rešili da prilično osposobe Rifter za vožnju van asfalta. To je jasan signal o nameri Peugeota da sa Rifterom prigrabi i deo kupaca koji su možda razmišljali i o nabavci nekog SUV modela. Tome u prilog govori i inovativni kokpit, te opcioni panorama krov, kao i još neki dodaci koji udaraju „lajfstajl“ pečat, poput wi-fi punjenja, 3D navigacije i sl.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    I ukoliko je dostupnost jednog sistema kao što je Grip Control za neke iznenađujuća, prostranost i funkcionalnost će svakako očekivati svi od ovakvog automobila. Situacija na zadnjoj klupi je jednako impresivna kao i napred, jer mesta ima na pretek, a utisku prostranosti dodatno doprinosi i opcioni stakleni krov! Ipak, najveći adut je prtljažni prostor koji na osnovnih 775 litara dodaje još 580 litara ukoliko se obore naloni zadnjih sedišta. To je dovoljno da se preveze, recimo, daska za surfovanje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Primerak koji smo izabrali za test bio je u najjačem GT Line paketu opreme sa najsnažnijim 1,5-litarskim Blue HDi agregatom od 130 konjskih snaga i automatskim menjačem. Iako deklarisana snaga na papiru ne deluje previše ubedljivo za jedno vozilo teško 1.430 kg, uveravamo vas da Rifter vrlo lako ubrzava, a sama vozna dinamika prevazilazi očekivanja. Naime, automobil nezgrapnog oblika, visok 1.878 milimetara ne predstavlja sinonim za dobro „ležanje“ na putu, ali po brdima Francuske, Rifter je veoma kontrolisano i sa lakoćom „plovio“.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Tome najviše doprinosi EMP2 platforma na kojoj se nalazi, ali i novi osmostepeni automatski menjač, čije su brzine kratke kako bi u svakom trenutku imao snage. Udobnost na prednjim sedištima je, kao i sa svim francuskim automobilima, odlična, međutim zbog krute zadnje osovine, situacija je malo „tvrđa“ na zadnjoj klupi. Pri većim brzinama, buka u kabini je prisutna – što usled vetra, ali još više zbog M+S pneumatika koji standardno dolaze uz Rifter.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pomenuti pneumatici nisu tu slučajno, jer se Rifter odlično snalazi i van asfaltiranih površina zahvaljujući povišenom klirensu! Osim akustičnog komfora, zamerku stavljamo i na rad TomTom navigacionog sistema koji ima tendenciju da se „izgubi“ te je malo teže pogoditi skretanje. Budući da su ovo tek prvi modeli i da se ovakve stvari rešavaju ažuriranjem softvera, verovatno je Peugeot svestan nedostatka i za očekivati je da ispravi propust.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za kraj možemo da zaključimo da Peugeot Rifter može biti pravi izbor za porodice koje traže kompaktan, ali prostran i funkcionalan automobil, ujedno podoban za povremene avanture u prirodi. Zahvaljujući odlično iskorišćenom prostoru unutar kabine, visokom klirensu, sasvim dobrim voznim karakteristikama i više nego solidnom komforu, Rifter se predstavio u svojstvu svestranog automobila koji može nositi i „lajfstajl“ etiketu ukoliko je adekvatno opremljen, a sve to po ceni koja je dosta niža u poređenju sa sličnim SUV modelima, jer Rifter 1.5 HDi sa automatskim menjačem i najvišim GT Line paketom opreme, bez dodatnih opcionala, košta 23.890 evra. No, i pored toga sigurno je da ćemo ga na našim ulicama više viđati sa N1 homologacijom, odnosno u formi komercijalnog vozila namenjenog za transport tereta i robe.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    Peugeot Rifter GT Line

    Karoserija MPV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.403 x 1.848 x 1.878 mm, međ. rast. 2.785, masa 1.430 kg, prtljažnik 775 l
    Motor dizel, redni, četiri cilindra turbo; 1.499 ccm; 130 KS pri 3.750 o/min, 300 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija automatska, 8 brzina; pogon na prednje točkove
    Kočnice ventilisani diskovi napred i pozadi
    Oslanjanje napred McPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 215/65 R16
    Performanse 0–100 km/h za 10,8 s; maks. brzina 180 km/h; 4,3 l/100 km, 114 g/km
    Cena 23.890 evra

    Ocene
    ▲ Veliki i funkcionalan unutrašnji prostor, motor i menjač, trakcija na različitim podlogama
    ▼ Navigacioni sistem, malo tvrđa zadnja klupa, buka u vožnji

    Utisak
    Iako će većina izabrati Peugeot Rifter kao „teretnjak“, on pruža i više nego dovoljno kvaliteta u ulozi putničkog vozila

    chats-viber-ts

    Tagovi: gt line, monovolumen, mpv, partner, peugeot, rifter, test