0

TEST Hyundai Tucson: Visoki ciljevi

Očigledno da Hyundai ima sve ozbiljnije tržišne planove, a Tucson je jedan od krucijalnih modela za njihovo ostvarenje

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Južno-korejski gigant je definitivno „dodao gas“ kada je reč o automobilskom sektoru. Očigledno da je Hyundai pred sebe postavio visoke ciljeve, koje može ispuniti samo ukoliko bude uspešan u onim najprodavanijim tržišnim segmentima, kao što je, recimo, klasa porodičnih krosovera srednje veličine.

pročitaj još

    U njoj izgleda da su se posebno fokusirali na jedan SUV, sa kojim je popularnost ovih vozila počela značajnije da raste, a to je Nissan Qashqai, mada istovremeno prate i ostale konkurente, stare i nove, kao što su Ford Kuga, VW Tiguan, Renault Kadjar, SEAT Ateca ili pak Škoda Karoq. Međutim, japanski rival im je bio i ostao nekako glavna meta, iako se pojavio 2006. tj. više godinu dana kasnije od debija njihovog aduta, a to je model Tucson.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Možda sve ovo zvuči malo čudno, ali činjenica je da se Hyundai Tucson tokom svih ovih godina više izmenio baš u tom pravcu. Uostalom, on je, radi postizanja „viših ciljeva“ pretrpeo i više promena nego njegov, recimo „uzor“… Mada je spomenuti Qashqai zaista uzor mnogima!

    No, bilo kako bilo, treća generacija Tucsona predstavljena je na Salonu automobila u Ženevi 2015. godine, a ovog proleća na Salonu automobila u Njujorku, nakon više od 600.000 prodatih primeraka, prikazan je “fejslift” ovog modela. On definitivno menja ix35, koji je zapravo trebao da bude njegov naslednik, a postao je model za kinesko tržište, dok je ime Tucson ponovo dobilo internacionalni značaj.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U vezi sa izmenama kod modela za 2018. Hyundai je dobro procenio da neke velike korekcije nisu potrebne, pa je više, onako stilski, doterao Tucson i modernizovao ga u vezi sa trendovima. Tu je novi „kaskadni“ šestougaoni „gril“, tj. maska hladnjaka, potom LED svetlosne grupe napred i nazad, izmenjena svetla za maglu i završeci izduvnog sistema, a sve to u skladu sa modifikacijama na branicima i dodatim spojlerom pozadi. Generalno gledano ništa revolucionarno i radikalno, ali ni monotono, već sasvim dopadljivo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Fluidno, kako sam proizvođač komentariše. I utisak je posmatrano sa boka, uz bi već naglašenu plastičnu zaštitu u dve boje, mnogo bolje pristajali točkovi većih dimenzija od ovih od 17 cola, pogotovo ako se želi naglasiti i ona sportska nota… Kao što to čini dvostruki završetak izduva.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutra promene se odnose na redizajnirani kokpit, a ponajviše na displej osetljiv na dodir od 8 inča, postavljen na vrhu centralne konzole. Naravno, tu je sada i mogućnost povezivanja sa „pametnim“ telefonima, kao i ostalim uređajima i sve aplikacije koje to prate.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ergonomija je sasvim OK, mada tu nije bilo problema ni pre restilizacije. Prostora je dovoljno za prosečnu četvoročlanu porodicu, kojoj je na raspolaganju i prtljažnik zapremine 513, a kada se nasloni zadnjih sedišta spuste i čitavih 1.503 litra. I pregrada za odlaganje sitnica ima sasvim dovoljno…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ono na šta u Hyundaiju mogu da budu posebno ponosni je unapređen kvalitet materijala i završne obrade. Čak je i plastika, koje i dalje ima dosta, meka i boljeg kvaliteta, tako da neki od rivala zaista imaju razlog za brigu!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ljudi možda ponekad previše očekuju u pogledu vozne dinamike ovakvih krosovera srednje veličine. Međutim, ne treba zaboraviti da su ovo, pre svega, porodični SUV-ovi, napravljeni da se u njih lako ulazi i izlazi, ali i da se još lakše voze. Ni Hyundai Tucson nije izuzetak…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U ovom slučaju, vozilo ukupne mase 1.662 kg pokretao je četvorocilindarski redni dizel motor zapremine 1,6 litara. Tih 136 KS i koje ovaj CRDI agregat oslobađa ne deluju tako impresivno u vožnji. Čak ni 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta ne može mnogo da pomogne da se do „stotke“ stigne za manje od 11,8 sekundi ili pak postigne više od 180 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, Tucson je sa ovim agregatom i sedmostepenom automatskom transmisijom sa dvostrukim kvačilom, te pogonom na prednjoj osovini, prilično ekonomičan. Hyundai tvrdi da je potrošnja čak ispod 5 litara na 100 kilometara, mada realno je nešto manje od 7, što je opet za svaku pohvalu! Ko želi više dinamike, uvek se može odlučiti za benzinski motor iste zapremine u T-GDI tehnologiji i sa recimo 177 KS, te pogon na sva četiri točka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, ovde je akcenat dat komforu u vožnji, ekonomičnosti i praktičnosti, što je i zadovoljeno. Zato za ovu verziju južnokorejskog SUV možda ne možemo dodati mnogo toga u prilog doživljaja u vožnji, pre svega da je naročito zabavan, mada u suštini Tucson realno uopšte nije loš. On je pravi porodični korosover, dovoljno udoban i prostran, te svakako ekonomičan… A ko želi performanse, verovatno neće ni gledati ovakav tip vozila, osim u baš izuzetnim situacijama, kao što je Cupra Ateca, recimo!?

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I nema sumnje da je Tucson pravi model da zainteresuje nove kupce da razmisle o nabavci jednog Hyundaija. Možda nema tako zvučno ime kao neki, ali sigurno da je može biti sasvim dobar izbor. Nažalost, ono što se često ispreči na putu ka sreći kod kupaca novih vozila u Srbiji je cena. Za konkretno ovaj model treba izdvojiti 24.990 evra, što svakako nije malo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I ima on dosta dodatne opreme, kamere i većinu bebednosnih sistema, ali… Problem je što je onih koji sve to mogu da plate svakim danom sve manje, umesto da je obratno! Zato možda je krajnje vreme da se trgnemo i postavimo sami sebi više ciljeve, baš kao što je to učinio Hyundai, tako što ćemo za početak birati sami i racionalno, kada za to dođe vreme.

    Zoran Živkov/TopSpeed


    Hyundai Tucson 1.6 CRDI Premium

    Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.480 x 1.850 x 1.660 mm, međ. rast. 2.670 mm; zapremina prtljažnika 513/1.503 lit, masa 1.662 kg
    Motor dizel, CRDI, redni, četvorocilindarski, 1.598 ccm, 136 KS pri 4.000 o/min; 320 Nm pri 2.000–2.250 o/min
    Transmisija automatska, sedmostepenam DCT 7; pogon na prednje točkove
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link sa gasnim amortizerima
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i diskovi nazad
    Pneumatici 225/60 R17
    Performanse 0 – 100 km/h za 11,8 s; maksimalna brzina 180 km/h; potrošnja goriva 4,9 lit/100 km; emisija 129 g/km
    Cena od 24.990 evra

    Ocene
    ▲ Komforan i praktičan enterijer, atraktivna pojava i ekonomičnost
    ▼ Performanse, cena

    Utisak
    Možda Hyundai Tucson nije previše zabavan za vožnju, ali u osnovi to je veoma dobar porodični krosover srednje veličine

    Tagovi: hyundai, krosover, suv, test, tucson