0

UPOREDNI TEST Peugeot 3008 vs Nissan Qashqai vs VW Tiguan: Na vrhu segmenta!

Suočili smo tri najuspešnija modela u konkurentnom SUV segmentu, predstavnike različitih škola. Proverili smo koliko „Francuz“, „Nemac“ i „Japanac“ pružaju u najvažnijim aspektima kao što su vozna svojstva, funkcionalnost, oprema i cena...

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kompaktni SUV segment iz godine u godinu beleži rast prodaje na evropskom tržištu, pa stoga i ne čudi što ovde vlada žestoka konkurencija. Zbog toga, mesto na „podijumu“, među tri najpropularnija modela, predstavlja zaista veliki uspeh i cilj mnogih proizvođača. Mi smo ovoga puta suočili baš tri najprodavanija SUV-a u Evropi – Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan i Peugeot 3008 koji su prošlu godinu završili na pozicijama 1–2–3, a po svoj prilici tako će biti i ove godine. Osim klasne pripadnosti, koja podrazumeva određene standarde u pogledu kompaktnih dimenzija (do 4,5 metara dužine), upotrebljivosti i fleksibilnosti, te sigurnosnih sistema, zajednički imenitelj testiranih modela predstavljaju i dizel agregati koji su i dalje favoriozvani od strane kupaca na našem tržištu.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, na megdan izlaze Qashqai 1.6 dCi od 130 KS sa šestostepenim ručnim menjačem, 3008 1.5 HDi od 130 KS sa osmostepenim automatskim menjačem i Tiguan 2.0 TDI 4MOTION. Odmah da kažemo da određene razlike postoje i kod pogona – „Japanac“ u vožnji nudi izbor između između pogona na prednje točkove i 4×4, kod „Francuza“ je dostupan isključivo prednji pogon, dok Tiguan poseduje integralni 4MOTION. Kakav je ovaj triling na delu, šta kupci dobijaju od opreme i za koju cenu, proverili smo u praksi…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Peugeot 3008
    Nova generacija 3008 zadržala je samo ime svog prethodnika. Sve ostalo je novo… Pre svega, SUV koncept koji je odmenio monovolumenski. Upečatljivoj pojavi doprinosi vešta kombinacija robusne, sportske i elegantne note. Visoki poklopac motora, velika udaljenost od tla (klirens 219 mm), naglašene konture, sve su to obeležja tipična za SUV modele. Međutim, dizajneri Peugeota su napravili sjajan posao jer se 3008 definitivno izdvaja kao jedan od najlepših u klasi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost donosi originalnu i futurističku i-Cockpit filozofiju. To znači nisko postavljen upravljač i instrument tablu iznad njega sa digitalnim ekranom od 12,3 inča čiji prikaz je moguće menjati i prilagođavati. Centralno je postavljen „prozor“ za multimedijalni sistem, navigaciju i povezivanje sa mobilnim telefonom. Selekcija materijala i završna obrada su na zaista visokom, premijum nivou, baš kao i veoma udobna sedišta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Osećaj prostora napred smanjuje širok centralni greben i-Cockpita tako da on nije na nivou kao kod većine drugih predstavnika ove klase. Sve u svemu, pozicija za upravljačem sasvim dobra iako je dosta neobična i odudara od svega viđenog u automobilskoj industriji. Generalno, kabina je funkcionalna i nudi dosta mesta za odlaganje sitnica, tu su brojne pregrade, otvorene i skrivene, kao i veliki džepovi u vratima. Ni prtljažnik zapremine 520 litara nije za potcenjivanje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom druženja sa ovim „lavom“ bili smo u prilici da upoznamo novi HDi dizel od 130 konja. Motor gotovo nečujno radi i kod testiranog modela je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem koji je alternativa šestostepenom ručnom. Snage ima taman koliko treba da ubrzanja budu tečna, mada je po performansama u zaostatku za najbližim rivalima. Od 0 do 100 km/h potrebno mu je čak 11,5 sekundi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nešto bolje deluju među-ubrzanja kada se menjač prebaci u ručni režim preko poluga iza upravljača. Tada u trećem i četvrtom stepenu u opsegu od 60 do 100 km/h bolje odgovara na komande gasa. Posebno nam se dopala odlična zvučna izolacija. Što se tiče potrošnje, mi smo zabeležili prosek od 6 litara, što zaista nije mnogo s obzirom na povremenu dinamičnu vožnju, ali i gradske gužve. Sa pažljiviom nogom na gasu u gradu može da se pređe 100 km sa oko 7 litara, na otvorenom putu mu je potrebno 5 litara, tako da je prosek negde oko 6 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Vozna dimanika je dobro izbalansirana i nema puno naginjanja, bez obzira na meko i udobno oslanjanje. Osim što je za 100 kg lakši od prethodnika, novi 3008 je daleko sofisticiraniji u pogledu bezbednosnih sistema i asistencija. Standardno dolazi sa sistemom prepoznavanja znakova, upozorenjem na napuštanje saobraćajne trake, Front Assist sa funkcijom automatskog kočenja, itd.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Atipično za kompaktne SUV modele, Peugeot nije dostupan sa pogonom na sve točkove. Jedan od razloga zbog čega su Francuzi doneli takvu odluku je upravo ekonomičnost. Umesto integralnog pogona Peugeot uz doplatu nudi adaptibilni sistem protiv proklizavanja. Grip Control se doplaćuje oko 900 evra i za taj novac dobijate podešavanja rada pogona u zavisnosti od toga da li se nalazite na snegu, blatu ili pesku. Za samouvereno i kontrolisano spuštanje na nizbrdicama pod uglom do 45 stepeni od pomoći je Hill Assist Descent Control.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče cenavnog raspona, on se kreće od 22.490 za baznu verziju sa 1,2 turbomotorom od 130 KS do 37.490 za model 2.0 HDi od 180 KS u GT paketu opreme. Model „3008 1.5 HDi“ u Alure paketu (LED dnevna svetla, alu-felne 18‘‘, parking senzori napred i pozadi, multifunkcioanlnim ekranom od 8 inča itd.) košta 28.790 evra, dok testirani primerak sa dodatnim opcinalima kao što su sistem kamera 360 stepeni, „hends-fri“ otključavanje, ful led adaptivna svetla, 3D navigacija, Grip Control, i dr. izlazi na 35.040 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Volkswagen Tiguan
    Jedan od modela koji su pre desetak godina pokrenuli talas u kompaktnom SUV segmentu je i Tiguan. Od 2016. godine, na tržištu je njegova druga generacija, postavljena na Volkswagenovu modularnu platformu MQB. Koncipiran kao tipičan predstavnik škole iz Volfsburga, odlikuje ga sveden izgled uobličen u Volkswagenove korporativne dizajnerske standarde. Umesto sportske note, kakvu uglavnom forsiraju predstavnici ovog segmneta, Tiguan se drži kockaste forme sa oštrim ivicama i većim staklenim površinama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prikazani model je, mimo običaja da uglavnom na test dobijamo bogato opremljena vozila, stigao u osnovnom Trendline paketu. Zbog toga mu je nastup pomalo demode, pre svega zbog izaostanka makar dnevnih LED svetala i hromiranih ukrasnih detalja na karoseriji, a i točkovi od 17 inča (doplata 619 evra) deluju dosta „mlako“. Za broj veće „18-ice“, a naročito felne od 19 inča mnogo bolje pristaju SUV-ovima. Mada, Tiguan čak i u osnovnom paketu opreme ima mnogo toga da ponudi, posebno onima koji žele nenametljiv, konzervativan nastup.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ulazak u unutrašnjost ukazuje da je svaki pedalj prostora maksimalno iskorišćen. Mesta ima napred, a posebno pozadi. Isto važi i za prtljažnik koji može da prihvati čak 615 litara. Vozačka pozicija je vrhunska, sedi se visoko i udobno. Ergonomiji zaista nema šta da se prigovori. Instrument tabla nije spektakularna, klasična je i pregledna, a uz dopaltu moguće je dobiti tzv. virtuelni kokpit sa digitalnim instrumentima. Centralno je pozicioniran displej od 8 inča, koji daje prikaz kamere i infotejnment sistema, okružen kvalitetnom gumiranom plastikom u elegantnoj tamnoj nijansi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nemci nisu posezali za „daunsajzingom“ u gami dizel agregata kod Tiguana. U opticaju su dve verzije proverenog dvolitarskog TDI motora – od 150 KS i 190 KS. Testirani primerak pod haubom skriva osnovnu konfiguraciju sa šestostepnim ručnim menjačem i pogonom na sve točkove koji, kada je potrebno, preko Haldex kvačila sa višelamelastih spojnica daje do 50 odsto snage zadnjim točkovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Motor i menjač sjajno sarađuju, pedala kvačila je meka kao puter, a ručica je precizna i ima kratak hod. U takvoj konstalaciji promena brzina ne predstavlja ama baš nikakvo opterećenje, a da polazak sa uzbrdica ne opterećuje reflekse vozača, a ni lamelu, pobrinuo se Hill Assist sa automatskom aktivacijom i otpuštanjem kočnice pri polasku pod nagibom. Od bezbednosnih sistema, Tiguan standardno ima Front Assist i Lane Assist, kao i kameru za vožnju unazad.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Svakako je važnije kako automobil ide unapred, a živahnih 150 „konja“ i 340 Nm maksimalnog obrtnog momenta obezbeđuju vrlo dobre performanse, što potvrđuju i fabrički podaci o ubrzanju do 100 km/h za 9,5 sekundi. I nisu samo performanse za pohvalu već i vozna dinamika u globalu. Prvenstveno zbog preciznog upravljača i stabilnog „držanja“ na drumu. Ipak, takvo ponašanje plaća ceh tvrdim oslanjanjem koje preko porečnih neravnina uznemirava putnike čak kada je automobil na točkovima od „samo“ 17 inča. Šta bi tek bilo na onima od 19 inča opasanim tankim niskprofilnim pneumaticima!? Potrošnja jeste nešto viša u poređenju sa konkurentima koji imaju agregate skromnijeg kapaciteta, međutim za Tiguan 2.0 TDI se ne može reći da je žedan jer u gradu troši oko 7–8 litara, na otvorenom je to između 5 i 6 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa dominantnim voznim karakteristikama i jakim imidžom marke, „Nemac“ nastupa veoma samouvereno kada je u pitanju cena. Testirani akcijski model Tiguan 2.0 TDI 4MOTION Trendline sa dodatnim opcionalima (maglenke 207 evra, krovni nosači 233 evra, klimatronik 266 evra, felne 619 evra, tempomat 733 evra i sl.) staje 28.432 evra, dok je na vrhu ponude Tiguan 2.0 TDI DSG Highline koji bez dodatnih opcionala košta 38.536 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nissan Qashqai
    Prošle godine, Nissan je produžio životni vek druge generacije svog bestselera. Qashqai je dobio blago izmenjene svetlosne grupe, preoblikovane odbojnike, nove aluminijumske točkove… Ništa posebno, ali opet dovoljno da „ukloni bore“ koje su u međuvremenu nastale jer je aktuelni model prisutan na tržištu od 2014. godine. Izmenama i dopunama obuhvaćen je i enterijer. Doterana su sedišta, uveden je sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, novi su materijali uključujući i kockasti dezen na kožnim sedištima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, testirani model je stigao u najvišem paketu opreme Tekna Plus sa kožnim enterijerom, LED svetlima, aluminijumskim felnama od 19 inča, panorama krovom. Naravno, tu su i ostale opcije iz nižih paketa koje zavređuju pažnju, kao što su Nissan Connect druge generacije sa navigacijom i ekranom od 7 inča, sistem kamera sa pogledom 360 stepeni, sistem za prepoznavanje znakova, upozorenje pri napuštanju saobraćajne trake, nadzor „mrtvih uglova“, automatska aktivacija dugih svetala koja radi perfektno…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve u svemu, prisutno je dosta tehnologije pre svega u službi bezbednosti. Sama ergonomija ne može se oceniti kao idealna, jer je korelacija položaja sedišta upravljača i nožnih komandi takva da zahteva dosta podešavanja prilikom pronalaženja optimalne pozicije i duži period navikavanja. Kokpit je uzorno prostran sa dosta mesta za odlaganje sitnica, za putnike napred i pozadi. Ipak, minus u pogledu komfora predstavlja izostanak ventilacije za putnike na zadnjim sedištima. Zaista je čudno kako su Japanci propustili da otklone taj nedostatak prilikom redizajna, jer ipak je u pitanju porodični automobil u kome se najčešće voze i sa deca. Ni prtljažnik od 430 litara nije za pohvalu, ne zbog toga što je to mala zapremina, jer nije, već zato je njegov kapacitet među skromnijim u segmentu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Testirani model pokreće 1,6-litarski dCi agregat sa 130 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Radi odlično i staloženo, elastičan je i ne proizvodi neprijatnu buku ili vibracije, čak ni pri ubrzavanjima koja mu idu od ruke. Snage ima sasvim dovoljno u svim opsezima i za njen prenos do prednjih ili do sva četiri točka zadužen je šestostpeni ručni menjač. Na vozaču je da preko tastera odabere da li želi pogon isključivo na prednje točkove ili na sva četiri u automatskom modu kada zadnji dobijaju snagu ukoliko dođe do proklizavanja prednjih, a dostupan je i permanentni 4×4 sa blokadom centralnog diferencijala.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nissanov 4×4 pogon je zaista na dobrom glasu, a jedino što prilikom silaska sa asfalta može umanjiti off-road sposobnosti jeste relativno mali klirens od 182 mm. Međutim, budući da Qashqai nije surovi terenac, ovo mu se ne može uzeti za zlo. Važnije je to što je vozna dinamika veoma pristojna, što se njime lako upravlja i što poslušno održava putanje u krivinama. U pogledu udobnosti, verzija sa velikim točkovima ne briljira jer će u vožnji po neravnom i oštećenom kolovozu putnici brojati rupe i neravnine.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane raduje ekonomičnost jer u gradskoj vožnji može da se pređe 100 km sa 6,5 litara dok je na otvorenom prosek manji za litra i po do dva, zavisno od stila vožnje i konfiguracije puta. Međutim, svakako najjači adut modela Qashqai je cena tj. odnos uloženo-dobijeno. Ponudu otvara već od 18.600 evra, doduše za taj novac, dobijate verziju sa osnovnom opremom i 1.2 TCe od 115 KS, ali čak ni najbolje opremljena, testirana verzija 1.6 dCi 4×4 sa Tekna Plus paketom ne prelazi 30.000 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Liderstvo u bilo kom, a posebno u ovako konkurentnom segmentu, nikako ne može da bude slučajnost ili proizvod srećnih okolnosti. Po svemu šta pružaju, sva tri modela su apsolutno zasluženo tu gde jesu. Qashqai je svojevrstan fenomen jer je višegodišnji lider, sa blizu 250.000 prodatih jedinica godišnje. Tajna njegovog uspeha krije se pre svega u povoljnoj ceni, jer startuje ispod 20.000 evra. Kod testiranog modela ponuđeno je zaista mnogo opreme kao i provereni Nissanov 4×4 pogon za manje od 30.000 evra. Sve to mu olakšava put do kupaca, kako u Srbiji tako i na evropskom tržištu, i ako u određenim aspektima objektivno pruža manje od najbližih rivala.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Volkswagen Tiguan je pored Qashqai, jedini model u segmentu koji se može pohvaliti „tiražom“ od preko 200 hiljada primeraka u prošloj godini – sa 235.000 neznatno zaostaje za Japancem od kojeg je značajno skuplji. Međutim, snaga brenda ovde čini svoje i Volkswagen kao nemački gigant sa jakim imidžom tradicionalno dobija naklonost velikog broja kupaca u svim klasama, a izuzetak ne predstavlja ni kompaktni SUV segment. Odlična ponuda prostora i vozna svojstva, kao i standardni sigurnosni sistemi, uprkos višoj ceni koja kreće od oko 28.000 evra za model sa 4MOTION pogonom, ali i skromnijom opremom, čine Tiguan itekako konkurentnim.

    Iako se u igru uključio dosta kasno, najmlađi član ove trojke, Peugeot 3008, veoma brzo se domogao podijuma sa 170.000 prodatih primeraka u 2017. godini. Čini se da su Francuzi savršeno iskoristili tajming, implementirajući nove trehnologije i avangardna rešenja ponudili su zaista originalno koncipiran i kvalitetan enterijer. Uz dopadljiv spoljašnji izgled, 3008 apostrofira i tradicionalnu francusku udobnost i komfor koji određen krug kupaca posebno ceni i spreman je da se uklopi u cenovni rang od 22 do 38 hiljada evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.486 x 1.839 x 1.673 mm, međ. Rast. 2.677 mm, masa 1.585 kg, prtljažnik 615/1.655 l
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.968 ccm; 150 KS pri 3.500–4.000 o/min; 340 Nm pri 1.750–3.000 o/min
    Transmisija manuelna, šest stepeni prenosa; pogon na sve točkove
    Ogibljenje napred nezavisno, MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 215/65 R17
    Performanse 0–100 km/h za 9,3 s; 201 km/h; 5,6 l/100 km, 146 g CO2/km
    Cena od 28.432 evra

    Rejting
    ▲ Vozna dinamika, ergonomija, prostor u kabini i prtljažniku
    ▼ Cena, tvrdo oslanjanje

    Utisak
    VW Tiguan je apsolutno zasluženo na korak od vrha SUV segmenta, u misiji ga nije sputala ni visoka cena


    Peugeot 3008 1.5 HDi AT8 Allure

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.447 x 1.841 x 1.620 mm, međ. Rast. 2.675 mm, masa 1.430 kg, prtljažnik 520/1.482 l
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.499 ccm; 130 KS pri 3.750 o/min; 300 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija automatska, osam stepeni prenosa; pogon na sve točkove
    Ogibljenje napred nezavisno, MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/55 R18
    Performanse 0–100 km/h za 11,5 s; 189 km/h; 4,0 l/100 km, 101 g CO2/km
    Cena od 28.790 evra

    Rejting
    ▲ Kvalitetan i moderan enterijer, komfor u vožnji
    ▼ Sporiji odziv „tač skrin“ ekrana, 4×4 nije u opciji

    Utisak
    Peugeot je kasnim ulaskom u segment kupio dovoljno vremena da ponudi kompaktni SUV u skladu sa najnovijim trendovima


    Nissan Qashqai 1.6 dCi

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.394 x 1.806 x 1.595 mm, međ. rast. 2.646 mm; zapremina prtljažnika 430/1.585 lit, masa 1.575 kg
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.598 ccm, 130 KS pri 4.000 o/min; 320 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija manuelna, šest stepeni prenosa; pogon napred ili 4×4
    Ogibljenje napred nezavisno, MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 10,5 s; 190 km/h; 4,9 l/100 km; emisija CO2 122 g/km
    Cena od 24.300 evra

    Rejting
    ▲ Cena, oprema, pogon
    ▼Pozicija za upravljačem, prtljažnik

    Utisak
    Nissan Qashqai je japanski predstavnik po evropskom ukusu, koji nudi odličan odnos uloženo-dobijeno

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: krosover, nissan qashqai, Peugeot 3008, suv, uporedni test, volkswagen tiguan