0

TEST Honda CR-V 1.5 AWD: Jedan za sve!

Nova generacija Hondinog kompaktnog SUV modela je neprikosnovena po ponudi prostora, a u nastojanju da se domogne kupaca, oslanja se i na provereni kvalitet izrade, sigurnosne sisteme i asistencije koje dolaze standardno te snažan i tih benzinski agregat koji je kod testirane verzije „uparen“ sa CVT menjačem i pokreće sva četiri točka

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Peta generacija Honde CR-V nastavlja borbu u kompaktnom SUV segmentu koju je japanski proizvođač započeo polovinom devedesetih. U međuvremenu, mnogo toga se promenilo pa imamo situaciju da je danas ova klasa toliko izrasla da je verovatno najkonkurentnija od svih na evropskom tržištu. Kada se nađete u nepreglednoj masi morate posedovati onaj „X faktor“, nešto po ćemu ćete se izdvojiti od brojnih rivala. Honda je imidž izgradila po dva osnova – odličnim kvalitetom izrade koji je potvrđen zadovoljstvom kupaca modela CR-V, kao i vanserijskom ponudom prostora. Sa dolaskom nove generacije, Japanci nastavljaju da igraju na proverene karte i podižu ulog time što su rešili da ponude još više, gotovo na svim poljima.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tačno je da dopadljiv izgled igra veoma važnu ulogu u pridobijanju naklonosti kupaca i isto tako je poznato da Honda u ovom segmentu nikada nije puno polagala na atraktivan dizajn. Međutim, činjenica je da novi CR-V izgleda dosta dobro, svakako bolje od prethodnika. Oštriji prednji deo sa agresivnijim crtama lica, naglašeniji bokovi i potpuno preoblikovane zadnje svetlosne grupe prave sasvim dovoljan pomak u odnosu na prethodnika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Još veću progresiju donosi unutrašnjost. Kokpit sa digitalnim instrumentima i centralnim ekranom osetljivim na dodir ne očarava izgledom, ali zato prednjači u pogledu kvaliteta, prostranosti i funkcionalnosti. Kožom presvučena sedišta pružaju dobar oslonac leđima, a jedina zamerka na ergonomiju može se uputiti podešavanju upravljača koji ima ograničen hod po visini na dole.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Između vozača i suvozača se nalaze držači za čaše, dva duboka skrivena pretinca, kao i pregrada za odlaganje mobilnog telefona. To je i više nego dovoljno da odložite svu prateću „opremu“ na dužim putovanjima. Neizostavan deo opreme na samom automobilu predstavlja povezanost za koju je zadužen Honda Connect multimedijalni sistem sa navigacijom. Na raspolaganju su i po dva USB porta napred i nazad. „Šetanje“ kroz meni je jednostavno i intuitivno, ali bi grafika mape na ekranu osetljivom na dodir mogla da bude bolja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, važnije od toga je da su konstruktori pronašli magičnu formulu da novi izdanak učine komfornijim iako je kraći od svog prethodnika. To se posebno odnosi na komoditet zadnje klupe gde je dobijen izdašan prostor za noge i glave putnika koji će udobno sedeti na dobro oblikovanim sedištima. Tu caruje nenadmašno gostoprimstvo i to ne samo u poređenju sa rivalima u ovom segmentu već i kada se povuče paralela sa nekim većim SUV-ovima. Istovremeno, prtljažnik osnovne zapremine 561 litar dovoljno je veliki da se po želji kupaca u njemu mogu naći dodatna dva sedišta, a konfiguraciju sa tri reda sedišta pruža malo koji automobil čak i iz višeg SUV segmenta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane, dužina od 4,6 metara čini ovaj model dovoljno kompaktnim da u gradskoj vožnji, a zahvaljujući visokoj poziciji sedenja možete računati na dobru preglednost i nećete imati problema sa manevrisanjem po uskim ulicama i prilikom pronalaženja mesta za parking. Mi smo testirali verziju sa pet sedišta u višem srednjem paketu Lifestyle, koju pokreće 1,5-litarski benzinski turbomotor. Ovo je, inače, jedini agregat u ponudi i dolazi u dva nivoa snage – 173 KS oslobađa verzija sa ručnim šestostepenim menjačem, dok testirani model sa automatski menjačem sa kontinuiranim prenosom (tzv. CVT) ima 20 „konja“ više.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odsustvo dizela i skroman izbor agregata svakako umanjuje konkurentnost, posebno na našem tržištu, koje je još uvek naklonjeno dizel motorima, ne samo u ovoj klasi. Pogon na prednje točkove moguće je dobiti samo uz verziju sa manuelnim menjačem u osnovnom paketu opreme po ceni od 29.490 evra, sve ostale konfiguracije dolaze sa AWD pogonom na sva četiri točka. Turbo benzinac svakako ima svoje dobre strane, izuzetno je tih i uglađen te solidno vuče iako fabrički podaci o ubrzanju govore drugačije. Od 0 do 100 km/h potrebno mu je 9,5 sekundi što nije rezultat za pohvalu s obzirom na gotovo 200 konjskih snaga koje pokreću sve točkove.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Važnije je to što su međuubrzanja tečna i bez zastoja u prilivu snage, tako da dostizanje željenih brzina i preticanja u opsegu od 80 do 130 km/h ne traju predugo. Međutim, kao i uvek kada je na delu CVT menjač, vozna dinamika ostaje u senci komfora. Putnici su pošteđeni bilo kakvih trzaja prilikom ubrzavanja, ali se zato vozač susreće sa „ravnom linijom“ prilikom pritiska na papučicu gasa. Doduše, menjač nudi sportski, pa i manuelni mod preko poluga iza upravljača kada je motor nešto potentniji, ali ne previše. Zato krstarenja predstavljaju pravo zadovoljstvo, jer motor tada operiše u niskom području obrtaja. U gradskoj vožnji je to ispod 1.500 o/min, dok na otvorenom zavisi od brzine kretanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada je reč o potrošnji ona se kreće oko 11 litara po gradu, na auto-putu pri 130 km/h 9 litara, dok na magistrali bord kompjuter očitava 7,5 litara. Sa klirensom od 208 milimetara i pogonom na sve točkove, CR-V je osposobljen za sillazak sa asfalta i lakše off-road izlete što ga čini izuzetno svestranim porodičnim automobilom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Po sistemu jedan za sve – jednako je dobar u gradu, kao i na otvorenom putu. Ciljna grupa su mu pretežno porodični ljudi koji ne menjaju često automobile i streme aktivnom načinu života. Kada je reč o ceni, ona se kreće u rasponu od 30 do 40.000 evra. Za pohvalu je bogata osnovna oprema, koja podrazumeva navigaciju, automatsku klimu, automatsku kontrolu dugih svetala, grejače sedišta, Honda Sense paket sa sigurnosnim sistemima kao što su Front Assist sa preventivnim upozozrenjem na opasnost od sudara, sistem za nadgledanje kolovozne trake, adaptivni tempomat… Model sa 193 KS i CVT menjačem kreće od 34.990 evra u Elegance paketu, dok testirani Lifestyle sa kožnim sedištima, hands-free karticom i ulaskom bez upotreba ključa, LED svetlima i metalik bojom staje 36.100 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Honda CR-V 1.5 CVT AWD

    Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.600 x 1.855 x 1.689 mm, međ. rast. 2.659 mm; zapremina prtljažnika 561/1.123 lit, masa 1.700 kg
    Motor benzin, redni, četiri cilindra, turbo; 1.498 ccm, 193 KS pri 5.600 o/min; 243 Nm pri 2.000–5.000 o/min
    Transmisija automatska, CVT; pogon na sve točkove
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 235/60 R18
    Performanse 0 – 100 km/h za 9,5 s; maksimalna brzina 200 km/h; potrošnja goriva 8,7 lit/100 km; emisija 197 g/km
    Cena od 34.490 evra

    Ocene
    ▲ Prostran i funkcionalan enterijer, bogata standardna oprema
    ▼ Performanse, potrošnja

    Utisak
    Nova generacija Honde CR-V je SUV za porodične kupce koji traže izuzetno prostran, univerzalan i kvalitetan automobil na duže staze

    chats-viber-ts

    Tagovi: cr-v, honda, test, turbo, vtec