1

TEST BMW M5 Competition: Stvar prestiža (VIDEO)

I od odličnog može bolje! Ako vas običan BMW M5 ne ispunjava u dovoljnoj meri, obratite pažnju na novi M5 Competition koji se ističe ekskluzivnom notom i nudi više snage, unapređeno oslanjanje i vrhunske karbon-keramičke kočnice

Foto: Bernard Limberger

Foto: Bernard Limberger

Bilo je samo pitanje trenutka kada će bavarska imperija „dodati gas“ u nastojanju da preuzme primat u segmentu sportskih limuzina. Znalo se da BMW neće ostati samo na „običnom“ M5, jer večiti rival iz Štutgarta, pored modela AMG E 63 od 575 KS, raspolaže i sa snažnijim AMG E 63 S od 612 KS koji smo smo prošle godine testirali u Portugalu na stazi.

pročitaj još

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Kod šeste generacije M5, u Minhenu nisu primenili recept lansiranja dve verzije odjednom, već su prvo izašli sa osnovnim modelom od 600 KS, da bi sada obogatili ponudu sa još „oštrijim“ i ekskluzivnijim M5 Competition. Time je proširena ne samo M5 linija nego i porodica ekskluzivnih „M“ modela sa dodatkom Competition u oznaci, koju sačinjavaju još M2, M3 i M4.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Novi M5 Competition sačekao nas je na stazi Ascari na jugu Španije gde smo nedavno upoznali i M2 Competition. Ova lokacija specifična je po tome što predstavlja svojevrstan trkački rizort na ušuškanom, ali velikom privatnom posedu gde se pored valovite staze, sastavljene od replika najpoznatijih krivina sa raznih autodroma, nalazi i luksuzni smeštaj. Lepo je uživati pored bazena na španskom suncu, ali i pored te činjenice, mi smo s nestrpljenjem iščekivali trenutak da smeštaj u rizortu zamenimo onim koji nudi luksuzna i sportska limuzina iz čuvenog BMW-ovog Motorsport odeljenja.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Da i od izvanrednog može da se napravi još bolje, dokazuje predanost nemačkih inženjera koji su iz moćnog 4,4-litarskog V8 motora „iscedili“ višak od 25 KS, a to su učinili, pre svega, „zahvatima“ na sistemu turbo punjenja. Tako je BMW M5 Competition ispod haube dobio unapređenu M Twin Power Turbo tehnologiju, a krajnji rezultat je 625 KS pri 6.000 obrtaja u minutu i 750 Nm maksimalnog obrtnog momenta u širokom dijapazonu od 1.800 pa sve do 5.800 o/min.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Susret sa ovom „aždajom“ otkriva određene vizuelne razlike u odnosu na standardni M5. Krov od karbona svakako je najupečatljiviji detalj, a tu su još crni okvir maske hladnjaka, diskretni zadnji spojler od karbona, specijalni aluminijumski točkovi od 20 inča, kao i elementi od crne platike iznad četvorostrukih završetaka izduvnog sistema.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Pritiskom na taster, V8 odmah počinje da reži, stavljajući do znanja kakvim potencijalom raspolaže. Pre nego što ćemo se u to uveriti u vožnji na stazi, konfigurišemo set-ap. Podešavamo u sportski režim rada motora, menjača, upravljanja i oslanjanja. Na raspolaganju je i nekoliko modova rada automatskog M Steptronic menjača – efikasni, sportski i ultra dinamični, kao i mogućnost manuelne promene stepena prenosa, bilo pomeranjem ručice napred-nazad, bilo preko tastera na upravljaču.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    I xDrive pogon nudi tri vrste rada – 4WD, 4WD sport koji u većoj meri angažuje zadnje točkove, kao i 2WD kada kompletna snaga, bez ikakvih elektronskih ograničenja, odlazi na zadnje točkove, a jedinu ispomoć u kanalisanju snage daje M diferencijal sa ograničenim zatvaračem koji se nalazi između zadnjih točkova. Mi smo uvažili sugestije organizatora da veći deo vožnje koristimo 4WD Sport konfiguraciju, ali smo dobili dozvolu da isključimo dinamičku kontrolu stabilnosti DSC.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Nisko smešteni u izvanredna sportska sedišta koja daju fanstastičnu potporu i veoma su udobna, vezujemo pojas ukrašen specijalnom M „šarom“. Ne čekamo ni trena, odlučni da odmah osetimo svu moć ove sportske limuzine sa rasnim pedigreom. Čvrsto držeći savršeno oblikovan zadebljan sportski upravljač, sa punim gasom, G-sila nas svom snagom lepi za naslon sedišta.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Do stotke, M5 Competition hita za svega 3,3 sekunde, do 200 km/h potrebno mu je tek 10,8 sekundi što je za 0,3 sekunde brže od M5. Sa gasom „do daske“ prati nas urlik iz sportskih izduva što dodatno podiže adrenalin i ulepšava doživljaj vožnje. A on je zaista fantastičan, ne samo zahvaljujući performansama već i zbog vrhunske preciznosti, odnosno odlične kontrole za jedan automobil, dug gotovo pet metara i težak blizu dve tone.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Tome doprinosi gotovo idealan balans sa rasporedom težine po osovinama u odnosu 55% napred – 45% nazad. Automobil se zbog toga ponaša neutralno te lako, poslušno skreće i efikasno prenosi snagu na asfalt. Agilnost je poboljšana izmenama na sistemu oslanjanja koje je spušteno za 7 milimetara. Zadržana su dvostruka ramena napred i petostruka veza pozadi, ali je promenjena geometrija, ojačani su prednji stabilizatori i ugrađeni tvrđi amortizeri. Time je naginjanje u vožnji na limitu smanjeno, što je preduslov za što efikasnije prianjanje.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Međutim, ono što je još važnije za konzistentnu voznu dinamiku na stazi jesu karbonsko-keramičke kočnice. M5 Competition se pri snažnom pritisku na levu pedalu ukopava i kadar je da to ponavlja iz kruga u krug, bez tzv. „fejdinga“ kako se u žargonu naziva gubitak kočionih svojstava usled prevelikog zagrevanja diskova. Diskovi se možda ne pregrevaju, kao ni temperatura u otmenoj kabini koja je većim delom presvučena najfinijom Merino kožom, međutim M5 Competition žargonski rečeno, prži sve oko sebe, a i one privilegovane koji uživaju u njemu.

    Foto: Bernard Limberger

    Foto: Bernard Limberger

    Naravno, ovaj model je koncipiran kao limuzina vrhunskih sportskih dometa, što znači da pored suverenih voznih svojstava na stazi, mora da ponudi luksuz, komfor i sigurnost u svakodnevnoj vožnji, pa i na dužim distancama. Mi ovoga puta nismo bili u prilici da proverimo sve to, jer je test vožnja bila ograničena na stazu, ali sa svim atributima koje poseduje, ne treba sumnjati da se M5 Competition odlično snalazi i u ulozi brze porodične krstarice, sposobne da na nemačkom auto-banu pojuri brzinom do čak 305 kilometara na čas. Pod uslovom da je opremljena opcionim M vozačkim paketom koji „visoko pomera“ elektronsko ograničenje maksimalne brzine, standardno limitirano na 250 km/h.

    Foto: Uwe Fischer

    Foto: Uwe Fischer

    Budući da smo bili „zatvoreni“ na stazi, nismo uspeli da izmerimo potrošnju u realnim uslovima saobraćaja, a fabrika navodi da u gradu M5 Competition troši 15 litara, na otvorenom 8,7 lit, dok je prosečna potrošnja deklarisana na 10,8 litara. Mada su ove vrednosti u današnje vreme važnije proizvođačima, koji su pritisnuti strogim normana o emisiji, nego vlasnicima skupocenih i prestižnih sportskih automobila. BMW M5 Competition je upravo zagovornik takve filozofije. Nudi zaista mnogo, ali ne previše u odnosu na standardni M5. Ipak, sa poboljšanim performansama i vrhunskim keramičkim kočnicama, ekskluzivni M5 Competition apostrofira i faktor prestiža koji se ne sme zanemariti pri sagledavanju celokupne slike ovog fenomenalnog automobila koji u Srbiji zasad nije dostupan za poručivanje.

    TopSpeed Team

    BMW M5 Competition

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.966 x 1.903 x 1.469 mm, međ. rast. 2.982 mm; zapremina prtljažnika 530lit, masa 1.845 kg
    Motor benzin, V8, TwinPower Turbo, 4.395 ccm, 625 KS pri 6.000 o/min; 750 Nm pri 1.800–5.800 o/min
    Transmisija automatska, osmostepena; pogon xDrive na sve točkove
    Oslanjanje adaptivno, napred dvostruka ramena, nazad petostruka veza
    Kočnice karbon-keramički diskovi napred i nazad
    Pneumatici 275/35 ZR20 napred, 285/35 ZR20 nazad
    Performanse 0 – 100 km/h za 3,3 s; 305 km/h; potrošnja goriva 10,8 lit/100 km; emisija 246 g/km

    Ocene
    ▲ Performanse, upravljanje, kočnice, sedišta
    ▼ Suviše mala vizuelna razlika u odnosu na M5

    Utisak
    BMW M5 Competition je univerzalni sportista, brutalan na stazi, a komforom i luksuzom ispunjava očekivanja porodičnih kupaca

    chats-viber-ts

    Tagovi: ascari, bmw, m5 competition, test, turbo
    Popularni komentari
    • b
      boki

      Menjac sigurno nije S tronic!