0

TEST Opel Combo Life 1.5 D: U službi porodice

Opel je u poslednje vreme uložio mnogo truda, znanja i sredstava u SUV ofanzivu, o čemu smo pisali u više navrata. Međutim, na prezentaciji novog modela Combo Life dobili smo dokaz da u Riselshajmu ne zapostavljaju ni druge segmente koji imaju dosta dodirnih tačaka sa porodičnim kupcima

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Peta generacija modela Combo dolazi u dve verzije, putničkoj pod imenom Combo Life i kao lako dostavno vozilo Combo Cargo. Ono što je u startu jasno, jeste da se radi o direktnom rezultatu saradnje PSA grupacije i Opela. Ovaj automobil mnogo toga deli sa Citroenom Berlingo i Peugeotom Rifter. Ista moderna osnova, isti agregati, isti menjači, slično koncipirana karoserija, ali ipak drugačija. To, malo drugačije, odnosi se uglavnom na dizajn prednjeg dela, ali i na kabinski prostor odnosno kokpit iz vizure vozača.

pročitaj još

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Prednji deo prilično podseća na krosover Crossland X. Svaka sličnost je namerna – ističu se prepoznatljivi gril hladnjaka oivičen maskom, prednje svetlosne grupe sa poznatim LED potpisom Opela, ali i svetla za maglu u dnu, kao i prošireni donji uvodnik vazduha koji podseća na elemente kod SUV vozila. Novitet je, kao što smo na početku naglasili, zasnovan na potpuno novoj arhitekturi.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Zamišljen je kao porodično vozilo koje treba da ponudi obilje prostora, da bude svestran i praktičan, po potrebi i za sedam putnika. Dolazi sa kliznim vratima sa jedne ili obe strane, a ovo rešenje umnogome olakšava pristup drugom redu sedišta. A da li će imati i treći red, zavisi od dužine karoserije. Standardna je 4,4 metra dok duža XL verzija od 4,75 metara pored pet sedišta, opciono nudi i treći red sa dodatna dva.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Test vožnja u okolini Riselshajma pokazala je koliko se Combo primakao MPV kategoriji vozila. Vozačka pozicija je malo izdignuta, instrument tabla sa prepoznatljivim Opelovim rešenjima info displeja je pregledna i lako čitljiva, upravljač je „ukrašen“ daljinskim komandama, veliki displej Infoteinment sistema meri 8 inča… Sedišta su relativno komforna i lako podesiva. Napred imaju zasebne naslone za ruke, dok su pozadi tri zasebna pokretna i preklopiva sedišta sa ISOFIX sistemom. To znači da se bez problema mogu postaviti tri dečja sedišta.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    I da ne bi samo na tome ostalo, iza je prtljažni prostor koji čak i kod kraće verzije zahvata ozbiljnih 597 litara, produžena još više – 850 litara. Pronašli smo i mnogobrojne otvore za sitnice, kao i pregrade za stvari nešto većih gabarita. Izbrojali smo ukupno 28 pretinaca! Veća je verovatnoća da ćete nešto zaturiti i zaboraviti nego da nećete pronaći adekvatno mesto gde da odložite predmete.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Motorizacija kreće od 1,2-litarskog benzinca od 110 konjskih snaga, a u ponudi su i tri verzije 1,5-litarskog dizelaša – od 76 KS, 102 KS i 130 KS. Transmisija je petostepena ručna uz najslabiji agregat, stepen više je kod agregata srednje snage dok je za najsnažniji, pored šestostepenog manuelnog, predviđen i osmostepeni automatski menjač. U Opelu istilču da svi motori zadovoljavaju aktuelne stroge 6D-Temp standarde emisije goriva koji važe za sva vozila proizvedena u Evropi od septembra 2018. godine.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Mi smo za test odabrali model sa najsnažnijim dizelom i šestostepenim manuelnim menjačem. Odmah smo se prijatno iznenadili performansama i voznom dinamikom. Sa 130 KS i 300 Nm obrtnog momenta, ovo vozilo ne malih gabarita, sa 1.400 kg, ubrzava do 100 km/h za respektabilnih 10,6 sekundi i doseže maksimalnu brzinu od 185 kilometara na čas. Na komande upravljača reaguje sasvim solidno, rekli bismo čak i iznad očekivanja, tako da je automobil u globalu veoma agilan ako se zna kojoj klasi vozila pripada.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Motor i menjač dobro sarađuju, jedino što bi ručica mogla biti malo čvršća i preciznija, ovako ostavlja utisak kao da je pomalo „klimava“. Kultivisan motor i solidna zvučna izolacija čine da ubrzanja sa punim gasom ne predstavljaju atak na uši, tako da akustika ostaje prijatna u svim režimima vožnje.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Ono što boravak u kabini takođe čini prijatnim i sigurnim jeste atmosfera koju kreira veliki broj ultra-modernih tehnologija za ovaj segment. Po prvi put u vozilima ove kategorije, bar što se Opela tiče, prisutni su skoro svi sistemi za pomoć vozaču, kao što su upozorenje za sudar, detekcija pešaka i automatsko kočenje u slučaju nužde, održavanje vozila u traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentna prilagođavanja i ograničenja brzine, adaptivni tempomat, kontrola mrtvog ugla, kamere i senzori za parkiranje, pa čak i „hed-ap“ displej. Takođe, opciono u novom Combu se može dobiti i IntelliGrip sistem koji obezbeđuje bolju trakciju na različitim stanjima puteva i podloga uslovljenim lošim vremenskim prilikama.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Po onome što nam je prikazao, Opel Combo Life se nameće kao jedno zaista moderno vozilo sa visokim krovom koje ima fleksibilnost od poda do plafona, kao i napredne tehnologije i funkcije koje ga izdvajaju u ovom segmentu. Ipak, u skladu sa tim idu i cene koje će varirati u zavisnosti od motorizacije i opreme, a najavljeni start od nešto više od 19.000 evra za putničku verziju mnoge bi mogao da pokoleba. Ne kažemo da ne vredi, naprotiv, ali ipak sa tom cenom, ulazi u konkurenciju drugih segmenata, a tu mislimo i na SUV koji je dizajnom prijemčiviji i čiji je prefiks „putnički i porodični“ pojačan sportskim “začinom”, jače usađen u percepciju kupaca.

    TopSpeed Team

    Opel Combo Life 1.5 D

    Karoserija monovolumen, 5 sedišta; d x š x v 4.403 x 1.848 x 1.841 mm, međ. rast. 2.785 mm; prtljažnik 597/1.414 lit, masa 1.430 kg
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.499 ccm, 130 KS pri 3.750 o/min;  300 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija ručna, peststepeni prenosa; pogon na prednje točkove
    Ogibljenje napred macPherson, nazad torziona osovina
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 205/55 R17
    Performanse 0 – 100 km/h za 11,4 s; 184 km/h; 4,5 l/100 km; emisija CO2 118 g/km

    Ocene
    ▲  Komforna kabina, veliki prtljažnik, moderan dizel agregat
    ▼  Cena, udobnost na velikim točkovima

    Utisak
    Opelov komercijalni model je uspešno zamenio radnu uniformu kvalitetnim odelom

    chats-viber-ts

    Tagovi: kombi, monovolumen, mpv, opel combo life, test