TEST CUPRA Ateca: Početak nove ere!
Osam meseci nakon zvanične promocije marke CUPRA, u Barseloni smo vozili zvanično prvi model sa ovim znakom, krosover Ateca

Foto: TopSpeed
Primetili ste da spominjemo CUPRA Ateca, a ne SEAT Ateca Cupra. To nije greška, već ovaj model označava početak namere španskog proizvođača da ime CUPRA uvede na tržište kao potpuno novu sub-marku. Nešto slično kao što je FIAT uradio sa brendom Abarth.
pročitaj još

Foto: TopSpeed
Sve ovo počelo je još u martu na Salonu automobila u Ženevi, ali sada je tu i zvanično prvi automobil, preciznije SUV ovog španskog proizvođača Ateca. Nešto kasnije, sledeće godine, pojaviće se jedan potpuno novi model u gami o kojem domaćini nisu želeli mnogo da govore, a onda 2020. CUPRA Leon i CUPRA Leon ST. Sve u svemu, ideja je da ovaj karakteristični bronzani logo ubuduće stoji sam za sebe!

Foto: TopSpeed
I da razjasnimo nešto… Ovo nije SEAT Ateca koji ima nešto snažniji motor i sportske dodatke na karoseriji u vidu spojlera, splitera, difuzora i slično, pa pogon 4×4 ili kako je zvanično napisano 4Drive. Ne, ovaj SUV je dobio četvorocilindarski 2.0 TSI motor od čitavih 300 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta i sedmostepeni DSG menjač. CUPRA Ateca ima čak i četiri izduvne cevi i to prave, iz kojih dopire karakterističan zvuk.

Foto: TopSpeed
Pored toga što se čuje, sportski SUV ima i Launch Control sistem uz pomoć kojeg do 100 km/h stiže za 5,2 sekunde. Maksimalna brzina mu je 247 kilometara na čas. U krivinama se ne ponaša baš kao „hot hatch”, pre svega zbog dimenzija i visine karoserije, iako je za 10 mm niža od standardnog modela Ateca.

Foto: TopSpeed
Ipak, CUPRA je veoma agilna i zabavna za vožnju, bez obrzira što je u pitanju kompaktni SUV. U to smo se uverili i na zatvorenoj deonici puta, tačnije gotovo pravom specijalnom ispitu, kao na relijima! No, više detalja o svemu ovome, pročitajte u decembarskom broju magazina TopSpeed!

Foto: TopSpeed
Do tada, važno je zapamtiti – CUPRA je sada marka za sebe, jedinstvana, sofisticirana i sa izuzetnim performansama. Namera je da bude pozicionirana između velikoserijskih i premijum proizvođača. Za sada, širom sveta postoji svega 277 ovlašćenih prodavaca ovog brenda, koji pored vozila, nude i ono što bismo nazvali lifestyle pratećim detaljima.

Foto: TopSpeed
O ovome svedoči i cena… Naime, CUPRA Ateca nije jeftina, ali opet ispod sličnih rivala. Oko 40.000 evra, mada se kod nas očekuje da će koštati i manje. No, za to ćemo morati da sačekamo 2019. kada zvanično i počinje prodaja.

Foto: TopSpeed
iz Barselone, Zoran Živkov/TopSpeed