0

TEST Audi Q3 45 TFSI quattro: Uloga lidera

Druga generacija Audi Q3 ne samo što izgleda bolje od svog prethodnika, već je i praktičnija i prostranija, pa i komfornija. Kao i svi top modeli kuće Audi, ima savremen kokpit, digitalni displej, te mnoštvo inovativnih sistema koji asistiraju vozaču ili omogućavaju svim putnicima bolju zabavu

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

U današnje vreme, kada novi automobili najrazličitijih marki i karoserijskih oblika, pogotovo veoma popularnih SUV modela, na tržište stižu skoro svake nedelje, veoma je teško ostati originalan. Uz to, još je teže ponuditi nešto novo, istovremeno tehnološki napredno, ali i praktično. A najteže je dospeti na vrh i tu se održati.

pročitaj još

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Audi je sa prvom generacijom Q3 od kada se 2011. pojavila na tržištu, „odigrao“ prilično dobro i prodao oko 1,1 milion vozila. Sada je došlo vreme za zamenu kompaktnog SUV-a sa quattro pogonom, jer „stari“ je, i pored svih „unapređenja“, zaista ostario u poređenju sa konkurencijom. Konačno, Audi je u punom zamahu i nakon što je zamenio A8, A7, A6 i A1, restilizovao TT i A4, te uveo potpuno novi Q8, zašto ne iskoristiti inicijativu pa kupcima ponuditi novu generaciju Q3 i odmah joj dodeliti ulogu lidera u klasi?!

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Da bi se jedan model zaista smatrao novim, potrebno je da se od prethodnika stvarno razlikuje što po dimenzijama, što po izgledu i opremljenosti. I da bude savršeniji u svakom pogledu! Novi Q3 ispunjava sve to. Od prethodne generacije duži je za 97, širi za 18 i ima 77 milimetara veće međuosovinsko rastojanje, a niži je za 5 mm. Samim tim, logično je da i enterijer bude prostraniji i komforniji, te boljeg izgleda. I praktičniji, imajući u vidu da je sedišta pozadi moguće pomerati po potrebi napred/nazad za 150 mm, čime se menja i zapremina prtljažnika od 530, tj. 1.525 litara. No, o tome malo kasnije…

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Sada da se vratimo izgledu ovog subkompaktnog luksuznog krosovera iz Ingolštata. Dakle, pravilnije je istaći da ovo nije SUV, već CUV sa upadljivom osmougaonom maskom hladnjaka, uvodnicima vazduha i spliterom u stilu marke Audi, ali sa novim oblikom prednje haube koja je sada pozicionirana nešto više i horizontalnije, sa naglašenim oštrim ivicama i zakrivljenjima, vetrobranskim staklom koje je postavljeno vertikalnije, te niskom i dugom linijom krova, pa spojelorm pozadi, masivnim bokovima i izraženim lukovima oko točkova i aerodinamičkim dodacima.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    U ovom slučaju, pored kozmetičkih dodataka, Q3 je imao i Matrix LED svetla koja su sasvim dobro naglasila novi dizajn svetlosnih grupa napred, iako su i one nazad potpuno drugačije. Gerenalno, vozilo izgleda robusnije i šire nego što objektivno jeste i nekako više u off-road stilu. Naravno, treba imati na umu da Audi u startu nudi tri paketa opreme od kojih zavisi i spoljašnji izgled, a to su Standard, Advanced i S Line, ali na prvoj test vožnji u okolini Bolcana u Italiji, dočekao nas je i četvrti, tj. Edition One u kojem vozilo ima jednu od promotivnih boja, u ovom slučaju Orange sa crnim detaljima na karoseriji, te ekskluzivnom opremom.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Pored toga što je prostranija, unutrašnjost druge generacije Q3 je zaista nova i „sveža“, te je po izgledu, ali i kvalitetu bliža modelima A8 i A6, nego starijem bratu Q5. I to mnogo bliža… Sve je nekako trodimenzionalno i asimetrično, a opet harmonično i pre svega stilski dobro uklopljeno. Velika crna staklena površina prosto „oživi“ pokretanjem motora, jer je reč o ekranu osetljivom na dodir, kristalno jasne grafike i velike brzine učitavanja podataka, koji je deo MMI sistema.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    A što se tiče, simetrije i asimetrije, ovaj centralni displej osetljiv na dodir dimenzija 10,1 inč, ventilacioni otovori iznad, kao i komande klimatizacije ispod njega su zakrenuti prema vozaču pod uglom od 10 stepeni. Time je dodatno „razbijena monotonija“ u kokpitu, a da se nije značajnije uticalo na ergonomiju, budući da su sve ostale komande i prekidači baš na mestima gde se to i očekuje.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Naravno, komande se mogu „izdavati“ i glasom, što je možda i bolje jer nema iritirajućeg prljanja ekrana prstima, a mnoge navike i omiljene detalje iz života vozača Q3 lako sazna povezivanjem sa, recimo, mobilnim telefonom putem aplikacije myAudi, te se tome prilagođava i sugeriše određene radnje. Ukratko, veštačka inteligencija sada je iz klase luksuznih limuzina prešla i u SUV segment. Za sve ovo, naravno, treba pošteno doplatiti, baš kao i za, u ovom slučaju, „narandžasti pojas“ od alkantare na armaturnoj tabli i delovima vrata, te štepove na sedištima u istoj toj boji. Međutim, ovi detalji izgledaju tako dobro, da je realno greh zaobići ih prilikom konfiguracije vozila.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Sa druge strane, instrumenti ispred vozača, tj. „virtuelni kokpit“ je deo standardne opreme, baš kao i ekran od 10,25 inča, dok je za onaj dijagonale 12,3 inča, opet, potrebno doplatiti. Većina njegovih komandi smeštena je na multifunkcionalnom upravljaču, baš kao što nas je Audi već navikao. Inače, pozicija za volanom je sasvim dobra, a sedišta su urađena više u sportskom duhu, mada veoma udobna. I prostora ima dovoljno i napred i nazad, a sa već spomenutom mogućnošću pomenanja kompletne zadnje klupe, Q3 dobija na praktičnosti.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Audi je za početak prodaje druge generacije svog CUV-a u Evropi pripremio ukupno pet četvorocilindarskih turbo-motora, tri benzinska i dva dizel agregata. Na promociji u Dolomitima vozili smo najsnažniju TFSI verziju od 230 KS u kombinaciji sa semostepenom automatskom S tronic transmisijom i pogonom na sva četiri točka, naravno. Snage ima sasvim dovoljno, jer 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta to garantuje.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    No, menjač je u nekim momentima nešto sporiji, što se oseti prilikom insistiranja na naglim ubrzanjima. Ova situacija lako se prevazilazi upotrebom manuelnog moda izbora stepena prenosa… Tako Q3 45 TFSI quattro, kako glasi njegova zvanična oznaka, od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,3 sekunde i postiže maksimalnih 233 km/h.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Komfor vožnje je odličan, a kako i ne bi bio, kada je Audi za ovaj model pripremio čak tri postavke oslanjanja: standardnu, sportsku i adaptivnu. Ova poslednja sa funkcijom Drive Select zahvaljujući kojoj vozač ima mogućnost izbora između šest različitih profila u odnosu na uslove vožnje, vrstu podloge i lične potrebe, imali smo priliku da isprobamo na putevima Južnog Tirola. Bez obzira na kvalitet podloge, te nagle promene pravca i intenzivna kočenja, Q3 ima odličnu stabilnost. Naginjanja karoserije su minimalna, a preciznost vođenja kroz krivine veoma dobra zahvaljujući progresivnom upravljaču koji postaje sve direktniji kako se povećava ugao njegovog okretanja, čime je i sportski doživljaj u vožnji naglašeniji.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Za isprobavanje off-road mogućnosti ovoga puta nije bilo vremena. No, poznato je da klirens iznosi tek 140 mm, a prilazni ugao prepreci 19, dok je odlazni 16 stepeni. Zato je pogon na sva četiri točka, barem, bio samo delimično iskorišćen na vlažnom asfaltu. A u osnovi, to više nije onaj permanentni quattro pogon… Zapravo, pogon jeste na sva četiri točka, ali nove generacije, sličan onome kod modela Q5. Računar prati situaciju, tj. podatke o položaju upravljača, uzdužnim i poprečnim ubrzanjima i obrtnom momentu, te analizira opasnost od proklizavanja i po potrebi reaguje preko elektro-hidrauličnog diferencijala na zadnjoj osovini, raspoređujući snagu.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    U skladu sa trendovima, novi Q3 je „naoružan“ i svom silom bezbednosnih i sistema koji asistiraju vozaču. Verzija Edition One pored svega navedenog imala je i Audi Pre Sense i Pre Sense Front, te Side Assist i Active Line Assist sigurnosne sisteme, kao i mnoštvo druge dodatne opreme koja podiže bezbednost na jedan novi, znatno viši, nivo. Novi Audi Q3 proizvodiće se u Mađarskoj, tačnije u fabrici u Đeru, odakle će se početkom novembra ove godine krenuti i prve isporuke za evropsko tržište. Očekivana početna cena je 33.500 evra, a koliko će ovaj kompaktni krosover koštati kod nas, saznaćemo uskoro…

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Sve u svemu, izgleda da je Audi ponovo uspeo da iz manjeg izvuče više, odnosno da jedan sasvim dobar model učini još boljim, atraktivnijim i primamljivijim za kupce. Možda Q3 nije toliko zabavan za vožnju kao neki rivali iz klase, ali je atraktivnom pojavom, savremenom tehologijom i pre svega komforom, nekako, odmah zaigrao ulogu lidera.

    Zoran Živkov/TopSpeed

    Audi Q3 45 TFSI quattro

    Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.484 x 2.024 x 1.616 mm, međ. rast. 2.680 mm; zapremina prtljažnika 530/1.525 lit, masa 1.695 kg
    Motor benzinski, TFSI redni, 1.984 ccm, 230 KS pri 5.000–6.700 o/min; 350 Nm pri 1.500–4.400 o/min
    Transmisija automatska, sedmostepena S tronic; pogon 4×4 quattro
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 255/40 R20
    Performanse 0 – 100 km/h za 6,3 s; maksimalna brzina 233 km/h
    Cena od 33.500 evra u EU

    Ocene
    ▲ izuzetan komfor, atraktivna pojava, savremen dizajn enterijera
    ▼ „spor“ menjač, osetljivost ekrana na prljanje

    Utisak
    Možda Audi Q3 nije toliko zabavan za vožnju kako neki rivali, ali se odmah nekako nametnuo kao jedan do lidera u klasi

    chats-viber-ts

    Tagovi: audi, q3, quattro, suv, test, tfsi