0

TEST Volkswagen Touareg V6 3.0 TDi 4MOTION R-Line: Glava porodice

Nova, treća generacija Volkswagen Touarega predstavlja napredak za ovu popularnu marku u svakom segmentu, od komfora, preko agilnosti, do uvođenja savremenih tehnologija, tj. sve to je kod ovog SUV-a podignuto na jedan još viši nivo

Foto: Petar Marković

Foto: Petar Marković

Starenje je prirodan proces, kojem se niko ne može odupreti. Ništa ne traje večno, pogotovo ne liderstvo u automobilskoj industriji, čak i u okviru sopstvene „familije“. Zna to dobro VW, kada je pre nešto više od dve godine odlučio da „penzioniše“ svoj top model Phaeton.

pročitaj još

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Tada je ulogu „glave porodice“ nekako preuzeo Touareg, ali i on je već zašao u godine. Prva generacija pojavila se još 2002. kada i Porsche Cayenne, koji se već po treći put podmladio. Druga je na tržište stigla 2010. i iako nije pravi terenac, dokazala je da Volkswagen Touareg može da povuče, čak i putnički avion.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Međutim, ni najbolji publicitet i reputacija, pa ni marketing ne mogu da „sakriju godine“, pa je tako sada stigla i treća generacija modela koji je ime dobio po severno-afričkom plemenu. A pred njom nije lak posao. Sa jedne strane, očekuje se da upravo iskorači ka velikoj nemačkoj trojci, te modelima Q7, X5 i GLE, kao i da dostojno zameni Phaeton, a opet sa druge, treba da ostane nekako „narodna“ i pristupačna.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Sada se sasvim logično nameće pitanje – može li VW Touareg da prođe kroz sve ove izazove? Što se izgleda tiče, mislim da može, jer i dalje je ovo SUV tipičnog VW dizajna. To znači dosta oštrih linija i hroma, a ostalo je veoma solidno, bez suvišnih zakrivljenja i ne preterano „fensi“ kao kod nekih marki, a opet ostavlja utisak ozbiljnosti. Jednostavno, čisto, jasno i precizno!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Novi Touareg je i porastao. Baziran na modularnoj MLB platformi, koju koriste i Audi Q7 i Bentley Bentayga, u odnosu na prethodnu generaciju širi je za 44 mm i duži za 77 mm, dok je međuosovinsko rastojanje od 2.894 milimetra ostalo nepromenjeno. Samim tim, deluje nekako niže iako ima 1.717 mm visine, te ukupno 2.193 mm širine i 4.878 mm visine. Očigledno da su u VW želeli premijum limuzinski doživljaj, kao kod Phaetona što, opet, osetite kada ste unutra.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Prednosti povećane dužine se naročito osete na zadnjem sedištu, dok oni napred mogu da se prepuste ugodnoj masaži. Novi Touareg je mnogo prostraniji i komforniji, posebno za duga putovanja. Dodatnu pogodnost predstavlja pomeranje zadnje klupe za 15 cm napred-nazad, čime opet varira i zapremina prtljažnika.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    No, to nema veze, jer sve i da su zadnja sedišta pomerena do kraja nazad, iza njih ostaje čitavih 810 litara, što je za 113 više nego kod prethodne generacije. A ukoliko se nasloni spuste, dobija se prostor od 1.800 litara, te se tako Touareg pretvara u gotovo teretno vozilo!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    I pored ovih povećanja dimenzija, kao i činjenice da je ovo ujedno i tehnološki najnapredniji model koji je ikada izašao iz Volfsburga, ukupna masa nove generacije je za 106 kilograma manja u odnosu na prethodnu, pre svega zahvaljujući obilnoj upotrebi aluminijuma. Samim tim, unapređene su i performanse, a ujedno i smanjena potrošnja goriva i emisija CO2.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Ipak, pre vozne dinamike, treba se osvrnuti na ono što vozača i putnike čeka u enterijeru. To se ponajviše odnosi na čoveka za upravljačem, jer novi SUV Volkswagena donosi tzv. Innovision Cockpit. On se sastoji ne samo od već poznate digitalne instrumentacije, dijagonale 12 inča, već i ogromnog ekrana osetljivog na dodir od čak 15 inča! Da, dobro ste pročitali! Veliki displej, osetljiv na dodir, smešten na centralnoj konzoli, zaista je ogroman i trenutno niko nema ništa slično tih dimenzija u ponudi!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Osim zamerke da je ekran možda nešto niže pozicioniran nego što bi trebalo, on izgleda dobro, pogotovo što je zakrenut prema vozaču, pa dizajnu kompletnog kokpita daje dodatnu dinamiku razbijajući simetriju! I ma koliko on izgledao zastrašujuće na prvi pogled, u suštini je sve dosta jednostavno… Pogotovo, ako prođete kraću obuku za rad na ovom „uređaju“.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Gore su glavne multimedijalne komande, uz donju hromiranu ivicu, čiju boju ukrasne svetlosne lajsne je moguće menjati, smeštene one koje se odnose na komfor, a bliže vozaču one koje se odnose na samo vozilo i vožnju. Neke komande imaju i više funkcija, tj. podmenija i podešavanja, ali to je sada već ustaljena praksa automobilskoj industriji!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Putem ovog sistema kontrolišu se sve bitnije funkcije vozila, i kao takav, zamenjuje gotovo sve dosadašnje klasične analogne tastere u kabini. On podržava Android Auto i Apple CarPlay konekcije sa „pametnim“ telefonima, a ujedno služi i kao WiFi hotspot na koji je moguće „nakačiti“ do osam uređaja istovremeno. Ono što još nije ustaljeno je mogućnost personalizacije ovog „televizora“, tj. monitora, odnosno ekrana. Tako, recimo, možete i „preturati“ neke „ikone“ aplikacija, menjati stilove, izgled, boje… I na kraju, sačuvati omiljeni profil, kako vas neko još maštovitiji ne bi doveo do očaja da kada ponovo sednete u kokpit treba da radite istu stvar!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    U suštini, radite isto ono što i prilikom personalizacije mobilnih uređaja, pogotovo ako imaju logo „zagrižene jabuke“… Čak je za kasniju eru „sakaćenja privatnosti“ predviđena mogućnost skladištenja ovih personalizovanih profila na „oblak“ (tzv. Cloud), kako bi vi, ali i razne bezbednosne agencije imale pristup tome u slučaju da ste im možda zanimljivi.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Da li treba reći da treća generacija Touarega, kao perjanica u gami Volkswagena, ima sve do sada raspoložive sisteme asistencije iz ponude ovog nemačkog proizvođača. Tu su skoro pa autonomna vožnja, odnosno funkcija održavanja ovog SUV-a u saobraćajnoj traci, pa upozorenja na neuobičajenu „neaktivnost“ na upravljaču i slično, a onda i kamere u gotovo svim pravcima, uključujući i one za noćno osmatranje, tj. Night Vision u slučaju da i pored Matrix LED svetlosnih grupa, nešto promakne. Ta lista dodatne opreme je izuzetno duga, ali ćemo je ostaviti za neku drugu priliku…

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Dakle, suština je kako se novi Volkswagen Touareg ponaša na putu, pa i van njega, jer je ovo SUV koji je i za takvu aktivnost sposoban?! U Evropi, tržišnu avatnturu započeo je sa dva trolitarska V6 dizel agregata sa 231 i 286 KS, a uskoro treba da stigne i benzinski V6 od 340 KS. Ipak, možda najbolji tek predstoji, kada se pojavi četvorolitarski V8 dizel sa 421 KS iz Q7.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Do tada, zadovoljili smo se snažnijom verzijom V6 3.0 TDI. Na našem tržištu to će verovatno biti i najpopularniji izbor. I to iz mnogo razloga… Motor je dovoljno snažan, da sa svojih 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta pokrene Touarega od gotovo dve tone do 100 km/h za 6,1 sekundu. SUV iz Volfsburga sa njime i u kombinaciji sa osmostepenom Tiptronic transmisijom, te 4MOTION pogonom na sva četri točka, dostiže maksimalnu brzinu od 238 km/h. Deklarisana potrošnja goriva mu je 6,9 litara na 100 kilometara, ali jedno je šta teorija, a drugo praksa, ali imajući u vidu agilnost vozila i da je za 20% veća, sasvim je OK!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Agilnost… Da. Prava reč za ponašanje novog Touarega na krivudavim putevima. Jer, SUV i krivine, pre svega zbog visokog težišta i velike mase, baš i nekako nisu najsrećnija kombinacija, mada ovde su inženjeri VW napravili ozbiljan pomak. Adaptivno vazdušno oslanjanje i novi elektro-mehanički sistem koji sprečava naginjanje karoserije u krivinama, čine Touareg izuzetno stabilnim i on bez problema prati zadate putanje.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Međutim, ne treba zaboraviti da je VW svoju novu „glavu porodice“ opremio sistemom upravljanja na sva četiri točka. To znači da se sada zakreću i oni pozadi, kako bi se smanjio radijus okretanja pri malim brzinama i poboljšala stabilnost pri većim. Do brzine od 37 km/h, zadnji točkovi se okreću u suprotnom pravcu od prednjih, a kada brzina poraste, počinju da ih prate. Naravno, sve to pod manjim uglom, ali sasvim dovoljnim da se obezbedi veoma agilno upravljanje i neočekivano dobre manevarske sposobnosti. Verovali ili ne, ali prečnik okretanja novog Touarega je 11,2 metra, što je samo 30 centimetara više nego kod Golfa!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Budući da adaptivno vazdušno oslanjanje dozvoljava podizanje i spuštanje karoserije u rasponu od 70 mm, time se povećavaju i off-road sposobnosti. E sad, ovde ne treba očekivati čuda, jer ovo je pre svega luksuzni terenac, koji u slučaju da želite nešto da utovarite u prtljažnik, možete i spustiti za dodatnih 40 mm, a možete sa njim i proći kroz vodu dubine 57 cm!

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Uostalom, novi VW Touareg može dosta toga što niko iz familije ne može, a pri tome i dalje dostojanstven, iako je u svemu „naj“… Nažalost i u ceni, budući da testirani model sa R-Line paketom i reprezentativnom opremom, košta čak 87.554 evra.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    No, opet treba da se vratimo na početak teksta i kao što je starenje prirodan proces, tako i činjenica da ste „glava porodice“ sa sobom nosi izvesnu odgovornost. Treća generacija Touarega je napravljena upravo da odgovara tom zadatku. Da bude na vrhu ponude, luksuzan, komforan i tehnološki napredan SUV, kojim je VW trenutno prišao proizvođačima iz čuvene nemačke trojke, Audi, BMW i Mercedes, više nego bilo koji drugi model ove kuće do sada!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    VW Touareg V6 3.0 TDi 4MOTION R Line

    Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.878 x 2.193 x 1.717 mm, međ. rast. 2.894 mm; zapremina prtljažnika 810/1.800 lit, masa 1.995 kg
    Motor dizel, V6, 2.967 ccm, 286 KS pri 3,800 o/min; 600 Nm pri 2.250 -3.250 o/min
    Transmisija automatska, osmostepena Tiptronic; pogon 4×4 4MOTION
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 235/65 R18
    Performanse 0 – 100 km/h za 6,1 s; maksimalna brzina 238 km/h; potrošnja goriva 6,9 l/100 km; emisija CO2 182 g/km
    Cena od 61.634 evra

    Ocene
    ▲ prostranost i kvalitet enterijera, upravljivost i agilnost
    ▼ mali izbor motora

    Utisak
    Nova, treća, generacija Touarega prišla bliže čuvenoj nemačkoj trojci više nego bilo koji VW model ikada

    chats-viber-ts

    Tagovi: r-line, suv, tdi, test, touareg, v6, volkswagen, vw