0

TEST Mazda6 Wagon SKYACTIV-G 194 2.5: Uplovljavanje u premijum segment

Još jedna „restilizacija restilizacije“ tj. Mazda6 za 2019. godinu je definitivno taj model kojim japanski proizvođač ulazi u premijum klasu automobilskih marki čemu je stremio već duže vreme

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Danas bi svi da budu „premijum“ ili nešto posebno, na vrhu, al’ ne vredi… Ne može to tek tako! Potrebne su godine rada i truda, sticanja reputacije kroz vrhunski kvalitet proizvoda, u ovom slučaju vozila, zadovoljstvo kupaca, a naravno i vrhunska tehologija koja će sve to propratiti.

pročitaj još

    Mazda je svoju „kandidaturu“ za ovo „visoko društvo“ najavila još prvim modelom nove „šestice“, koji je debitovao 2012. godine. Tada sam taj model pri prvom susretu u Portugalu, okrakterisao kao karavelu. Međutim, karavele su bili relativno mali, brzi i okretni brodovi, mada ne previše komforni, koji su Portugalcima pomogli u otrkivanju jednog novog sveta.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Mazda6 koja je došla kasnije, sa restilizacijom 2015. godine, već je nagovestila da proizvođač iz Hirošime ozbiljno namerava da svoj adut u D segmentu podigne na taj nivo, da se može smatrati automobilom iz premijum segmenta. To, nautičkim žargonom rečeno, više nije bila karavela, već više nešto kao luksuzna krstarica. Sada, sa najnovijim izmenama kod modela za 2019. godinu, to više nije ni krstarica, već pravi kruzer visoke klase.

    U celoj ovoj situaciji, svako bolje upućen u automobilsku industriju prvo će se zapitati – kako sada, opet, restilizacija Mazde6?! Zar nije već ovo druga, za tako kratko vreme, jer ako se zna da je „tržišni vek“ jednog automobila danas obično šest ili sedam godina, onda je to već druga? Da, tako je… A biće, ako stručnjaci Mazde procene i treća!

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Odgovor na sve ovo glasi da tehnologija danas toliko napreduje i toliko se novih rešenja, unapređenja i poboljšanja, pa i novih sistema izbaci na tržište u toku samo jedne godine, da većina proizvođača nema vremena za čekanje. Pogotovo nemaju oni u premijum segmentu, gde svaki novi savremeni sistem znači ostati u borbi sa rivalima ili ih, bar za tren, prestići.

    Zato, bez obzira na odlične rezultate prodaje Mazda se odlučila da sa „šesticom“ još jednom, dodatno, podigne nivo igre i definitivno „uplovi“ visoko društvo. KODO dizajnerski pravac i onaj drevni japanski filozofski pristup Jinba Ittai, koji zapravo govori o jedinstvu jahača i konja, su i dalje zadržani, a vozač i automobil, sjedninjeni kroz SKYACTIV tehnologiju.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Promena na karoseriji, ipak, ima. Rešetka maske hladnjaka je potpuno drugačija, tj. povećana prema dole i nekako više trodimenzionalna, pa automobil izgleda moćnije. Svetlosne grupe, napred i nazad, su nove, naravavno, u LED tehnologiji, a drugačije je i to što su svetla za maglu sada njihov integralni deo.

    Time prednji deo izgleda još masivnije. Pozadi, kod limuzine, drugačiji su branik i poklopac prtljažnika, a završeci izduvnog sistema su nekako bliže ivici i većeg prečnika. To isto važi i za karavan, tj. Wagon verziju, s tim da vrata prtljažnika nisu menjana. Takođe, spoljašnji retrovizori imaju nešto drugačiji oblik, a tu su i naplaci od 17 i 19 cola, novog dizajna.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    I dalje mi je teško da se opredelim da li mi je lepša limuzina ili karavan. Do sada sam na obe vožnje birao verziju Wagon, pa nisam oklevao i novog puta. On ima međuosovinsko rastojanje kraće za 80 mm i što se tiče ukupne dužine, kraći je 65 mm, a opet i viši za 30 milimetara. Karavan je teži za 40 kilograma od limuzine, te ima nešto lošiji koeficijent otpora vazduha, ako tih 0,003 uopšte ikom išta znači?! No, ono što pravi značajniju razliku je zapremina prtljažnika koja je u ovom slučaju veća za 42 litre, plus mogućnost obaranja sedišta čime se dobija 1.664 litra, koje verzija sedan nema.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Enterijer je mesto gde se napredak Mazde u pravcu premijum segmeta još bolje zapaža. Upotrebljeni materijali, napa koža i prirodno drvo, zaista deluju prefinjeno. Čak i nova vrsta veštačkog materijala nano-tehnologije, „suede“ koji podražava utisak „antilop-kože“ izuzetno je prijatna na dodir. Nivo završne obrade i preciznosti je na veoma visokom nivou, a intersantan je i izbor novih boja, poput „orijentalno smeđe“.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Što se tiče samih sedišta, ona su modifikovana i kao da su malo šira, tj. komotnija. Imaju grejanje, ali i hlađenje, što je prvi put kod Mazde. Tu je i MZD Connect multimedijalni sistem i TFT LCD ekran od 7 inča, kao i ostali sigurnosni sistemi, te novi aktivni displej koji projektuje informacije na vetrobransko staklo. Armaturna tabla ima nešto drugačije dizajnirane ventilacione otvore, pa uz izraženi „centralni pojas“ kompletan izgled unutrašnosti je potpuno drugačiji.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Mazda je za restilizovanu verziju „šestice“ pripremila i dva unapređena benzinska motora od 2,0 i 2,5 litra, te novi čistiji dizel od 2,2 litre. U kombinaciji sa šestostepenom automatskom transmisijom, model SKYACTIV-G 2,5 obezbeđuje ovom automobil ukupne mase od 1.446 kg sasvim dobre perfromanse. Iz 2.488 ccm radne zapremine „izvučeno“ je 194 konjske snage, mada pri 5.700 obrtaja u minuti. Maksimalni obrtni moment iznosi 258 Nm pri 4.000 o/min. Sve to je dovoljno da Mazda6 Wagon do 100 km/h stigne za 8,1 sekundu i postigne maksimalnih 223 kilometra na čas.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Sama masa agregata, tj. njegovog bloka smanjena je u odnosu na prethodnu generaciju, budući da je više korišćen aluminijum za izradu bloka motora. Boljim performansama, ali i ekonomičnosti, gde ovaj karavan troši, kako je deklarisano 6,8 litara u kombinovanom ciklusu, doprioneo je i novi sistem deaktivacije ili „gašenja“ cilindara u cilju uštede goriva, ukoliko je brzina ispod 80 km/h.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Ovaj karavan je i dalje zadržao okretnost i agilnost „velike karavele“, ali je sada „plovidba“ nekako komfornija. Sistem oslanjanja je redizanijan, pa je i prigušenje neravnina bolje iako su inženjeri ubacili dodatna „ukrućenja“ na šasiji. Novi amortizeri napred, povećanog prečnika sa 32 na 35 mm bolje filtriraju neravnine, ali i omogućavaju mirnije upravljanje i veću preciznost. Na sve to treba dodati i odličnu saradnju Mazde i japanskog proizvođača pneumatika Bridgestone, koji je redizajnirao bokove svojih guma, ušvrstivši ih dodatno, što se pozitivno odrazilo na upravljivost, posebno pri velikim brzinama.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Ulazak u premijum segment svakako podrazumeva i mnošto eletronike u automobilu, pogotovo one koja utiče na bezbednost. Mazda sa tim nema problema, jer godinama unazad se pažljivo pripremala i razvijala najrazličitije, veoma sofisticirane, tehnologije. One su objedinjene pod nazivom i-ACTIVSENSE.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Tu su i adaptivni tempomat sa radarom, koji radi i pri brzinama od 30 do 0 km/h, inteligentni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivna LED svetla sa 20 bokova, koja osvetljavaju 80 metara više prostora ispred nego kod prethodnog modela, bolje grejanje vetrobrana, brisača stakala, nova električna parkirna kočnica, te novi sistem 360o View Monitor…

    Doduše četiri kamere koje koristi prilikom „osmatranja“ okolikne daju sliku prilično loše rezolucije na centralnom displeju. E sad, budući da je automobil koji sam vozio iz tzv. „pretproizvodnje“, japanski proizvođač još uvek ima vremena za otklanjanje ovoga.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    I tako… „Kapetan“ ili ostali članovi „posade“ sigurno će uživati u „krtarenju“ ovim luksuznim kruzerom, koji uz sav komfor nudi i dosta agilnosti. Mazda je na domak cilja i ostvarivanja težnje da sa „šesticom“ uđe u premijum segment, ali kada se tu nađe, to nikako nije „sigurna luka“, jer prava tržištna bitka tek predstoji.

    Zoran Živkov/TopSpeed

    Mazda6 Wagon SKYACTIV-G 194 2.5      

    Karoserija karavan, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.805 x 1.840 x 1.480 mm, međ. rast. 2.750 mm; masa 1.446 kg; prtljažnik 522/1.664 litara
    Motor benzinski, redni, četvorocilindarski; 2.488 ccm, direktno ubrizavanje; 194 KS pri 5.700 o/min; 258 Nm pri 4.000 o/min
    Transmisija automatska, 6 stepeni; pogon napred
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multilink
    Kočnice napred ventilirajući diskovi 297 mm, nazad puni diskovi 278 mm
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0–100 km/h za 8,1 s; 223 km/h; 6,8 lit/100 km; emisija CO2 156 g/km
    Cena 35.900 evra

     

    Ocene
    ▲  kvalitet upotrebljenih materijala i preciznost izrade, agilnost i komfor
    ▼  rezolucija kamera i relativno tanak upravljač

    Utisak
    Mazda6 za 2019. inspirisana je iskustvima najboljih u premijum segmentu, pa zato i ne čudi što je tu gde je

    chats-viber-ts

    Tagovi: mazda6, skyactiv, test, wagon