0

TEST Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD: Simbol slobode

Novitet je porastao, pokreću ga ekonomičniji motori, u vožnji udobniji i tiši, odlikuju ga kvalitetniji i funkcionalniji enterijer, kao i nove tehnologije u smislu sigurnosti i povezanosti. Međutim, u pogledu sposobnosti van asfalta ne pravi kompromise te pokazuje da i dalje predstavlja ultimativno terensko vozilo

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Zaista je malo automobila koji poseduju toliko dominantu pojavu i tako upečatljiv imidž koji im daje moć da reflektuju čitav brend. Jedan od njih je Wrangler, legendarni terenac i jedan od najprepoznatljivijih modela ne samo kada je u pitanju američka marka, već i šire. Na tržištu je prisutan više od tri decenije i za to vreme su se izmenjale tri generacije, a nedavno je stigao četvrti izdanak koji smo upoznali na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji za predstavnike medija održanoj u Austriji.

pročitaj još

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Poput svojih predaka, koji vuku korene još iz Drugog svetskog rata i čuvenog Willys MB, poznatijeg kao Jeep, otvorenog terenskog vozila napravljenog za potrebe američke vojske, najnoviji Wrangler drži do tradicije, ali istovremeno unosi duh promena u skladu sa modernim vremenima.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Novitet je porastao u dužinu i širinu, pokreću ga ekonomičniji motori, postao je udobniji i tiši u vožnji, dobio je kvalitetniji i funkcionalniji enterijer, nove tehnologije u smislu sigurnosti i povezanosti, ali po pitanju sposobnosti van asfalta ne pravi kompromise, pa i dalje predstavlja pravo terensko vozilo, uveravali su nas naši domaćini pred početak probnih vožnji. Poput prethodnika, proizvodi se u dve karoserijske forme – kraćoj sa dvoja i unlimited četvora vrata i takođe su dostupne dve različite verzije, Sahara kao osnovna i Rubicon kao ultimativni terenac.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Budući da je uvođenje verzije sa četvora vrata umnogome poguralo prodaju prethodne generacije (2006-2018.) koja je prodata u više od dva miliona primeraka, mi smo se opredelili da nam prvi test protekne u znaku Wrangler Unlimited sa ekskluzivnim Overland paketom opreme koji je dostupan isključivo kod Sahara modela. Sa njim stižu jedinstveni aluminijumski naplaci od 18 inča, gril u boji karoserije i detalji visokog sjaja koji su poslužili i za kućišta prepoznatljivo okruglih svetslonih grupa.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    One su sada prvi put dobile „ful“ led tehnologiju koju potpisuje Magnetti-Marelli. Navedene izmene donele su moderniji izgled, ali ni najmanje nisu zamaskirale nadaleko prepoznatljivo ruho. I dalje ga odlikuje ona čuvena moć transformacije i uz sve verzije se dobija specijalni alat koji omogućava brzo i jednostavno obaranje vetrobranskog stakla, skidanje krova, pa čak i demontažu vrata.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Za razliku od spoljašnjosti, unutrašnjost je podvrgnuta temneljnijoj reviziji. Kako je karoserija porasla u dužinu za 13 centimetara, „profitiralo“ je međuosovinsko rastojanje i to za nekih 60 mm, što se naravno odrazilo i na raspoloživi prostor za noge putnika na zadnjim sedištima. Kompletan prednji panel je preuređen, ispred vozača su postavljeni novi instrumenti modernijeg izgleda, između brojčanika je smešten multifunkcionalni diplej od 7 inča, dok je centralna konzola opremljena većim ekranom od 8,4 inča koji je osetljiv na dodir.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Boravak u modelu sa najvišim paketom opreme potvrđuje da su se u Jeepu svojski potrudili oko izbora materijala i završne obrade, što je pomalo atipično za američke porizvođače, a pogotovo za jedno terensko vozilo kakvo je Wrangler. Očigledno je da u Jeepu žele da prošire krug kupaca i da ovim suptilnim finesama privuku one koji traže premijum kvalitet u kombinaciji sa off-road sposobnostima.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Takođe, sve mlađa klijentela postaje ciljna grupa ovog modela i zbog toga ćete u kabini pronaći četiri USB porta, po dva napred i nazad, kao i proširene funkcije povezanosti sa mobilnim telefonima – Android auto i Apple Car Play.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Bez obzira na sve navedeno, u nama je veće interesovanje pobudilo kako su vozač i automobil povezani u ekspolataciji na točkovima. Jeep poručuje kako se Wrangler sada značajno prijatnije i dinamičnije vozi po asfaltu, a istovremeno je zadržao sve one karakteristike koje su ga učinile nadaleko čuvenim terenskim modelom. I zaista jeste tako. U vožnji po regionalnim putevima u Štajerskoj, novi model se pokazao u jednom sasvim novom svetlu – postao je dosta uglađeniji.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Tiši je i ekomnomičniji, a zasluge za to pripadaju pripadaju novom 2,2-litarskom dizel motoru od 200 konjskih snaga i 450 Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa osmostepenom automatskom transmisijom. Raspolaže identičnom snagom kao i prethodni 2,8 litarski agregat, ali se smanjenje zapremine pozitivno odrazilo na potrošnju, dok je uvođenje novog menjača doprinelo voznoj dinamici. Sa ubrzanjem do 100 km/h za 10,6 sekundi, lako vuče karoseriju tešku 2,2 tone, a može da povuče i prikolicu mase do 2,5 tone što je za 500 kilograma više nego ranije. Pored dizela, novost predstavlja i 2,0-litarski benzinac sa 272 KS.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Da je podoban za relativno brzu vožnju po auto-putu, novi Wrangler dokazuje pri tempu od 140 km/h. Do te brzine zvučna izolacija ostaje relativno dobra, a podatak još više dobija na značaju ako se ima u vidu da je testirani model opremljen mekim platnenim krovom koji se pritiskom na dugme za manje od 18 sekundi svlači prema zadnjem delu.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Što se tiče upravljanja i stabinosti, ove karakteristike su takođe unapređene, pre svega zbog smanjene mase koja se odražava na ekonomičnost, a postignuta je upotrebom aluminijuma. Ipak, visoko težište podseća da od Wranglera ne treba gajiti preterana očekivanja u brzinskim disciplinama na krivudavom putu.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Od takvih energičnije daleko više mu pristaju silasci s asfalta i avanture po šumama i gorama. Sa klirensom od 272 milimetra, napadnim uglom 25,8 stepeni i odlaznim 30,8 stepeni, karoserija ima sve predispozicije da se izbori sa bespućem. Ali da bi to zaista mogla da učini, neophodan je adekvatan pogon. Jeep to rešava tzv. Command Track 4×4 sistemom koji u osnovi prenosi snagu na zadnje točkove i integralni pogon uključuje po želji vozača. Prebacivanje se vrši preko ručice smeštene odmah do menjača, moguće je sve dok brzina ne premaši 72 km/h.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Dostupno je nekoliko položaja – 2H podrazumeva pogon na zadnje točkove, nova funkcija 4H auto uključuje 4×4 pogon samo kada dođe do proklizavanja prednih točkova, a 4H Part time permamentno raspodeljuje jednaku količnu vučne sile na obe osovine. Naravno, Wrangler Sahara ni izbliza ne bi bio ospsobljen za terensku vožnju da nije opremljen 4L funkcijom sa redukcijom prenosnog odnosa na 3,73:1, koja omogućava jaču vučnu silu i bolju trakciju.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Aktiviramo baš taj mod, silazimo sa asfalta i otpočinjemo uspon u nastojanju da duboko zagazimo u šumu. Dizel pod umerenim gasom fino i meko prede, a mi sa otvorenim krovom uživamo u cvrkutu ptica i mirisu alpske prirode. Wrangler ne posustaje i iskazuje zavidnu prohodnost po relativno strmoj u uskoj zemljanoj stazi koja obiluje ulegnućima i nagibima. Vožnja u tim trenucima postaje baš truckava, srećom tu su specijalne ručke koje pomažu ostalim putnicima da ostanu u uspravnom položaju sedenja. Tokom ovog bekstva u „netaknutu“ prirodu, sve vreme nas prati jedinstveni osećaj slobode i one emocije koje iznova ispunjavaju srca mnogih poklonika marke džip svaki put kada krenu u sličnu avanturu. I na tome mu samo mogu zavideti drugi proizvođači čiji SUV modeli ne smeju da se uhvate u koštac sa ovako zahtevnim terenima.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    A za one još zahtevnije avanturiste koji traže veće izazove i žele da osvajaju kozje staze i divlja bespuća, Džip je pripremio Rubicon verziju sa Rock Track pogonom sa blokadom diferencijala, redukcijom prenosa u odnosu 4,0:1 i popuštanjem poprečnih stabilizatora koji omogućavaju promene ugla nagiba svakog točka ponaosob. No i Sahara verzija pokazuje više entuzijazma u terenskoj vožnji od gotovo svih modernih SUV modela, a jedini konkurenti Wrangler u vožnji van asfalta mogu da budu Land Rover Discovery, Mercedes-Benz G-klasa i Toyota Land Cruiser.

    Uroš Dedić/TopSpeed
    Foto: TopSpeed

    Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.882 x 1.894 x 1.838 mm, međ. rast. 3.008 mm; masa 2.158 kg; prtljažnik 538 litara
    Motor dizel, redni, 4 cilndra; 2.143 ccm; 200 KS pri 3.500 o/min; 450 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, 8 stepeni; pogon na zadnje ili na sve točkove
    Ogibljenje napred i nazad petostruka veza
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 255/70 R18
    Performanse 0–100 km/h za 9,6 s; 180 km/h; 7,6 lit/100 km; emisija CO2 202 g/km

    Ocene
    ▲  Terenske sposobnosti, tovarni prostor, efikasniji dizel motor, uglađen enterijer
    ▼  Prostor za glavu nazad, udobnost sedenja na zadnjoj klupi

    Utisak
    Jeep Wrangler je ostao suveren „terenac“, a brojna poboljšanja čine ga pogodnijim za vožnju po asfaltu i otvaraju mu put do novih kupaca

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4x4, jeep, offroad, rubicon, sahara, test, unlimited, wrangler