0

UPOREDNI TEST Audi A6 50 TDI quattro vs BMW 530d xDrive: Limuzine iz visokog društva

Ovaj susret su mnogi željno iščekivali, jer oslikava odnos snaga između novih generacija popularnih predstavnika tzv. biznis klase. Mi smo suočili modele sa snažnim šestocilindarskim motorima i bogatom dodatnom opremom, koji cenom prebacuju 80.000 evra. Šta 530d xDrive i A6 50 TDI quattro nude za toliku svotu novca i kakav rezultat daje direktna komparacija u svim značajnijim segmentima?

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Na ovom uporednom testu protagonisti su reprezentativne limuzine iz takozvanog „executive“ odnosno E segmenta, dela teritorije koji je, barem kada je reč o evropskom tržištu, rezervisan isključivo za premijum brendove. Ovo nije krajnji domet Audija i BMW-a, što bi naš narod rekao „i iznad popa ima pop“, perjanice brendova su Serija 7 kod BMW-a i A8 kod Audija. To su reprezentativni „high end“ modeli rezervisani za vrh ponude i kao takvi veoma su značajni za imidž proizvođača.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, sa stanovišta profitabilnosti, daleko su važniji ovi, „za broj manji” modeli, iako koštaju manje. To je zbog toga što u Evropi, na jednu Seriju 7, dolazi deset Serija 5, a sličan je odnos u obimu prodaje između modela A8 i A6. Dakle, najveće limuzine jesu perjanice, ali su “zlatne koke” zapravo A6 i Serija 5. Zbog toga proizvođači gotovo sva tehnološka dostignuća koja predstave u najvišem F segmentu, kasnije ponude i kod modela E segmenta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Isti je slučaj i sa dizajnom. Zbog toga danas imamo situaciju da A6 deluje kao umanjeni A8, a „petica“ isto tako asocira na „sedmicu“. Nekima se i ne dopada filozofija da se žrtvuje vizuelni identitet modela zarad korporativnog unificiranja game, ali to je postala neminovnost.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U svakom slučaju, oba takmaca izgledaju moćno i otmeno… Utisak je da Audi kod „šestice“ propagira nešto strožiji poslovni izgled sa oštrim ivicama, dok Serija 5 spolja deluje za nijansu ležernije. Nećemo zalaziti u to koji je lepši, jer je to već stvar ukusa…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A6 je na test stigao u opremi Sport koja se u odnosu na baznu varijantu doplaćuje oko 3.000 evra, a pride je nadograđen S-Line paketom od 2.160 evra i alu-felnama od 19 inča (1.218 evra). Od specifičnih spoljašnjih elemenata svakako se izdvajaju vrhunska HD matriks LED svetla sa dinamičkim migavcima napred i pozadi (2.171 evro), a ocenjujući spoljašnji izgled ponovo nam je zasmetala plastična imitacija izduvnih završetka koji ostaje skriven sa leve strane ispod odbojnika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Serija 5 je u paketu opreme Luxury Line od 3.816 evra i sadrži hromirane spoljašnje lajsne, sportski kožni volan, umetke od drveta u enterijeru, ambijentalno osvetljenje i LED svetla za maglu. Kompletne LED svetlosne grupe se doplaćuju 1.602 evra, dok je za aluminijumske felne od 19 inča potrebno doplatiti 1.688 evra. Dakle, mnogo toga se doplaćuje i to je nešto na šta su nas premijum „Nemci“ navikli. Zbog toga se lako dolazi u kalkulaciju da cena sa početnih 57.878 evra kod Audija naraste na 80.945 evra, a kod BMW-a se sa 57.500 penje na 85.829 evra!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Mada, oni koji su u mogućnosti da izdvoje toliku količinu novca, istinski će uživati u svim blagodetima ovih limuzina. Oba automobila karakteriše perfektno izrađen enterijer, sa pažljivo odabranim, mekim i kvalitetnim materijalima, vrhunskom završnom obradom i high-tech gedžetima. U tom smislu, Audi se u većoj meri nameće tehnologijom odnosno ekranima osetljivim na dodir u kombinaciji sa digitalnom interaktivnom tablom. Centralna konzola je u znaku displeja od 8,6 inča koji je prevashodno posvećen komandama klimatizacije, a ispod njega su tasteri za izbor režima vožnje kroz Audi Drive Select sistem.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Iznad, u sklopu horizontalnog prednjeg panela nalazi se veći ekran od 10,1 inč koji daje prikaz kamere (520 evra), multimedije, MMI 3D navigacije (2.015 evra). Posebno je dopadljiv aktivni info displej kako se naziva Audijeva instrument tabla koja po želji daje različite grafike, između ostalog, može i celom površinom dijagonale 12,3 inča da prikazuje navigacionu mapu, manje ili veće brojčanike, itd.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Utisak je nekako da će se kokpit Audija više dopasti kupcima koji su očarani touchscreen ekranima, mada i BMW ima šta da kaže u enterijeru. Recimo, veliki ekran od 10,25 inča ne samo da je osetljiv na dodir, već nudi mogućnost upravljanja preko kontrolera desno od ručice menjača i ne zahteva toliko razmahivanja rukom i skretanje pogleda. Osim toga, pojačavanje i smanjivanje tona audio uređaja moguće je izvesti – gestovnom kontrolom odnosno okretanjem prsta bez kontakta sa ekranom, na udaljenosti od nekih 10 do 15 centimetara njega.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, i „petica“ ima interaktivnu digitalnu tablu koja menja grafiku zavisno od režima vožnje, a isto kao i kod Audija, vrhunski navigacioni sistem se doplaćuje, i to 2.785 evra. Ukoliko želite sistem komfornog ulaska gde se sedište i volan automatski pomeraju tako da oslobode više prostora, nema problema, dobićete i to za 956 evra, dok odlični sistem „mekanog“ zatvaranja vrata diže cenu za 688 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U pogledu prostranosti, situacija je takoreći egal, mada Serija 5 ima za punih pet centimetara duži međuosovinski razmak (2.975 mm) od A6 (2.924 mm). Međutim, nude jednako prostora za noge pozadi, delom zbog toga što su nasloni BMW-ovih sedišta nešto masivniji, a i na pozadini zadnjih sedišta kod Audija postoje dva udubljenja koja oslobađaju više prostora za kolena. Ipak, sa aspekta ergonimije, u „petici“ se bolje sedi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pozadi, a posebno napred gde su nas ugostila komforna elektropodesiva sedišta koja se doplaćuju 2.462 evra, plus 752 evra ukoliko se odlučite za napa kožu boje slonovače. Audijeva sportska sedišta dolaze sa S-Line paketom i dobro drže telo, ali su nešto manjih gabarita i osetno tvrđa, a čini se da jednoj ovakvoj limuzini bolje pristaju komforna sedišta kakva Audi inače ima u ponudi, jer ovde ipak nije reč o sportskom RS6 modelu, već o TDI verziji koja je predviđena za klijentelu koja mnogo vremena provodi u putu i posebno ceni udobnost.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I mi smo dosta vremena proveli za upravljačem ova dva automobila tokom višednevnog testa, tako da smo ispitali sve aspekte voznih svojstava. Testirane modele pokreću snažni šestocilindarski dizel motori sa tri litra zapremine. BMW-ov je po tradiciji redni i oslobađa 265 KS i 620 Nm obrtnog momenta, dok je u Audiju V6 sa čak 286 KS i 620 Nm, oba za prenos snage do sva četiri točka koriste osmostepene automatske menjače. U gradskom režimu koji zahteva dosta manevrisanja, A6 se pokazao kao okretniji i lakši za vožnju, a to potvđuje i podatak o krugu okretanja od 11,1 m, što je za čitav metar manje nego kod BMW-a.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Treba napomenuti da nijedan od rivala na testu nije imao opciono upravljanje na sva četiri točka koje, inače, smanjuje krug okretanja jer se zadnji točkovi zakreću suprotno od prednjih pri nižim brzinama, dok pri višim idu u istom pravcu čime se poboljšava stabilnost pri višim brzinama. Nisu bili opremljeni elektronskom kontrolom rada amortizera koji, doprinosi udobnosti i voznoj dinamici.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, i bez pomenutih opcija, oba automobila se odlično voze, pod uslovom da se ne zadesite na baš lošem kolovozu. U tom slučaju, u Audiju sa sportskim, 20 mm nižim, oslanjanjem ćete lakše „prebrojati“ neravnine, ali ćete ih u BMW-u više čuti. Kada se većom brzinom naiđe na ulegnuće, prednja osovina kod Serije 5 ponekad se suviše oglasi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Koliko su suvereni po performansama pokazuju fabrički podaci o ubrzanju do 100 km/h – samo 5,4 sekundi je potrebno BMW-u 530d xDrive, jedna desetinka više Audiju A6 50 TDI quattro. Zaista fascinantno! Koliko? Reći ćemo samo da 911 Carrera prethodne generacije (997) sa 1.320 kg i 325 KS to čini za 5,1 sekundu. A ovde je reč o automobilima sa 500 kilograma više, koje pokreću dizel motori koji raspolažu sa 40 odnosno 60 KS manje od pomenutog Porschea.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To samo pokazuje koliko je tehnologija napredovala u poslednjih desetak godina, autoamtski menjači danas veoma brzo rade, u ovom slučaju oba podjednako dobro, a sofisticirani sistemi integralnog pogona varijabilno distribuiraju vučnu silu po osovinama. Sve to se odražava na voznu dinamiku – stabilnost i sigurnost u vožnji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada je reč o hendlingu odnosno „ležanju“, ono je kod BMW-a i Audija na približno istom nivou, ali je upravljanje ipak bolje odnosno preciznije kod „petice“. Njen „nos“ lakše skreće i generalno više BMW-u više prijaju nagle promene pravca, verovatno i zbog toga što je za više od 100 kilograma lakši od Audija. A to se svakako oseća za upravljačem, ali i na gasu. Otuda i bolje ubrzanje, uprkos zaostatku po pitanju snage.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada govorimo o voznoj dinamici, „petici“ ide u prilog i žustriji odziv na gas. Daleko od toga da je A6 trom, međutim V6 dizel ima izraženu turbo rupu do 2.000 obrtaja, pa ako želite munjevito da ubrzate Tiptronic mora biti u manuelnom ili Sport režimu jer tada obrtaji ne padaju ispod 2.000. Kada se voze u normalnom režimu, potrošnja u gradu iznosi između 8 i 10 litara, dok je na otvorenom to negde između 6 i 8 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kada krstarite auto-putem, pored ogromne zalihe snage, vrhunskih LED svetala, brojnih sistema kao što su adaptivni tempomat sa asistencijom upravljanja, uživaćete u odličnoj zvučnoj izolaciji. Mir i tišina su zagarantovani čak i pri visokim brzinama, tako da vožnja uopšte ne umara, čak naprotiv. Dakle, ovde do izražaja dolazi ta famozna „biznis nota“ koju Serija 5 i A6 poseduju. Sa ovim automobilima možete krenuti na službeni put ili poslovni sastanak na lokaciju udaljenu nekoliko stotina kilometara i po izlasku iz automobila nećete se osećati nimalo „izgužvano“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada se sagledaju sve osobine oba modela, postaje jasno da najnoviji modeli A6 i Serija 5 verno oslikavaju brendove koje reprezentuju. BMW je u većoj meri vozački orijentisan, ali zato Audi ističe onaj poslovni i državnički stav ozbiljne limuzine. Da su podjednako dobri, a izbor je stvar ukusa, može da se zaključi i kada se povuče paralela između cena. Početna je gotovo identična, odnosno A6 je u startu tek neznatno skuplji, ali je količina dodatne opreme učinila da BMW bude za oko 5.000 evra skuplji od testiranog Audija.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A za kraj možemo samo da vam skrenemo pažnju da vas početne cene automobila iz ovog segmenta ne zavaraju. Spisak standardne opreme veoma je oskudan za ovu klasu, u tolikoj meri da kupci na osnovnu cenu u proseku doplaćuju još 30-ak procenata za razne opcionale bez kojih danas nema smisla kupovati jedan ovako reprezentativan automobil.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Audi A6 50 TDI quattro

    Karoserija limuzina, 5 sedišta; d x š x v 4.939 x 1.886 x 1.457 mm, međ. rast. 2.924 mm; prtljažnik 530 lit, masa 1.825 kg
    Motor dizel, V6; 2.967 ccm; 286 KS pri 3.500 – 4.000 o/min; 620 Nm pri 2.250 – 3.000 o/min
    Transmisija automatska, Tiptronic, osam stepeni; pogon na sve točkove
    Ogibljenje napred petostruka veza, nazad petostruka veza
    Kočnice ventilirajući diskovi na sva četiri točka
    Pneumatici 245/45 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 5,5 s; 250 km/h; 5,6 l/100 km; emisija CO2 146 g/km
    Cena od 58.797 evra

    Ocene
    ▲  Kokpit, lakoća vožnje u gradu, oslanjanje
    ▼  Sportska sedišta ne idu u prilog komforu, motor ima izraženu turbo „rupu“

    Utisak
    Audi A6 50 TDI quattro je u svakom smislu reprezentativna limuzina koja se nameće besprekornim enterijerom i obiljem najsavremenije tehnologije

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    BMW 530d xDrive

    Karoserija limuzina, 5 sedišta; d x š x v 4.936 x 1.868 x 1.479 mm, međ. rast. 2.975 mm; prtljažnik 530 lit, masa 1.695 kg
    Motor dizel, R6; 2.993 ccm; 265 KS pri 4.000; 620 Nm pri 2.000 – 2.500 o/min
    Transmisija automatska, Steptronic, osam stepeni; pogon na sve točkove
    Ogibljenje napred dvostruka ramena, nazad petostruka veza
    Kočnice ventilirajući diskovi na sva četiri točka
    Pneumatici 245/40 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 5,4 s; 250 km/h; 5,4 l/100 km; emisija CO2 142 g/km
    Cena od 57.500 evra

    Ocene
    ▲  Odziv na gas, preciznost upravljanja, udobna sedišta
    ▼  Veći krug okretanja, bučnije oslanjanje na ulegnućima

    Utisak
    BMW 530d xDrive u Luxury paketu opreme je dinamična limuzina koja pomalo kamuflira sportski karakter i stavlja u prvi plan eleganciju

    chats-viber-ts

    Tagovi: 50 tdi, 530d, a6, audi, bmw, dizel, quattro, serija 5, uporedni test, v6, xdrive