0

TRAVEL TEST RENAULT KOLEOS dCi 175 4WD: Na domaćem terenu

Sa najvećim SUV-om iz game Renaulta otišli smo do Monaka. Tokom više od 3.000 kilometara vožnje, Koleos je pokazao da su duga putovanja njegova specijalnost, jer pruža odličan komfor i praktičnost. Uz to, performanse nisu „žrtvovane“, a dvolitarski dizel motor od 175 KS je zaista ekonomičan

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Za putovanje na VN Monaka uvek nam je potreban neki „veći“ automobil… Ili još bolje, SUV u koji četvoro putnika i prtljag mogu da stanu bez „konflikta“. A to znači da je potrebno nešto „kolosalno“ i veliko, tj. veće od ostalih, poput one ogromne skulpture grčkog boga Helija, na ostrvu Rodos, nazvane Kolos…

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Srećom, Renault u svojoj gami SUV-ova, pored onih nastalih na platformama iz B i C segmenta, ima i Koleosa, model koji je ponikao na osnovi iz više, tj. D klase. I tu smo pronašli spas! Nema sedam sedišta, ali to nam ni ne treba, već prtljažnik zapremine 663 litre, što nam itekako treba, a kada se nasloni zadnjih sedišta preklope (mada nam to zaista ne treba), dobija se čitavih 1.677 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, u toj igri „treba – ne treba“, značajno je bilo još i da je, ako je ikako moguće, taj džin ili div, tj. „koleos“ dovoljno snažan, a opet i ne previše „gladan“, odnosno žedan!? I verovali ili ne, sve se to nekako poklopilo, tako da je putovanje dobro poznatom rutom moglo da počne…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na ovom putovanju nekih većih nepoznanica nema. Uglavnom je sve jasno, a radi se obično o noćnoj vožnji auto-putevima do male Kneževine na Azurnoj obali, nekoliko dana kretanja kroz gužve na uskim i krivudavim putevima u okolini, pa ponovo nazad. Putovanje auto-putem samo po sebi nije posebno zanimljvo, ali je važno da je vozilo u kojem ste, udobno. E, tu je Renault Koleos na svom terenu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U najveći SUV ovog francuskog proizvođača se veoma lako ulazi, a masivna sedišta su odlična. Pri tome, iza vozača i suvozača uvek ima dovoljno prostora za putnike pozadi. Ima dovoljno i prostora za prtljag, ali i odlaganje raznih „sitnica“ koje možda i nisu tako male. Sve u svemu, praktičnost je za primer ostalima u klasi…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sam kokpit i digitalni istrumenti su moderni i sasvim u skladu sa centralnim, uspravnik, R-link ekranom, osetljivim na dodir. On je „srce“ komandno-informacionog sistema i raznih podešavanja. Tu moramo priznati da je upotreba malo komplikovanija, odnosno, treba više vremena za navići se gde se šta nalazi, no posle je OK.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Srećom, tu su sistemi asistencije, pogotovo onaj upozorenja na napuštanje saobraćajne trake, da vozaču na vreme skrenu pažnju da se previše posvetio „surfovanju“ kroz meni na velikom TFT ekranu. Kada smo već kod „pomoći“ vozaču, možda bi ona asistencija na upravljaču mogla biti za nijansu manja, odnosno više povratnih informacija sa podloge bi dobro došlo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovako, oni manje iskusni nemaju baš jasnu predstavu o nivou prianjanja i efikasnoj kontroli mase od 1.747 kilograma, samog vozila bez putnika i prtljaga. Naime, brze krivine Renault Koleos savladava bez muke, ali nikada ne treba potceniti inerciju i naginjanje karoserije, kao ni klirens od 210 mm. To nešto više težište, bez obzira na dobro odmeren trim oslanjanja, uvek treba respektovati!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dvolitarski dCi, dakle turbo-dizel motor od 175 konjskih snaga i 380 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta, odlično pristaje ovom SUV-u. Pogotovo u kombinaciji sa xTronic menjačem, koji je „stepenovan“ na sedam prenosnih odnosa. Ima ovaj Renault, budući da dolazi u najvišem paketu opreme Paris Initiale i mogućnost izbora između pogona napred (2WD) i na sva četiri točka (4WD), plus blokadu centralnog diferencijala sa ravnomernom distribucijom pogonske sile po osovinama. No, u našem „slučaju“ ovo je irelevantno…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ono što je važno, to je da kilometri prolaze brzo i u tišini. Mi se smenjujemo za upravljačem, a Koleos ne posustaje i grabi ka privremenom odredištu. Solidno opterećen i bez prevelikih nežnosti u pogledu tempa vožnje, potrošnja nije prevelika. Tačnije, i dalje ostaje u granicama proseka ispod 8 litara na 100 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I van auto-puta, veliki Renault SUV, sa međuosovinskim rastojanjem od čitavih 2,705 metara koje je među najvećima u klasi, dobro se snalazi. Gabariti nisu problem, jer on može bez problema da uđe u svaku garažu ili skrene u najužu ulicu. Vozač ima dobru preglednost, a tu su naravno i senzori, kao i kamera za vožnju unazad!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče pojave, Renault Koleos ni tu neće razočarati. Sasvim dobro pristaje mondenskom ambijentu Azurne obale, pogotovo tokom meseca maja u vreme održavanja Fimskog festivala u Kanu i VN Monaka. Čak i kada ga parkirate ispred Kazina Monte Karlo ili Hotela de Paris, nećete se osećati inferiorno. Dizajn je savremen i u novom duhu game francuskog proizvođača. U startu deluje robusno, ali ne i grubo, jer su mu linije i forme prilično zaobljene… Može se čak reći i sofisticirane, stavljajući naglasak na luksuz!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, stičemo utisak da Koleos baš i nije toliko prepoznatljiv, čak i među samim Francuzima. Onako, gledaju ga pomalo čudno, pitajući se, verovatno, koji je sad to Renault?! Ovo je verovatno posledica toga što je spomenuti automobilski gigant u ovim krajevima, mnogo poznatiji i prisutniji sa svojim manjm SUV-ima, kao što su Captur i Kadjar, pa eventualno i Senic i Grand Senic, naravno i Espace, te putničkim automobilima… I onda pojava velikog, luksuznog i sofisticiranog vozila sa prepoznatljivim romboidom izaziva zbunjenost?!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A da je Renaultu upravo trebao ovakav jedan „dobrodušni“ SUV div, čak i sa starim imenom, trebao je! Tačnije, ime Koleos se prvi put kod ove marke spominje pre desetak godina, kada je projekat razvijan zajedničkim snagama sa kompanijom Samsung Motors. Sve je započeo Nissan, još 2000. godine, za potrebe azijskog tržišta, a Evropa iz tog vremena, nažalost, nije prihvatila ovo vozilo, tako da je Koleos sačekao bolje dane…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I možda je dobro da je tako, jer je sada ovo sasvim moderan veliki SUV, a probirljivo evropsko tržište ga sve bolje prihvata. Cena ovog modela, Koleos dCi 175 xTronic 4WD od 38.000 evra nije mala, ali treba uzeti u obzir da se dobija najveći Renault SUV, i to u punoj opremi!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dobija se vozilo sa kojim ćete sasvim mirno moći da se pojavite u marini Monaka ili neke druge prestižne destinacije, ali i u šumi, van uređenih asfaltnih puteva. Nama je, na ovom putovanju od preko 3.000 kilometara, Renault Koleos sasvim dobro poslužio. Čak možemo zaključiti da je bio sasvim na domaćem terenu…

    Zoran Živkov/TopSpeed

     

    Renault Koleos dCi 175 4WD

    Karoserija SUV, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.672 x 1.843 x 1.678 mm, međuosovinsko rastojanje 2.705 mm; masa 1.747 kg, prtljažnik 663/1.677 litara
    Motor redni, turbo-dizel, zapremina 1.995 ccm; 175 KS pri 3.750 o/min; 380 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, xTronic; sedam stepeni, pogon na sve točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multilink
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 225/55 R19
    Performanse 0–100 km/h za 9,5 s; 201 km/h; 5,8 lit/100 km, C02 153 g/km
    Cena od 38.000 evra

    Ocene
    ▲ zavidna udobnost u vožnji, izdašna ponuda prostora uz sasvim dobre perfomanse
    ▼ nedovoljno efikasna klimatizacija

    Utisak
    Izuzetno prostran i komforan, Renault Koleos je izuzetno dobar izbor za duga putovanja

    chats-viber-ts

    Tagovi: dci, monaco, renault, renault coleos, suv, test