0

TEST MERCEDES-AMG C43: Sport i komfor mogu zajedno

Sa čak 6.500 izmena, C-klasa je prošla najospežniju modernizaciju u jednoj generaciji, a jedan od modela koji je itekako profitirao jeste C43 AMG koji sada raspolaže sa 390 „konja“, a pomak od 23 KS veoma se odražava na sportske aspiracije. Automobil istovremeno pruža i dovoljno komfora za svakodnevnu vožnju što ga, zajedno sa primamljivom početnom cenom, čini interesantnim za publiku koja želi veoma brzu i kompaktnu limuzinu za svakonevnu vožnju i duga putovanja

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Bilo bi u najmanju ruku nepravedno otvoriti priču o novom AMG C43, a da se pre toga ne posvetimo modernizaciji C-klase u globalu. Nikada u svojoj istoriji najprodavaniji Mercedesov model nije prošao tako opsežan tretman u jednoj generaciji. Zamenjeno je i poboljšano čak 6.500 delova računajući celu gamu (limuzina, kupe, kabriolet) čime je bestseler dobio novi vetar u leđa i još više elana kako bi nastavio uzlaznom putanjom. Aktuelna četvrta generacija egzistira od 2014. godine, a koliko je ovaj globalni model značajan za portfolio „trokrake zvezde“ govore činjenice da se proizvodi na četiri kontinenta i da je samo u toku protekle godine širom planete prodato 415.000 limuzina i karavana sa prefiksom C! To je, priznaćete, za svaki respekt.

pročitaj još

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Strateški značaj C-klase ogleda se i u tome što ona predstavlja svojevrsnu ulaznicu u svet Mercedesa jer čak 70 odsto kupaca u Evropi ostaje lojalno brendu. Kada se ima sve to u vidu, onda postaje jasno koliki je zapravo ulog u igri. Prodajni saldo za strahopoštovanje donosi pozamašan priliv sredstava i otvara velike mogućnosti, što je verovatno poguralo odluku Daimlera da što pre unapredi ovaj model.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Da su samo malo više poradili na izgledu, u Štutgartu su mirne duše mogli da promovišu novu generaciju, jer C-klasa za 2018. pravi iskorak na svim poljima – komforu, sigurnosti, digitalizaciji enterijera i, što je najvažnije, potpuno novom paletom pogonskih agregata. Četvorocilindarski dizel od 1,6 litara oslobađa 122 KS (C180 d) i 160 KS (C200 d), C220 d je dobio 2,0 od 194 KS, a uskoro se očekuje i najjači dizelaš sa dve turbine i 245 KS koji će nositi oznaku C250 d. Što se tiče benzinaca tiče, oni su takođe sa turbo punjenjem, a pored 1,6 motora u verzijama C160 (129 KS) i C180 (156 KS) uveden je novi 1,5 turbo od 184 KS sa električnim sistemom od 48 V i 10 kW, koji je uveden i kod verzije C300 sa 2,0 motorom od 258 KS. Ne računajući AMG, pogonsku gamu zaokružuje najsnažniji C400 sa 3.0 V6 motorom od 258 KS. Inače, svi modeli, osim C200 d sa šestostepenim ručnim, standardno dobijaju 9G Tronic devetostepeni automatski menjač i pogon na zadnje točkove dok je 4MATIC dostupan kod verzija C200 i C220 d i C400.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Na međunarodnoj prezentaciji u Luksemburgu na raspolaganju je bilo nekoliko pogonskih i tri karoserijske verzije – kupe, sedan i karavan, a mi smo se naravno opredelili za trenutno najsnažniji u ponudi AMG C 43 odmerenu sportsku limuzinu sa V6 motorom i 390 konjskih snaga, koja dolazi kao prethodnica brutalnijim modelima AMG 63 i AMG 63 S sa V8 motorima.

    Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limousine, designo hyazinthrot metallic, Leder AMG schwarz. Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,3-9,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 213-208 g/km // Mercedes-AMG C 43 4MATIC Sedan, designo hyacinth red metallic, AMG leather black. Fuel consumption combined: 9.3-9.1 l/100 km. Combined CO2 emissions: 213-208 g/km

    Foto: Mercedes

    Već na prvi pogled vidi se da je reč o novom modelu jer mu je tretman ulepšavanja podario nova LED svetla, preoblikovani branik i masku hladnjaka, nova je i bordo nijansa, jedna od četiri nove boje, kao i aluminijumski točkovi od 19 inča, specijalno dizajnirani sa akcentom na aerodnikamiku. Zadnji deo otkriva modernije svetslosne grupe i naglašeniji difuzor koji se sada nalazi između četvorostrukih izduvnih cevi kojima je, na radost mnogih, vraćen ovalni oblik. C-klasa je oduvek plenila svojim kompaktnim, dinamičnim nastupom, a sada je AMG verzija lepša nego ikada iako automobil nekako ne deluje posebno agresivno, čak može da se kaže da pomalo stidljivo skriva mišiće. Ako izuzmemo pomenute četvorostruke izduve i difuzor, testirani model se ne razlikuje baš previše od slabijih verzija sa AMG Line paketom opreme.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Unutra je, ipak, drugačija situacija. Sportski ambijent je naglašen takoreći svakim detaljem. Prednjače novi AMG upravljač u kombinaciji kože i alkantare, kao i sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, koja pored funkcije grejanja nude i hlađenje. Veliki pomak unosi i nova digitalna instrument tabla od 12,3 inča, a kod testiranog modela društvo joj pravi novi centralni displej od 10,25 inča.

    Foto: Mecedes

    Foto: Mecedes

    Digitalizacija je donela širi spektar informacija za vozača, koji sada po želji može podesiti izgled obrtomera i brzinomera, aktivirati prikaz G sila u vožnji, navigacionog uređaja, bord kopjutera itd. Inače, oba ekrana su visoke rezolucije 1.920×720 piskela koja rezultira sjajnom grafikom. Sve je začinjeno novim ambijentalnim osvetljenjem u 64 boje, a svakako vredi pomenuti i Energizing comfort control sistem koji nudi različite „velnes“ programe tako što objedinjuje rad nekoliko sistema pa u zavisnosti od želja vozača uključuje masažu sedišta, grejanje ili ventilaciju sedišta, podešava nijanse osvetljenja pa čak i muziku. Dostupno je čak šest različitih programa (Freshness, Vitality, Warmth, Cosiness, Joy, Training) i svaki traje 10 minuta…

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Mada, kome je još do relaksiranja kada u rukama imate moćnu mašinu od gotovo 400 KS!? Domaćini nam nisu priuštili zadovoljstvo vožnje po stazi, ali srećom intinerer nas je iz malog Luksemburga veoma brzo izveo na nemački autoban sa dugim deonicama bez ograničenja brzine. Pravo mesto da C43 pokaže šta sve može. Odmah nam se dopala niska, gotovo savršena pozicija za upravljačem, kao i prijatno reski tonovi kojima se javlja šestak svaki put kada odlučnije pritisnete papučicu gasa. Kada već govorimo o sedenju moramo da napomenemo da zadnja klupa ne nudi toliko komfora kao što je slučaj sa nekim drugim modelima u klasi, a ni prtljažnik sa 480 litara zapremine nije jača strana ovog automobila.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Kao i ranije AMG Dynamic Select omogućava brojne opcije rada oslanjanja, motora, upravljanja i ESP sistema, a automobil najviše oštrine servira kada je sve pomenuto podešeno na Sport Plus režim. Da je vozna dinamika u prvom planu svedoči i sistem pogona na sva četiri točka koji kod AMG modela raspodeljuje snagu 69:31 u korist zadnje osovine, za razliku od ostalih verzija gde je taj odnos 55:45. To se svakako odražava na upravljivost koja je na zavidnom nivou, posebno pri visokim brzinama. A C43 zaista fascinira lakoćom dostizanja visokih brzina i time koliko je stabilan pri jakom tempu.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Elastičan motor sa maksimalnim obrtnim momentom od 520 njutnmetara i odličnim devetostepenim menjačem, kao od šale ubrzava u svim opsezima i ne gubi dah sve dok ne dostigne elektronski limitiranu brzinu od 250 km/h. Impozantno je koliko je novom modelu doneo pomak od 23 KS u odnosu na prethodni C43. Jednako je važno i to što ovaj AMG ne gubi one tradicionalne atribute „trokrake zvezde“, kao što je, recimo, komfor u vožnji. Drugim rečima, uprkos sportskim aspiracijama, ova limuzina je podobna za duge ture na auto-putu, dovoljno je udobna i tiha da vas ni duža vožnja brzinom preko 200 km/h neće umarati.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Očekivano, u Mercedesu nisu propustili priliku da porade i na sigurnosti, tako da je sada standardan Active Brake Assist koji prepoznaje vozila, pešake i bicikliste, a u slučaju da vozač ne reaguje na zvučno i vizelno upozorenje automobil će sam početi da koči. Brojnim drugim sistemima koje poznajemo od ranije sada se pridružio i unapređeni Distronic, adaptivni tempomat koji vozi zadatom brzinom i automatski usporava kako bi držao bezbednu udaljenost od vozila ispred, a sada i prilagođava brzinu na osnovu podataka sa navigacinog uređaja recimo u situaciji kada suviše brzo prilazite krivini ili nekoj raskrsnici.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Na kraju, kada se sagledaju svi aspekti novog AMG C43, postaje jasno da je napravio ozbiljan pomak na polju vozne dinamike. Po uzbuđenju u vožnji je još uvek daleko od brutalnog C63, ali je zato u poređenju sa njim daleko podobniji za svakodnevnu vožnju i duga putovanja – udobniji je, tiši, ekonomičniji, a opet ima dovoljno snage i sportskog duha. I sve to po ceni koja u Srbiji kreće od 54.000 evra…

    Uroš Dedić/TopSpeed

     

    Mercedes-AMG C43 4MATIC

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.702 x 1.810 x 1.429 mm, međ. rast. 2.840 mm, masa 1.615 kg, prtljažnik 480 l
    Motor benzin, V6, bi-turbo; 2.996 ccm; 390 KS pri 6.100 o/min; 520 Nm pri 2.500–5.000 o/min
    Transmisija automatska, AMG Speedshift TCT 9G; 9 stepeni prenosa, pogon na sve točkove
    Kočnice ventilisani diskovi 360 mm napred, ventilisani diskovi 320 mm pozadi
    Oslanjanje AMG ride control; trostruka veza napred, multilink pozadi
    Pneumatici 225/40 ZR 19 napred, 255/35 ZR 19 pozadi
    Performanse 0–100 km/h 4,7 s; maksimalna brzina 250 km/h (el. limitirana); 9,3 l/100 km, 213 g CO2/km
    Cena od 54.120 evra

    Ocene
    ▲ Kompromis između vozne dinamike i komfora, performanse, cena
    ▼ Prostor na zadnjim sedištima, prtljažnik

    Utisak
    Mercedes-AMG C43 je prava sportska limuzina za svakodnevno uživanje u vožnji

    chats-viber-ts

    Tagovi: amg, c43, mercedes, mercedes amg, mercedes c-klasa, test