1

VOZILI SMO: Audi A6 55 TFSI quattro

Poslovno porodična limuzina sa „četiri prstena“ pokazala se kao pravi „game changer“ odnosno model koji menja odnos snaga u klasi, u šta smo se uverili nedavno na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji u okolini Porta

Foto: Graeme Fordham

Foto: Graeme Fordham

Lansiranje novog Audija A6 predstavlja izuzetno važan momenat ne samo za marku iz Ingolštata već i za kompletan premijum E segment. Poslovno porodična limuzina sa „četiri prstena“ pokazala se kao pravi „game changer“ odnosno model koji menja odnos snaga u klasi, u šta smo se uverili nedavno na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji u okolini Porta. Za prvi test smo odabrali model sa oznakom 55 TFSI quattro, koji pokreće trolitarski V6 turbo benzinac sa 340 KS, a više utisaka iz vožnje objavićemo u narednom, junskom izdanju TopSpeed magazina.

pročitaj još

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Naglašeno oštrog dizajna i sa minimalno korigovanim dimenzijama (4.939/1.868/1.457 mm), Audijeva krstarica postala je duža za 21 mm, ali u unutrašnjosti nudi 17 mm više prostora za noge i 11 mm za glave putnika pozadi, dok je prtljažnik zapremine 530 litara ostao nepromenjen.

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Prema očekivanju, konstruktori su dosta pažnje uložili kako bi komfor i voznu dinamiku uzdigli na najviši mogući nivo. Zbog toga se u tehnološkom smislu novi A6 dosta približio većoj i prestižnijoj limuzini A8. Na raspolaganju je čak 39 asistencija u vožnji, od autonomnog parkiranja, preko adaptivnog tempomata i upravljanja, night vision sistema, automatskog prilagođavanja brzine prema propisisma i konfiguraciji puta koja se očitava preko navigacionog uređaja… Sve to je postignuto kombinacijom lasera, kamera i ultrazvučnih senzora.

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Unutrašnjost pleni ponudom prostora i kvalitetom izrade, a digitalizovan kokpit naglašava futurističku notu. Pored druge generacije digitalne instrument table koju nazivaju i Active Info Display, centralni greben nosi dodatna dva ekrana osetljiva na dodir – gornji dijagonale 10.1 inč objedinjuje većinu funkcija, dok je donji najvećim delom posvećen komandama klima-uređaja. Sve to doprinosi ugođaju prilikom boravka u kabini…

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Što se tiče komfora u samoj vožnji, on je unapređen opcionim vazdušnim oslanjanjem, a tu je i elektronska kontrola tvrdoće amortizera koju poznajemo od ranije. Ono što dosad nismo sustretali kod Audija A6, a sada je tu, jeste opciono upravljanje svim točkovima koje poboljšava manevarske sposobnosti i stabilnost u dinamičnoj vožnji.

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Od pogosnkih agregata pripremljeni su modeli A6 55 TFSI quattro koji pokreće 3.0 V6 turbobenzinac od 340 KS, sa sedmostepenom S-tronic transmisijom i quattro pogonom, kao i A6 50 TDI quattro kako glasi oznaka za model sa 3.0 V6 TDI motorom od 286 KS, osmostepenim tiptronic menjačem i integralnim pogonom. Kasnije u toku godine stiže i bazna verzija A6 40 TDI odnosno 2.0 TDI od 204 KS s aprednjim pogonom, kao i A6 45 TDI sa V6 TDI motorom od 231 KS i quattro pogonom. Svi motori koriste električni sistem sa litijum-jonskom baterijom koja napaja starter-generator čime je omogućeno isključivanje SUS motora prilikom krstarenja čime se postiže izvesna ušteda u potrošnji, fabrika navodi da je to u proseku 0,7 litara.

    Foto: Graeme Fordham

    Foto: Graeme Fordham

    Predprodaja u Srbiji startuje ovih dana, a prvi automobili trebalo bi da stignu početkom juna. Cenovnik u ovom trenutku još nije zvanično formiran, ali prema raspoloživim informacijama A6 40 TDI kod nas bi trebalo da košta ispod 50.000 evra, s tim da će dolaziti sa produženom četvorogodišnjom garancijom i znatno više standardne opreme od ulaznog modela na nemačkom tržištu.

    Iz Porta, Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a6, audi, quattro, tdi, test, tfsi
    Popularni komentari
    • N
      Nihajlo

      Kakva rugoba!