2

TEST Suzuki Swift 1.2: Proveren recept

Japanski proizvođač Suzuki, na sebi svojstven način, unapredio je Swift čija peta generacija dolazi na potpuno novoj platformi, sa većim međuosovinskim rastojanjem, ali i većom širinom, kako bi pružio što bolji komfor u vožnji uprkos relativno skromnim dimenzijama

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Uz SUV model Vitara, Swift svakako predstavlja najprepoznatljivije ime u Suzukijevom taboru. Da sve uspešnije nastupa u konkurentnom B segmentu pokazuju brojne nagrade, kao i podatak da je samo u prethodne dve generacije, od 2004. godine do danas, prodato više od 5,8 miliona primeraka širom sveta! Kako bi nastavio uzlaznom putanjom, naslednik je promenio izgled i platfromu, tako da osnovu sada deli sa svojim rođacima Balenom i Ignisom.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U moru malih gradskih automobila, Swift nekako zauzima posebno mesto, ponajviše zbog činjenice da se konceptualno razlikuje od većine. Iako ne odskače previše ni u jednom pogledu, njegova skladnost, pouzdanost, praktičnost i upotrebljivost zadovoljiće sve osnovne potrebe vozača i korisnika. Suzuki je kod nove generacije uspeo dodatno da poboljša sve te osobine. Čini se da su prilikom razvoja nove generacije Japanci najmanje bili okupirani spoljašnjim dizajnom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Automobil je zadržao nenametljiv izgled sa prepoznatljivim konturama i „spljoštenim“, ravnim krovom koji na poseban način ističe kompaktnost i dinamičnost. Ipak, Swift je donekle ulepšan mekšim i modernijim linijama. Jedna od većih promena je izmeštanje kvake za otvaranje zadnjih vrata na C stub, čime automobil „sakriva“ zadnja vrata i vizuelno se približava kupeima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nevezano za to, jedna od ključnih odlika novog modela jesu njegove dimenzije. Naime, dok svi automobili rastu, japanski proizvođač drugačije gleda na problematiku u gradskim uslovima, gde je sve teže izboriti se za manevarski prostor, a pogotovo za parking mesto. Upravo zbog toga je dužina smanjena za 10 mm, tako da Swift pete generacije meri 3.840 milimetara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, ne samo da nije porastao već je krenuo u suprotnom smeru, a pritom je uspeo da ponudi više komfora u kabini! Za to je zaslužna nova „Heartect“ platforma sa 20 mm većim međuosovinskim rastojanjem nego ranije. Još jedan zahvat koji su primenili konstruktori jeste proširenje traga točkova. Time je dobijeno na udobnosti, ali i stabilnosti, što je bitno, s obzirom da Swift ima masu od svega 890 kilograma!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da su ove promene urodile plodom pokazuje nivo komfora kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima, dok je gepek zapremine 265 litara i više nego dovoljan za sve gradske, a i pojedine vangradske aktivnosti. Sedi se udobno i pozicija za volanom je odlična, ali ne možemo isto reći za kvalitet materijala u kabini.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za oblaganje panela korišćena je uglavnom tvrda plastika, ne baš prijatna na dodir, ali, sa druge strane, veoma jednostavna za održavanje. Što se dizajna unutrašnjosti tiče, na prvi pogled kokpit deluje moderno, ali kada se zagledate u određene detalje kao što su komande za ventilaciju i pojedini tasteri, shvatićete da oni podsećaju na neka prošla vremena.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ista situacija je i sa LCD displejom osetljivim na dodir dijagonale 4,2 inča, koji je jednostavan za upotrebu, ali sa grafikom koja je davno prevaziđena. Inače, preko ovog ekrana, osim navigacije, dostupna je Bluetooth konekcija sa mobilnim telefonom, Mirror link aplikacija za povezivanje sa pametnim telefonom, kao i upravljanje muzičkim sadržajem bilo da je reč o onome sa radija ili USB priključka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve to samo je deo takozvanog Premium paketa opreme, koji možda na prvi pogled deluje skromno, ali zapravo nudi sve što vam je potrebno. U odnosu na standardni Comfort dodaje aluminijumske naplatke od 15 inča, maglenke, displej osetljiv na dodir sa navigacijom, „rikverc“ kameru i grejanje prednjih sedišta. Ono što su mogli još da uključe u ovaj paket jesu električni podizači zadnjih prozora, kao i Hill Holder, ali nažalost, za ove stavke je potrebno izabrati najbogatiji Ellegance paket, koji nudi svu savremenu tehnologiju, od LED farova, preko adaptivnog tempomata, pa sve do radarskog sistema podrške kočenju u gradskim uslovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pri samoj vožnji u gradskim, ali i uslovima na otvorenom putu, maleni Swift se ponaša u skladu sa očekivanjima. Zbog većeg međuosovinskog rastojanja i šireg traga točkova, odlično se bori sa neravninama i rupama na domaćim ulicama. Međutim, kada pređete brzinu od 100 km/h, počinje da pokazuje izvesne mane. Tako pri savladavanju dugih krivina na autoputu, Swift, uz nešto izraženiju buku motora, dosta oseća udare bočnog vetra, te pruža nelagodan osećaj za upravljačem koji sam po sebi i nije nešto precizan.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, skromna masa ima i svojih vrlina koje se odnose na potrošnju, ali i performase. Naime, testirani model uparen je sa malom 1,2-litarskom atmosferskom pogonskom jedinicom, koja raspolaže sa snagom od 90 „konja“ i 120 Nm, prenoseći je na prednje točkove putem petostepene manuelne transmisije, a opciono je moguće, uz viši paket opreme, uzeti i pogon na sva četiri točka. Pomenuta snaga je i više nego dovoljno da učini automobil zanimljivim za vožnju, pogotovo kada je sve to propraćeno i malom potrošnjom, koja je na našem testu iznosila 5,5 litara na 100 km.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ma koliko da smo ga „gazili“, bord kompjuter je u gradu očitavao prosečnu vrednost ispod 6 litara, dok na otvorenom putu može da se zadrži i na manje od 5 litara. Sa druge strane, odlične manevarske sposobnosti, lakoća parkiranja i dovoljno temperamentan motor čine ga itekako zabavnim u svakodnevnoj vožnji. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi nešto ispod 12 sekundi, a moglo bi biti i ubedljivije da petostepeni menjač ima kraće prenosne odnose.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, za kupce koji žele više snage, Suzuki nudi i 1,0-litarski trocilindarski turbo benzinski BoosterJet motor od 111 konjskih snaga, koji može biti opciono uparen i sa hibridnom jedinicom. Na kraju, bez trunke zadrške, možemo da kažemo da Swift uspešno nastavlja tradiciju uzlaznom putanjom, gde zahvaljujući svim promenama ostaje reper kada je reč o pristupačnim vozilima iz B segmenta, pogotovo kada se uzme u obzir cena koja kreće od 10.390 evra za bazni model, dok je za tesirani primerak potrebno izdvojiti 12.190 evra.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    Suzuki Swift 1.2 DUALJET

    Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 3.840 x 1.735 x 1.495 mm, međ. rast. 2.450, masa 890 kg, prtljažnik 265 l
    Motor benzin, 4 cilindra; 1.242 ccm; 90 KS pri 6000 o/min; 120 Nm od 4.400 o/min
    Transmisija manuelna, 5 brzina, pogon na prednje točkove
    Kočnice napred ventilisani diskovi, nazad doboši
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 175/65 R15
    Performanse 0–100 km/h za 11,9 s; maks. brzina 180 km/h; 4,3 l/100 km, 98g CO2/km
    Cena od 10.390 evra

    Ocene
    ▲ Manevarske sposobnosti, ekonomičan i živahan motor
    ▼ kvalitet plastike, upravljivost pri većim brzinama

    Utisak
    Suzuki je uspešno nastavio tradiciju sa novom generacijom Swifta koji za malu cenu nudi visok nivo komfora i malu potrošnju u gradskom B segmentu

    chats-viber-ts

    Tagovi: dualjet, suzuki, swift, test
    Popularni komentari
    • s
      s mile

      Nebi bilo loše da onaj ko piše i onaj ko slika, a pogotovo onaj ko sve to uklapa, pogledaju slike sa 8.1L prosečnom potrošnjom, i ne pišu 5,5 i 6 L potrošnja…..

    • N
      Nemanja

      Auto je kanal . Posle 4 meseca u tabli zvecka kao da imam novčiće unutra . Nije po gradu nikada ispod 7 l . Sa klimom po spicu povuce 11l .Prosečna potrošnja je 8.5 .
      Snage nema uopšte . Na neko preticanje možete zaboraviti . kaobi na priču japanca sa 1.2 motorom . Model se pravi u Indiji . Izbegavati auto , moj je na prodaju . Toliko o tome .