1

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Revolucija u malom

Nemački automobilski gigant, nakon svetske premijere u Amsterdamu, organizovao je međunarodnu test vožnju u Dalmaciji gde smo imali priliku da se uverimo u velike izmene novog kompaktnog hečbeka sa znakom trokrake zvezde

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Pojavila se pre više od 20 godina i unela pravu malu revoluciju u redove Mercedes-Benza. A-klasa je bila prvo kompaktno vozilo sa znakom trokrake zvezde i njihov prvi model sa pogonom na prednje točkove. Ali, nije baš sve krenulo prema očekivanjima. Početak je utoliko bio teži nakon „posrtanja”, odnosno prevrtanja na čuvenom testu izbegavanja “severnog jelena”. Međutim, u Štutgartu su odmah odreagovali i problem sa stabilnošću rešili uvođenjem ESP sistema u standardnu opremu. Sve ostalo je istorija…

pročitaj još

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    A-klasa je sa prethodnom generacijom evoluirala u klasičan hečbek i danas predstavlja okosnicu Mercedesove kompaktne klase koju sačinjavaju još B-klasa, CLA, GLA i GLC. Sada, kada pogledate ovog najmanjeg predstavnika kuće iz Štutgarta, vidite jedan savremenen, dinamičan automobil niske silutete i što je još važnije odlične stabilnosti. U poređenju sa automobilom iz 1997. najnovija, četvrta generacija Mercedesa A-klase gotovo da nema više ništa zajedničko. Ni traga od onog visokog, nezgrapnog, tromog vozila, koje je više ličilo na minivan, nego na pripadnika C segmenta.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Kada je reč o samom izgledu automobila, možemo reći da u odnosu na prethodnika novi model izgleda atraktivnije i dinamičnije i samim tim ulazi u „moderniji” dizajn novih Mercedesovih vozila. Prednji deo podseća na onaj sa velikog kupea sa četvora vrata pod imenom CLS i to najviše zbog karakteristično zasečenih svetlosnih grupa.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Četvrti izdanak A-klase pojavio se sa mnogo promena u eksterijeru, ali još više novosti donosi enterijer. Ono što ga izdvaja od rivala u klasi je MBUX (Mercedes-Benz User Experience), nova generacija sistema tzv. veštačke inteligencije koja ima sposobnost da uči i da se prilagođava navikama i potrebama vozača.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Interakcija se obavlja putem displeja, komandi na multifunkcionalnom upravljaču kao i glasovnom komunikacijom koja se odaziva na ključnu reč “Hej Mercedes”. Možemo sa sigurnošću reći da je nova A-klasa sustigla veće modele i to dodavanjem sve više i više dodatne opreme, delom preuzete iz najluksuznijeg modela S-klase.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Kada je reč o enterijeru i udobnosti novog hečbeka, očekivanja su nam ispunjena… A-klasa je porasla i postala znatno komfornija u odnosu na odlazeći model. Bitno je reći da je uz 14 mm širi trag točkova napred povećano i međuosovinsko rastojanje za 30 mm. Dakle, A-klasa je porasla je u gotovo svim pravcima a najviše u dužinu – čak 12 centimetara. Sa dužinom od 4.419 mm preskočila je čak i B-klasu! Time ne samo da je dobila na prostroru u kabini, već i u odeljku za prtljag koji sada broji 370 litara zapremine.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    U ponudi su tri potpuno nova motora sa četiri cilindara, dva turbo benzinca i jedan dizel. Mi smo u okolini Trogira za početak iskoristili mogućnost da isprobamo model A 180 d. Pokreće ga Renaultov dizel agregat sa 116 KS i 260 Nm obrtnog momenta, a snagu preko sedmostepenog ručnog menjača prenosi na prednje točkove. Na odličnim putevima u Dalmaciji evidentno je bilo da relativno skromna snaga ne može da isprati dobre dinamičke sposobnosti ovog automobila. Međutim, tu su neki drugi kvaliteti…

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Testirajući potpuno novu A-klasu uvideli smo da udobnost i čvrsto držanje na putu više dolaze do izražaja nego kod stare. Primetili smo i dosta promena koje idu u dobrom smeru jer tehnologija, kvalitet i lepota moraju da opravdaju prepoznatljiv znak na vozilu, uostalom kao i cenu koja svakako neće biti mala. Na raspolaganju su dgitalna interaktivna instrument tabla, grejanje volana, grejanja i ventilacija sedišta, kao i niz sistema bezbednosnih sistema i asistencija.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    U vožnji, od svih sistema najviše nam se “nametnuo” onaj asistencije upravljanja, koji A-klasu vraća u saobraćajnu traku ukoliko automobil prepozna da niste želeli da je napustite i to će učiniti svaki put kada nenamerno zagazite razdelnu liniju ili započnete preticanje ili prestrojavanje bez migavca. Naravno, ovo nije jedini asistent. Čitav spektar izuzetno bogate dodatne opreme omogućio nam je da se u novoj A-klasi osećamo sigurno, udobno i raskošno.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Opšti utisak je da smo u automobilu više klase od one kojoj ovaj Mercedes iz kompaktnog segmenta, realno, pripada. Doživljaju luksuza i navedenom osećaju doprineo je i sam dizajn enterijera, ali i posvećenost detaljima, poput onog koliko je pedantno urađena armaturna tabla obložena kožom. No, preciznost, komfor i visok nivo završne obrade su nešto što je tipično za ovog nemačkog proizvođača.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Ko želi više snage, svakako će zaobići A 180 d i odabrati neku od ponuđenih alternativa – A 200 sa 1,6 litarskim benzincem od 163 KS, dostupan i sa 7G-DTC automatskim menjačem sa duplim kvačilom, ili A 250 sa čak 224 KS, 350 Nm i respektabilnom maksimalnom brzinom od 250 km/h. Naravno, mi nismo propustili priliku da proverimo šta sve odlikuje najatraktivniju verziju A 250 Edition1, čiji test uskoro možete očekivati u TopSpeed magazinu.

    Iz Trogira,
    Tijana Stefanović/TopSpeed


    Mercedes-Benz A180d

    Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.419 x 1.796 x 1.440 mm, međ. rast. 2.729, masa 1.445 kg, prtljažnik 370 l
    Motor dizel, redni, četiri cilindra; 1.461 ccm; 116 KS pri 4.000 o/min; 260 Nm od 1.750 – 2.500 o/min
    Transmisija automatska, 7G-DTC; pogon na prednje točkove
    Kočnice ventilisani diskovi napred, puni diskovi pozadi
    Oslanjanje napred McPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 225/45 R18
    Performanse 0-100 km/h za 10,5 s; maksimalna brzina 202 km/h; 4,5 l/100 km, 118 g/km
    Cena od 27.180 evra

    Ocene
    + Kvalitet izrade i tehnološka opremljenost enterijera, stabilnost, sigurnosni sistemi
    – Motor je ekonomičan, ali se ne razmeće snagom

    Utisak
    Mercedes A-klasa je atraktivan i skladan hečbek sa odličnom ponudom dodatne opreme i osećajem sigurnosti za upravljačem

    chats-viber-ts

    Tagovi: a 180 d, benz, mercedes, test
    Popularni komentari
    • P
      Pocerac

      A 200 ima zapreminu od 1300 kubika….ne 1600