0

TEST Isuzu D-Max Crew Cab: Radno i paradno

Da robusni D-Max pikap može biti mnogo više od radne mašine ili ultimativnog terenskog vozila, potvrđuje i ova verzija koja se nedavno našla na našem testu, u najvišem, luksuznom paketu opreme Quasar

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Isuzuov pikap D-Max odavno nije „novajlija“ na domaćem tržištu. Afirmisan u prethodnoj generaciji, koja se proizvodila od 2007. do 2011. godine, nastavio je da dobija poverenje poljoprivrednika, građevinara, ali i ljubitelja off-road avantura i u svojoj drugoj generaciji, koja je nastupila 2012. godine, a od 2017. se na tržištu Evrope prodaje u restilizovanom izdanju sa modernim 1,9-litarskim Euro 6 motorom.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na test nam je nedavno stigla luksuzna verzija, odnosno D-Maks Crew Cab u najvišem paketu opreme Quasar (kvazar), koji već na prvi pogled izgleda daleko otmenije i „uglađenije“ u odnosu na „radnu mašinu“ kakav je, recimo, bio Monster Adventure, koji smo zimus testirali. Drugim rečima, Isuzu je pored već dokazanih radnih verzija, ponudio i „multipraktik“, koji će istovremeno moći da ispuni ozbiljne transportne zadatke (u tovarni prostor staje europaleta do 1.000 kg mase), ali i da podmiri potrebe prosečne četvoročlane porodice, pri čemu podrazumevamo i udoban boravak u enterijeru.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovaj iskorak ka nešto luksuznijoj opremi i kupcima koji do sada nisu previše razmišljali o pikapovima nije nimalo slučajan, budući da je na evropskom tržištu, u zadnjih nekoliko godina, zabeležen značajan rast prodaje ovih višenamenskih vozila, koja sve više postaju konkurenti klasičnim SUV modelima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Drugim rečima, proizvođači pikapova se sve više “dodvoravaju” i nešto „razmaženijim“ klijentima, koji bi ovu vrstu vozila više koristili za porodične, nego za transportne potrebe. Ako u obzir uzmemo i sve atraktivniji izgled ove klase automobila, onda njihov izbor uopšte više ne predstavlja hir ili „lečenje kompleksa“, kako se do sada smatralo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Vizuelno, neke bitnije razlike između ovog, najluksuznijeg i modela sa nižim paketima opreme i nema jer Isuzu, počevši od osnovnog paketa Satellite, preko Planet, Solar, Solar Plus i Supernova, pa do testiranog Quasar, postepeno “popunjava” spisak opreme i D-Max pretvara iz radne mašine u luksuzni pikap. No, ono po čemu se ističe najviši paket Quasar jeste oprema u enterijeru.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tu su, pre svega, elektropodesiva, grejana kožna sedišta, navigacioni uređaj sa displejem osetljivim na dodir, na kojem se, inače, reprodukuje i slika sa kamere za vožnju unazad. Tu je još i kvalitetni audio mp3/WMA plejer sa Surround zvučnicima na krovu, kao i podrška za iOS i Android telefone. Automatska klima dolazi serijski, baš kao i audio komande na volanu, a uz vozilo se dobija i tzv. ključ-kartica, koju je dovoljno držati u džepu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Opšti utisak o enterijeru je na znatno višem nivou nego kod nižih, da ne kažemo „radnih“ verzija – upotrebljeni materijali su kvalitetniji, a „u oči upadaju“ i svi dodatni gedžeti koji svakodnevnu vožnju čine jednostavnijom. Ruku na srce, ima tu još uvek dosta prostora za napredak, kako na polju dizajna, tako i na polju taktilnosti. No, čak i ovako, nemoguće ga je poistovetiti sa sirovom „radnom mašinom“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Model na testu pod haubom krije potpuno novi 1,9-litarskim Isuzuov Euro 6 dizel, jednako snažan kao i prethodna 2,5-litarska Euro 5 jedinica. Ima nešto skromniji obrtni moment od 360 Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Prethodnik je oslobađao 400 Nm već pri 1400 o/min, no, u pitanju je twin-turbo verzija, ali je kod novog motora, Isuzu pre svega išao na to da ispuni Euro 6 norme, koristeći specijalni LNT (Lean NOx Trap) sistem redukcije azotnih oksida, bez korišćenja AdBlue tečnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U praksi, to znači da novi agregat „povlači“ nešto kasnije, ali se izuzetno dobro nosi sa vozilom teškim gotovo dve tone i ne posustaje čak ni pri većim opterećenjima. Pri startu „na hladno“, buka je nešto izraženija i čini se da motor prilično grubo „štekće“, ali to ubrzo brzo prerasta u prilično uglađen i miran rad turbo dizela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Baš kao i kod motora, tako i kod pogonskog sistema nema razlike u gami. Svi modeli (izuzev Single Cab verzije sa 4×2 pogonom) dolaze serijski opremljeni pogonom na sva četiri točka (4WD). Zapravo, reč je o standardnom pogonu na zadnje točkove (2H) kod kojeg je putem rotacionog prekidača na centralnoj konzoli, moguće aktivirati i pogon na prednjoj osovini (4H), i to do brzine od 100 km/h. Za redukciju prenosa (4L), neophodno je stati i prebaciti u željeni režim rada, koji se koristi na najtežim terenima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Uverili smo se da čak ni tokom lošeg vremena nismo imali realnu potrebu da prebacujemo u 4H, osim kada smo silazili van asfalta, i to više kako bismo sprečili zaglavljivanje, nego zato što je to baš bilo neophodno, dok za redukcijom prenosa ovaj put zaista nije bilo potrebe.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Uz to, dosta ugodnosti u vožnji pružio je i novi šestostepeni automatski menjač, koji se dobro snalazio i u gradskim gužvama, prilikom „krstarenja“, ali i prilikom lakše terenske vožnje. Nije najbrži tip transmisije na tržištu, ali sasvim solidno obavlja svoj deo posla i znatno olakšava vožnju jednog ovakvog „tenka“ od preko pet metara dužine.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Udobnost tokom vožnje auto-putem može se meriti sa prosečnim putničkim vozilom, ali situacija postaje nešto složenija kada se naiđe na iole lošiji regionalni put (a kod nas ih ima na pretek!), kada zadnji deo vozila, ukoliko je tovarni prostor prazan, ume da poskakuje što se negativno odražava na udobnost, naročito putnika na zadnjoj klupi. No, imajući u vidu da se pozadi nalaze lisnate opruge, kao kod pravog teretnog vozila, to ne treba toliko ni da čudi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče potrošnje, u mešovitom ciklusu beležmo prosek od nešto preko 9,0 litara dizela, što je, imajući u vidu klasu kojoj pripada i masu vozila od gotovo dve tone, sasvim dobar rezultat i još jedan od razloga sve veće orijentacije kupaca ka ovom tržišnom segmentu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na kraju, dolazimo i do cene jednog ovakvog vozila, koja startuje od 23.300 evra (+PDV) kada je u pitanju Crew Cab verzija (sa pet sedišta) u osnovnom Satellite paketu opreme, po sajamskoj ceni. Na drugom kraju „spektra“ nalazi se naše test-vozilo u najvišem paketu Quasar, čija sajamska cena trenutno iznosi 30.700 evra (+PDV), što je sasvim prihvatljiv iznos imajući u vidu šta sve dobijate za to. Ipak, treba naglasiti da u tu cenu nije uračunat poklopac tovarnog prostora sa bočnim staklima (tzv. canopy ili hardtop), za koju je potrebno doplatiti još 2.000 evra plus PDV, a koji ovaj pikap čini još elegantnijim, u stilu velikih karavana.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U dodatnu opremu još spadaju i prednji hromirani bull-bar, deflektori vazduha, krovni nosači, krovni spojler, kuka, kao i posebna „tacna na izvlačenje“ unutar tovarnog prostora, koja značajno olakšava utovar i istovar tereta. Kada se „podvuče crta“, tada dolazimo do cene test-vozila od 36.060 evra (+PDV), što je i dalje podnošljivo, ali je, naravno, glavno pitanje šta vam je od pomenute dodatne opreme zaista neophodno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kako stvari sada stoje, pikapovi su svakom narednom generacijom sve praktičniji i popularniji, a imajući u vidu već pogodnosti prilikom kupovine gde pravna lica ostvaruju pravo na povrat PDV-a i registracije jer se vode kao teretna vozila, jedan ovakav Isuzu D-Max itekako može da bude i jedino prevozno sredstvo u porodici, ispunjavajući gotovo sve zadatke sa „peticom“, izuzev, pronalaženja parking mesta u urbanim sredinama.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed


    Isuzu D-Max 1.9 Ddi Crew Cab 4×4

    Karoserija pick-up, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 5.295 x 1.860 x 1.785 mm, međ. rast. 3.095 mm; masa 1.940 kg; prtljažnik 1570x1485x465 mm, nosivost 1.010 kg (tovarni prostor) / 3.500 kg (vučna)
    Motor turbo-dizel, redni, četvorocilindarski; 1.898 ccm; 164 KS pri 3.600 o/min; 360 Nm pri 2.000–2.500 o/min
    Transmisija šestostepena manuelna, pogon na zadnje točkove + 4WD
    Ogibljenje napred dvostruka poprečna ramena, nazad kruta osovina sa lisnatim gibnjevima
    Kočnice ventilirajući diskovi napred, pozadi doboši
    Pneumatici 265/75 R16 napred i nazad
    Performanse 0–100 km/h za 14 s; 145 km/h; 8,5 lit/100 km
    Cena od 23.300 evra (bez PDV-a)

    Ocene
    ▲ Izgled, praktičnost, mnoštvo dodatne opreme, finansijske pogodnosti
    ▼ Upravljač nije podesiv po dubini, veliki prečnik okretanja, pomalo zastareo dizajn enterijera

    Utisak
    Isuzu D-Max u najvišem paketu opreme Quasar demonstrira da je itekako moguće spojiti praktično i luksuzno, i to po relativno pristupačnoj ceni

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4wd, d-max, dmax, isuzu, pickup, pikap, quasar, test