1

TRAVEL TEST Opel Insignia Grand Sport: Maratonac

Druga generacija Opelovog bestselera nastupa snažno u D segmentu, klasi koja u poslednje vreme gubi na popularnosti, ali je i dalje sinonim za porodično-poslovne limuzine namenjene klijenteli koja često i daleko putuje. Zbog toga smo odlučili da sve vrline i mane Insignije Grand Sport sublimiramo u jednom maratonskom testu, gde smo kroz četiri države prevalili više od 1.500 kilometara

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Što bi rekao naš narod – dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. Manija za SUV vozilima i krosoverima sve više uzima danak i nije slučajno što jednu od najugroženijih kategorija predstavlja upravo D segment, teritorija gde se nadmeću limuzine cenovnog ranga između 25 i 35 hiljada evra. Konstantan pad zainteresovanosti publike za predstavnike ove klase nagnao je pojedine proizvođače da dignu ruke od razvoja novih modela, što globalno, što u Evropi.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Takav je slučaj sa Citroenovim C5, kao i Hondinim Accordom, a tome treba dodati i činjenicu da se već (pre)dugo čeka na naslednika Toyote Avensis. Ali, najjači opstaju čak i u teškim vremenima, a upravo takav primer daje nam nova Insignia. Druga generacija popularnog Opelovog modela sakupila je više od 100 hiljada porudžbina u prvoj tržišnoj godini, čime je zadržala laskavi epitet bestselera, nasleđen od prethodnog modela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U Opelu su ponovo pogodili u centar i to su učinili primenom proverenog recepta koji su pride obogatili. Njegov glavni sastojak ostaje privlačan dizajn. I prethodni model je bio jedan od dopadljivijih automobila u klasi, sa tzv. skulpturalnim, meko izvajanim linijama i padajućim krovom. Ipak, naslednik na novoj platformi odlazi korak dalje. Veći je i u svakom smislu ozbiljniji, pride, dizajneri su mu podarili znatno oštriji oblik tako da je sportska nota postala još naglašenija. Sportska oštrina i masivna pojava, to je ono ka čemu su stremili u Opelu, a sam naziv modela Insignia Grand Sport to stavlja do znanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za impresivnu pojavu na drumu umnogome su zaslužne goleme dimenzije – sa dužinom na granici 4,9 metara ovaj automobil je tek za 30 milimetara kraći od Mercedesove E-klase iako bi nominalno trebalo da konkuriše C-klasi! A, cenovno? Pa, recimo da je na tom polju u rangu sa A-klasom! Sličnu politiku sa velikim uspehom sprovodi Škoda Superb, pa zašto onda ne bi i Opel probao na sličan način sa Insignijom Grand Sport koja je dosta jeftnijija od najbližih rivala kao što su Passat, Mazda6, Renault Talisman… Sve same putne krstarice napravljene za duge ture i velike distance, baš kao i Opel.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Upravo zbog toga smo doneli odluku da Insigniju podvrgnemo isrcpnom ispitu kao što je putovanje od Beograda do Italije i nazad, u dužini od 1.500 kilometara, gde više od 90 odsto maršute sačinjava auto-put. Odmah na početku, zapažamo da je kokpit u većoj meri „grand“, a u manjoj „sport“. Drugim rečima, ponuda prostora je na izuzetnom nivou, ali izostaje sportska atmosfera koja, ruku na srce, i nije neophodna.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Zato je naglašena elegantna nota uz visok nivo izrade. Svi materijali fino izgledaju, a i površine su meke na dodir. Dakle, ambijent u kabini je veoma prijatan. Za to su zaslužna i odlična sedišta, postavljena nisko po ugledu na premijum rivale. I pozadi se sedi pristojno, mesta za noge ima napretek, a tek nešto manje za glave i to pod uslovom da ste natprosečno visoki.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane nema nikakvih problema da putnici napune gepek svojim koferima, jer se ispod petih vrata nalazi prtljažnik zapremine 490 litara. Osim kofera, lako ćete uneti i predmete većih gabarita, jer je karoserija projektovana u hečbek stilu. To znači da se poklopac prtljažnika visoko podiže zajedno sa zadnjim staklom. Inače, za razliku od prethodnog modela koji je nudio verzije sa četvora i petora vrata, ovaj je dostupan isključivo sa petora. Naravno, tu ne računamo karavan koji je sada dostupan isto kao i ranije u klasičnoj i Country Tourer verziji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dok Insignia Grand Sport na auto-putu čvrsto drži pravac pomoću preciznog upravljača i uz podršku udobnog oslanjanja „meko“ maršira, automobil ne krije da raspolaže sa dovoljnom rezervom snage. Dvolitarski dizel od 170 konja dobro je usklađen sa ručnim šestostepenim menjačem, mada bi pedala kvačila mogla da bude malo mekša. Sa maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm pri niskih 1.750 obrtaja, do izražaja dolazi elastičnost, pa su međuubrzanja u petom i šestom stepenu prenosa od 100 km/h i naviše sasvim korektna.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, na videlo izbijaju i neke stvari koje nam se nisu dopale. Buka pneumatika i to zadnjih je prisutna u kabini. No, s obzirom da kotrljanje prednjih točkova, kao ni šum vetra, ne zadiru previše u kabinu, nije isključeno da je posredi uticaj 18-inčnih, Pirelli P Sottozero zimskih pneumatika. Takođe, ni navigacioni uređaj se nije baš istakao – daje čudnovat prikaz sa strelicom u donjem delu, umesto na sredini kao što je uobičajeno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nasuprot tome, sigurnosne asistencije besprekorno funkcionišu. Head-up displej je dovoljno veliki i sadržajan. Osim podataka o brzini služi da vas Front Assist sistem upozori kada se suviše brzo približavate vozilu ispred. Što je još važnije, „oko“ (Opel Eye) na prednjem delu automobila registruje i pešake koji se kreću po putu ili uz samu ivicu kolovoza. Za ovo kapa dole, iako to predstavlja deo dodatne opreme.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Preciznije, dolazi u sklopu paketa Driver Assistence Pack 2 koji se doplaćuje 1.000 evra. Nije skup, a sadrži nekoliko svrsishodnih funkcija – adaptivni tempomat, inteligentno kočenje, senzor distance. Takođe, osim na pešake i vozila ispred, upozorava i kada nenamerno skrenete iz trake. Kada već govorimo o sigurnosnim sistemima odnosno asistencijama u vožnji, moramo da spomenemo i Pack 4 sa indikatorom saobraćaja pozadi bočno, naprednim parking senzorima i zadnjom kamerom koja projektuje sliku preko centralnog displeja od 8 inča.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odličnim su se pokazali i tzv. matriks LED farovi sa automatskom aktivacijom dugih svetala, efikasni toliko da vam je maltene svejedno da li vozite danju ili noću. Doplaćuju se 1.290 evra, a uz njih dolaze i parking senzori napred i pozadi. Bez njih ni ne pomišljajte da sednete u Insigniju Grand Sport jer preglednost oko automobila nije jača strana i čin parkiranja u urbanoj sredini bi predstavljao golgotu za vozača. U užem gradskom jezgru smeta i preveliki krug okretanja koji sputava manevarske sposobnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A da bi kompletirali sliku o sposobnostima na proveru smo stavili voznu dinamiku. Nakratko smo skrenuli sa itinerera kako bi se domogli magistralnog druma sa zavojima. Iako na novoj platformi i sa znatno manje kilograma od prethodnika, od Insignije Grand Sport ne treba gajiti prevelika očekivanja u ovoj disciplini.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Oštrije putanje korektno prolazi sve dok su brzine umerene, a kada se pretera s gasom očekivano počinje da podupravlja, odnosno, da klizi “nosem” ka spoljnoj ivici. To joj nećemo zameriti jer ne treba od nje očekivati sprinterske sposobnosti ili agilnost gimnastičara. Ona je pravi maratonac, suverena i dobro odmerena krstarica kojoj prijaju duge ture.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na samom kraju, došli smo i do podatka o potrošnji tokom ovog maratonskog testa. Nakon 1.500 pređenih kilometara, ispraznili smo gotovo dva rezervoara odnosno potrošili oko 115 litara. Računica kaže da je prosečna potrošnja iznosila 7,6 litara. To je sasvim korektan podatak budući da smo sve vreme vozili u opsegu 130–140 km/h, sa troje putnika, punim gepekom i uključenim klima-uređajem.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Time smo kompletirali sliku o Insigniji Grand Sport sa snažnim dizel motorom. Utisci su više nego solidni. U odnosu na stari model novi je odskočio za dva koplja, a na sve to kao šlag na torti dolazi primamljiva cena. Testirani automobil sa uračunatim popustom košta tačno 27.014 evra. Više nego fer ponuda, nema šta!

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Opel Insignia 2.0 CDTi 170 KS

    Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.897 x 1.863 x 1.455 mm, međ. Rast. 2.829 mm; zapremina prtljažnika 490 lit, masa 1.507 kg
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.956 ccm, 170 KS pri 3.500–4.000 o/min; 400 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija ručna, šestostepena; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice                ventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 245/45 R18
    Performanse 0 – 100 km/h za 8,7 s; 226 km/h; 5,2 l/100 km; emisija CO2 136 g/km
    Cena 27.014 evra

    Ocene
    ▲  Kvalitetan i komforan enterijer, udobno oslanjanje, asistencije u vožnji, cena
    ▼  Veliki krug okretanja, buka pneumatika

    Utisak
    Opel Insignia Grand Sport je velika i udobna limuzina, rečju automobil koji se najbolje snalazi na dugim putovanjima

    chats-viber-ts

    Tagovi: grand sport, limuzina, opel insignia, test
    Popularni komentari
    • A
      Acci

      Ovo je konkurent Skodi Superb?