1

TEST BMW X2 xDrive 20d M Sport X: Mašta može svašta

Originalan, „otkačen“, zabavan – pravi urbani zavodnik, kadar da izazove ljubav na prvi pogled. Najnoviji pripadnik „X“ game deli platformu sa X1 i Serijom 2 Active Tourer, ali skače u jedan sasvim novi svet i nadahnut mladalačkim stilom, stremi visoko, tamo gde su individualnost i „kul faktor“ glavne odrednice životnog stila

Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

Danas, kada je ponuda u SUV segmentu sadržajnija nego ikad, iskočiti iz mase i ponuditi nešto originalno, neobično i maštovito, predstavlja nimalo jednostavan zadatak. Upravo je bekstvo od klišea bila zvezda vodilja bavarskog proizvođača prilikom projekta X2.

pročitaj još

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Šesti član „X porodice“ utemeljen je na istoj platformi kao X1 i Serija 2 Active Tourer, ali u skladu sa parnom oznakom, poput modela X4 i X6, prenosi BMW-ovu filozofiju tzv. SAV modela što je skraćenica za Sports Activity Coupe.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Lansiranjem novog modela, u Minhenu nastoje da odskoče visoko, gurajući u prvi plan individualnost i stil. Od najbližeg rođaka BMW-a X1 je dosta kraći (80 mm) i niži (90 mm) – dugačak je 4.360 mm, širok 1.824 mm i visok 1.526 milimetara. Kompaktne proporcije doprinose dinamičnom stavu i istovremeno odražavaju viđenje ekstrovertnog „lifestyle“ modela, kako naglašavaju u Minhenu.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Novitet, dakle, predstavlja priču za sebe i to potvrđuje nadahnutim stilom, kroz jedinstvenu formu i neuobičajena rešenja. Posebno se izdvaja maska hladnjaka sa obrnuto postavljenim „bubrezima“, kao i jedan mali, ali veoma efektan detalj – znak plavo-belog propelera šepuri se na zadnjim stubovima po ugledu na BMW-ove kupe modele 2000 CS i 3.0 CSL iz ’60-ih i ’70-ih godina prošlog veka. Sve to kompletira vizuelni utisak i šalje poruku da se ovaj automobil jasno izdvaja od najbližih rođaka.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Na prezentaciji u Lisabonu bila je dostupna isključivo jedna verzija – BMW X2 xDrijve 20d M Sport X. Reč je o modelu sa novim dvolitarskim agregatom od 192 KS, osmostepenim Steptronic menjačem i pogonom na sve točkove. Testirani model u upečatljivoj Galvanic Gold boji donosi interesantnu formulu koja prepliće atraktivni M sportski paket i robusnu off-road notu.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Time se na sportske elemente (19-inčne aluminijumske felne, spušteno M oslanjanje, zadnji difuzor i krovni spojler) efektno nadovezuju crne zaštitne oplate od plastike na donjoj rešetki hladnjaka, pri dnu vrata i oko lukova točkova. Otuda i dodatak „X“ prikačen uz oznaku M Sport.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Ona u unutrašnjosti donosi sportski profilisana sedišta u karakterističnoj kombinaciji alkantare i štofa, crno „nebo“, drugačiji upravljač, šavove od konca u konstrastnoj nijansi… Prvi utisak koji se stiče po ulasku u automobil je da u enterijeru sve „miriše“ na kvalitet. Nivo izrade je na izuzetno visokom nivou, kako po pitanju upotrebljenih materijala, tako i u pogledu završne obrade. Doduše, ne treba zaboraviti da je posredi model sa gotovo „ful“ opremom i da se neke „skromnije“ verzije, ipak, neće toliko razmetati.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Za pretpostaviti je da će i one biti u skladu sa premijum karakterom automobila. A, ono što je sigurno, jeste da će sve modele krasiti izuzetna prostanost i funkcionalnost uprkos kompaktnoj formi. Ove važne osobine omogućava rešenje sa poprečno postavljenim motorom koje oslobađa „višak“ prostora u kokpitu, a taj prostor je maksimalno iskorišćen. Unutrašnje stranice vrata nose velike „džepove“, pri dnu centralne konzole i između sedišta dolaze ostave za odlaganje sitnica.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Iako za prednja sedišta ne može da se kaže da su raskošna, dobra bočna potpora i podesivo produženje sedalnog dela čine ih udobnim. Posebno impresivno deluje prostor na zadnjoj klupi, mada je pristup drugom redu sedišta otežan zbog kraćih zadnjih vrata. Međutim, uz malo gimnastike, na njima komotno mogu sedeti i osobe više od 190 centimetara!

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Ni prtljažnik od 470 litara nije za potcenjivanje, naprotiv. Jedino nam se nije dopalo što se sistem električnog otvaranja petih vrata ne aktivira pritiskom na dugme nego tek kada ih blago povučete na gore. Sve to pod uslovom da ih ne otvarate daljinskom komandom, kada je dovoljno pritisnuti taster na „hands free“ ključu…

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Dakle, agregat se startuje na dugme uz tihe, gotovo neprimetne dizelske taktove. Iako je po snazi ostao na istom nivou, naši domaćini su nam skrenuli pažnju da je četvorocilindarski dizel sa Twin-Power turbo tehnologijom postao tiši i ekonomičniji. Da je zaista tako što se tiče akustike primetili smo kada je sa prvim jačim dodavanjem gasa izostala grublja melodija. A osim prigušenog zvuka, fino deluju i neke druge osobine.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    S obzirom na uzvišenu poziciju, svojstvenu svim SUV i krosover modelima, BMW X2 daje dobru preglednost svega što se dešava ispred vas u saobraćaju. Ali, za razliku od mnogih drugih vozila ovog tipa, „Bavarac“ se minimalno odriče vozne dinamike. Iako u osnovi pogon ide napred, a deo snage do zadnjih točkova stiže tek kada dođe do proklizavanja prednjih, automobil iskazuje dinamičnost u skladu sa renomeom marke.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Snažan motor, sa 190 „konja“ i maksimalnim obrtnim momentom od čak 400 Nm pri 1.750–2.500 o/min, ubrzava automobil težak blizu 1.700 kilograma od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi, dok maksimalna brzina premašuje 220 km/h. Da biste postigli ovakvu voznu dinamiku potrebno je motor i menjač „preusmeriti“ iz Eco ili Comfort moda u Sport režim.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Inače, osmostepeni menjač radi odlično, bez obzira što ova verzija nije dobila novu automatsku transmisiju sa sedam stepeni prenosa. Ona je dostupna uz model X2 sDrive 20i sa dvolitarskim benzinskim turbo motorom od 192 KS. Osim motora i menjača, aktiviranje režima Sport unosi promene na sistemu upravljanja tako da upravljač postaje čvršći i direktniji. „M“ sportski upravljač ne samo da je precizan, već se i savršeno stapa sa rukama. Ako se zna da volan predstavlja element sa kojim vozač ima najviše dodira, jasno je da ovakvo rešenje umnogome ide u prilog kvalitetu i doživljaju vožnje.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    A vozna svojstva BMW-a X2 su veoma dobra, ali ne toliko da bi moglo da se kaže kako oduševljavaju. Rekli bismo da su na očekivanom nivou za jedan krosover iz bavarske porodice, ni manje, ni više. Dinamici doprinosi i sportsko 10 mm niže oslanjanje koje u kombinaciji sa 19-inčnim felnama i niskoprofilnim pneumaticima pomaže da se automobil čvrsto drži asfalta, ali ujedno smanjuje nivo udobnosti. No, BMW ima rešenje i za one koji žele naglašeni sportski izgled i oštrinu, ali bez previše odricanja u pogledu udobnosti. To omogućava opcioni sistem Dynamic Damper Control sa regulacijom tvrdoće amortizera, kojim testirani model nije bio opremljen.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Kada je reč o sistemima bezbednosti i asistencijama koji su nas „pratili“ na putevima Portugala, ističu se Head-Up displej, adaptivni tempomat, asistencija održavanja saobraćajne trake, a tu je i BMW ConnectedDrive info-zabavni sistem koji omogućava pristup internetu. To možda i nisu neke specifičnosti kojima će BMW loviti kupce, jer ovaj automobil ima mnogo jače argumente… Njegov lajfstajl karakter čini ga pravim urbanim zavodnikom. BMW X2 je koncipiran tako da bude interesantan gradskim šmekerima i privlačan pripadnicama lepšeg pola, a istovremeno će privlačiti i mlađe porodice.

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Foto: Fabian Kirchbauer/BMW

    Uz malobrojne konkurente, kao što su Range Rover Evoque i Jaguar E-Pace, Bavarac je retka zverka i koketira sa širokom ciljnom grupom koja želi da izađe iz konvencionalnih okvira kako bi na svakom koraku istakla životni stil kroz dozu individualnosti. Koncept „lifestyle“ modela nikada nije bio jeftin, posebno kod premijum proizvođača i izuzetak po tom pitanju ne predstavlja ni ovaj automobil.

    Prodaja u Srbiji upravo je počela,  a osnovni model u ponudi X1 sDrive 20i startuje po ceni od 39.990 evra. Gami će se kasnije priključiti i nešto jeftiniji X2 sDrive 18i od 140 KS, dok testirana verzija X2 xDrive 20d X sa dosta dodatne opreme, ali bez kože i panorama krova, premašuje 55.000 evra.

    Iz Lisabona,
    Uroš Dedić/TopSpeed


    BMW X2 xDrive 20d M Sport X

    Karoserija krosover, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.360 x 1.824 x 1.526 mm, međ. rast. 2.760 mm, zapremina prtljažnika 470 lit, masa 1.670 kg
    Motor turbo dizel, redni, 4 cilindra, 1.995 ccm, 190 KS pri 4.000 o/min; 400 Nm pri 1.750-2.500 o/min
    Transmisija automatska, osam brzina; pogon na sve točkove
    Oslanjanje napred Pseudo MacPherson;              nazad multi-link
    Kočnice                ventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 225/45 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 7,7 s; 221 km/h; 4,8 l/100 km; emisija CO2 126 g/km

    Ocene
    ▲ Dinamičan izgled, vrhunski kvalitet, svestran karakter, izražena lifestyle nota
    ▼ Cena

    Utisak
    BMW X2 je originalno koncipiran automobil, upečatljive pojave i dobrih voznih osobina

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: bmw, crossover, krosover, m sport x, sav, suv, test, x2, xdrive 20d
    Popularni komentari
    • B
      Bimmers & Mercs

      Prelijep ozada, za razliku od Audija Q2 koji je bas ruzan…
      BMW logo na C stubu je pun pogodak!