0

VOZILI SMO U FRANCUSKOJ: Opel Insignia GSi (VIDEO)

Ovih dana imali smo priliku da na međunarodnoj promociji u Francuskoj vozimo Opel Insigniu, i to ne bilo kakvu, već sportsku, sa čuvenom oznakom GSi...

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Najreprezentativniji model u aktuelnoj Opelovoj gami, Insignia, nedavno je debitovala u sportskom izdanju. Za razliku od prethodne generacije koja je u top verziji nosila potpis OPC, novi model u velikom stilu vraća čuvenu oznaku GSi, a šta sve nudi i dokle dosežu njegove mogućnosti proverili smo na međunarodnoj prezentaciji na jugu Francuske.

pročitaj još

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Reč je o pravom sportskom automobilu, ponuđenoj u dve karoserijske verzije (fastback i karavan), sa dve pogonske jedinice – 2.0 turbo benzinac  raspolaže sa 260 KS, a 2.0 biturbo dizel sa 210 “konja”. Oba dolaze u kombinaciji sa novim osmostepenim automatskim menjačem i pogonom na sve točkove.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Reč je o automobilu koji svojim izgledom sugeriše veliki potencijal. Karoserija oblikovana u sportsko-elegantnom stilu pojačana je sportskim elementima kao što su veliki uvodnici vazduha, zadnji spojler, bočni pragovi, spušteno oslanjanje, veliki aliminijumski točkovi od 20 inča sa Brembo kočnicama i Michelin Pilot Sport 4S pneumaticima.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Sportski duh se oseća i u kokpitu gde dominiraju profilisana sedišta sa električnim podešavanjem kadica, kao i dužine sedalnog dela, a tu su i trokraki sportski volan, metalne pedale i još neki sportski detalji oplemenjeni GSi značkama.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Upravo na mestu gde su razvijani pomenuti pneumatici, na Michelin test poligonu nedaleko od Marseja, Opel je organizovao deo probnih vožnji. Reč je o brzinskoj stazi dužine 3.000 metara, koja se odlikuje krivinama sa nagibom od 20%, što je čini idealnom za proučavanje ponašanja guma pri visokim brzinama, odnosno testiranje krajnjih limita.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Ovde se pokazalo da iako benzinac raspolaže sa 65 KS manje od prethodne Insignie OPC, zahvaljujući smanjenoj masi (160 kg) automobil deluje neuporedivo oštrije i agilnije. Kombinacija male težine, posebno na prednjoj osovini, niske tačke težišta, lakog upravljanja, pozamašne snage u širokom rasponu obrtaja i odlične trakcije, predstvalja skup elemenata koji Insigniu GSi čine veoma brzom.

    Na kraju, da spomenemo i cenu modela Insignia GSi, koja u Nemačkoj startuje od 45.959 evra. Više o samom automobilu, ali i utiscima iz vožnje na stazi i van nje, moći ćete da pročitate u sledećem broju TopSpeed magazina.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: gsi, opel insignia, sport, test, turbo