1

UPOREDNI TEST Renault Koleos vs Peugeot 5008: Promena strategije

Iako dolaze iz iste zemlje, Renault Koleos i Peugeot 5008 daju različitu interpretaciju u SUV segmentu. Oba modela pokreću dvolitarski dizel agregati, ali im se vozna svojstva u dobroj meri razlikuju

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Klasa sportsko-rekreativnih vozila konstatno dobija na popularnosti. Danas ćete teško pronaći brend koji nema u portfoliju, ne jedan, već nekoliko SUV modela. I dok je ponuda najraznovrsnija u nižim B-SUV i C-SUV segmentima, izbor počinje da se smanjuje kada se krene naviše.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Upravo tu činjenicu žele da iskoriste dva francuska proizvođača, Peugeot sa 5008 i Renault sa Koleosom. Oba modela sa ovog uporednog testa dolaze u potpuno novim generacijama koje prave strateški zaokret u odnosu na svoje prethodnike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    „Lav“ je prvobitno nastupao u formi velikog porodičnog monovolumena, a zatim je prošao kompletnu metamorfozu koja ga je načinila SUV-om. Renault je prvi put uveo ime Koleos u gamu još pre desetak godina, ali proizvod razvijen u kooperaciji sa Samsung motorsom nije naišao na prevelike simpatije, pogotovo kod evropskog dela publike. Dakle, iako su po imenima starosedeoci, oba takmaca na neki način kreću ispočetka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da bi se nametnuli u zahtevnijoj klasi i „za koplje“ odskočili iznad uobičajenih normi C-SUV segmenta, potrebno je da zadovolje čitav niz kriterujuma. Svakako su među najvažnijima oni koji se odnose na ponudu prostora, raspoloživost opreme i vozna svojstva, ali nipošto se ne sme zanemariti još jedan. Dizajn je polazna osnova za percepciju svakog automobila i istraživanja su odavno pokazala da među kupcima SUV vozila izgled neretko predstavlja jedan od ključnih faktora prilikom izbora.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    S tim u vezi, oba „Francuza“ su stigla u modernim izdanjima i deluju prilično dopadljivo. Svojim robusnim dizajnom u prvi plan stavljaju pozamašne dimenzije, a takođe stavljaju naglasak na luksuz. Tako Koleos ističe hromiranu masku hladnjaka i prestižne značke Initial Paris koje aludiraju na najviši paket opreme sa kojim stižu i veliki aluminijumske felne od 19 inča.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Peugeot u top opremi Alure ima za broj manje točkove i krasi ga dijamantska rešetka hladnjaka, a poput rivala poseduje savremene LED svetlosne grupe napred i pozadi. Međutim, ono po čemu se najviše razlikuju jesu konture – dok „lav“ forsira oštrinu, Renault deluje dosta “mekše”, zaobljenije i njegova SUV silueta je nešto izraženija. Deluje veće ponajviše zbog razlike u visini od 3 cm, što nije previše, ali je primetno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Isto tako je primetna očigledna razlika u koncepciji enterijera. Tu pre svega mislimo na stil i ergonomiju. Renault se opredelio za moderne digitalne instrumente u kombinaciji sa centralnim uspravnim R-link ekranom osetljivim na dodir, dok je Peugeot sa tzv. i-Cockpitom naklonjeniji avangardi. U Koleosu se sedi više, sedišta su masivnija i malo udobnija, dok u 5008 nude bolju bočnu podršku.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa ergonomske tačke gledišta, vozač je ovde nekako ušuškaniji. Centralni greben je blago zakrivljen ka njemu, digitalna instrument tabla je modularna i nudi više prikaza, dok je volan dosta niže postavljen od uobičajenih standarda. U Sošou tvrde da je jedan od razloga zbog kojih su implementirali ovakvo rešenje taj što se ruke prilikom dužih putovanja manje umaraju. Oba modela odlikuje zaista obilje prostora za putnike napred, pozadi i za prtljag, ali se Peugeot ističe po tome što opciono nudi treći red sedišta uz doplatu od 830 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče funkcionalnosti, ni u jednom od ova dva automobil vam neće manjkati prostor za odlaganje predmeta manjih gabarita kakvi su mobilni telefoni, ručne torbice, futrole za naočare, umeci za čaše, pregrade za flašice i slično. Kao relikt iz prošlosti, 5008 je zadržao i jedno obeležje svojstveno monovolumenima – u naslonima zadnjih sedišta nalaze se sklopivi stočići i to će, recimo, obradovati najmlađe putnike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prilikom ocene enterijera treba reći i to da Koleos u najvišem paketu opreme deluje luskuznije, pre svega zbog elektropodesivih kožnih sedišta (grejanih i hlađenih), opcije koja je u Peugeotu dostupna, ali uz doplatu. Inače, oba modela nude bogat sadržaj u unutrašnjosti – od povezivanja sa pametnim telefonom, preko navigacionog i multimedijalnog uređaja, dvozonske automatske klime, električne parking kočnice, kamere za vožnju unazad, ambijentalnog LED osvetljenja, itd. Osim toga, u službi privatnosti putnika, odnosno zaštite od neprijatnih sunčevih zraka, kod oba automobila su implementirana zatamnjena stakla.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zajednički imenitelj predstavljaju i dvolitarski pogonski agregati. Koleos raspolaže sa 175 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koliko oslobađa 2.0 dCi “uparen” sa CVT menjačem, dok je kod testiranog 5008 pod haubom bio 2.0 HDi od 150 KS i 370 Nm, u kombinaciji sa ručnim šestostepenim menjačem. Napomenućemo da je dostupna i snažnija verzija od 180 „konja“ sa automatskom transimijom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U svakom slučaju, ono gde se najviše razlikuju dva rivala iz Francuske jeste – pogon. Dok Koleos nudi izbor između prednjeg (2WD) i 4WD pogona, Peugeot je odustao od uvođenja integralnog pogona. U Sošou smatraju da kupci ovakvih vozila retko kada imaju potrebu za 4×4 pogonom, koji je skup, dosta utiče na masu vozila, a samim tim i na ekonomičnost. Zato su kao alternativu ponudili Grip Control sistem koji omogućava vožnju po asfaltu, pesku, snegu ili blatu, tako što prilagođava distribuciju obrtnog momenta kako bi obezbedio maksimalnu trakciju na datoj podlozi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane, Koleos nudi tri režima – pogon na prednje točkove, na sva četiri kada se zadnji angažuju po potrebi i blokadu centralnog diferencijala sa ravnomernom distribucijom pogonske sile po osovinama, ali za razliku od 5008, ne raspolaže sa asistencijom prilikom spuštanja, tzv. Hill Descent Control sistemom koji vam omogućava da programirate malu brzinu i tada će se automobil lagano i ujednačeno kretati niz padinu, a na vozaču je samo da kontroliše upravljanje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pre nego što smo ih izvezli u prirodu kako bi ih podvrgli ispitivanju van asfalta, upoznali smo osnovne dinamičke karakteristike u normalnim uslovima vožnje. Tu isto dolazi do određenih razlika. Koleos je za nijansu udobniji i prijatnije „pliva“ preko neravnina, mada daleko od toga da je 5008 neudoban. A „lav“ je, da tako kažemo, „vozljiviji“. Bolje reaguje na komande, nudi neposredniji osećaj za upravljačem i efikasnije koči. Rečju, u vožnji odmah izbija na videlo činjenica da ima znatno manju masu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To se prepoznaje i po potrošnji – na našem testu u gradu je na 100 km trošio oko 6–7 litara, što je za gotovo 3 litra manje od Renaulta koji smo sve vreme vozili bez aktiviranja 4×4 pogona. Ova razlika je nešto manje izražena na otvorenom putu gde 5008 u proseku “pije” oko 5, a Koleos 7 litara. Ne treba zaboraviti da na jači „apetit“ utiče i automatska transmisija koja u gradskom režimu nudi znatno relaksiraniju vožnju u poređenju sa klasičnim ručnim menjačem. Inače, oba automobila raspolažu sa dovoljnom količinom snage da ostvare sasvim pristojne performanse. Uz to, sasvim su udobna i tiha, tako da predstavljaju dobar izbor za duga putovanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, SUV-ovi osim toga moraju imati spreman odgovor kada se stave pred iskušenja van asfalta. Vožnja po zemljanom i makadamskom putu je najlakši ispit i uopšte se ne dovodi u pitanje da li će ga ova dva automobila položiti. Prilikom „oranja“ po blatu, Koleos nije pokazao ni najmanje znake posustajanja, a sa ovim izazovom je i Peugeot uspeo da se izbori, doduše malo teže, ali ne treba smetnuti s uma da ima pogon samo na prednje točkove.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kada na red dođu ozbiljnije discipline, kao što su savladavanje uspona i strmih terena, „lav“ ipak ne može da parira. Ne samo zbog činjenice da ne raspolaže sa integralnim pogonom, već i zbog toga što mu je klirens niži, a i napadni ugao od samo 19 stepeni, nije za poređenje sa Renaultovih 26 stepeni. U praksi, to znači da će na određenim mestima u prirodi, Koleos bez problema krenuti uzbrdo, dok će Peugeot morati da ustukne kako ne bi zakačio i oštetio donju ivicu branika. Sve to ukazuje da je Koleos u većoj meri osposobljen za terensku vožnju.

     

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, posmatrano kroz prizmu svakodnevne upotrebljivosti, Peugeot nudi više, jer osim mogućnosti dodatnih sedišta u trećem redu, razpolaže sa prtljažnikom zapremine čak 780 litara što je za 200 litara više u poređenju sa Koleosom. Na njegovoj strani je i vozna dinamika, kao i efikasniji pogonski agregat. Renaultov SUV više daje na polju udobnosti i komfora u vožnji, kao i van asfalta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To su ujedno najznačajnije razlike između dva francuska rivala, a izbor kupaca svakako će odrediti afiniteti, naklonjenost brendu i lične potrebe. Kada je reč o ceni, ona je u slučaju testiranih automobila gotovo identična, s tim da se Renault Koleos dCi 175 CVT 4WD za 38.000 evra dobija u „ful“ opremi, dok Peugeot 5008 2.0 HDi Alure startuje od 27.408 evra, ali u tom slučaju dolazi bez LED svetala, Grip Control sistema, 3D navigacije, kamere, dodatnog sigurnosnog paketa, električnog otvaranja prtljažnika i svega ostalog, što podiže cenu na 37.890 evra koliko staje testirani primerak.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    PEUGEOT 5008 2.0 HDi 150

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.641 x 1.906 x 1.646 mm, međ. rast. 2.840 mm; masa 1.490 kg, prtljažnik 780 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 1.997 ccm; 150 KS pri 4.000 o/min; 370 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija ručna; šest stepeni, pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multilink
    Kočnice napred ventilisani diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 225/55 R18
    Performanse 0–100 km/h za 9,6 s; 207 km/h; 4,4 lit/100 km, 114 g CO2/km
    Cena 37.890 evra

    Ocene
    ▲  Ekonomičan motor, moderan kokpit, pozicija sedenja, prostran prtljažnik
    ▼  Pogon na sve točkove nije dostupan ni kao opcija

    Utisak
    Peugeot 5008 se predstavio u svojstvu dinamičnog SUV-a koji nudi najveći prtljažnik u klasi, uz izvesna ograničenja van asfalta

     

    Renault Koleos dCi 175 4WD CVT

    Karoserija SUV, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.670 x 1.843 x 1.678 mm, međ. rast. 2.705 mm; masa 1.747 kg, prtljažnik 579 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 1.995 ccm; 175 KS pri 3.750 o/min; 380 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, CVT; sedam stepeni, pogon na sve točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multilink
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 225/55 R19
    Performanse 0–100 km/h za 9,5 s; 201 km/h; 5,8 lit/100 km, C02 153 g/km
    Cena 38.000 evra

    Ocene
    ▲  Odlična udobnost na svim podlogama, off-road sposobnosti
    ▼  Visoka potrošnja

    Utisak
    Renault Koleos nudi odličan komfor na asfaltu i dobre terenske sposobnosti kada siđe sa njega

    chats-viber-ts

    Tagovi: dci, hdi, peugeot 5008, renault koleos, suv, test, uporedni test
    Popularni komentari
    • D
      Derk J. Pyper

      The 3008 is much nicer than these two cars