1

TEST Renault Megane Grandtour: Nosač sa stilom

Megane Grandtour stavlja akcenat na praktičnost i predstavlja interesantan izbor za porodice koje imaju potrebu za velikim prtljažnim prostorom, kao i za kompanije čiji deo voznog parka zauzimaju karavani

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Karavani iz C segmenta nisu na ceni kao nekada, ponajviše zbog ekspanzije SUV modela koji su prigrabili ogroman deo kolača uspešnim receptom koji kombinuje „sastojke” poput robusnog izgleda, funkcionalne kabine i povećanog prtljažnika. Produžene verzije popularnih „hečbeka” jesu ustuknule, ali nipošto ne nameravaju da istaknu belu zastavu.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Izuzev Mazde3 i Honde Civic, svi predstavnici kompaktne klase i dalje nude karavan verzije i svi koriste istu “mustru” sa produženim zadnjim delom automobila kako bi se dobio višak prostora u prtljažniku. Ipak, mnogo je različitih interpretacija, a jedna od onih koje se izdvajaju autentičnim stilom je Megane Grandtour.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Četvrta generacija najviše privlači pozornost pozamašnim dimenzijama i dinamičnom siluetom. Dugačak je čak 4,62 metra, što je za 29 centimetara više od kompaktne verzije, a ima i nešto veći međuosovinski razmak (+12 mm). Anfas je, naravno, ostao nepromenjen, ali su bočna linija i pozadina drugačiji. Ovoga puta, Francuzi kao da nisu želeli (pre)veliku vizuelnu distancu pozadi u odnosu na „hečbek” i to su rešili time što su u prvi plan stavili prepoznatljiv svetlosni potpis.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, određena razlika je i dalje postoji, a najviše se ogleda u većim petim vratima koja se završavaju dosta niže nego kod hečbeka. To je sasvim logično jer je dobijena niža utovarna ivica, što omogućava lakši pristup prtljažniku koji može da prihvati čak 521 l. Svakako ne treba zanemariti podatak da se obaranjem naslona zadnjih sedišta dobija prostor od 1691 litara. Ključne odlike na polju funkcionalnosti zaslužuju zaista visoku ocenu, pogotovo što Megane Grandtour nije „opterećen” glomaznim, da tako kažemo „šifonjerskim” zadnjim krajem već je vrlo skladno uklopljen.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ostatak unutrašnjosti poznajemo odranije. Tu je digitalna interaktivna instrument tabla, koja menja prikaz i boju osvetljenja u zavisnosti od režima vožnje. Renault nudi Eco, Comfort, Sport i personalizovani mod, a izbor određuje jačinu servo asistencije, odziv na gas i potrošnju. Testirani model stigao je u višem srednjem paketu opreme Intense i pokreće ga provereni 1.5 dCi dizel motor od 110 KS. Sa spiska opreme se izdvajaju LED dnevna svetla u C obliku, „hands free” kartica, patent lakšeg obaranja zadnjih sedišta, već pomenuti „multisense” sa izborom režima vožnje, kao i veliki uspravni ekran dijagonale 7 inča, rezervisan za multimediju i upravljanje mnogim drugim parametrima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, to nije sve jer je mnoge druge stavke „nasledio” iz nižih paketa (automatska klima, tempomat i limiter brzine, automatska svetla i brisači, parking senzori…), a tu su i neke dodatne opcije poput električne parking kočnice (190 evra) koja sa sobom povlači i ambijentalno osvetljenje vrata, paket „look 17” (400 evra) sa aluminijumskim točkovima od 17 inča i metalnim unutrašnjim pragovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada pređete preko tih pragova, dočekaće vas dobro profilisana i udobna sedišta prepoznatljivog francuskog rafinmana. Kvalitet materijala je OK, pojedini elementi od tvrđe plastike ostaju skriveni daleko od očiju i prstiju, a ne možemo da se požalimo ni na ergonomiju. Lako se pronalazi optimalna pozicija sedenja i sve komande su logično raspoređene. Time su ispunjeni najvažniji preduslovi za kvalitetnu vožnju. U tom pravcu se nadovezuje nešto tvrđe trimovano oslanjanje koje relativno čvrsto drži automobil na drumu, a opet nije ni najmanje neudobno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dizel sa četiri cilindra pomoću varijabilnog turbo punjača proizvodi 110 KS, uz najveći obrtni moment od 260 Nm pri niskih 1.750 obrtaja u minutu. U „prevodu”, raspolaže sa dovoljnom zalihom snage i ugalvnom bez napora pokreće karoseriju tešku oko 1.300 kilograma, s tim da na uzbrdicama prilikom dodavanja gasa ispod 1.500 obrtaja izbija na videlo “turbo rupa”. Iznad toga nema nikakvih problema…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ručica šestostepenog menjača dobro sarađuje, a stepeni prenosa su određeni tako da peta i posebno šesta „brzina” služe ekonomičnosti. Zahvaljujući tome, Megane Grandtour 1.5 dCi 110 na otvorenom troši ispod 5 litara dizela, a dosta je štedljiv i u gradu, gde može se zadovolji sa 5 do 6 litara, zavisno od frekvencije saobraćaja. Inače, motor je tih, veoma kultivisano radi i pri umerenim brzinama do kabine ne dopire preterana buka, niti neugodne vibracije. Zahvaljujući svemu tome, vožnja je prijatna i nadasve kvalitetna, uz ograničene dinamičke mogućnosti, jer ovde ubrzanje do 100 km/h za 11,6 sekundi ne oduševljava. Ipak, ko želi više može da odabere snažniju verziju od 130 KS, koliko ima noviji 1.6 dCi agregat.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Suma sumarum, Megane Grandtour ima dosta izraženih kvaliteta koji ga mogu učiniti primamljivim prevoznim sredstvom za porodice sa „megalomanskim” potrebama u pogledu prtljažnog prostora. Izgleda veoma dobro, kvalitet u kabini se ne dovodi u pitanje, a u vožnji je prilično tih i udoban. Uz to je i izuzetno štedljiv, pa se nameće kao interesantan izbor kompanijama odnosno flotnim kupcima koji prelaze veliki broj kilometara. Njima će verovano biti interesantnija slabija i skromnije opremljena verzija 1.5 dCi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za kraj nekoliko reči o ceni – testirani Megane Grandtour dCi 110 sa bogatom opremom staje 21.170 evra, dok sa istim motorom u osnovnom paketu može da se kupi za 17.390 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

    Karoserija karavan, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.626 x 1.814 x 1.449 mm, međ. rast. 2.712 mm; masa 1.305 kg, prtljažnik 521 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 1.461 ccm; 110 KS pri 4.000 o/min; 260 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija ručna, šestostepena; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Kočnice napred ventilisani diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 205/50 R17
    Performanse 0–100 km/h za 11,6 s; 187 km/h; 3,7 lit/100 km, CO2 95 g/km
    Cena od 17.390 evra

    Ocene
    ▲  Prtljažnik, ekonomičnost, udobnost
    ▼  Preglednost pozadi bočno, vozna dinamika

    Utisak
    Renault Megane Grandtour je jedan od najupečatljivije stilizovanih karavana u segmentu

    chats-viber-ts

    Tagovi: dci, grandtour, karavan, megane, renault, test
    Popularni komentari
    • S
      Slobodan

      Megane IV je odlican automobil. Vlasnik sam bio Megana II Grantour, sada sam takodje ponosni vlasnik Megana IV Grantour. Automobil je zaista vrhunski, i koliko sam probao druge pre njega, u C klasi je iznad konkurenata ( bez preterivanja ) Odlicno se vozi ( kao WV, ali je udoban i dalje na Francuski nacin ) Potrosnja je niska oko 5 l po zimskim uslovima mesovite voznje. O dizajnu da ne govorimo previse, jer pogledi okoline sve govore 🙂 Sve preporuke neodlucnim kupcima, jer je ovaj Megane sasvim drugaciji od svih predhodnih modela i vozi se kao prava premijum klasa. Bravo Renault 🙂