0

LETEĆI START: Dacia Duster na krovu Srbije

Početak prodaje druge generacije popularnog SUV modela, Renault Nissan Srbija obeležio je medijskom prezentacijom i probnom vožnjom od Beograda do Stare planine. Novi model nije mnogo menjao cene i startuje za identičnih 11.990 evra, dok je za najskuplju verziju potrebno izdvojiti oko 700 evra više nego ranije

Foto: Uroš Dedić

Foto: Uroš Dedić

Svega mesec dana nakon međunarodne promocije Dacia Duster u Atini, ponovo smo dobili priliku da se družimo sa ovim SUV modelom. Naime, povodom početka prodaje novog modela na domaćem tržištu, uvoznik brenda Dacia, kompanija Renault Nissan Srbija, organizovala je dvodnevnu dinamičnu prezentaciju koja je podrazumevala vožnju od Beograda do Stare planine i nazad.

pročitaj još

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Nakon okupljanja ispred Hotela Radisson Blu, u koloni vozila zaputili smo se prema 320 kilometara udaljenom odredištu. Kako smo u Grčkoj isprobali verziju sa novim benzinskim motorom od 1,2 litra i 125 KS, za prvu vožnju po Srbiji odabrali smo top model u „ful opremi“, sa dizel motorom od 110 konja i 4×4 pogonom. Pored pomenutih motora, u ponudi je i poznati 1,6-litarski benzinac od 115 KS, dostupan sa 2WD i 4WD pogonom, kao i slabiji dCi dizel od 90 konja.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Iako nije previše urađeno u pogledu pogonskih agregata, napravljen je ozbiljan pomak na poljima gde je prethodni model pokazivao određene nedostatke. Ruku na srce, Duster ni ranije nije izgledao loše, ali je sada „obučen u daleko modernije odelo”. Uvedena su LED dnevna svetla, nova maska hladnjaka više ističe robusnu notu, dok je vetrobransko staklo postalo zakošenije. Dimenzije su ostale iste – Duster se u dužinu prostire 4,34 metra, širok je 1,80 i visok 1,70 metara. Iako se na osnovu platforme svrstava u B-SUV klasu, po gabaritima je bliži višoj klasi, tzv. C-SUV segmentu.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Unutrašnjost je potpuno preuređena, estetski i funkcionalno. Kvalitet materijala je bolji, dostupna je automaska klima, volan se sada podešava i po visini i po dubini, sedišta su dobila nove presvlake i duža su za 20 mm. Centralni ekran je premešten na višu poziciju i pregledniji je, a isto važi i za instrument tablu sa novom grafikom. Prostranost i funkcionalnost u kabini su dodatno unapređeni. Sada je na rasplaganju 27 litara raznih ostava za sitnice, među njima je i novi pretinac ispod suvozačkog sedišta, dovoljno veliki da u njega stane manji lap-top računar ili tablet. Prtljažnik je ostao na 413 litara, sasvim dovoljno da četvoročlana porodica spakuje sav neophodan prtljag za duže putovanje. Ergonomiju u vožnji poboljava naslon za ruku, doduše ovaj deo je uzak i integrisan za vozačevo sedište tako da nije namenjen i suvozaču.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Na putu dugom 320 kilometara u jednom pravcu, relativno mali 1,5-litarski dizel sa četiri cilindra pokazao je da meko prede i solidno vuče. Snagu prenosi preko šestostepenog ručnog menjača sa, čini se, neprirodno kratkim prenosnim odnosom. Toliko, da vam se čini da ste u jednom stepenu prenosa niže nego što zapravo jeste, sve dok ne dođete do pete „brzine“. Drugim rečima, gde biste drugi automobil vozili u trećem, Duster traži četvrti stepen prenosa.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Tokom vožnje na auto-putu na videlo izbija nešto viša potrošnja (prosek oko 7 litara na 100 km), ali zato raduje poboljšana zvučna izolacija,. Duster više nije bučan pri višim brzinama, čime je otklonjena jedna od najvećih mana prethodnog modela. Oslanjanje je podešeno tako da se preko neravnina prelazi gotovo neprimetno. Zbog „mesnatijih“ pneumatika i visokog klirensa, putnici gotovo da ne osećaju drmusanja i poskakivanje kada se vozi po neravnom drumu. Automobil se pokazao udobnim i na oštećenom kolovozu na putu na deonici od Svrljiga do Kalne u dužini od oko 7 kilometara, koja prethodi usponu na Staru planinu.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    A pre nego što smo krenuli u završno penjanje, za svaki slučaj smo uključili 4WD pogon i to režim koji prebacuje snagu nazad samo kada dođe do proklizavanja prednjih točkova. Pored ovog, dostupan je i permanentni 4×4 sa “zaključavanjem” centralnog diferencijala kada se snaga ravnomerno raspodeljuje na prednje i zadnje točkove i njega smo koristili drugog dana prilikom vožnje na samoj planini. Moramo da istaknemo da uz oprez, laku nogu na gasu i odmerene korekcije upravljača, nijednog trenutka nismo osetili problem sa postizanjem trakcije. Drugim rečima, Duster lako prolazi kroz sneg i bez oklevanja kreće iz mesta na uzbrdicama i u tome ga neće osujetiti ni veoma klizavo tlo prekriveno snegom.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Nakon pređenih 1.000 kilometara sa Dusterom (računajući i prvi test u okolini Atine), možemo da iznesemo sud kako je ovaj SUV ostvario veliki pomak na gotovo svim poljima. Ipak, da bismo stekli kompletnu sliku o novom modelu, morali smo da sačekamo podatak o ceni u Srbiji. Sada je i to poznato. Rumunski SUV startuje, kao i stari model, sa cenom od 11.990 evra za verziju sa 1.6 motorom i prednjim pogonom. Najskuplji u ponudi je Duster 1.5 dCi sa 110 KS, koji za 18.190 evra ostavlja izbor između automatskog EDC menjača ili 4WD pogona.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Podsećamo da i dalje nije moguće dobiti i jedno i drugo. U svakom slučaju, Duster je postao još konkurentniji i s pokrićem ozbiljno računa na publiku koja traži SUV u cenovnom rangu od 12 do 19 hiljada evra. Za snažan početak prodaje vetar u leđa mu daje i akcija gde svaki kupac dobija na poklon set zimskih guma, a ukoliko se odluči za Dacia Finansiranje tu je i petogodišnja garancija uz ograničenje od 100.000 kilometara.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.5 dci, 4wd, dacia, duster, test