1

TEST BMW 630d xDrive Gran Turismo: Igra brojeva

BMW je učinio da Serija 5 poraste u Seriju 6... Naravno, ovde se radi o novoj generaciji modela Gran Turismo, koja ima nešto veće međuosovinsko rastojanje, više prostora za putnike i prtljag, veći komfor, bogatiju opremu nego Serija 5 u limuzinskoj ili karavan verziji, ali i značajno nižu cenu od Serije 7

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ko više može da prati igru slova i brojeva u automobilskoj industriji kada su u pitanju oznake modela!? Verovatno samo onaj ko mora jer je prosečan kupac, sa naglaskom na “prosečan”, verovatno sluđen stalnim “pomeranjima” u gamama proizvođača, koja su opet iznuđena željom da popune svaki mogući segment i međusegment na tržištu, kako bi se domogli profita.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tako je i kod BMW-a, gde nova serija modela GT ili Gran Turismo više ne nosi oznaku 5, nego 6. No, ostavimo to po strani, budući da realno to nema uticaja na suštinu, a ona je da nova generacija ima potpuno isto međuosovinsko rastojanje kao i prethodna. E sad, proporcije su nešto drugačije, automobil je za 87 mm duži i 21mm niži, dok mu je širina ista. Mada, opet, to i nije nešto posebno značajno, tim pre što spolja dizajnerski baš i ne briljira…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nije ružan, već je prosto samo čudan, upravo onoliko koliko i model koji zamenjuje. Čini mi se kao da je nekom u bavarskom gigantu bilo “neprijatno” što se pravi veliki hečbek sa petora vrata koji treba da izgleda kao kupe sa oznakom GT. I onda se tu požurilo, kao kada želite da “preskočite” odgovor na neko neprijatno pitanje! Sve to je, takođe čudno, poznavajući Adrijana Van Hojdonka, višeg potpredsednika BMW grupe zaduženog za dizajn. A opet, nema sumnje da je ovo automobil namenjen specifičnim kupcija, koji cene individualnost i imaju neke svoje estetske kriterijume.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, na spoljašji izgled Serije 6 GT se treba navići, ali nema sumnje da je moderan. Pogotovo sa tim novim LED adaptivnim svetlosnim gupama. Pa onda, ta vrata, odnosno prozori bez okvira za stakla, deluju baš “kul”… Ovo nije česta pojava danas u automobilskom svetu, mada se sasvim uklapa sa onom “čudnom” stranom ovog modela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Još bolje se osećate kada otvorite vrata i shvatite da prostora ima gotovo kao u Seriji 7. Zapravo, nemate utisak da je ovo hečbek, već limuzina ili čak i SUV, budući da su sedišta postavljena nešto više, tako da je ulazak i izlazak olakšan. Upadljivo je odmah i da mesta za glave, ramena i noge putnika, kako napred, tako i pozadi, gde se sedišta takođe mogu pomerati elektronskim putem, ima čak i više nego što je potrebno. Zvuči neverovatno, ali zapremina prtljažnika je u odnosu na Seriju 5 GT povećana za čitavih 110 litara, te sada iznosi 610, a ako se nasloni sedišta preklope i čitavih 1.800, što je za 100 više nego kod prethodne generacije.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, kvalitet upotrebljenih materijala i izrade ne treba dovoditi u pitanje. Što se dizajna tiče, ovaj BMW dosledno prati dizajnerski pravac kuće i tu nema mesta čuđenju. Sve je na svom mestu i u skladu sa očekivanjima. Instrumenti su pregledni, a iDrive sistem sa rotacionom komandom sada više služi da prstima ne prljate veliki centralni displej od 10,25 inča, osetljiv na dodir.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, onaj sistem upravljanja gestovima, kao da još malo treba doraditi. Ponekad je, recimo, mnogo lakše na “klasičan” način, putem rotacionog prekidača, pojačati ili utišati zvuk odličnog Harman-Kardon audio sistema, nego praviti kružne pokrete rukom u vazduhu ispred displeja da bi to isto učinili, tim pre postoji i ona komanda na obruču multifunkcionalnog upravljača!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    E da… Upravljač… Odličan je! Po obliku, dimenzijama i debljini, fantastično “leži” u rukama. Prosto ne želite da ih sa njega pomerite, mada ponekad sistem koji zadržava vozilo u saobraćajnoj traci zna da iritira. Uz mnoge druge asistencije, on je koristan, baš kao i adaptivni tempomat, jer vozaču pruža veći komfor i bezbednije upravljanje, ali čim se približite beloj liniji na kolovozu odmah počinje da “otima volan”. Poput, većine ovih sistema, i ovaj možete neutralizovati ili ga svesti samo na upozorenje, samo onda slobodno treba da se zapitate ko vam je birao dodatnu opremu prilikom kupovine!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dok odmaram oči u skladu boja, oblika i detalja enterijera, već polako postajem nestrpljiv da osetim kako se BMW Serije 6 GT ponaša u vožnji. Priznajem, malo me brinu te dimenzije, odnosno veličina ovog hečbeka, pa i obilk njegove karoserije, tj. visina. Oslanjanje je, u ovom slučaju, kod modela 630d xDrive sa sportskim M paketom opreme vazdušno, tako da je komfor u vožnji na nivou Serije 7. Međutim,  ubrzo se pokazalo je da je dinamika vožnje veoma blizu Serije 5, što opravdava onaj slogan o “zadovoljstvu u vožnji”.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U krivinama, Executive Drive, kao deo vazdušnog oslanjanja i Dynamic Damper Control sistema, upravlja poprečnim stabilizatorima, te smanjuje naginjanje vozila i time povećava agilnost. Istovremeno, podesivo vazdušno oslanjanje omogućava i bolji komfor time što vozač, kada se za to ukaže potreba na neravnom putu i pri brzinama manjim od 35 km/h, može da podigne karoseriju za 20 mm (Raised Level), a potom je vrati u Normal ili pak spusti za 10 mm izborom moda Sport, što se inače dešava automatski, kada brzina kretanja vozila pređe 120 km/h i kada je i Driving Experience Control, takođe, u modu Sport.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Upravo pomenuti sistem kontrole performansi, BMW Drive Performance, takođe ima nekoliko nivoa, a od toga zavisi kakav će utisak ostaviti redni šetocilindarski turbo-dizel motor zapremine 3,0 litre. On ima 265 KS, što u prvi mah i ne deluje posebno impresivno za automobile ove marke, budući da masa vozila iznosi gotovo dve tone. No, kada osetite 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta, e to je već druga priča! Tada i ubrzanje od svega 6 sekundi do “stotke” i maksimalna brzina, ograničena na 250 km/h dobijaju na značaju.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Poznato je da Driving Experience Control putem modova Eco Pro, Comfort i Sport kontroliše odziv vozila na komandu gasa, upravljača, promene stepena prenosa odličnog osmosetepnog automatskog Steptronic menjača i tvrdoću oslanjanja. No, sada je tu i jedan novitet, u vidu režima Adaptive, koji u zavisnosti od načina vožnje automatski bira momentalno najadekvatniji mod.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve ovo u praksi je mnogo jednostavnije, ali mene je, ipak, zanimalo kako će se nova generacija Serije 6 GT, kao lakša od prethodne za čitavih 150 kg, ponašati u oštrijoj vožnji. Da li će zadnji deo biti nervozan, jer čim je tu aerodinamički dodatak u vidu zadnjeg spojlera koji se automatski podiže kada brzina vozila pređe 110 km/h, a spušta ako je manja od 70, to nije slučajno! Međutim, ovaj BMW ostaje miran i poslušan čak i kada vozač “insistira” na sportskim manevrima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tome svakako doprinosi pogon 4×4, ali i sistem upravljanja na sva četiri točka Integral Active Steering. Mada, još malo više agilnosti ne bi bilo na odmet, jer ovo je ipak BMW. Uz to, on ima i svoju cenu, koja konkretno za ovaj model BMW 630d xDrive Gran Turismo, sa zaista dugačkim spiskom dodatne opreme, iznosi 95.628 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I tako… Sad znate priču o Seriji 6 GT… Ili bar jedan njen deo, koji sam i ja onomad čuo, nakon zvanične premijere na Salonu automobila u Frankfutru ove jeseni, a nedavno i u praksi proverio. I ma koliko ona delovala lepo, a Serija 6 GT moderno, luksuzno, komforno i tehnički fascinantno, meni je i dalje teško da je zavolim… Možda zato što je ovaj BMW baš tako čudna sorta!

    Zoran Živkov/TopSpeed


    BMW 630d xDrive Gran Turismo

    Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 5.091 x 1.902 x 1.540 mm, međ. rast. 3.070 mm; zapremina prtljažnika 610/ 1.800 lit, masa 1.955 kg.
    Motor dizel, redni, 6 cilindra, trubo, 2.993 ccm, 265 KS pri 4.000 o/min; 620 Nm pri 2.000-2.500 o/min
    Transmisija automatska, osmostepena; pogon 4×4
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici napred 225/45 R19, nazad 255/40 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 6 s; 250 km/h; 5,8 l/100 km; emisija CO2 154 g/km
    Cena od 65.990 evra

    Ocena
    + izuzetna prostranost i komfor, kvalitet i luksuz enterijera, komfor u vožnji
    – neubedljiva pojava, odsjaj enterijera u retrovizorima noću

    Utisak
    Na BMW 630d xDrive Gran Turismo se verovatno najpre treba navići i tek onda do izražaja dolaze svi njegovi realni kvaliteti

    chats-viber-ts

    Tagovi: 630d, bmw, gran turismo, serija 6 gt, test, xdrive
    Popularni komentari
    • p
      posmatrac

      Promasaj 100./.