0

TEST Hyundai Kona: Urbani avanturista

Atraktivnu Konu smo vozili u Portorožu, gde nam se korejski subkompaktni krosover predstavio sa benzinskim motorom od 177 KS i 4WD pogonom. Hyundaijev novitet je ovih dana startovao s prodajom i u Srbiji, a početna cena iznosi 16.490 evra

Foto: Klemen Korenjek

Foto: Klemen Korenjek

Protekle nedelje, imali smo priliku da se na regionalnoj promociji u Portorožu, upoznamo sa novim SUV modelom iz kuće Hyundai po imenu Kona… Pardon! Nije SUV, već CUV… A šta je sad to, upitaće se mnogi?! E, pa to je Crossover Utility Vehicle, odnosno potpuno novi krosover južnokorejskog proizvođača, ponikao na platformi modela iz B segmenta i20. Dakle, mali CUV, kao što su uostalom i SEAT Arona, Renault Captur, Citroen C3 Aircross i drugi.

pročitaj još

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Kona je novi urbani avanturista atraktivne pojave, oštrih linija i u ovom slučaju, veoma upadljive boje, koja odlično pristaje ovako agreisivnoj pojavi. Tome doprinose i veoma uska dnevna svetla, te razdvojene LED svetslosne grupe i svetla za maglu. Nije samo ovaj sistem iluminacije tako „podeljen”, već se i “gril” sastoji iz čitavih pet segmenata!

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Pozadi je situacija za nijansu smirenija, mada se i dalje jasno uočava specifičan karakter. Tek posmatrano s boka, Kona deluje klasičnije, mada plastične obloge na lukovima blatobrana i ostale oštre forme malo koga mogu ostaviti ravnodušnim.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    U enterijeru, budući da je ovo mali SUV, tj. CUV pozicija sedenja nije mnogo povišena u odnosu na već spomenuti hatchback i20, ali se vozač može udobno smestiti za upravljač. Prostora ima dovoljno, naročito na zadnjoj klupi, a što se tiče zapremine prtljažnika, ona je u skladu sa standardima klase i iznosi 361 litar.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Preglednost ka napred i sa strane je OK, zahvaljući tankim A stubovima i relativno velikim staklenim površinama. Pogled unazad je malo sputan, ali parking senzori i kamera pozadi su tu da priskoče u pomoć. Uopšte posmatrano, vozaču je na raspolaganju prilično dug spisak dodatne opreme, čak i u osnovinim paketima.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Svi savremeni informativno-zabavni, baš kao i sistemi aktivne i pasivne bezbednosti su tu. Naš test-automobil je bio zaista “napakovan” opremom, od grejača volana i sedišta, pa do Lane Keeping Assist, što se baš retko viđa kod manjih automobila, pa makar oni bili i krosoveri.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Dizajn kokpita i komandi ide u korak sa savremenim trendovima. Možda u prvi mah deluje malo pretrpano, pogotovo ako se u obzir uzeme činjenica da u enterijeru imamo bar pet ili šest vrsta plastike, od kojih neke baš nisu prijatne na dodir. Generalno posmatrano, sve je tu, egonomski zaovoljavajuće postavljeno i funkcionalno, a Hyundai je, ipak, napravio pomak po pitanju kvaliteta i preciznosti izrade.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Kada je o vožnji reč, mi smo na potezu od Portoroža do Pule, vozeći se kroz predivne predele Istre, imali priliku da isprobamo model sa četvorocilindarskim benzinskim motorom zapremine 1,6 litara, koji uz pomoć turbo-punjača ostvajuje 177 KS. Ova snaga, tj. 265 Nm maksimalnog obrtnog momenta se preko sedmostepenog automatskog menjača isporučuje na sva četiri točka. Najskuplja verzija u Ultimate paketu opreme u Srbiji košta ozbiljnih 25.790 evra, dok po ceni od 16.490 evra može da se dobije model pokretan 1,0-litarskim benzincem od 120 KS, sa osnovnom opremom i pogonom na prednje točkove.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Za ubrzanje do “stotke” Koni, mase oko 1,4 tone, u ovoj specifikaciji potrebno je 7,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 205 km/h. Hyundai navodi potrošnju goriva od 6,7 litara na 100 km u kombinovanom ciklusu, dok je u realnim uslovima tokom promocije, ona bila za nijansu viša.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    Ovo su samo prvi utisci o novom, malom krosoveru iz kuće Hyundai. Šta sve, zapravo, pored neobičnog izgleda donosi Kona, pogledajte u jednoj od naše dve TV emisije, na televizijama N1 i Pink2  ili pročitajte februarskom izdanju magazina TopSpeed.

    Foto: Klemen Korenjek

    Foto: Klemen Korenjek

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: crossover, cuv, hyundai, kona, krosover, regionalna promocija, suv, test