1

TEST Renault Talisman iconic Energy 200 TCe EDC: U premijum maniru!

Sa Talismanom smo se susretali u nekoliko navrata, a ovoga puta, ambiciozni model nam se predstavio sa najsnažnijim motorom od 200 „konja” i bogatim paketom opreme Zen Plus. Sa svim adutima, Renault još jednom pokazuje koliko ozbiljno pretenduje na visoke pozicije u segmentu poslovno-porodičnih limuzina sa premijum karakterom

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Limuzine iz francuske „kuhinje“ svojevremeno su bile daleko zapaženije i dominantnije nego što je to slučaj danas. Poznate po nenadmašnoj udobnosti i prepoznatljivom galskom rafinmanu, samouvereno su odudarale od germanskih rivala. Međutim, u jednom trenutku, njihov duh je počeo da bledi, pa su mnogi modeli u datim okolnostima nekako iščezli.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odlazak u penziju Lagune, Renault je pokušao da nadomesti modelom po imenu Latitude koji je rađen u kooperaciji sa Samsung Motorsom, ali se ovaj eksperiment prilično neslavno završio. U nameri da se, pre svega, u Evropi vrate na velika vrata u tzv. D segment, Francuzi su „presavili tabak“ i krenuli od nule. Zamisao je bila iznedriti limuzinu koja će tradicionalnim vrednostima marke dodati savremena rešenja i sve one kvalitete neophodne da se približi kupcima koji preferiraju premijum ugođaj.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dizajn je uvek predstavlja jak temelj. Svesni toga, u Renaultu su dosta uradili da Talisman odskoči na ovom polju. Umesto avangardnog dizajna, sa kojim su se ranije i previše igrali, ovoga puta su s opredelili za dinamičan izgled, bez prevelikih egzibicija. Ova limuzina sublimira elegantnu i sportsku notu vešto oblikovanim linijama i proporcijama koje ga približavaju formi kupea sa četvora vrata. Kao da propagira koliko se dobro vozi… Atraktivnoj pojavi doprinosi i specijalna metalik boja – biserno bela nijasna ga „otvara“ baš koliko je potrebno da zablista punim sjajem.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kada se otvore vrata, unutrašnjost reprezentuje raskoš i kvalitet te prevazilazi uobičajene „mejnstrim“ norme, čime još jasnije signalizira da mu je glavna preokupacija dostizanje premijum nivoa. Kokpit je tako uklopljen da je sve prijatno za oko i što je još važnije – na dodir. U pravom smislu reči dominira koža, u ovom slučaju u bež – crnoj kombinaciji, a pored elektropodesivih sedišta i većeg dela unutrašnjih stranica vrata, poslužila i za prekrivanje centralnog panela. Sve deluje kvalitetno i prilično otmeno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Napred se sedi prilično nisko što doprinosi povezanosti vozača i puta. U duhu prave limuzine, putnici pozadi nisu u potčinjenom položaju, osim onih višeg stasa i to zbog spuštenog krova. U pogledu ocenjivanja prostranosti i funkcionalnosti, na visokom mestu se kotira i prtljažnik zapremine 520 litara, dovoljan da se ponesu sve neophodne stvari i na duži put. Za porodice sa većim potrebama kojima ni to nije dovoljno, karavan verzija Talisman Grandtour nudi još više… No i bez toga, „francuz“ može da se pohvali natprosečnim komforom za putnike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Podsećamo da nisu izostali ni digitalni „gedžeti“, poznajemo ih od ranije… Tu je R-link 2 sa lepo uklopljenim vertikalnim ekranom preko koga se biraju mnogobrojne funkcije, od multimedije, navigacije, izbora boja ambijentalnog osvetljenja, do raznoraznih drugih podešavanja. Jedno se ipak posebno izdvaja, to je selekcija odnosno konfigurisanje vozačkog režima. Ona diriguje radom sistema upravljanja, motora i menjača…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ispod haube se nalazi najsnažniji u ponudi 1,6-litarski turbobenzinac sa ozbiljnih 200 KS. Odmah treba istaći da se gotovo svemu razlikuje od dizela. Doduše, i on snagu prenosi do prednjih točkova preko relativno brzog i dobro odmerenog sedmostepenog automatskog EDC menjača sa duplim kvačilom. Ali, sa 40 konja „viška“ spram najsnažnijeg dizela, benzinac iste zapremine praktično u svakoj situaciji lakše „pokazuje zube“. Pod jednim uslovom, da je u Sport modu. Tada ubrzava prilično jako u svim opsezima, pa i onim iznad 100 km/h, a pritom je veoma tih i kultivisan.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U takvim okolnostima vožnja predstavlja pravo zadovoljstvo ako pak ne pridajete veliki značaj potrošnji, jer lako može da ode i preko 10 litara na 100 km. U gradu troši bar za 30 do 50 procenata više od dizela – nama je prosek iznosio od 7 do 10 litara u normalnom režimu, u zavisnosti od toga koliko smo vremena provodili u neizbežnim gužvama tokom saobraćajnih „špiceva“ u Beogradu. Ipak, na otvorenom putu, kada u Eco režimu dobar deo konjskih snaga ostane uspavan i odziv na gas značajno utihne, može da dobaci 100 km sa 6 litara, što uopšte nije loš parametar ekonomičnosti. Dakle, apetit u velikoj meri zavisi od stila vožnje, daleko više nego kod dizela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Osim performansi, poseban kvalitet vožnje daje balans između udobnosti i stabilnosti. Talisman je izuzetno upravljiv i velike zasluge za to treba prepisati 4Control sistemu sa zakretanjem zadnjih točkova, odnosno upravljanje svim točkovima. Na taj način se virtuelno menja rastojanje između osovina, pa automobil postaje okretniji i upravljiviji prilikom skretanja. Teško da bilo koji rival sa pogonom na prednje točkove može to da isprati, pa je vozna dinamika dosta iznad proseka klase. Naravno, uvek može bolje… Iako smo načelu smo pohvalili perormanse, elastičnost bi mogla da bude bolja, a za više sportskog osećaja dobro bi došle polugice za menjanje „brzina“. Ovako, vozač to može činiti po svom nahođenju pomeranjem ručice menjača napred – nazad.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Još neke stvari nam se nisu toliko dopale. Recimo, prilikom kretanja iz stanja mirovanja nije lako precizno odmeriti „gas“ pa automobil neretko nekontrolisano „trzne“ napred što ume da bude neprijatno. Nelogičnim i napraktičnim nam se čini rešenje sa samo jednom ručkom za zatvaranje prtljažnika, koja je smeštena na levoj (!) unutrašnjoj stranici poklopca.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, sve što je pokazao na višednevnom iscrpnom testu daje mu za pravo da se predstavlja u premijum svetlu. Jednostavno, Talisman je kvalitetom vožnje dostigao potreban nivo za tako nešto. Uz upadljiv izgled, odličan komfor i bogatu opremu uključujući automatske LED farove, samoparkiranje, kameru za vožnju unazad sa parking senzorima na sve strane, itd. u prilog mu ide i korektna cena od 32.400 evra. Teško da se za sličan iznos može naći jednako dobar i kompletan model koji može služiti kao poslovna limuzina, ali i kao porodičan automobil.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Talisman iconic Energy 200 TCe EDC

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.878 x 1.868 x 1.463 mm, međ. rast. 2.808 mm; masa 1.430 kg; prtljažnik 608 litara
    Motor benzin, R4, turbo; 1.618 ccm, 200 KS pri 6.000 o/min; 260 Nm pri 2.500 o/min
    Transmisija automatska, sedmostepena; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred Mekferson, pozadi torziona osovina
    Kočnice napred samoventilirajući diskovi 320 mm, nazad puni diskovi 290 mm
    Pneumatici 245/45 R18
    Performanse 0–100 km/h za 7,6 s; 237 km/h; 5,6 lit/100 km, CO2/km 127 g
    Cena od 30.290 evra

    Ocene
    + Komforan i luksuzan enterijer, upravljivost i stabilnost, prtljažnik, cena
    – Potrošnja pri dinamičnoj vožnji, jači prenos snage pri kretanju iz mesta

    Utisak
    Renault Talisman sa snažnim motorom i bogatom opremom ima jake adute da pridobije publiku naklonjenju premijum segmentu

    chats-viber-ts

    Tagovi:
    Popularni komentari
    • M
      Milan

      Svaki benzinac trosi vise pri dinamicnijoj voznji. Od kolege Passat 1.4tsi 150 konja trosi gradske 12 litara.
      Poenta je da na autoputu svakog benzinca drzite ispod 3000 obrtaja i potrosnja nece prelaziti 8 litara, opet to su visoke brzine 130-140kmh, sto je dosta dobra brzina, a da ne trpite sporu voznju.