3

TEST Mazda CX-3 Takumi: Simpatična alternativa

Japanski proizvođač je nedavno obogatio model CX-3 interesantnim Takumi paketom opreme. Ovaj „dodatak“ podiže luksuz na viši nivo kako bi se krosover iz Hirošime lakše nametnuo u sve jačoj konkurenciji

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Sa Mazdom CX-3 upoznali smo se pre dve i po godine u Barseloni, kada je zvanično predstavljena evropskim novinarima. Tada nam se predstavila u odličnom svetlu, ističući u prvi plan kompaktan, atraktivan dizajn, kao i dobre vozne karakteristike. Prvi mali SUV iz Hirošime se već uveliko prodaje na domaćem tržištu, kao uostalom i na čitavom Starom kontinentu, a kako bi proširili krug kupaca u jakoj konkurenciji, Japanci su ponudili model CX-3 u specijalnoj Takumi opremi koja na standardni Revolution paket dodaje braon/siva kožna sedišta, električno podesivo sedište vozača i naplatke od 18 inča. Ali, za početak, ostavimo specifikaciju opreme po strani…

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Mazda CX-3 je izrađena na “temelju” Mazde2 i to je smešta u relativno novi i sve popularniji krosover B segment. Tu se nadmeću relativno mali automobili koji svojim oblikom podsećaju na veća SUV vozila što im daje na praktičnosti, a ističu se i povišenim klirensom, te velikim naplacima. Takvi su, recimo, Nissan Juke od kog je sve i krenulo, zatim Opel Mokka, Renault Captur, itd. Ako pretpostavimo da presudnu ulogu pri izboru automobila u ovom segmentu ne igraju performanse, već dizajn i praktičnost, Mazda ostvaruje polovičan učinak.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući agresivnim crtama „lica“ koje se efektno nadovezuju na kompaktno oblikovanu karoseriju, dobija blagu prednost u odnosu na većinu konkurenata koji izgledaju dosta „mekše“. Na prvi pogled, ovaj model podseća na veću Mazdu CX-5. To najviše važi za atraktivno stilizovane prednje svetlosne grupe, na koje se skladno nadovezuje velika, sportski naglašena maska hladnjaka. Zahvaljujući obilju hroma, značajno je podignut ukupan utisak o izgledu automobila. Poseban efekat ostvaruju LED svetlosne grupe koje daju prepoznatljiv Mazdin potpis.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Bok poseduje dinamičnu formu, ali naglašava i elemente karakteristične za segment krosovera, kao što su istaknuti lukovi sa ojačanjima od čvrste plastike, povećan klirens, ali i veliki točkovi od 18 inča. Zadnji deo automobila, kao i prednji, krasi sportski izgled, kojem najviše doprinosi dvostruki završetak izduvnog sistema. Kod testiranog automobila se ističe i nova Ceramic Grey siva boja, koja pomalo podseća na onu kod luskuznih brendova kao što su Audi i Porsche, a opet, savršeno pristaje ovom urbanom krosoveru.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost je još lepša od spoljašnjosti, utoliko pre što se u kokpitu oseća visok nivo kvaliteta izrade. To je, inače, nešto na čemu u Mazdi predano rade u poslednjih nekoliko godina. Jasna je namera Japanaca da se, korak po korak, gde god je to moguće, priključe premijum segmentu. Zahvaljujući pomenutom Takumi paketu opreme, testirani model dolazi sa sedištima u kombinaciji kože i alkantare, a tu je i obilje kožom presvučenih detalja, kao što su delovi unutrašnjih stranica vrata, instrument table, itd.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče ostalih elemenata enterijera, dopao nam se sportski stilizovan upravljač, dok se iza njega nalazi instrument tabla sa centralno postavljenim obrtomerom, a pokazatelj brzine je u digitalnoj formi. Jedan od digitalnih pokazivača je i head-up displej, nešto što se ne sreće često u ovoj klasi, za razliku od displeja osetljivog na dodir, koji je postao standard. Svi ti elementi formiraju ambijent koji daje prijatan osećaj prilikom boravka u automobilu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, kada je reč o ponudi prostora, Mazda CX-3 ostaje ispod proseka klase jer je ograničena spoljnim dimenzijama. Kako bi oslobodili više mesta za putnike pozadi, konstruktori su se opredelili za nešto kraća prednja sedišta, ali ni to nije previše pomoglo jer zadnja klupa nudi dovoljno gostoprimstva jedino deci. S obzirom na mali prostor u kabini, očekivali smo da je prtljažnik nešto veći, međutim, njegova zapremina iznosi 350 litara što predstavlja rezultat koji dostižu novi modeli u B segmentu, dok većina krosovera prebacuje 400 litara. Sve u svemu, prostranost i funkcionalnost nisu jača strana, za razliku od dizajna i kvaliteta, gde nema šta da se ospori.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom višednevnog testiranja na autoputu, gradskim ulicama, ali i magistralnim putevima, Mazda CX-3 sa dvolitarskim atmosferskim benzincem od 120 „konja“ poseduje veoma dobru voznu dinamiku, kao i lakoću upravljanja. Uske gradske ulice i skučena parking mesta rešava sa lakoćom, zahvaljujući malom prečniku okretanja, a prilikom manevrisanja na tesnom prostoru, dosta pomaže i kamera za vožnju unazad, koja je standard u Takumi paketu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pri dinamičnoj vožnji, bez obzira na relativno visoko težište i mali međuosovinski razmak (2.570 mm), Mazda CX-3 se ponaša stabilno i daje dobar osećaj “na volanu”. Krstarenja na višim brzinama od 120 do 130 km/h su prijatna jer je buka svedena na minimum. Agregat koji pokreće testirani primerak je poznati benzinac od 120 KS sa 204 Nm maksimalnog obrtnog momenta, “uparen” sa odličnom automatskom transmisijom sa šest stepeni prenosa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ova konfiguracija bez poteškoća nosi mali i lagani automobil,mase oko 1.200 kilograma. Inače, menjač radi izuzetno, a sa naglim pritiskom papučice gasa, bez oklevanja menja “brzine”, nezavinso od toga da li ste u klasičnom D modu ili stepene prenosa birate ručno, preko „polugica“ iza upravljača. A za one koji ipak preferiraju više snage, Mazda nudi i agregat od 150 KS, kao i pogon na sva četiri točka, a u ponudi je i 1.5 dizel od 105 „konja“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zaključak koji možemo da iznesemo jeste da su Japanci sa modelom CX-3 ponudili nešto drugačiji koncept od svojih rivala. Dok drugi igraju na kartu praktičnosti i udobnosti, Mazda sa modelom CX-3 nudi više sportski karakter sa akcentom na dinamične sposobnosti i luksuzan enterijer, a sve to posebno dolazi do izražaja kada je automobil u Takumi opremi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za ovakav primerak potrebno je izdvojiti pozamašnu svotu novca – 21.590 evra, dok osnovni model kreće od 16.290 evra. Naravno, na nešto jače cene utiče i to što se za modele iz Hirošime plaća carina jer je Mazda ostala jedan od malobrojnih proizvođača koji nema svoju fabriku u Evropi.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    Mazda CX-3 Takumi G120

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.275 x 1.765 x 1.535 mm, međ. rast. 2.570, masa 1.195 kg, prtljažnik 350 l
    Motor benzin, R4; 1.998 ccm; 120 KS pri 6.000 o/min; 204 Nm pri 2.800 o/min
    Transmisija automatska; šest brzina, pogon na prednjim točkovima
    Kočnice napred samoventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 215/50 R18
    Performanse 0-100 km/h za 9,9 s; 187 km/h; 5,8 l/100 km, 136 g CO2/km
    Cena od 16.290 evra

    Ocene
    ▲  Dizajn, dinamične sposobnosti, materijali u enterijeru, boja karoserije
    ▼  Prednja i zadnja klupa, mali prtljažnik

    Utisak

    Mazda je sa modelom CX-3 u TAKUMI paketu opreme uspela da napravi dopadljiv automobil visokog kvaliteta, ali je zbog tog koraka žrtvovala dosta mesta u enterijeru

    chats-viber-ts

    Tagovi: crossover, cx-3, krosover, mazda, mazda2, suv, takumi, test
    Popularni komentari
    • b
      boki

      Koja je cena testiranog modela? 🙂