0

TEST Suzuki Ignis: Povratak Japanca

Suzuki je nedavno predstavio naslednika pomalo zaboravlenog modela Ignis koji, bez obzira na skromne dimenzije, nudi dovoljno mesta za četiri odrasle osobe, a uz pogon na sva četiri točka nudi i obilje moderne tehnologije

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Sećate li se starog Ignisa? Nije bio previše atraktivan, naprotiv, ali imao je prihvatljivu cenu za jedan mali porodični automobil koncipiran u duhu urbanog terenca što ga je učinilo izuzetno popularnim na našem tržištu. Nakon višegodišnjeg posta, Suzuki je prošle jeseni ozvaničio povratak imena Ignis u svoje redove.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naslednik je dosta kraći od svog prethodnika, pa se postavlja pitanje da li je zadržao jedinstvene karakteristike koje ga izdvajaju od ostalih malih automobila na tržištu. Sada, kada je novi model postao dostupan i u Srbiji, na našem testu našla se verzija u najvišem GLX paketu opreme sa pogonom na sva četiri točka, kao i 1,2-litarskim agregatom od 90 konjskih snaga.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Suzuki Ignis predstavlja drugi automobil iz game japanskog proizvođača nastao na potpuno novoj platformi (prvi je Baleno), koja je konstruisana sa ciljem  da smanji masu i da pritom zadrži čvrstinu šasije. Zahvaljujući tome, Suzuki je spustio masu Ignisa na svega 810 kilograma, dok testirana verzija teži nekih 75 kg više.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada je reč o dimenzijama, prinova je kraća za 70 milimetara od modela koji nasleđuje, ali je narasla u visinu i širinu, tako da ovaj mali krosover u dužinu meri 3.700 mm, širina mu je 1.690 mm, visina 1.595 mm, dok razmak između osovina iznosi 2.435 milimetara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dizajnerski gledano, novi Ignis je poprimio moderan i robustan izgled, a dobio je i nekoliko detalja koji podsećaju na stare Suzukijeve modele iz prošlosti. Tu mislimo na karakterističnu liniju zadnjih prozora na boku vozila, iza kojih se nalaze udubljenja u obliku tri iskošene linije. Takvi isti detalji krasili su model Suzuki SC 100 kupe iz ‘70-tih godina, kao i neke od njegovih naslednika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ako zanemarimo ove retro finese, ostatak  Ignisa promoviše savremeni izgled. Tako je prednjica automobila ukrašena velikom rešetkom, sa čijih strana se nalaze LED svetlosne grupe, a zajedno ih zaokružuje hromirana lajsna. Ispod farova branik poseduje dva otvora za usisavanje vazduha koje popunjavaju svetla za maglu, takođe obloženi hromiranim detaljima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Gledano sa strane, pored pomenutog istorijskog dizajnerskog omaža, primećujemo proširene rubove ispod kojih se nalaze naplaci od 16 inča. Zadnji deo vozila okarakterisan je svetlosnim grupama trapezastog oblika, kao i velikim zadnjim prozorom radi bolje preglednosti. Celokupan izgled upotpunjuje paleta od šest različitih nijansi, a uz doplatu, moguće je izabrati krov u crnoj boji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost vozila je, kao i spoljašnjost, više okrenuta funkcionalnosti nego estetici. U tom smislu i sve komande se nalaze na mestu gde ih očekujete. Tako je na centralnoj konzoli dominantan “tačskrin” displej ispod kog su pozicionirane komande za ventilaciju, kao i tasteri za aktiviranje/deaktiviranje opcija kao što su samostalno kočenje u slučaju nužde i  upozorenje pri napuštanju saobraćajne trake bez migavca.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ove dve funkcije rade uz pomoć takozvanog DCBS sistema, odnosno dualnih kamera pozicioniranih unutar vozila koje prate saobraćajne trake, druge automobile, ali i pešake ispred vas. Ukoliko uzmete Suzuki Ignis u GL+ ili GLX paketu opreme sa pogonom na sva četiri točka, imaćete na raspolaganju i dodatne dve opcije kao što su Hill Descent Control koji olakšava kretanje niz strme litice tako što održava konstantnu brzinu automobila i Grip Control funkciju koja se koristi na brzinama do 30 km/h, a služi da obezbedi maksimalnu trakciju u klizavim uslovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom vožnje i višednevnog testiranja na otvorenom putu, ali i gradskim ulicama, Ignis se pokazao kao veoma praktičan automobil. Jedna od prednosti ovog mališana je velika prostranost u kabini gde bez problema može da se smeste četiri odrasle osobe. Za to je najviše zaslužna zadnja klupa koja se nalazi na šinama i može se pomerati čak 165 mm napred, odnosno pozadi. Zato je i prtljažnik  promenljive zapremine, koja se kreće od 204 litara ukoliko su zadnja sedišta u najkomotnijem položaju, pa sve do 1.094 litara kada su oborena, a automobil natovaren do krova.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prva stvar koju smo primetili već posle svega nekoliko kilometara je odlična udobnost napred i preglednost zahvaljujući visokoj poziciji sedenja i velikim staklenim površinama. Da manevrisanje bude još lakše, automobil je opremljen kamerom visoke rezolucije za vožnju u „rikverc”, ali bez senzora, mada u tom slučaju oni i nisu preko potrebni.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pogonska jedinica od 1,2 litra sa 90 konjskih snaga prenosi snagu na sva četiri točka preko petostepenog manuelnog menjača čiji su „brzine” naslagane tako da prenos bude što podesniji za gradsku vožnju. Na otvorenom putu, krstarenje pri brzinama iznad 120 km/h postaje bučno, jer maleni agregat tada prelazi 3.000 o/min, mada se buka dosta može neutralizovati pojačavanjem audio sistema.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Treba reći i to da je ovaj 1,2-litarski DualJet benzinac jedini ponuđeni agregat uz Ignis, a na našem testu nije prešao prosečnu potrošnju od 5,3 litra, što je blizu vrednosti od 4,7 litara u mešovitim uslovima koliko proizvođač deklariše. U skladu sa modernim tendencijama, pored smanjenja potrošnje, dosta pažnje posvećeno je bezbednosnim sistemima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ignis, recimo, poseduje nešto agresivniji sistem upozorenja na opasnost od naletanja na vozilo ispred u odnosu na ostale automobile iz segmenta. Naime, uređaj se oglašava veoma često, preuranjeno a  nekada čak i u situacijima kada objektivno ne preti realna opasnost da će doći do kolizije.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Po svemu što je pokazao tokom višednevnog testa, možemo da zaključimo da iako diskutabilan sa dizajnerske tačke gledišta, Suzuki Ignis može da zadovolji svakodnevne potrebe mnogih korisnika. Sa skromnim dimenzijama, pogonom na sva četiri točka, odličnim LED svetlima i izvanrednim krugom zaokreta, predstavlja idealan automobil za grad, ali i za one koji žive često posećuju prirodu ili neke manje prohodne lokacije. Da stvar bude još bolja, cena za osnovni model kreće od 9.150 evra, dok je za testirani primerak u najvišem GLX paketu opreme potrebno izdvojiti 13.650 evra.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    SUZUKI IGNIS 1.2 DUAL JET

    Karoserija krosover, 5 vrata, 4 sedišta; d x š x v 3.700 x 1.690 x 1.595 mm, međ. rast. 2.435 mm; masa 885 kg, prtljažnik 204–227 l
    Motor benzin, R4; 1.242 ccm; 90 KS pri 6.000 o/min; 120 Nm pri 4.400 o/min
    Transmisija manuelna; 5 stepeni, pogon na sva četiri točka
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad nezavisno
    Kočnice napred ventilisani diskovi, nazad doboši
    Pneumatici 175/60 R16
    Performanse 0–100 km/h za 11.5 s; 165 km/h; 4.7 lit/100 km, 106 g CO2/km
    Cena od 11.800 evra

    Ocena
    + Prostrana kabina, farovi, krug zaokreta volana
    – Dizajn, samo jedan dostupan agregat

    Utisak
    Suzuki je sa modelom Ignis uspeo da spoji sve elemente čineći ovaj mali krosover praktičnim za gradske ulice, ali i za kratka putovanja, kao i vožnju po manje prohodnim sredinama zahvaljujući pogonu na sve točkove

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4x4, glx, grip control, ignis, suzuki, test