1

TEST BMW 750d xDrive Individual: Okupan luksuzom

Bavarska Serija 7 u Individual opremi pomera granice u pogledu prefinjenosti i luksuza, dok novi turbodizel motor od tri litre radne zapremine i 400 konjskih snaga predstavlja više nego adekvatnu zamenu za „pensionisani“ V8

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Luksuzna klasa je veoma specifična i zahtevna. Ovde nema mesta za svakoga. Standardi su izuzetno visoki i nije nimalo lako zadovoljiti afinitete bogate i razmažene klijentele, a čini se da je još teže zadobiti njihovo poverenje. U takvim okonostima tradicija i imidž često igraju presudnu ulogu. Ako izuzmemo ekstravagantne limuzine Bentlija i Rols-Rojsa, koje ručnom izradom, neprevaziđenim kvalitetom izrade i basnoslovnom cenom umnogome prevazilaze ionako visoke standarde, izbor bogatih kupaca koji su „bacili oko“ na veliku, luksuznu i dinamičnu limuzinu uglavnom se svodi na neki od renomiranih predstavnike nemačkog „svetog trojstva“.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da se luksuzna klasa poslednjih meseci ozbiljno zatalasa, pobrinuli su se prvo Merecedes sa redizajniranom S-klasom, a potom i Audi predstavljanjem potpuno nove generacije modela A8. Međutim i BMW još uvek ima šta da kaže. Najveća limuzina iz Minhena, Serija 7 i dalje je veoma sveža, a osim toga model 750d je nedavno pojačan novim motorom. I to kakvim! Reč je o pravom remek delu tehnologije – najsnažnijem šestocilindarskom dizelu ikada, koji iz 3,0 litra zapremine pomoću četiri turbo punjača oslobađa okruglo 400 konjskih snaga!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Upravo je luksuz nešto što privlači najviše pažnje na modelu koju smo ekskluzivno testirali, jer je reč o Seriji 7 sa prestižnom Individual opremom. Spolja posmatrano, ova skupocena nadgradnja je prilično diskretno stilizovana, tu su nešto drugačiji branici sa hrom detaljima i velike aluminijumske felne prečnika 20 inča, kojima poseban sjaj daje specijalno polirana legura.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I to nije sve, jer finalnu notu servira fenomenalna „azurit blek“ boja koja posebno akcentuje prefinjeni izgled bavarske limuzine. Kada smo već kod izgleda, moramo da istaknemo da je za razliku od prethodnih generacija, koje su delovale nekako nezgrapno i teško, aktuelna Serija 7 daleko elegantnija pa i dinamičnija u isto vreme.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost „sedmice“ Individual je posebna priča. Odmah da razjasnimo, ovo nije produžena L verzija, već obična. No, i pored toga, unutrašnjost nudi obilje prostora i zavidan nivo komfora za putnike, bilo da sede napred ili pozadi. Interesantno je napomenuti  da Long verzija, opremljena masivnijim i udobnijim zadnjim sedištima, zapravo smanjuje prostor za glave putnika pozadi i uprkos tome što ima duže međuosovinsko rastojanje, manje odgovara osobama visokim preko 190 centimetara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane, u standardnoj „sedmici“, zadnja sedišta nemaju produžetak sedalnog dela koji se izvlači i omogućava putnicima da povremeno uživaju u polusedećem položaju. No i bez toga, pozadi se sedi udobno i komforno. Zato, gde god da sednete uživaćete, jer su svi materijali izuzetno kvalitetni, a čitav kokpit je dizajniran tako da ostavlja nadasve luksuzan utisak.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sedišta su presvučena najfinijom Merino kožom i pored grejanja nude i funkciju ventilacije, dok ambijentalno osvetljenje meko i prijatno osvetljava pojedine segmente. U ovoj klasi često se nameće pitanje da li je zapravo lepše voziti ili biti vožen? Mi smo, naravno, veći deo vremena proveli na prednjim sedištima – konkretno, na mestu rezervisanom za vozača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    S obzirom na to da BMW po prirodi ističe vozačku „narav“, uz opasku da su ukusi i afiniteti različiti, mišljenja smo da je za upravljačem ipak zagarantovano veće uživanje. Da tako bude, pobrinuli su se inventivni konstruktori iz Minhena koji su uložili mnogo znanja i truda kako bi „sedmicu“ učinili pravim biserom koji sija na svim poljima. Podarili su joj bukvalno sve tehnologije dostupne u komercijalnoj upotrebi u automobilskoj industriji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Testirani primerak sa „ful“ opremom pružio nam je uvid u sve mogućnosti Serije 7, jer poseduje sva moguća rešenja koja su implementirana kako bi vožnju učinila maksimalno komfornom, dinamičnom, sigurnom, pa čak i ekonomičnom. Mada, ruku na srce, kod automobila čija se cena sastoji iz šest cifara podatak o potrošnji ostaje na dnu liste prioriteta vlasnika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ne i za fabrike, jer su proizvođači pritisnuti da odgovore na sve strožije norme i standarde o emisiji štetnih gasova, a u poslednje vreme naročito su anatemisani dizeli. Toliko, da ih mnogi vide kao vrstu koja će prva položiti oružje i istaći belu zastavu pod naletom plag-in hibrida i električnih automobila koja nas, po svemu, očekuje u narednih nekoliko godina.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U Štutgartu su već digli ruke od V8 dizela, dok Audi i dalje prkosi moćnim „osmakom“ sa 435 „konja“. BMW je, takođe, odbacio V8 dizel, ali je zato ponudio alternativu u vidu rednog šestocilindarskog agregata sa četiri turbine. Ovaj inovativni agregat, razvijen od strane BMW-ovog M Performance odeljenja, karakterističan je po tome što ima visok pritisak ubrizgavanja od čak 2.500 bara. Klipovi su izrađeni od legure aluminijuma i silikona, a poseban kuriozitet predstavlja sistem natpunjenja sa četiri turbo punjača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Oni su „uigrani“ tako da pri malom „gasu“ radi samo jedan turbo pod visokim pritiskom, dok se pri jačem, aktiviraju još dva koja rade pod manjim pritiskom. Negde iznad 2.500 obrtaja aktivira se još jedan turbo punjač pod visokim pritiskom i od tog trenutka zajedničkim snagama deluju sva četiri. Kako osmostepeni automatski menjač ne bi bio preopterećen, maksimalni obrtni moment je ograničen na 760 Nm, ali je već pri 1.000 obrtaja dostupno pozamašnih 450 Nm.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovakvo rešenje treba da rezultuje gotovo momentalnim odzivom na gas, drugim rečima, „turbo rupa“ takoreći ne postoji. Da je zaista tako, uverili smo se sa prvim jačim dodavanjem gasa. Uprkos velikim gabaritima i ne baš maloj masi, „sedmica“ hitro poteže već iz niskih obrtaja. U pogledu performansi, ne pronalazimo mesta bilo kakvim zamerkama – ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi će zadovoljiti i zahtevnije vozače, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ono što nam se nije toliko dopalo jeste nešto grublji i glasnijii rad agregata, koji ne uspeva da kamuflira ni odlično izolovana kabina. Vibracije se osećaju „na leru“, doduše minimalno, a zalazak u visoke obrtaje daje rezak zvuk koji bi ipak bio prijatniji da je nižeg intenziteta. Naročito se ističe vozna dinamika, posebno stabilnost i upravljanje. Imajući u vidu da je automobil dugačak više od pet metara, njegova odsečnost oduševljava. Serija 7 je svakako napravljena s namerom da bude maksimalno agilna.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovo je prvi model sa znakom „plavo-belog propelera“ koji je dobio potpuno novu CLAR platformu izrađenu u kombinaciji čelika, aluminijuma i ugljeničnih vlakana. Ako se tome doda i da testirani automobil, pored standardnog xDrive integralnog pogona, poseduje opciono upravljanje na sva četiri točka, jasno je da raspolaže sa ogromnim sportskim potencijalom. Pritom, komfor ne dovodi u pitanje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Razlog za to se krije u velikom međuosovinskom razmaku, ali i u adaptivnom vazdušnom oslanjanju koje nudi dva komforna moda, osnovni i tzv. Comfort Plus, kada šasija prosto „pliva“. Naravno, tu je i sportski mod koji spušta automobil za 10 mm, čineći ga stabilnijim i aerodinamičnijim pri visokim brzinama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, ova podešavanja se ne odnose samo na oslanjanje već obuhvataju i rad motora, odnosno menjača, a ukoliko želite zasebno da setujete svaki od njih, tu mogućnost ostavlja individual režim. Novost u odnosu na prethodnu generaciju predstavlja Adaptive mod koji se trenutno prilagođava stilu vozača. Drugim rečima, ako vozite brže i oštrije, automobil će to prepoznati i u skladu sa uslovima prilagoditi „fidbek“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Od tehnoloških novotarija pažnju skreću i laserski farovi koji su se pokazali izuzetnim u noćnoj vožnji, baš kao i od ranije poznat Night Vision, koji pri smanjenoj vidljivosti na centralnom displeju daje prikaz i može pomoći da tako uočite prepreku ili opasnost koju ne biste videli na vreme golim okom. Tu je i „asistent“, kako u BMW-u nazivaju sistem koji omogućava održavanje putanje u kolovoznoj traci, tako što sam upravlja automobilom čak i ako sklonite ruke sa upravljača, a u kombinaciji sa adaptivnim tempomatom radi kao pravi pravcati auto-pilot, s tim da posle 20-ak sekundi počinje da upozorava da vratite ruke na upravljač, u suprotnom sam kreće da usporava.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na kraju, vreme provedeno sa ovim, po mnogo čemu izuzetnim automobilom, još jednom je potvrdilo da šesta generacija Serije 7 više nego uspešno nastavlja dugu tradiciju u segmentu velikih luksuznih limuzina. Sa tehnološkim napretkom, trka između večitih nemačkih rivala postaje sve zanimljivija. Ipak, ovo pomeranje granica ima i svoju cenu, a ona u ovom slučaju iznosi 172.000 evra. Tačno toliko staje testirani model, dok osnovna cena za BMW 750d xDrive kreće od 108.990 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    BMW 750d xDrive

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 5.098 x 1.902 x 1.467 mm, međ. rast. 3.070 mm, masa 2.015 kg; prtljažnik 515 l
    Motor dizel, redni, 6 cilindra; 2.993 ccm; 400 KS pri 4.400 o/min; 760 Nm pri 2.000-3.000 o/min
    Transmisija automatska, osmostepena; pogon na sve točkove
    Kočnice ventilirajući diskovi napred, ventilirajući diskovi nazad
    Oslanjanje vazdušno, aktivno; napred dvostruka ramena, nazad petostruka veza
    Pneumatici 245/40 R20
    Performanse 0-100 km/h 4,6 s; 250 km/h; 5,9 l/100 km, 154g C02/km
    Cena od 108.990 evra

    Rejting
    + Motor, kvalitetan i luksuzan enterijer, svetla, sigurnosni sistemi
    – Skupa dodatna oprema, buka motora pri ubrzavanju

    Utisak
    Sa novim dizel motorom i vrhunskom Individual opremom, BMW 750d xDrive u pravom svetlu reprezentuje bavarski uticaj u najvišoj klasi

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: 750d, bmw, individual, quad turbo, test, xdrive
    Popularni komentari
    • N
      NR

      Ovo je motorcina! Nema veze sto se cuje malo glasnije kada ide kao metak.