3

TEST Volkswagen Polo: Nikad bliži Golfu

U Hamburgu smo upoznali šestu generaciju bestselera koji je od 1975. do danas prodat u više od 14 miliona primeraka. U odnosu na prethodnika, novi model je porastao, tehnološki napredovao i postao ozbiljniji toliko da se opasno približio višem segmentu

Foto: Markus Heimbach

Foto: Markus Heimbach

Šesta generacija Volkswagenove uzdanice iz B segmenta svrstava se među novitete koji na eklatantan način oslikavaju progresiju kojom se kreće automobilska industrija. Nakon lansiranja Golfa, ovaj model se pojavio sredinom sedamdesetih godina kao njegova manja i jeftinija alternativa u tek ustanovljenom kompaktnom segmentu. Današnji Polo sa 4.053 mm, duži je za 56 mm u odnosu na prethodnika, a za čak 80 centimetara je prerastao prvobitni Golf! Veći, dinamičniji, u svakom pogledu ozbiljniji… Tako bi mogle da se definišu uvodne opservacije stečene na samom početku upoznavanja sa ovim izuzetno važnim novitetom ne samo na evropskom, već i na našem tržištu.

pročitaj još

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Praktično iz svakog ugla može da se sagleda koliko su dizajneri imali obiman zadatak. Trebalo je iznedriti dinamičan, mladalački izgled, a opet sve to uklopiti sa strogim korporativnim standardima Vokswagena koji jednim delom naginju ka konzervativnom. I u tome su u potpunosti uspeli. Prednji kraj oblikovali su tako da naglašava oštrinu koja je, inače, prisutna na čitavoj karoseriji. Naročito se ističe složeno rešenje odbojnika sa dva otvora za vazduh, širokim donjim i nešto užim gornjim koji je opet po horizontali podeljen na dva dela.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Na sve to savršeno su uklopljena nešto veća svetla za maglu sa funkcijom skretanja. Iako nove, svetlosne grupe su ostale prepoznatljive, a sada su dostupne u „ful“ LED tehnologiji. Dinamiku bočnim stranama daje dvostruka falta poznatija kao „tornado“ linija – gornja prelazi preko ručica za otvaranje vrata, dok je druga postavljena pri dnu vrata. Inače, obe linije se prelivaju na zadnji deo automobila kompletirajući atraktivan vizual. Automobil koji smo odabrali za prvi test po putevima u okolini Hamburga je Polo 1.0 TSI u simpatičnoj Beats opremi. Ovaj paket, uveden je kao osveženje u ponudi i predstavlja alternativu poznatim nivoima opreme Trendline, Comfortline i Highline koji, sa druge strane, mogu dodatno da se obogate sa nekoliko tzv. trim paketa – R-Line, Decor, Style, Sport i Black.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Beats se ističe karakterističnim detaljima – spolja su to crna kućišta retrovizora, zatamnjena zadnja stakla, značke na stubovima, a tu je i opciona crvena linija preko haube i krova. U unutrašnjosti dolaze specijalne lajsne na pragovima, „pečati“ odnosno logotipi na sedištima, patosnice opšivene debljim koncem.  Ipak, ono najvažnije, po čemu je i dobio ime, jeste audio sistem od 300 vati koji potpisuje poznati američki proizvođač Beats u saradnji sa čuvenim reperom Dr Dreom.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Ulazak u automobil odmah je potvrdio ono na šta su nam već skrenuli pažnju naši domaćini u Nemačkoj, a to je činjenica da se pozamašan rast automobila itekako reflektuje na ponudu prostora u unutrašnjosti. Polo ni ranije nije bio tesan, a sada sa međuosovinskim razmakom protegnutim za gotovo 10 cm, tačnije 96 mm, omogućava da putnici prosečnog stasa, pa i oni korpulentniji, pozadi sede komotnije nego u većini konkurentskih modela.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Boravak na prednjim sedištima je prema očekivanjima još prijatniji. „Sicevi“ daju odličnu ergonomsku podršku, dok komforu doprinosi i velika širina kabine, tako da vozač i suvozač nisu zbijeni jedno uz drugo. Vozačka pozicija je u skladu sa Volkswagenovim renomeom i čuvenom nemačkom ergonomijom. Kompletan prednji panel je nov, savršeno „saliven“ i umnogome podseća na onaj kod Golfa. Tu je i veliki ekran osetljiv na dodir dijagonale 8 inča kao deo dodatne opreme, dok standardno dolazi nešto manji od 6,5 inča.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    U sklopu Discover Media infotejnment uređaja su navigacija, multimedija, CD plejer i prikaz putnog računara, a omogućeno je i povezivanje sa pametnim telefonima preko aplikacija Mirror Link, Apple Car Play i Android Auto. Inače, uz doplatu je moguće dobiti i aktivni info displej, odnosno modularnu digitalnu instrument tablu koju poznajemo iz Passata i nekih Audijevih modela, ali je u ovom Polu nismo imali. Jasno je dakle da su u Volkswagenu dosta toga posvetili digitalizaciji i savremenim tehnologijama, a ovako interaktivni kokpit sve više predstavlja „must have“ kod nove generacije mlađih kupaca, ali i onih srednjih godina.

    Istovremeno nisu previše zapostavili kvalitet izrade, osim u jednom – unutrašnje stranice vrata su „od glave do pete“ izrađene od tvrde plastike koja deluje jako jeftino. Da stvar bude gora, testirani Polo Beats dolazi sa svetlim oblogama koje još više ističu ove površine. Spisku zamerki dodajemo i odsustvo rukohvata iznad suvozačevih vrata, kao i nešto manja spoljna ogledala. Srećom, parking senzori napred i nazad (dodatna oprema) u kombinaciji sa kamerom za vožnju unazad, olakšavaju manevrisanje i parkiranje na malom prostoru.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Prilikom razvoja ove generacije, Polo je premešten na potpuno novu modularnu MBQ platformu. To mu je omogućilo da postane znatno čvršći od prethodnika koji nipošto nije mlitav u vožnji. Sve to sada deluje još ubedljivije i bolje. Mi smo za test odabrali model koji pokreće 1,0-litarski TSI benzinac sa tri cilindra i turbo punjenjem, koji oslobađa sasvim pristojnih 95 KS. Dostupan je u kombinaciji sa petostepenim ručnim ili sedmostepenim automatskim DSG menjačem. Vozeći ga po ulicama Hamburga i okolnim putevima, uključujući kombinaciju auto-puta i magistralnog druma, Polo nam je vrlo brzo stavio do znanja da raspolaže zavidnim potencijalom u smislu vozne dinamike. Oštrina se lako oseti na upravljaču, jer automobil odmah demonstrira sposobnost da sledi precizno komande vozača. Ponašanje u krivinama je neutralno i automobil ne pokazuje tendenciju ka preteranom naginjanju.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Pritom, oslanjanje jeste očekivano tvrdo trimovano, ali udobnost nije narušena i to je još jedan benefit od produženog međuosovinskog rastojanja. Iako zvukom ne može da sakrije redukovani broj cilindara, Polo 1,0 TSI se pošteno revanšira snagom i potrošnjom. Žustrine mu tek ponekad zafali, jer nije previše elastičan, dosta bolje „povlači“ preko 3.000 obrtaja u minutu, a kadar je da sa punim gasom pohita do „stotke“ za 10,8 sekundi. Primetno je da su odnosi u menjaču tako uklopljeni da omoguće nisku potrošnju i svi stepeni prenosa su izrazito dugi. Navešćemo samo da u drugoj „brzini“ Polo prebacuje 100 km/h pre nego što kazaljka obrtomera zađe u crveno polje na visokih 6.500 o/min. Da mu šesti stepen i nedostaje previše svedoči podatak da u petom pri 2.500 o/min vozi 120 km/h. Sve to omogućava da prosečna potrošnja pri pažljivoj vožnji može da bude svedena na manje od 5 litara benzina.

    Foto: Markus Heimbach

    Foto: Markus Heimbach

    Osim smanjene potrošnje, savremene tendencije nalažu i sve sofisticiraniju bezbednosnu opremu. U novom Polu je dostupan čitav spektar naprednih sistema. Naročito se izdvaja tzv. Front Assist sistem upozorenja i automatskog kočenja u slučaju kada se vozilo suviše brzo približava prepreci ispred, a vozač propusti da odreguje. U Volkswagenu ponosno ističu da su ovaj sistem, sposoban da prepozna i pešake, uvrstili u standardnu opremu. To zaslužuje svaku pohvalu. Od ostalih elektronskih „pomagala“ odnosno „anđela čuvara“ treba spomenuti i Rear Traffic Alert koji pomoću zadnje kamere i senzora za kontrolu mrtvog ugla takođe upozorava i koči ukoliko recimo prilikom isparkiravanja unazad ne vidite vozilo koje se približava s boka otpozadi.

    Nakon dvodnevnog druženja sa ovim novitetom nametnuo nam se zaključak da su u Volkswagenu napravili veliki iskorak u B segmentu. Iako se nominalno vodi kao mali porodični automobil, ponudom prostora, tehnologijom, pa i voznim karakteristuikama preskače standarde klase kojoj pripada. Time je udaren čvrst temelj na kojima će, sigurni smo, nastaviti da niže tržišne uspehe u godinama koje dolaze.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Volkswagen
    Polo 1.0 TSI

    Karoserija kompakt, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.053 x 1.751 x 1.461 mm, međ. Rast. 2.548 mm, masa 1.145 kg; prtljažnik 355 l
    Motor benzinski, turbo, 3 cilindra; 999 ccm; 95 KS pri 5.000-5.500 o/min; 175 Nm pri 2.000-3.500 o/min
    Transmisija ručna; pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, doboši nazad
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 205/55 R16
    Performanse 0-100 km/h 10,8 s; 197 km/h; 4,5 l/100 km, 103g C02/km
    Cena od 16.890 evra

    Rejting
    + Prostrana kabina i prtljažnik, vozna svojstva, sigurnosni sistemi
    – Kvalitet plastike na vratima, mala spoljna ogledala

    Utisak
    VW Polo je automobil koji, ne samo dimenzijama, premašuje standarde B segmenta, čime se ozbiljno približio većem bratu Golfu

    chats-viber-ts

    Tagovi: beats, dr. dre, polo, test, tsi, volkswagen, vw
    Popularni komentari
    • D
      Dr. NE

      “Doboši nazad…”
      Mora da se šaljite. 5 brzina!? 17k€! Prodaće ukupno 3 komada, užoj familiji dr.drea. VW se zeza sa kupcima koji kupuju po inerciji. Daj što manje za što više para. Kao Apple.

    • t
      temerinac

      VW je proizvodjac koji kvalitet svojih automobila pokazuje na drumovima, a ne na blogovima.
      Glupi komentari osoba koji zboj svog materijalnog stanja voze poluispravne plastikanere, a pri tome komentarisu svetski automobil kao sto je na primer Golf, sigurno nece uticati na menagment ovog, najveceg, proivodjaca automobila na svetu.

    • d
      dule

      Vw je to zakon i posle 10 godina lijep izgleda svaki vw