1

TRAVEL TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 MJDT 180PS AT: Jedan krug do Monce i nazad!

Nema ništa logičnije od toga da se na VN Italije otputuje jednim, za tifoze, domaćim automobilom. Još ako je to prelepa Giulia iz porodice Alfa Romeo, to vam dođe plus, veliki gotovo kao da vozite Ferrari!

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

U vreme trke F1 za VN Italije, pa još kada Ferrari proslavlja jubilej 70 godina postojanja, Monza, ali i cela Italija, prosto žive za marku koja u svom amblemu ima „propetog konja“. Dobro… Prihvataju se i ostali automobili iz porodice FIAT, a sa podozrenjem gleda na sve druge „uljeze“, pogotovo nemačke, britanske i francuske. Ipak, jedan deo familije uživa neskrivene simpatije i veliko poštovanje, gotovo kao i Ferrari…

pročitaj još

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    To je Alfa Romeo. A još ako je u pitanju prelepa Giulia, registarske oznake, propusnice i većina saobraćajnih pravila više i nisu tako važni, jer uvek može da se napravi izuzetak. Dozvoljeno vam je da uradite ponešto što ne biste ni pomislili na nekom drugom mestu, u neko drugo vreme! U to smo se neposredno uverili nekoliko puta tokom višednevnog boravka u zemlji tifoza.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Najpre, za elegantu limuzinu iz D segmenta, koja po dimenzijama i nije tako mala jer ima 4,6 metara dužine, širina nešto preko 2 i visina 1,4, gotovo uvek i svuda ima mesta. Bilo da je to prenatrpani parking za medije u krivini Parabolica, onaj ispred hotela ili bilo kog restorana… Uz osmeh i pitanje: „Može li ovde?”, odgovor je: „Naravno, izvolite! I osećajte se kao kod kuće!”

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Kao i u životu, većina „pada“ na lepotu… A zavodljiva Giulia tu nije izuzetak. Nema veze što ona možda nije „top model“, recimo Quadrifoglio sa V6 biturbo benzinskim motorom od 510 KS, već „samo“ snažnija verzija sa dizel agregatom od 180 konjskih snaga, ali i dalje je to prava lepotica, karakterističnih crta lica, tako prepoznatljivih za marku Alfa Romeo.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Još kada se tome dodaju nove LED svetlosne grupe napred i nazad, koje dodatno naglašavaju vitke linije i savršeno oblikovano „telo“, zaista malo ko bi rekao – ne! Gotovo savršenih proporcija, sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0,25 Giulia izgleda kao skuptura u pokretu. Istovremeno, ona je i izuzetno dinamična, jer prilikom izrade, inženjeri nisu u vidu imali samo estetski doživljaj, već i funkcionalnost i performanse.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Raspored masa je odličan, tako da je automobil u gotovo savršenom balansu u svakom momentu. Međuosovinsko rastojanje od 2,8 metara pruža dodatnu stabilnost, mada ova Alfa i dalje nije za one nervozne vozače. Svaki, pa i onaj najmanji pokret upravljačem odmah se prenosi na točkove i automobil trenutno reaguje. Ona naprosto obožava krivine i neverovatno je zadovoljstvo voziti je. Zapravo, sa pogonom na zadnje točkove, može se reći da je Giulia pravi „vozački“ automobil namenjen onima koji zaista uživaju u tome i koji preziru svaku pomisao na bilo kakav vid „autonomne vožnje“. Sa njom dobijate neverovatnu želju da svaku krivinu „napadate“ bez taktiziranja!

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Ni nakon noćnog putovanja od nekih 1.000 kilometara, vozač i suvozač se ne osećaju iznurenim. Sedišta su komforna, a opet sa dovoljno bočnih oslonaca da se u njima osećate sigurno i u dobrom kontaktu sa vozilom. Ono što je još bolje, prostora napred ima više nego dovoljno, čak toliko da ni onima krupnijeg stasa bude previše, a pozadi u tom slučaju nešto manje. No, budući da je za nas ovo bilo putovanje za dve osobe, komfor niti u jednom momentu nije bio diskutabilan. Čak je i prtljažnik od 480 litara ostao nepopunjen!

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Vozač, kao što smo to i prilikom prvog sustreta sa Giuliom zaključili, uživa tu privilegiju da je u centru pažnje. Donekle, kao kod kuće… To znači da je sve okrenuto i podređeno njemu, što važi i za glavne komande i instrumente. Nema potrebe da mnogo traga za njima, jer sve je tu, na logičom mestu, na centralnoj konzoli ili grebenu, tik uz ručicu osmostepenog automatskog menjača. Naime, tu je smeštena rotaciona komanda (Rotary Pad) info-zabavnog sistema sa dva prekidača, dok se veliki centralni displej od 8,8 inča nalazi na vrhu konzole. Tu su i komande audio sistema, ali i selektor Alfa DNA! A za svakog pravog vozača, ovo je najvažnija komanda, jer njom se menja dinamički odgovor Giulie na zahteve čoveka iza upravljača. Time se automobil prilagođava stilu vožnje i uslovima na putu.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    U našem slučaju, veći deo vremena u vožnji auto-putevima i naseljenim oblastima koristili smo mod „Normal“, a tek povremeno „Active“ koji donosi unapređenu efikasnost režima rada motora u pogledu uštede goriva i smanjenja emisije štetnih gasova. Međutim, bilo je prilike iz za „Dynamic“ mod u kojem je moguće iz Giulie izvući maksimum performansi i brzinu reakcije na komande. E sad, malo smo ostali uskraćeni po pitanju „teme“ DNA tehnologije u onom delu priče koji se odnosi na interakciju sa aktivnim sistemom oslanjanja, kada je moguće podesiti tvrdoću amortizera i slično, jer ovo je model sa „klasičnim“ oslanjanjem.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    No, i dalje ostajemo pri tvrdnji da Giulia prosto obožava krivine. Novi sistem Alfa Link oslanjanja, sa udvojenim trouglastim ramenima i poprečnim stabilizatorima napred, kao i multilink pozadi, omogućava bolje, tj. mirnije uvođenje u krivinu, što vozaču daje dodatnu sigurnost. Pri tome, moguće je zadržati brzinu, pa čak i dodatno ubrzavati, ali svakako uz respektovanje zakona fizike.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Dinamične vozne osobine ove Giulie delom potiču i od rednog četvorocilindarskog turbo-dizel motora od 2,2 litra radne zapremine. Pored toga što je to prvi agregat u istoriji ove marke koji je izrađen od aluminijuma, te dolazi sa najnovijim MultiJet sistemom ubrizgavanja goriva, on obezbeđuje i maksimalnih 180 KS pri 3.750 o/min. Ova snaga dobijena je uz pomoć turbo-punjača sa varijabilnom geometrijom i električnim upravljanjem, koje istovremeno skraćuje vreme odziva na komandu gasa i obezbeđuje veću efikasnost. Zato automobilu čija je masa 1.374 kilograma i nije potrebno više od 7,1 sekunde da dostigne 100 km/h. Naravno, reč je o verziji sa osmostepenim automatskim menjačem sa kojom smo išli na ovo putovanje.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Ujedno to znači da je ova italijanska limuzina već u procesu nastanka bila podvrgnuta rigoroznoj „dijeti“, kako bi se dobilo na performansama. Pored upotrebe ultralakih materijala, pri čemu je i pogonska osovina izrađena od karbonskih vlakana, a delovi sistema oslanjanja, motor, pa kočnice, naplaci, hauba i drugo, napravljeni od aluminijuma, Alfa Romeo Giulia ne samo da izgleda vitko i dinamično, već je i prilično lagana za automobil te veličine. Direktna posledica svega ovoga je i poboljšana agilnost, pa je tako, maksimalni obrtni moment od 450 Nm dostupan već pri 1.750 obrtaja u minutu.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Maksimalna brzina je 230 kilometara na čas, što je više nego dovoljno. Međutim, malo je mesta u Evropi gde je dozvoljeno, ali i moguće postići i držati ovaj tempo. Pogotovo se to odnosi na uglavnom preopterećene italijanske „autostrade“, gde je uobičajena brzina samo vikendom, kada nema kamiona, između 150 i 160 km/h. I u takvom režimu, Giulia neće razočarati, budući da ostaje dovojlno dinamična, ali i ekonomična, pa potrošnja neće biti značajno veća od 8 litara na 100 kilometara. Ipak, na kraju, nakon šest dana i pređenih 2323,1 km, pri prosečnoj brzini od 94 km/h, te potrošenih 155,64 l dizela, prosečna potrošnja je iznosila 6,7 litara na 100 kilometara. To nije onaj podatak koji proizvođač deklariše, ali je potpuno realan, odnosno potiče iz stvarnog života i svakodnevnih uslova. Samim tim predstavlja još jedan pozitivan utisak o ovom automobilu!

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Da je šarmu Alfe teško odoleti, poznata je stvar… Jer sve i da nije tako agilna i okretna, komforna, ekonomična, pa i bezbedna, odnosno da ne poseduje ove mnogobrojne sisteme aktivne i pasivne bezbednosti, Giulia bi u Italiji, ali i većem delu Evrope pa i sveta, ipak, uvek bila dobro prihvaćena. Jednostavno, ona je jedan od onih automobila koji se većini ljudi sviđa. A to da li je oslanjanje malo tvrđe ili ne, da li je masa smanjena i njen raspored bolji radi što boljeg balansa, to nekako nije važno.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Čak je manje bitno i to što Giulia ima dobru narav i nije hirovita, a upravljač je izuzetno precizan i sa mnogo povratnih informacija, da vozač prosto oseća sve šta se dešava. Ne! Sve je to na prvi pogled manje bitno od estetskog doživljaja. Ona je prosto lepa! U nekim situacijama, dovoljno je samo da se pojavite sa njom i šarm ove Alfe uradi svoje.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Recimo, pitate policajca da li dozvoljeno da uđete u pešačku zonu i slikate se sa sportskom rođakom, Alfom 156… I, može! Ili, da kažete da žurite i da bi baš trebalo da preteknete kolonu ispred ulaza u stazu… I dobijete pratnju, sve sa rotacionim svetlima, kao neka važna ličnost! Sve u svemu, Alfa Romeo Giulia je u Italiji u svakom smislu – kod kuće! A domaćima se uvek dopušta više. I prašta im se više…

    Čak i poneki plastični detalj ili senzor koji se „razgalami“ bez potrebe, pa i cena od 48.890 evra. Mada, ovoliko ovaj automobil košta kod nas, kod kuće, bez uračunatih pogodnosti!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: alfa romeo, formula 1, giulia, monza, test, travel test
    Popularni komentari
    • h
      hercegovac

      Moja porodica vec duze vrijeme u svom posjedu ima Alfu 146 benzin,1,4 tvinspark motor i riječ je o veoma stratnom i upravljivom vozilu. Presla je 218000 km i motor ne posustaje, dok je elektronika slabija strana (el. podizaci stakala, brave na vratima, lampice na instrument tabli. Sve u svemu, posle dugogodisnjeg koristenja moze se reci da Alfa pruza stvarno poseban (sportski) ugodjaj u voznji, sa vanjskim dizajnom koji i poske duze godina ne izgleda zastareo.