0

TEST Toyota Hilux: Legenda

Tokom gotovo pet decenija proizvodnje, čuveni pikap Toyota Hilux, stekao je imidž neverovatno pouzdanog vozila, koje može da se izbori i sa najsurovijim uslovima eksploatacije. Ni osma generacija nije izuzetak...

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ponekad o Hiluxu razmišljam kao o automatskoj pušci AK-47, poznatijoj kao Kalašnjikov. Gotovo svuda gde su neke krizne i vanredne situacije, bilo da su ratovi, pobune ili elementarne nepogode, u najtežim uslovima i okolnostima, možete videti dve stvari… Ljudi nose pomenuto oružje, ali i voze Toyote, a ponajviše Hiluxe. Zašto? Pa, verovatno zato što su to neophodne stvari koje zaista veoma, ali veoma retko mogu da zakažu, čak i u tim najekstremnijim situacijama. Da li ste, uostalom, čuli da se nekome pokvario Kalašnjikov ili Hilux?

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za nas je svakako zanimljivija ova druga stvar, na četiri točka… Robusna, prilično jednostavna i napravljena da radi, bez obzira na toplotu i hladnoću, kišu, sneg, vetar ili sunce, blato i prašinu, baš kao i ona prva. Ipak, Hilux ima daleko plemenitije ciljeve. U svojoj osmoj generaciji, ova Toyota je porasla u odnosu na prethodnu, i to u dužinu za nekih 75 i širinu 20 mm. No, ono što je daleko upadljivije je smanjenje visine, iako se radi o tek 45 mm. I to pre svega zahvaljujući novoj agresivnijoj pojavi, tako da sada Hilux izgeda nekako „spljošten“, a opet sasvim dobro, posebno u ovoj verziji Double Cab, odnosno sa produženom kabinom i sedištima pozadi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Takvom utisku znatno doprinose nove svetlosne grupe i maska hladnjaka, koje su sada nekako šire i više podignute, dok je pozadi priča drugačija. Branik je spušten, što olakšava pristup „prtljažniku“. Povećan je i sam tovarni prostor, tačnije proširen za 124 mm, a podna obloga od plastike je sada ojačana i otpornija na oštećenja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A novi su i materijali u enterijeru… Zapravo, drugačiji i na dodir prijatniji, te nekako kvalitetniji. Čak nije ni toliko važno što je ovo ona najluksuznija verzija Exclusive, sa dodatnim Invincible paketom opreme koji uključuje praktično sve što se uz Hilux  može dobiti, kao što su dodatni hromirani rol-bar, pragovi, zaštita branika, obloga prtljažnog prostora i vrata za utovar… Za ovo, potrebno je izdvojiti još 2.000 evra, ali ove Toyote se odavno prodaju po principu „ili sve ili ništa“, odnosno sa punim paketom opreme ili ona najosnovnija verzija čiji se enterijer može prati „puškom“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U ovom slučaju, pomenuti tretman ne bi bio poželjan što zbog velikog ekrana oseljivog na dodir, dijagonale 7 inča, pa ni TFT monitora na intrument-tabli od 4,2 inča, kožom obloženog enterijera, gomile elektronskih komandi, ali i šestostepenog automatskog menjača, za koji, takođe, treba doplatiti 2.300 evra. Ima tu još i dosta pregrada i ostava, utičnica i električnih komandi koje ne bi trpele udare vode pod pritiskom. Međutim, u normalnim, pa čak i u nekim zahtevnijim, uslovima korišćenja, tu nikakvih problema neće biti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A to što je Hilux time dobio nešto više kilograma u odnosu na prethodnika… Pa, ni to nije neki veliki problem, jer novi motor, sa 101 “kubikom” manje, ali 6 KS i 57 Nm maksimalnog obrtnog momenta više u odnosu na prethodnika, sa tim može da se izbori. Tako 150 konjskih snaga i ukupno 400 Nm „odrađuju posao“, mada se pri većim obrtajima motor dosta glasno, onako „kamionski“ oglašava. Doduše, ovo i jeste neka vrsta radne mašine, pikap ili kamionet, kako bi ga neki nazvali, pri čemu stvari delimično može da izgladi šestostepeni automatski menjač koji se sasvim dobro snalazi u poverenoj ulozi. Sa njim je Hilux  potrebno 12,8 sekundi za „juriš“ do 100 km/h, a maksimalna brzina je 170 kilometara na čas. I to je sasvim dovoljno, verujte!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na asfaltu, ova Toyota je, čak iznenađujuće, stabilna. Nova, 20 odsto kruća šasija tome daje svoj doprinos, ali lisnate opruge pozadi sigurno nisu nešto što je u ovom slučaju poželjno. Ipak, komfor vožnje je u suštni bolji nego kod prethodne generacije i vozač će imati mnogo više samopouzdanja. A van uređenih puteva, ovaj japanski pikap pokazuje svoje prave osobine. Zahvaljujući novim, povećanim prilaznim i odlaznim uglovima, te klirensu, Hilux deluje nezaustavljiv. Pogon na sva četiri točka vozač uključuje po potrebi, kao i blokadu diferencijala, tako da, uz kvalitetne off-road pneumatike, malo je prepreka sa kojima se neće uspešno izboriti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovo je pravi „terenac“ u formi pikapa koji i van asfalta nudi zavidan komfor. Doduše, putnici pozadi se možda i neće složiti sa tim, jer poskakivanje zadnjeg dela pri bržoj vožnji na neravnom terenu je prisutno, mada je veći problem to što udobnost pozadi nešto o čemu se može raspravljati. A opet, ovo je vozilo koje je namenjeno onima čiji život i posao baš nisu povezani sa velikim komforom i koji su često u teškim situacijama, a Toyota Hilux je upravo tu na svom terenu. Prenos snage na podlogu je ravnomeran, a upravljivost dobra tako da niti jednog trenutka nema onog „kamionskog doživljaja“ vožnje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na kraju, uvek sledi ona večita dilema – da li nešto zaista vredi toliko koliko košta? Hmm… Pa, Hilux u punoj opremi ne košta malo, tako da je početna cena, konkretno, ove verzije Double Cab 2.4 D-4D 30.600 evra, bez carine i PDV-a. Međutim, postoji i model sa „skraćenom kabinom“, a istim motorom od 150 KS i za 25.900 evra, i to sa svim dažbinama. I to je Hilux, samo ne tako bogato opremljen, već više radna mašina, ali spremna da se u svakom trenutku uhvati u koštac sa najekstemnijim terenom i uslovima eksploatacije.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Konačno, možda se treba vratiti na početak ove priče. Nije slučajno Toyota sa ovim, pa i sličnim modelima koji se voze širom planete u najzahtevnimim uslovima, izborila status „kultnog“ vozila, pa i „legende“… Znam da će pobornici britanskog shvatanja off-road vozila odmah skočiti u odbranu svoje „blazirane tradicije“, ali ta bitka je unapred izgubljena. Uvek kada je negde u svetu potrebno nešto jednostavno i izdržljivo, a pre svega pouzdano i efikasno, zna se kome se treba obratiti, a taj neko ne potiče sa memljivog „ostrva“ u Atlantiku, već dolazi sa istoka… Uostalom, kada ste poslednji put čuli da je nekome zatajio Hilux ili Kalašnjikov?

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: dizel, double cab, hilux, offroad, pickup, pikap, test, toyota