0

TRAVEL TEST Renault Captur 1.2 TCE: Na visini zadatka

Predstavljanjem Captura, Renault se našao među prvim proizvođačima automobila koji su otvorili perspektivu u kompaktnom SUV segmentu B kategorije. Bilo je to pre nešto više od četiri godine, a danas, Francuzi s ponosom mogu da likuju kako je njihov mezimac tržišni lider u svojoj klasi u Evropi

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Očigledno da je Renault pogodio recept kada su ponudili atraktivan automobil, stilski i vizuelno veoma dopadljiv, sa velikim mogućnostima personalizacije, a uz sve to još i svestran baš onako kako jedan krosover i treba da bude. Sa liderske pozicije u kompaktnom SUV segmetu, Captur je nedavno podvrgnut podmlađivanju kako bi krupnim koracima nastavio stazama uspeha.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Jedno od najupečatljivijih obeležja krosover odnosno SUV modela predstavlja njihova svestranost. Zamišljen kao urbani krosover, Captur želi da se nametne ne samo u ulozi gradskog zavodnika namenjenog mlađoj populaciji već i kao porodični automobil podoban za duža putovanja. Kako bi proverili kako se snalazi u ovoj ulozi, podvrgli smo ga iskušenju u vidu dužeg testa i putovanja od Beograda do Crnogorskog primorja i nazad.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kompaktnog oblika, dugačak 4.122 mm, širok 1.778 mm i visok 1.566 milimetara, Captur nudi adekvatno gostoprimstvo za četiri odrasla putnika i njihov prtljag. Na funkcionalnosti je dobijeno zahvaljujući pomičnoj zadnjoj klupi koja pomeranjem napred-nazad povećava prostor za kolena putnika pozadi na konto prtljažnika i obrnuto. Zaista može da se smesti dosta toga, iako prtljažnik na prvi pogled ostavlja skroman utisak skrivajući prave mogućnosti. A ustvari je itekako upotrebljiv, jer ispod police krije duplo dno koje je veoma duboko te omogućava da ispod kofera smestite pregršt drugih stvari.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Slična je situacija i u kabini gde ima više nego dovoljno ostava i pregrada, tako da nećete naići na poteškoće u nastojanju da na dohvat ruke odložite flašice s vodom, mobilne telefone i ostale sitnice. Posebno se ističe velika kaseta ispred suvozača, a tu je i nešto manja na „krovu“ prednjeg panela ispred vetrobranskog stakla. Dakle, sa Capturom nema problema po pitanju prostranosti i funkcionalnosti. Ovaj ispit je položio sa „desetkom“!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ergonomija je, takođe, na dosta visokom nivou, sedišta su udobna – posebno prednja, mada ni zadnja klupa nije neudobna. Zbog izražene visine u automobil se lako ulazi i iz njega izlazi, a povišena pozicija sedenja daje odličnu preglednost svih zbivanja u saobraćaju ispred vas, bilo da vozite u gradu ili na otvorenom putu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, mi smo ga ovom prilikom u najvećoj meri vozili na otvorenom putu, „družeći“ se sa benzinskim turbo motorom od 1,2 litra sa 120 konjskih snaga, „uparenim“ sa šestostepenim ručnim menjačem. Zahvaljujući dobrom obrtnom momentu sa maksimalnih 200 Nm pri optimalnih 2.000 o/min, Captur 1.2 TCE lako i bez muke nosi karoseriju tešku više od 1.200 kg, a ne pokazuje znake zamora ni kada ukupna masa vozila sa putnicima i prtljagom premaši tonu i po. Motor je prilično tih i kultivisan i dobro sarađuje sa ručicom šestostepenog menjača koja je smeštena nešto niže pa ne možemo da kaže da se nalazi na idealnoj poziciji. Stvari olakšava to što je testirani primerak opremljen paketom opreme Intense koji, za razliku od početnog, nudi središnji naslon za ruku sa mogućnošću podešavanja visine nagiba.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Jedna od najvažnijih karakteristika koja treba da zadovolji putnike porodičnih automobila prilikom dužih putovanja jeste komfor u kabini. Po tom pitanju, Captur ostvaruje polovičan uspeh. Meko podešeno oslanjanje i udaljenost od tla serviraju odličnu udobnost, tako da putnici ne osećaju nelagodnost svaki put kada naiđe deonica sa neravnim ili lošim kolovozom. Međutim, jedna druga stvar dosta kvari sliku, a to je buka u vožnji. Zvučna izolacija napred je sasvim OK, ali je pozadi buka od strujanja vazduha i kotrljanja zadnjih točkova pri brzinama iznad 80 km/h konstantno prisutna, a sa porastom brzine postaje sve više izražena.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A da je Captur vičan brzini – jeste! Čak je iznenađujuće dinamičan za jedan „meki“ krosover francuskog porekla. Da je temperamentan i energičan pokazuje i podatak o ubrzanju iz mesta do 100 km/h koje postiže za ispod 10 sekundi. Sa svojih 120 „konja“ odlično ubrzava u svim opsezima gde naročito izbija na videlo dobra elastičnost motora. Drugim rečima, nije potrebno (pre)često posezati za ručicom menjača kada želite da ubrzate. Recimo, u trećem solidno poteže već od 50 km/h, a u četvrtom od 70 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, kod preticanja sve to može da se izvede još žustrije kada se pri navedenim brzinama koristi za jedan stepen niže od pomenutih. Dakle, sa uzbrdicama i preticanjima nema poteškoća. Sa druge strane, peta i šesta „brzina“ sa dugim prenosnim odnosom su kao stvorene za mirna krstarenja. U krajnjem stepenu brzinu od 100 km/h postiže na 2.000 0/min, 120 km/h na 2.500 0/min, a 135 kilometara na čas na 3.000 obrtaja u minutu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Svakako da veoma bitan parametar predstavlja i potrošnja goriva. Na proputovanju koje je „zahvatilo“ 1.100 kilometara na otvorenom putu i još 300 kilometara u lokalu, kraj obale gde tokom leta ima dosta gužve i stani-kreni vožnje, Captur je u proseku trošio 6,3 litara uz napomenu da ga nismo štedeli i većim delom smo koristili klima-uređaj.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, na ovom putovanju imali smo prilike da itekako osetimo svestrani karakter i univerzalnost francuskog krosovera. Zahvaljujući povišenom klirensu i fino podešenom oslanjanju, Captur sa lakoćom „galopira“ po zemljanim i makadamskim putevima, što mu posebno daje na upotrebnoj vrednosti. Osim toga, savladavanje neravnina i gaženje preko visokih ivičnjaka za njega predstavlja „mačji kašalj“. Naravno, sve su to karakteristike zahvaljujući kojima ovakva vrsta vozila stiče sve veći broj poklonika iz godine u godinu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pohvale zaslužuju još neke karakteristike… Recimo, LED svetla su se pokazala kao odlična u noćnim uslovima vožnje. Iako su pozadi doboši, kočnice efikasno zaustavljaju vozilo. Kamera za vožnju unazad olakšava manevrisanje, mada je preglednost generalno dobra, a automobil uz to poseduje i čitav spektar parking senzora – zadnje, prednje i bočne, sa akustičnim signalom koji se javlja preko zvučnika u kabini sa one strane vozila koja se približava prepreci tako da i to daje osećaj sa koje strane „opasnost“ vreba.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Na kraju, već i onako dobar proizvod kao što je Captur, Renault je samo nastavio da neguje. Time je opravdao ulogu favorita u kompaktnom SUV segmentu, jer ovo je zaista praktičan automobil za manje brojne porodice kojem „domaći teren“ nije samo grad i vožnja u lokalu, veći je pogodan i za duža putovanja. Ko želi još više prostora, neka potraži Scenic ili pak Grand Scenic…

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Captur 1.2 TCE
    Karoserija
    SUV, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.122 x 1.778 x 1.566 mm, međ. rast. 2.606, masa 1.195 kg
    Motor benzinski, turbo, 4 cilindra; 1.197 ccm; 120 KS; 205 Nm pri 2.000
    Transmisija ručna; šest stepeni prenosa, pogon na prednje točkove
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred, doboši nazad
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 205/55 R17
    Performanse 0–100 km/h 9,9 s; 182 km/h; 5,5 l/100 km, 125g C02/km
    Cena od 16.890 evra

    Ocene
    + Dizajn, funkcionalnost
    – Buka u vožnji

    Utisak
    Renault Captur atraktivnim dizajnom i svestranim karakterom izvlači ono najbolje iz krosover i SUV vozila

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.2 tce, captur, crossover, krosover, renault, suv, travel test, turbo