0

TEST Infiniti Q60 2.0T: Zasluženo mesto pod suncem

Najnoviji premijum kupe srednje veličine skreće pažnju dopadljivim izgledom i luksuznim enterijerom, ali pred sobom ima težak zadatak da izađe iz senke renomiranih predstavnika nemačke „velike trojke“. Da li je dopadljivi i nadasve kvalitetni „Japanac“ nepravedno zapostavljen, proverili smo testirajući odlično opremljen model sa benzinskim turbo motorom od 211 KS

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Sliku o klasi luksuznih automobila sa dvoja vrata u najvećoj meri formiraju eminentni predstavnici nemačke „velike trojke“. Recimo, kada se povede polemika oko kupe modela iz premijum D segmenta, na tapetu su uglavnom Mercedes-Benz C-klasa Coupe, BMW Serija 4 Coupe i Audi A5. Priča s razlogom počinje od njih, ali se ne završava tu, jer i Japanci imaju šta da kažu!

pročitaj još

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Leksus je prisutan sa modelom RC (odmenio IS Coupe), a sada je tu i Infiniti Q60, u svojstvu naslednika penzionisane G-serije, odnosno modela G35 i G37 koji smo svojevremno testirali. Sada je na red došao Q60 kao najnoviji model japanske premijum marke osnovane 1989. godine od strane Nissana, sa ciljem da u Americi pridobije deo tržišnog kolača namenjenog kupcima dubljeg džepa. Podsetićemo, nešto slično je učinila Toyota sa brendom Lexus, kao i Honda sa Acurom. No, vratimo se Infinitiju…

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Podstaknuti dobrim prodajnim rezultatima sa „druge strane bare“, u Infinitiju sve više pažnje polažu na globalni rast, delom i kroz jačanje pozicija u Evropi. Još uvek je to daleko od ozbiljnog tržišnog učešća na Starom kontinentu (manje od 1% u 2016.), ali nikako ne treba zanemariti činjenicu da prodaja ide uzlaznom linijom, dok gama Infinitija postaje sve bogatija i raznovrsnija.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Nakon prvog premijum aktiv kompakta sa oznakom Q30 i premijum aktiv krosovera QX30, prošle godine je osvežena i limuzina Q50 na čijoj osnovi je, kao poslednji u nizu noviteta, stigao dopadljiv i elegantan kupe Q60. Izgled prednjeg dela odmah stavlja do znanja da je novitet utemeljen na modelu Q50, ali svojom pojavom automobil odmah pravi jasnu razliku.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    To je postignuto dinamičnim proporcijama, tipičnim kupe elementima kao što su dugačka hauba, dvoja vrata, niska linija krova i vešto oblikovan zadnji kraj. Po oprobanom receptu, Q60 2.0 T  poput svojih konkurenata kombinuje sportsku i elegantnu notu. I to čini veoma uspešno! Automobil u specijalnoj metalik crvenoj boji deluje izuzetno dopadljivo, a utisku doprinose mnogobrojni detalji.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Pre svih, aluminijumski točkovi od 19 inča, zatim hromirane lajsne koje ističu snažan i visok „rameni“ pojas, dok zadnji deo definišu dve izduvne cevi velikog promera. Sve to formira atraktivnu celinu koja će vas svuda učiniti zapaženim, a opet različitim u odnosu na ostale „igrače“ u ovom segmentu, kakvi se mnogo češće mogu videti na našim ulicama i putevima, nego što je slučaj sa Infinitijem Q60.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Kada se otvore vrata, još jedan karakterističan detalj upada u oči – nema okvira, što je svojstveno kupe modelima. Odmah je primetno i da je kokpit „okupan“ luksuzom, kao i naprednim tehnologijama. Crna kožna sedišta se podešavaju pomoću elektromotora, a kada se preklopi naslon, pomoću struje klize unapred kako bi se oslobodio prostor za pristup zadnjim sedištima.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Naravno, pozadi su dva razdvojena i profilisana sedišta u duhu kupe koncepcije po formuli 2+2. Pristojno sedenje pozadi je garantovano samo deci odnosno osobama visokim do 165 cm. Ostali mogu da se prevezu na kraćim relacijama, jer će im vrat sve vreme biti osuđen na neprirodan položaj usled niske linije krova. Napred je potpuno drugačija priča. Sedišta presvučena mekom kožom su veoma udobna, a opet dovoljno profilisana da (za)drže telo u krivinama.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Instrumenti su jasni i pregledni, a vertikalna centralna konzola je sa dva displeja od 8 i 7 inča. Gornji je rezervisan za navigaciju i prikaz sistema četiri kamere od 360 stepeni uključujući „ptičju perspektivu“, dok donji kombinuje mnogobrojne funkcije i omogućava prikaz podešavanja režima vožnje (Normal, Sport, Snow i Individual), G-sila u vožnji, setovanja raznih parametara kao što je aktiviranje sigurnosnih sistema…

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Testirani primerak je opremljen tzv. Care paketom koji obuhvata sprečavanje frontalnog sudara sa detekcijom pešaka, prediktivno upozorenje na opasnost od naletanja na vozilo ispred, upozorenje o napuštanju trake… Od dodatne opreme ističu se pomenuti navigacioni uređaj, električno pomeranje stuba volana, zatim memorija položaja vozačevog sedišta, volana i spoljnih ogledala, adaptivni prednji farovi (LED tehnologija je standard) sa automatskim uključivanjem i isključivanjem dugih svetala. Sve u svemu, Infiniti Q60 zavodi klasičnim premijum atributima – atraktivnim i dopadljivim spoljašnjim dizajnom, kvalitetnim enterijerom i bogatom opremom. Njegova pojava, odnosno „statični performans“, bez dileme zaslužuje najvišu ocenu.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Koliko je bitno ostaviti dobar utisak „poziranjem“, za jednog predstavnika ove klase je jednako važno, ako ne i važnije, da se pokaže i dokaže u punom sjaju u vožnji. Model na testu opremljen je Mercedesovim benzinskim turbo agregatom zapremine 2,0 litara i preko sedmostepenog automatskog menjača na zadnje točkove prenosi 211 KS. Ni malo, ni mnogo, rekli bismo. Na “prvu loptu” nam se dopalo to što je motor izuzetno tih i u mirnoj vožnji fino sarađuje sa menjačem. Niska pozicija sedenja i odlična ergonomija pojačavaju osećaj povezanosti između vozača i automobila, a udobnost je na neočekivano visokom nivou ako se ima u vidu da automobil „leži“ na točkovima od 19 cola.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Iako raspolaže sa ozbiljnih 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta i to već od 1.250 obrtaja, primetno je da motor traži nešto više gasa kako bi “vukao” odlučnije. To je posebno izraženo u Normal režimu vožnje, dok u Sportu očekivano bolje ubrzava i pokazuje nešto više entuzijazma kada treba da se zavrti do crvenog polja na obrtomeru. Sa punim gasom do „stotke“ stiže za solidne 7,3 sekunde i dostiže maksimalnih 230 kilometara na čas.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Ono gde “Q60” pokazuje više nego što to čini u domenu performansi, jesu upravljanje i stabilnost. Zahvaljujući niskom težištu, zadnjem pogonu i dobrom rasporedu mase, automobil je prilično neutralan i ubedljiv u vožnji po zavojima. Koliko je stabilan pokazuje i to što se, kada je kolovoz suv, morate baš pomučiti da biste ga isprovocirali na odgovor u vidu intervencije ESP uređaja kako bi neutralisao disbalans, odnosno blago zanošenje.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Upravljač je precizan, jedino što bi upravljanje moglo da bude za nijansu brže i direktnije. Moramo napomenuti da testirani primerak nije opremljen opcionim Infinitijevim DAS (Direct Adaptive Steering) sistemom sa mogućnošću zasebnog podešavanja nivoa servo asistencije i brzine odziva na komande upravljačem.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    No, i bez toga osećaj za volanom je sasvim dobar. I više od toga. Naročito nam je prijalo to što “Q60” lako i bez velike žeđi „guta“ kilometre na otvorenom putu. Sve vreme osećaj u kabini je prijatan, jer ste dobro izolovani u kvalitetnom okruženju. Na autoputu pri brzini od 140 km/h motor se vrti na niskih 2.500 o/min i troši manje od 8 litara na 100 km. Na deonicama gde je ograničenje između 60 i 80 km/h, još manje – oko 6 litara. Što je još važnije, Q60 je sve vreme izrazito tih i udoban, čak i pri većim brzinama se u kabini čuje samo blagi šum vetra i to samo onda kada ne želite da uživate u odličnom, čistom zvuku audio sistema. Sve to umnogome daje na kvalitetu i servira jednu posebno ugodnu dimenziju vožnje. Nešto po ugledu na skuplje i veće gran turizmo modele.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Prava je šteta što menjač nije brži jer bi se time dosta dobilo na voznoj dinamici i spisak atributa bi na pravi način bio zaokružen. Ovako, čak i u Sport režimu automatika ne može da „sakrije“ pauze prilikom prebacivanja. Posebno hoće da se zagrcne kada prebacuje u niži stepen prenosa pri dinamičnom tempu na putu koji ima dosta uspona i zavoja. Tek za nijansu bolje radi u ručnom modu, ali tada se stepeni prenosa mogu „šaltovati“ samo pomeranjem ručice menjača napred – nazad. Ne i preko tastera pri upravljaču, jer njih nema, a nisu predviđeni čak ni kao opcija!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Na osnovu samog osećaja u vožnji, ne može se reći da Q60 2.0 T pleni sportskom oštrinom. On se više uvlači pod kožu luksuzom i komforom potkrepljenim dobrim, ali ne baš dominantnim voznim svojstvima. Sve to po razumnoj ceni od 44.000 evra, koliko košta testirani primerak. Za one koji traže više, Infiniti ima spreman odgovor: tu je Q60 sa 3,0 V6 twin-turbo motorom od 405 KS! Što je najinteresantnije, skuplji je tek 4.000 evra od modela sa dvolitarskim turbo motorom. To umnogome menja na stvari, jer ovom interesantnom ponudom dva modela, jednim umerenim i drugim eksplozivnim Infiniti zaista postaje veoma konkurentan i zaslužuje svoje mesto pod suncem.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Infiniti Q60 2.0T
    Karoserija
    kupe, 2 vrata, 4 sedišta; d x š x v 4.690 x 1.850 x 1.395 mm, međ. rast. 2.850 mm;  prtljažnik 342 lit.
    Motor benzin, R4, turbo; 1.991 ccm; 211 KS pri 5.500 o/min; 350 Nm pri 1.250–3.500 o/min
    Transmisija automatska; 7 stepeni, pogon na zadnje točkove
    Oslanjanje napred dvostruka ramena, nazad multilink
    Kočnice napred ventilisani diskovi 320 mm, nazad ventilisani diskovi 302 mm
    Pneumatici 245/40 R19
    Performanse 0–100 km/h za 7,3 s; 230 km/h; 6,8 lit/100 km, 156 g CO2/km
    Cena 44.000 evra

    Ocene
    + Dopadljiv izgled, luksuzan enterijer, tih motor, stabilnost
    – Kočnice, menjač

    Utisak
    Infiniti Q60 nudi autentičan stil, luksuzan i kvalitetan enterijer, kao i solidna vozna svojstva, a primamljivom cenom u velikoj meri kompenzuje pojedine nedostatke u odnosu na nemačke premijum rivale

    chats-viber-ts

     

     

    Tagovi: coupe, infiniti, q60, test, turbo