0

TEST Mercedes-AMG S 63: Snaga pod luksuznim plaštom

Redizajnirana „S-klasa“ je stigla sa osveženim izgledom, novim tehnologijama i kompletno izmenjenom gamom benzinskih i dizel agregata. Veliku promenu je doživeo i sportski model „AMG S 63”. Sada ispod haube krije „daunsajzovan“ V8 motor od 4,0 litara sa čak 612 konjskih snaga, a mi smo na međunarodnojprezentaciji u Švajcarskoj proverili kako se ova kombinacija uklapa sa reprezentativnom limuzinom iz Štutgarta

Foto: Dirk Weyhenmeyer

Foto: Dirk Weyhenmeyer

Prilikom konstruisanja nove, odnosno redizajnirane „S-klase“, inžinjeri iz Štutgarta su već po tradiciji stavljeni pred kompleksan izazov. Veliki kao planina, rekli bismo. Trebalo je, kako u Mercedesu navode, napraviti najbolji automobil na svetu. Razlika između vrhunskog proizvoda i onog najboljeg ima specifičnu težinu, a prema tvrdnjama Dajmlera „trokraka zvezda“ sa „S-klasom“ uvek stremi ka tome da pređe tu nevidljivu granicu. Ako se osvrnemo unazad videćemo da je Mercedesova perjanica oduvek predstavljala etalon u najvišoj klasi luksuznih automobila.

pročitaj još

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    To potkrepljuju prodajni bilansi, jer je od 1972. godine reprezentativna limuzina trasirala put do četiri miliona kupaca, a koliko je dominantna govori podatak da je čak i prošle godine, sa četvorogodišnjim stažom i primetnim „borama“, ostala najprodavaniji model u segmentu. Inače, od 2013. do danas prodato je 300.000 primeraka „S-klase“. Koliko god bila uspešna i popularna, vreme čini svoje, pa u Mercedesu nisu zaspali na lovorikama, već su ujedinili snage kako bi redizajnirani model ostao konkurentan do izlaska nove generacije. Tim pre što je BMWova „serija 7” još uvek sveža, a novi „A8” je već u „niskom startu“ i krenuće s prodajom krajem godine u Nemačkoj.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    I baš zbog toga u Mercedesu su samouvereno izabrali Švajcarsku i Cirih, najveći svetski trezor posle Fort Noksa, da za najbogatiju klijentelu serviraju „neodoljivi meni“, đakonije koje automobilski svet do sada nije video! Da li su u svojim ambicijama i procenama pogodili u metu? Sudeći prema performansu koji su priredili pomalo razmaženim specijalizovanim novinarima iz celog sveta, nisu omašili… U najkraćem, ono po čemu se nova „S-klasa“ ističe tehnički, vizuelno i tehnološki jeste osvežen izgled, poboljšan komfor, uvođenje novih bezbednosnih tehnologija i asistencija u vožnji, kao i promenjena gama pogonskih agregata.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Najveće promene pod haubom donose potpuno novi redni motori sa šest cilindara zapremine 3.0 litra. U ponudi su dva R6 benzinca („S 450” / 367 KS; „S 450” / 435 KS) i dva R6 dizela („S 350 d“ / 286 KS; „S 400 d“ / 340 KS). Agregat V8 od 4.0 litara rezervisan je za verziju „S 560“ sa 469 KS, a tu su i dve verzije V12 motora od kojih je slabija sa 530 KS i dolazi uz oznaku „S 600”, dok je snažnija sa 630 KS rezervisana za top model „majbah S 650”.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Kako na međunarodnoj prezentaciji u Cirihu nisu bili dostupni za vožnju modeli sa V12 agregatom, morali smo da se zadovoljimo modelom „AMG S 63”. Odmah da kažemo da nam to uopšte nije teško palo. Iako je dobio „daunsajzovan“ V8 motor zapremine 4.0 litara, „S 63” raspolaže sa impresivnom snagom od 612 „konja“. Što se tiče vizuelnih izmena, novi „sportista“ iz najviše klase dobio je blago izmenjene svetlosne grupe. Napred su implementirani novi „multibim“ LED farovi sa tri prepoznatljive svetlosne „baklje“ i „ultra rejndž“ funkcijom dugih svetala koja pružaju maksimalnu jačinu osvetljenja na razdaljini većoj od 650 metara!

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Pozadi se ističu kristalno čisti farovi sa novim LED sijalicama. Primećujemo i da je modifikovana maska hladnjaka sa dvostrukim horizontalnim lajsnama. Ipak, najuočljivije su izmene na prednjem odbojniku, koji osim što je je preoblikovan, ima i veće uvodnike za vazduh.
    Novi su i aluminijumski točkovi, a testirani model opremljen je opcionim felnama od 20 inča.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Izuzetno prostrana i komforna unutrašnjost za četiri putnika na prvi pogled deluje nepromenjeno. Ispred vozača dominiraju dva velika ekrana dijagonale 12,3 inča prekriveni zajednilčkim staklom. Kako su instrumenti potpuno digitalizovani, vozač po želji može da odabere različite stilove prikaza informacija. Sedišta, i napred i pozadi, izrazito su velika i raskošna, presvučena su najfinijom kožom i ostavljaju utisak kao da su namenjena za boravak na kraljevom dvoru, a ne u jednom sportskom modelu kakav je „AMG S 63”.  Od detalja u sportskom duhu izdvajaju se samo specijalno profilisani upravljač sa tri paoka i metalne pedale. Sva ostala rešenja su osmišljena i kreirana na takav način da komfor stavljaju ispred sportskog ugođaja.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    To je sasvim u skladu sa luksuznom prirodom „S-klase“ i jasno je da su u Štutgartu smišljeno postigli kompromis kako limuzina ne bi suviše „pretegla“ na sportsku stranu. To se naravno odnosi samo na rešenja u enterijeru, dok u pogledu snage i performansi, kompromisa nema.  Umesto velikog V8 agregata od 5.5 litra, pogon je poveren novom 4.0litarskom motoru od 612 konjskih snaga koji preko novog devetostepenog AMG Speedshift menjača prenosi snagu na sva četiri točka. Zvuči vam poznato? Da, to je konfiguracija koju smo upoznali nedavno testirajući model „AMG E 63 S“. I dok su kod manjeg brata ponuđena dva nivoa snage, 585 KS u „običnoj“ i 612 KS u snažnijoj verziji, u „AMG S 63” ugrađuje se isključivo druga varijanta. Osnovni cilj koji ovaj model treba da dosegne jeste objedinjavanje vrhunskih performansi, vozne dinamike i efikasnosti.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    U pogledu performansi dileme nema – sa munjevitim ubrzanjem do „stotke“ za 3,5 sekunde, limuzina teška 2,5 tone može da stane na crtu mnogim supersportskim automobilima.  U vožnji se silovita ubrzanja subjektivno i ne osećaju toliko, pre svega zbog velikih dimenzija i savršene zvučne izolacije. A isto tako veliki gabariti ne remete previše agilnost u zavojima. Sportska „S-klasa“ se vozi izuzetno precizno i lako, čemu doprinosi i novi sistem pogona na sva četiri točka i varijabilnom distribucijom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine. Osećaj za upravljačem je takav da „nos“ automobila deluje lagano i poslušno. Rečju, „AMG S 63” bez opiranja i suvereno skreće kada s njim „napadate“ krivine, a priliv snage je brutalan, naročito u „sport“ i „sport plus“ režimu. Izuzetna elastičnost dolazi kao posledica „mamutskog“ obrtnog momenta od čak 900 Njutnmetara, koji je dostupan od 2.750 obrtaja.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Za razliku od prethodnog modela sa sedmostepenom sportskom transmisijom, novi sa dva stepena više radi dosta bolje. Brži je, poslušniji i dozvoljava ulazak u crveno polje kada se koristi manuelni mod menjača preko polugica. Dopalo nam se to što su one fiksirane za upravljač, tako da i prilikom okretanja ostaju na dohvat ruke.  Što se tiče akustike, primetno je da zvuk u komfornom režimu vožnje dugo ostaje „pritajen“, u sportu je nešto glasniji, dok najbolje „note“ proizvodi u „sport plus“ režimu. Tada se posebno ističe „paljbom“, odnosno eksplozijama koje se javljaju prilikom oduzimanja gasa. Iako vazdušno oslanjanje sa električnom kontrolom amortizera u sportskom modu „ zateže“ prijanjanje, „AMG S 63” ni tada nije neudoban. A u „komfort“ režimu prosto plovi…

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    I upravo takva vožnja mu u većoj meri pristaje od one na limitu, sve dok otvoreni put ne zamenite stazom. To, međutim, ne znači da će vam uskratiti svaku vrstu sportskog uživanja, samo ono neće imati takav intenzitet kakav pružaju manji AMG modeli.  Zato će vam se „odužiti“ neprevaziđenim komforom. Sistem „medžik bodi kontrol“ sa funkcijom skeniranja puta unapred otkriva neravnine i prlagođava rad vazdušnog vešanja radi maksimalne udobnosti. Nova stereo kamera ima bolje performanse i funkcioniše pri brzinama do 180 km/h. I to nije sve. Komfor je unapređen i novom funkcijom za detekciju nagiba krivine – vozilo može da se nagne do 2,5 stepena ka unutrašnjosti krivine, kako bi se redukovale sile koje deluju na putnike.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Ovaj model dolazi isključivo sa produženim međuosovinskim razmakom, a tzv. „long“ verzija omogućava da pozadi opušteno sedite prekrštenih nogu. Zadnja sedišta se poput prednjih podešavaju u svim pravcima, s tim što u drugom redu postoji i mogućnost podizanja posebnog dodatka za noge, koji od fotelje pravi ležaljku. A na zadnjim sedištima, pomoću daljinskog upravljača možete da se igrate mnogobrojnim funkcijama, uključujući i potpuno novu „enerdžajzing“ kontrolu udobnosti koja obuhvata klimatizaciju, uključujući i parfemisanje vazduha, funkcije sedišta grejanje, ventilaciju, masažu, čak i „zidno“ grejanje, kao i ambijentalno osvetljenje i izbor multimedijalnog sadržaja.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Moramo da se osvrnemo i na bezbednosne sisteme. „S-klasa“ je očekivano krcata najsavremenijim tehnološkim pomagalima u službi sigurnosti. Većinu, kao što su adaptivni tempomat „distronik“ , tzv. „autopilot“, „najt vižn“ i druge, poznajemo od ranije. Sada se bogatom spisku pridodaje i funkcija prilagođavanja brzine na osnovu geografskih podataka iz navigacionog uređaja. Kada je aktivirana, funkcija „distronik proksimiti asist“ prilagođava brzinu ispred krivine ili raskrsnice. Drugim rečima, ukoliko se prebrzo približavate zavoju, „S-klasa“ će sama korigovati brzinu kako ne biste došli u opasnost da izgubite kontrolu nad vozilom.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Sve što smo videli i doživeli kvalifikuje modernizovanu „S-klasu“ za status najbolje limuzine današnjice. Kod modela „AMG S 63” dobija se i jedna posebna ekskluzivnost, fenomenalne performanse i diskretan sportski šarm koji dobrim delom ostaje skriven pod plaštom luksuza i najsavremenijih tehnologija. Sve to dostupno je za 160.000 evra, koliko iznosi preporučena maloprodajna cena za ovaj model koji će početi da se prodaje u Srbiji već od septembra.

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Foto: Dirk Weyhenmeyer

    Ako mislite da je to mnogo novca, šta tek reći za prestižniji „AMG S 65” od bezmalo 240.000 evra, koji ima samo 20ak konjskih snaga više, ali ga pokreće V12 motor. Inače, ponudu kompletne game „S-klase“ otvara verzija „S 350 d“ po ceni od 84.638 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 4 sedišta; d x š x v 5.287 x 1.915 x 1.499 mm, međ. rast. 3.165 mm; masa 2.070 kg, prtljažnik 510 lit.
    Motor benzin, V8, biturbo; 3.982 ccm; 612 KS pri 5.500–6.000 o/min; 900 Nm pri 2.750–4.500 o/min
    Transmisija AMG Speedshift, 9 stepeni; pogon na sve točkove
    Oslanjanje AMG adaptivno, vazdušne opruge, napred četvorostuka ramena, nazad multilink
    Kočnice napred ventilirajući diskovi 390 mm, nazad ventilirajući diskovi 360 mm
    Pneumatici napred 235/45 ZR 20, nazad 285/35 ZR20
    Performanse 0–100 km/h za 3,5 s; 250 km/h; 8,9 lit/100 km, 203 g CO2/km
    Cena od 160.293 evra

    Ocene
    + Performanse, komfor, tehnologije
    – Prtljažnik, cena

    Utisak
    Mercedes-AMG S 63 daje vrhunske performanse i odličnu voznu dinamiku, ali sportska draž ostaje u drugom planu pored svog komfora, luksuza i tehnologije koje nudi

     

    chats-viber-ts

    Tagovi: amg, mercedes, mercedes s63 amg, s-class, s63, test