1

TEST Mitsubishi Eclipse Cross: Staro ime za potpuno novi model

Iako će se u prodaji pojaviti tek krajem godine već smo vozili Mitsubishi Eclipse Cross, novi adut japanskog proizvođača u SUV segmentu

Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

Sećate li se kako izgleda Mitsubishi Eclipse Cross? Ne… Ma, nije ni važno, jer ovaj novi Eclipse Cross ” nema nikakvih dodirnih tačaka sa njim! Japanski proizvođač je “u život” vratio samo ime modela, tj. njegov deo i dao ga potpuno novom vozilu. Eclipse više nije sportski kupe koji je bio u proizvodnji od 1989. do 2012. godine, već krosover srednje veličine, pozicioniran u gami Mitsubishija negde između modela ASX i Outlander. A ono Cross, zapravo, predstavlja težnju da se ide preko nekada postavljenih granica. Razvijen je neposredno pre nego što je kompanija postala deo Renault-Nissan alijanse, ovaj SUV može se smatrati poslednjim samostalnim prozivodom marke sa tri dijamanta u logotipu…

pročitaj još

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Tako Eclipse Cross predstavlja deo zaokreta kompanije Mitsubishi Motors i deo nove strategije koja u fokusu ima SUV segment. Konačno, tokom prošle godine na evropsko tržištu 77 % prodatih vozila su upravo iz ove kategorije, a čak 49 % ima i pogon na sva četri točka. Sve ovo se odlično uklapa u doslovno stogodišnje iskustvo u proizvodnji, budući da kompanija Mitsubishi automobili posluje još od 1917. godine, kao i ono stečeno u sportskim takmičenjima, kroz učešće i pobede, pogotovo sa relija Dakar i iz WRC-a. Ali i u planove koje ima ovaj proizvođač. Uz to, tu su i znanja u izradi i primeni pogona na sva četiri točka koja datiraju još iz 1936. I kada se sve to uzme u obzir, kao i prethodne najave u vidu koncept vozila, jasno se vide namere da Mitsubishi dublje zakorači u segment kompaktnih kupe SUV-a, što se sada i dogodilo.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    U odnosu na prikazane koncepte Mitsubishi Eclipse Cross se relativno malo razlikuje po pitanju dizajna. SUV je uglavnom zadržao one osnovne dinamične linije i oštre forme koje ih podstiču, tako da izgleda odlično. Tom utisku doprinose i savremene LED svetlosne grupe, napred i nazad, ali i zakošena linija krova… Jedino što bi oni rastom nešto viši putnici pozadi, možda mogli da imaju više mesta za glave. Doduše, mi smo na promociji u Španiji vozili verziju sa panoramskim, tj. staklenim korovom koji je ravan i nešto deblji i nema “ispupčenja” na limu koja su upravo napravljena u te svrhe!
    I još nešto… To podeljeno zadnje staklo nekako “smeta”, više estetski, ali pomalo i praktično, budući da na određenom rastojanju zaklanja pogled u unutrašnjem ogledalu na vozila iza! Generalno gledano, Mitsubishi Eclipse Cross spreda izgleda super, ali od pozadi… Pa, baš i ne!

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Zato u enterijeru prostora ima dovoljno i sedi se veoma dobro. Prednja sedišta dobro obuhvataju telo i pružaju sasvim solidan komfor. Pozadi takođe ima dovoljno mesta za noge, tako da se stopala mogu podvući ispod prednjih sedišta, a kolena ne upiru u njih čak ni kada su pomerena unazad do samog kraja. Prostora ima i po širini, kao i za glave, ali uz onu već iznetu primedbu u slučaju putnka viših od 180 cm. I zadnja klupa se može pomerati napred-nazad za 200 mm. Ova fleksibilnost dovodi do eventualnog problema, budući da prostor između gornjeg naslona sedšta i fleksibilnog pokrivača prtljažnika u vidu rol-apa, koji se po potrebi može ukloniti, ostaje prazan. E sad, budući da su ovo baš pretprodukcijski modeli, Mitsubishi ima dovoljno vremena da se ovim sitnim nedostacima pozabavi…

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Inače, sam kokpit je jasno podeljen u dve zone, gde je gornja posvećena informacijama, a donja “operacijama” ili rukovanju mnogobrojnim sistemima. Instrumenti sa trodimenzionalnim prikazom izgledaju odlično i veoma su pregledni. Dopadljivog izgleda je i ekran od 7 inča na vrhu centralne konzole osetljiv na dodir, putem kojeg se upravlja većinom sistema i informacija. Međutim, pored ručice menjača smeštena je i podloga osetljiva na dodir uz pomoć koje se takođe “kreće kroz meni”, a tu je i komanda za izbor moda vožnje.
    Kvalitet materijala je veoma dobar, baš kao i nivo završne obrade. A možda bi onog crnog “klavir-laka” moglo da bude za nijansu manje, ne toliko zbog izgleda, već iz čisto praktičnih razloga, budući da su zone oko ručica za otvaranje vrata, na upravljaču i oko menjača, površine veoma oseljive na prljanje.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Na promociji u Barseloni i okolini vozili smo Mitsubishi Eclipse Cross u verziji sa potpuno novim četvorocilindarskim turbo-benzinskim motorom od 1,5 litara iz kompanije Mitsubishi Motors. On ima 163 konjske snage pri 5.500 obrtaja u minutu, a maksimalni obrtni moment od 250 Nm dobijen u rasponu od 1.800 do 4.500 o/min, isporučuje na sva četiri točka preko CVT transmisije koja je “stepenovana”… Praktično, ima osam stepeni prenosa, a radi veoma uglađeno u uslovima gradske vožnje, ali donekle “guši” performanse motora. To se oseti na putevima sa mnogo krivina i na brdovitom terenu, gde se agregat male radne zapremine vidno ili bolje reći “čujno bori” sa masom od 1.550 kilogrma. I zaista je teško voleti CVT menjač, ali Japanci ga, što znači ne samo Mitsubishi, veoma često upotrebljavaju!

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Ubrzanje od 0 do 100 km traje 9,8 sekundi, a maksimalna brzina koju “eklips kros” sa AWD pogonom i ovim motorom i pomenutom transmisijom može da postigne, iznosi 200 km. Pri tome, “obećana” potrošnja trebala bi da iznosi 7 litara na 100 kilometara.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Nešto kasnije tokom 2018. Eclipse Cross će se na tržištu pojaviti i u verziji sa novim dizel-motorom od 2,2 litra sa 150 KS i 360 Nm, što će upotpuniti ponudu. No, u svakom slučaju opet se treba podsetiti da ovo nije “onaj eklips”, već SUV i nije sportski, već porodični, pa ga u skladu sa tim treba i voziti.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Osećaj na upravljaču je malo čudan i kao da je elektro-servo  prenaglašen. Uz to, budući da nema previše kočenja motorom zbog CVT-a, osim ako vozač na tome baš ne insistira, u oštrim krivinama “eklips kros” je sklon podupravjanju, a kada kasnije dodate gas primetno je malo kašnjenje u odzivu. Međutim, situacija je mnogo bolja ukoliko vozač sam, putem komandi iza upravljača, “pripremi” dinamičan ulazak u krivinu povećavanjem broja obrtaja. Uz lagani pokret volanom i dodavanje gasa pod točkovima prosto možete da osetite kako S-AWD (Super-All Wheel Drive) sistem prenosi snagu točkovima i vozilo je u savršenom balansu. Pri tome, naginjanje karoserije nije veliko, a trim oslanjanja je i dalje dobro odmeren.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    S-AWC sistem, dakle, poboljšava performanse vozila u krivinama, pri čemu u standarnom automatskom (Auto) modu odnos prenosa snage između osovine napred i nazad je 80/20 %, mada u izuzetnim situacijama može biti i 55/45 %. Ukoliko vozač izabere mod za sneg (Snow) odnos se može promeniti do 45/55 %, a u režimu za makadam (Gravel) raspodela snage, tj. obrtnog momenta po osovinama, kreće se od 70/30 % do 40/60 %.

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Kao i sva vozila nove generacije, tako je i Mitsubishi Eclipse Cross opremljen “svom silom elektronike” koja asistira vozaču i vožnju čini bezbednijom i komfornjom, tj. lakšom. Sve je to praktično i racionalno upakovano u celinu, bez nekih suvišnih dodataka. Zapravo, sve što ima konkurencija ima i ovaj SUV, uključujući i kameru sa vidnim poljem od 360 stepeni i pogledom iz “ptičije” perspekive koja značajno olakšava parkiranje i manevrisanje…

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    Foto: Jean Marc Lisse i Zoran Živkov

    A onaj deo priče o ceni, za sada, ostaje nedovršen, jer Mitsubishi Eclipse Cross bi na naše tržište trebao da stigne tek početkom 2018. godine. Do tada možemo konstatovati da je japanski proizvođač napravio pravi zaokret i ponudio kompaktni SUV koji je u vožnji bolji nego što bi se u prvi mah moglo pretpostaviti, mada još tu ima prostora za ona “fina” podešavanja.

    iz Girone, Zoran Živkov/TopSpeed

    Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD CVT
    Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.405 x 1.805 x 1.685 mm, međ. rast. 2.670 mm; zapremina prtljažnika 341/448 lit, masa 1.550 kg
    Motor benzin, redni, 4 cilindra, 1.499 ccm, 163 KS pri 5.500 o/min; 250 Nm pri 1.800-4.500 o/min
    Transmisija CVT; pogon na sva četiri točka
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/55 R18
    Performanse 0 – 100 km/h za 9,8 s; 200 km/h; 7 l/100 km; emisija CO2 159 g/km
    Cena nema

    Ocena
    + dopadljiva pojava, prostran enterijer i fleksibilan prtljažnik
    – CVT transmisija

    Utisak
    Mitsubishi je nakon nekoliko godina pauze predstavio novi model, kompaktni SUV Eclipse Cross.

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: barcelona, cvt, eclipse cross, mitsubishi, test
    Popularni komentari
    • S
      S mile

      Predlažem temu, CVT menjač, jedni ga hvale drugi ga kude…. verujem da ima puno zainteresovanih čitalaca…. u USA se poprilično prodaje…. favorizuju ga japanci…. nemože da bude loš….a s druge strane….naši komentari su uglavnom negativni