0

TEST Mercedes-Benz E 400 Cabriolet: Moderni klasik

Predstavljanjem nove E-klase kabriolet, nemački gigant iz Štutgarta kompletirao je svoju ponudu vozila. Novi model pete generacije, koji smo testirali na putevima Švajcarske, donosi mnoštvo novina, a najveća je pogon na sva četiri točka

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

U prvom kvartalu tekuće godine, pred sam početak Salona automobila u Ženevi, Mercedes je predstavio petu generaciju Eklase u kabriolet verziji. Time je nemački brend zaokružio svoju ponudu, budući da se pored najnovije E-klase “bez krova”, kupcima nude klasična limuzina, karavan i kupe. Svega tri meseca nakon prvih fotografija, Mercedes-Benz E-klasa Cabriolet našao se u našim rukama, a kako bi ga testirali u adekvatnim uslovima, otputovali smo u Švajcarsku.

pročitaj još

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Susret sa najmlađim članom E-klase bio je zakazan nedaleko od Ženeve, gde nas je peti naslednik dočekao u “toples” izdanju. Obišavši krug oko vozila, uočavamo sinergiju unutrašnjeg i spoljašnjeg dizajna. Iako vizuelno u velikoj meri podseća na kupe, utisak uživo je potpuno drugačiji. Detalji visokog kvaliteta enterijera i eksterijera više dolaze do izražaja i ceo automobil ostavlja jedinstven utisak. Vizuelnu celinu zaokružuje mat brušeni aluminijum koji se prostire od A-stuba do odeljka sa mekim sklopivim krovom.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Podizanjem mekog krova, E-klasa Cabriolet počinje u velikoj meri da liči na kupe. Prednji deo, sa nisko postavljenom rešetkom u obliku dijamanta, centralno postavljenom trokrakom zvezdom, LED farovima, kao i masivnom haubom, odaje utisak savršenog balansa snage i staloženosti. Sa druge strane, ”zadnjica” sa izuzetno tankim LED svetlima, naglašava spotski izgled. Razvučeni meki platneni krov dostupan je u tamno braon, tamn plavoj, crvenoj i crnoj boji, dajući posebnu čar, te ga dodatno diferencira od kupea. Drugim rečima, bez obzira što je silueta automobila ista, kabriolet verzija odiše luksuznijom, prefinjenijom pojavom.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    U poređenju sa prethodnom E-klasom Cabriolet, “prinova” je duža za 123 mm, šira za 74 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 113 mm. Prtljažnik je ostao neznatno promenjen i sada iznosi 385 litara, a prilikom spuštenog krova, prostor se smanjuje na prihvatljivih 310 litara. Povećanjem dimenzija, dinamika tokom vožnje je unapređena, kao i komfor putnika na zadnjem sedištu.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Unutrašnjost novog kabrioleta ima prepoznatljivu formu. Gornji deo instrument table dizajniran je tako da se uliva u panele prednjih vrata, odajući utisak celine i prostranosti. Na njoj se nalaze dva opciona displeja dijagonale 12,3 inča, visoke rezolucije. Jedan je ispred upravljača, a drugi na sredini i međusobno se dodiruju, pa vizuelno deluju kao jedan široki ekran.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Vozač ima opciju da na virtuelnom displeju koji se nalazi ispred njega izabere između Classic, Sport i Progressive prikaza instrumenata. Ukoliko izaberete osnovni model, umesto dva displeja, automobil dolazi sa okruglim brojčanicima između kojih je ekran od 7 inča i još jedan, centralno postavljen od 8,4 inča. Upravljanje multimedijalnog sistema i drugim funkcijama obavlja se uz pomoć tastera koji su pozicionirani na centralnoj konzoli.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Ispod klasičnih tipki za upravljanje muzikom i ventilacijom, nalazi se tabla osetljiva na dodir koja prepoznaje rukopis. Kako bi vozač sa lakoćom i bezbedno upravljao brojnim funkcijama, na upravljaču su postavljene komande, takođe osetljive na dodir. Konekcija sa “pametnim” telefonom olakšana je CarPlay infotejment sistemom kompatibilnim sa iOS i Android uređajima. Elegantni izgled kokpita zaokružen je otvorima za vazduh sa oblikom koji je inspirisan turbomlaznim motorima.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Tokom noći, enterijer dobija potpuno drugu dimenziju. Zahvaljujući LED ambijentalnom osvetljenju u 64 boje, koje se prostire celom dužinom, unutrašnjost dobija malo neozbiljniju i opušteniju atmosferu, što savršeno pristaje karakteru E-klase Cabriolet. Kvalitet izrade materijala je u klasičnom Mercedesovom stilu, gde je svaki detalj doveden do perfekcije i ne može im se naći mana.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Što se tiče pogonskih jedinica, u ponudi je pet agregata. Najsnažnija verzija, koja na gepek vratima nosi natpis E400 4MATIC označava benzinski V6 agregat koji isporučuje 333 KS i 480 Nm obrtnog momenta. Sa tom snagom, E Cabrio ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Pored snažne V6 pogonske jedinice, u ponudi su još četiri motora – dva dizela, zapremine 1.950 i 2.987 “kubika”, snage od 194, odnosno 258 “konja”, kao i dva benzinca, zapremine 1.991 ccm sa 184 i 245 KS. Pogon na sva četiri točka (4MATIC) dostupan je po prvi put na ovom modelu, ali samo uz najsnažniji dizel i benzinski agregat. Bez obzira koju pogonsku jedinicu izaberete, ona dolazi “uparena” sa 9G-Tronic devetostepenom automatskom transmisijom, koja omogućava manji broj obrtaja motora pri većim brzinama.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Kako bi isprobali sve funkcije kojima nova E-klasa Cabriolet raspolaže, izabrali smo najsnažniju E400 4MATIC verziju u AMG Line paketu opreme, koji spolja uključuje drugačije branike, bočne spojlere i veće točkove, dok su unutra posebna sedišta i AMG kožni upravljač. Vožnju otpočinjemo sa spuštenim krovom, gde ovaj kabriolet, zahvaljujući automatskom sistemu protiv “promaje” (AIRCAP) i sistemu za grejanje predela vrata (AIRSCARF), poznatijim kao “vazdušna kapa i šal”, pruža maksimalan komfor i pri hladnijem vremenu.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Sistem protiv promaje je posebno razvijen za kabriolete kompanije Mercedes-Benz, ubraja se u deo paketa Comfort, a uključuje električne odbijače vetra, neprimetno integrisane u krovni okvir i mrežicu iza zadnjih sedišta koja zaustavlja promaju. Ukoliko se vremenske prilike iznenadno promene, platnenom krovu je potrebno 20 sekundi da se zatvori, a proces se može obaviti i tokom vožnje do brzine od 50 km/h. Na našu sreću, vreme nas je poslužilo, te smo nastavili put spuštenog krova.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Komfor u vožnji podignut je na viši nivo zahvaljujući profilisanim sportskim sedištima sa opcijama grejanja i hlađenja što nam je dobro došlo u ovim tropskim danima. Zadnja klupa je takođe dostupna sa grejanjem, što dodatno povećava funkcionalnost vozila tokom cele godine.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Udobnu vožnju dodatno poboljšava opciono višenamensko vazdušno oslanjanje (Air Body Control), koje je prethodno viđeno na limuzini E-klase. Vozač može da kontroliše tvrdoću korišćenjem prekidača Dynamic Select. Sistem nudi pet različitih režima vožnje, a to su: Comfort, Eco, Sport, Sport + i Individual. Pored prilagođavanja tvrdoće, sistem utiče i na druga podešavanja vozila, kao što je odziv papučice gasa i zvuk agregata. U kombinaciji sa motorom od 333 KS, najbolje se pokazao Comfort mod, gde smo dobili idealan odnos snage i udobnosti.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Pored velikog luksuza i zavidnih performansi, Mercedes nije zapostavio bezbednost. E-klasa Cabriolet poseduje sve poznate sisteme koji su dostupni do sada. U slučaju prevrtanja, razvijen je poseban sistem za kabriolete koji uključuje dva “ketridža” koji su potpuno uvučeni iza zadnjih sedišta. Prilikom prevrtanja, “ketridži” se pirotehnički aktiviraju kako bi formirali prostor za preživljavanje u sprezi sa A-stubom.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Na osnovu dvodnevnog druženja u Švajcarskoj, zaključujemo da je Mercedes-Benz E-klasa Cabriolet ostao dosledan prethodnicima. Svojom pojavom jedan je od retkih automobila današnjice koji uspešno spaja veliku dozu prestiža i luksuza, sa respektabilnim performansama, bez nametljivog privlačenja pažnje, te ga s pravom možemo smatrati “modernim klasikom”.

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4matic, cabrio, e 400, e-klasa, kabriolet, mercedes-benz, test