1

TEST Toyota Corolla 1.4 D-4D: Bez iznenađenja

Redizajn 11. generacije najprodavanijeg automobila na svetu ne donosi mnogo toga spektakularnog, ali su implementirana poboljšanja i više nego dovoljna da osveže ponudu i produže život do izlaska potpuno nove Corolle

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Corolla svakako predstavlja jedno od najprepoznatljivijih imena u svetu automobila. A kako i ne bi, kada iza sebe ima više od pet decenija tradicije i čak 44 miliona prodatih primeraka u više od 150 zemalja širom sveta. Reč je, dakle, o najpopularnijem automobilu na svetu, bestseleru koji na svojim plećima „nosi“ 20 procenata prodaje japanskog proizvođača.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ova uspešna priča započeta je davne 1966. godine kada se prvi put predstavila svetu, da bi tačno pedeset godina kasnije, usledio redizajn 11. „kolena“ dugovečne loze. Za sve to vreme, Corolla je kombinovala razne karoserijske verzije, te je u pojedinim periodima provejavala kao kompakt sa petora vrata, ali i karavan.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, limuzinska verzija sa četvora vrata predstavlja njen zaštitni znak i upravo u tom obliku nastupa aktuelni model na evropskom tržištu, dok je u C segmentu, Toyota prisutna sa kompaktom odnosno karavanom kroz gamu modela Auris.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Modernizacija 11. generacije Corolle donosi naglašenije elemente na prednjem delu. Svetlosne grupe su postale tanje, a odbojnik masivniji, čime je dobijeno na agresivnijem izgledu. Pozadi su primetne nove svetlosne grupe sa trodimenzinalnom LED grafikom. Sve u svemu, više nego dovoljno da automobil izgleda svežije, oštrije i modernije od prethodnika. Tome doprinose i novi aluminijumsi naplaci, koji dolaze u trećem nivou opreme Style.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Revizija je izvršena i u unutrašnjosti. Ona je izvršena s ciljem da ponudi više modernih tehnologija, ali i unapređen kvalitet. Po određenim detaljima se vidi da su u Toyoti uložili trud ne bi li učinili kokpit privlačnijim nego ranije. Ističu se šavovi sa kontrasnim koncem na prednjem panelu, unutrašnje stranice vrata su obložene kvalitetnim štofom, gornje površine prednjeg panela izrađene su od meke plastike…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I pored toga, Corolla ne može da se pohvali baš skladnim dizajnom enterijera. Situaciju donekle popravlja nov centralni displej u sklopu Toyota Touch 2 with Go multimedijalnog sistema sa navigacijom. Uz to, ovaj sistem radi brže i postao je jednostavniji za rukovanje. Novost u ponudi predstavlja i Toyotin Safety Sense napredni paket aktivne sigurnosti sa sistemima automatskog kočenja, prepoznavanja znakova, nadgledanja kolovozne trake i automatskog prebacivanja kratkih i dugih svetala. Inače, testirani primerak nije bio opremljen ovim dodacima koji se u paketu doplaćuju 700 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kao i kod pređašnjih verzija, najjače adute predstavljaju prostranost i praktičnost. Sedišta dobro obuhvataju telo, a mesta ima u izobilju ako se ima u vidu da je ovo automobil C segmenta. Naročito se ističe prostor na zadnjoj klupi, kao i prtljažnik zapremine 500 litara. To znači da četiri odrasla putnika mogu bez muke da se spakuju i zapute na duže putovanje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Komforu u kabini doprinosi dobro trimovano oslanjanje – dovoljno udobno za pristojnu vožnju i po lošijim putevim, a opet ne previše „olabavljeno“ da bi sputavalo voznu dinamiku. I koliko god neki posmatrali Corollu kao “penzionerski” automobil, treba imati na umu da ona može biti mnogo više od toga. Kako bi dostigla bolju krutost karoserije, Corolla je dobila čvršće vetrobransko staklo. Određene izmene su izvršene i na oslanjanju, a poboljšana je i elektro-servo asistencija kako bi se dobio oštriji odziv na komande upravljačem. Zahvaljujući svemu tome, Corolla sasvim staloženo „leži“ na putu, automobil je miran i predvidiv, a opet dovoljno agilan kada se oštrije ulazi u krivine.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Model koji smo dobili na test pokreće provereni 1,4-litarski dizel sa skromnih 90 konjskih snaga i makismalnim obrtnim momentom od 200 i „kusur“ Njutnmetara. Odlikuje ga tih i miran rad u svim opsezima, a iznad svega, ekonomičnost. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog ručnog menjača, sa izrazito dugim četvrtim, petim i šestim stepenom prenosa. Ovakvo rešenje dodatno doprinosi ionako skromnoj potrošnji goriva.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom višednevnog testa „korola 1.4 D-4D“ trošila nam je oko 5 litara u gradu, manje od 4 na otvorenom putu i oko 4,5 litara na auto-putu pri brzinama 120–130 km/h. Dakle, sa jednim rezervoarom, putna autonomija od 1.000 kilometara je lako ostvariva. Sa druge strane, performanse nisu jača strana… Od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 12,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od ravno 180 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Uprkos svim vrlinama, benzinski motori predstavljaju bolju opciju osim ako ne prelazite više od 30.000 kilometara godišnje. Razlog je cena – testirana verzija Corolla 1.4 D-4D Style košta ozbiljnih 21.490 evra, dok ulazni benzinac 1,33 od 100 KS, doduše u osnovnom Terra paketu, ima primamljivu cenu od 13.990 evra. Snažniji 1,6 benzinac od 132 KS u Luna paketu, što znači da poseduje sve kao i Style, izuzev aluminijumskih felni, može da se kupi po akcijskoj ceni od 15.990 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Toyota Corolla 1.4 D-4D

    Karoserija sedan, četvora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.620 x 1.775 x 1.465 mm, međ. rast. 2.700 mm; masa 1.280 kg, prtljažnik 500 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 90 KS pri 3.750 o/min; 205 Nm pri 1.800–2.800 o/min
    Transmisija ručna, šest stepeni; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 205/55 R16
    Performanse 0–100 km/h za 12,5 s; 180 km/h; 3,8 lit/100 km, 100 g CO2/km

    Ocena
    + Prostran enterijer, veliki prtljažnik, tih i ekonomičan dizel
    – Performanse, dizajn prednjeg panela

    Utisak
    Podmlađena Corolla sledi proveren recept koji je učinio najprodavanijim automobilom na svetu, pa je i dalje koncipirana kao porodičan automobil prevashodno namenjen sredovečnim i starijim kupcima

    chats-viber-ts

    Tagovi: auris, corolla, d-4d, limuzina, test, toyota
    Popularni komentari
    • h
      hercegovac

      Odličan automobil koji se dokazao kroz decenijsku upotrebu. Napokon su pogodili sa vanjskim dizajnom, ali im nedostaje veći broj motora, posebno jaci dizel.