1

TEST Renault Koleos 2.0 dCi X-tronic 2WD: Novi igrač, starog imena!

Druga generacija Koleosa sa prethodnikom ima malo dodirnih tačaka, izuzev da je i ovo globalni model koji će se proizvoditi u Koreji. Prethodnik se nije baš proslavio, a da li će Renault imati više uspeha sa novim Koleosom, pitanje je na koje smo odgovor potražili u dalekoj Finskoj gde je organizovana međunarodna prezentacija i prva probna vožnja za specijalizovane predstavnike medija iz Evrope

Foto: Renault

Foto: Renault

SUV, odnosno krosover modeli niču kao pečurke posle kiše, to već i vrapci na grani znaju. Ova “sorta” automobila doživljava toliku popularnost, kako na globalnom tržištu, tako i u Evropi, da je recimo u D segmentu, koji još uvek predstavlja sinonim za limuzine, svaki treći automobil – SUV! Upravo u pomenutu klasu sada uskače novi igrač starog imena. Novi Koleos postavljen je na modularnu platformu Renault Nissan alijanse, zajedno sa plejadom drugih modela kao što su Talisman, Espace, Kadjar, Qashqai i X-Trail.

pročitaj još

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ovim novitetom francuski proizvođač zaokružuje vrh SUV/krosover ponude koju sačinjavaju još Captur i Kadjar.  Sa 4,67 metara dužine, širinom 1,84 m i visinom od gotovo 1,68 m, ističe se tipičnim SUV proporcijama, čemu doprinosi i više nego pristojan klirens (udaljenost najniže tačke vozila od tla) koji iznosi 210 mm. Izgledom nedvosmisleno sugeriše pripadnost najnovijoj liniji Renaultovih automobila sa karakterističnom, masivnom maskom i modernim LED svetlosnim grupama.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Napred dominiraju farovi karakterističnog “C” oblika, dok se pozadi tanka svetla protežu do samog središta petih vrata. Testirani primerak je nosio najviši paket opreme Initiale Paris, prepoznatljiv po velikim aluminijumskim točkovima od 19 inča i istaknutim značkama na prednjim krilima i petim vratima. Inače, peta vrata pokreću elektromotori, a moguće ih je otvoriti i bez upotrebe ruku – aktiviranjem senzora pokretom noge.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Odmah smo zapazili da se vrata za putnike otvaraju izrazito široko, fabrika navodi podatak da ugao iznosi do 77 stepeni, čime je omogućen lakši ulazak i izlazak iz vozila. Unutrašnjost, poput spoljašnjosti, naglašava bliskost sa ostalim rođacima iz Reno porodice, na prvom mestu sa Talismanom. Očekivano, ovde se sedi na 150 mm višoj “koti” u poređenju sa limuzinom, a primetni su i neki novi SUV detalji kao što su fiksirane “ručke” na dnu centralne konzole.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Digitalna instrument tabla i veliki horizontalni ekran od 8,7 inča su nam poznati od ranije. Multimedijalni sistem R-link 2 je u potpunosti kompatibilan sa pametnim telefonima, a potpuno povezivanje omogućuju aplikacije Apple Car Play i Android Auto.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Kupcima SUV modela je veoma važna ponuda prostora, kao i funkcionalnost, pa su se Francuzi potrudili da na tom polju dostignu maksimum. I zaista, Koleos sa međuosovinskim razmakom od 2,7 metara može da se pohvali izuzetno prostranom kabinom – mesta ima napretek, napred i pozadi. Prednja sedišta su doduše nešto kraća, pa bi zbog toga dobro došla opcija podešavanja nagiba sedalnog dela, koja nažalost ne postoji. Ovako deluje kao da malo “izbacuju”.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Zato su zadnja sedišta projektovana bez greške i zaslužuju najvišu ocenu za udobnost. Kada je reč o funkcionalnosti, pronašli smo brojne odeljke i pretince za odlaganje stvari – ukupno je predviđeno 35 litara prostora u te svrhe. Sve u svemu, dobro odrađen posao kada je reč o ponudi prostora, funkcionalnosti i varijabilnosti – tipično za Francuze! O tome svedoči i podatak da prtljažnik prihvata skoro 600 litara i to do nivoa naslona zadnjih sedišta.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ono što putnicima šalje poseban “signal” i pojačava ugođaj prilikom boravka u kabini jesu odlična završna obrada i kvalitet materijala, pogotovo u najvišem paketu opreme. Initiale Paris podrazumeva meku Nappa kožu kojom su obložena sedišta, prednja sa dvostepenim funkcijama grejanja i hlađenja, zadnja “samo” sa grejanjem. Prednji panel i obloge vrata presvučeni su kvalitetnim materijalima, a posvećenost detaljima se prepoznaje i po ukrasnom koncu sa filigranski precizno izvezenim šavovima.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Kao i obično, za test smo odabrali najluksuzniju i najsnažniju verziju. Ispod haube je smešten dvolitarski dCi motor od 175 KS, uparen sa novim sedmostepenim X-tronik menjačem, a ova oznaka zapravo predstavlja sinonim za CVT automatski menjač sa kontinuirano varijabilnim prenosom. U ponudi su još i 1.6 dCi od 130 KS sa šestostepenim ručnim, odnosno X-tronik menjačem, oba isljučivo sa prednjim pogonom, dok je provereni Nissanov 4WD dostupan uz snažniji dizel, bilo da je reč o verziji sa ručnim ili automatskim menjačem. Primerak koji smo vozili po putevima u okolini Helsinkija ima pogon na prednje točkove, a na samom kraju prezentacije dobili smo priliku da na off-road poligonu isprobamo terenske mogućnosti modela sa 4×4 pogonom.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Pre toga smo se “družili” sa Koleosom, upoznavajući njegove karakteristike u gradskoj i vožnji na otvorenim putevima dalekog severa. Zaista nije potrebno provesti mnogo vremena za upravljačem da bi se stekao utisak da je reč o komfornom, prilično luksuznom i nadasve udobnom vozilu za pet putnika. Udobnost se ne dovodi u pitanje nijednog trenutka, uprkos velikim točkovima od 19 inča, a posebno impresivno deluje na lokalnim šumskim putevima koji kombinuju grublji asfalt, makadam i rizlu. Jedino što se u vožnji po abrazivnijem asfaltu u kabini nešto više čuje buka koju stvaraju točkovi. Inače, svi putevi po kojima smo vozili u Finskoj su takvi, a razlog se krije u postizanju bolje trakcije, s obzirom da su većim delom godine kolovozi vlažni i klizavi.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Uzvišena pozicija sedenja daje karakterističan, suveren osećaj dok automobil bez po muke ubrzava u svim opsezima do zakonskog ograničenja brzine koje u Finskoj na auto-putevima iznosi 130 km/h. Zasluge za to pripadaju i snažnom dizel agregatu sa 380 Nm obrtnog momenta, ali i odličnom CVT menjaču koji stepene prenosa menja glatko, gotovo neprimetno. Pored automatskog moda, na raspolaganju je i manuelni, kada se ručica povlačenjem ulevo stavi u položaj za pomeranje napred – nazad. Svakako je dobro imati ovakav režim na dohvat ruke, ali od Koleosa ne treba očekivati neka zavidna dinamička svojstva, tako da sasvim zadovoljava u automatskom modu.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Motor se obično vrti na pragu 2.000 obrtaja i uvek ima dovoljnu rezervu snage da energično krene napred kada zatreba. Uostalom, perfomanse su veoma dobre ako se ima u vidu masa vozila i njegovi gabariti – od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,6 sekundi i dostiže gotovo 200 km/h. Što se tiče potrošnje, prosek koji smo ostvarili mirnom i tečnom vožnjom nakon 300 km iznosio je 6,2 litra. Na polju upravljanja i stabilnosti, Koleos se pokazao u sasvim solidnom svetlu za jedan SUV model. Karoserija se ne naginje niti previše pliva u krivinama, tako da je osećaj povezanosti između vozača i automobila adekvatan za ovu vrstu vozila.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Pojedine zamerke mogu da se upute na odsustvo određenih tehnoloških “pomagala” koja danas kod novih modela u ovom cenovnom razredu po pravilu mogu da se dobiju uz doplatu. Tu pre svega mislimo na head-up displej i adaptivni tempomat, a stvar je još čudnija ako se zna da  su pomenute stavke dostupne kod Talismana. Očigledno da su Francuzi procenili da je zasad dovoljno da u Koleosu ponude automatsko parkiranje, sistem za prepoznavanje znakova, upozorenja na mrtav ugao i na izlazak iz kolovozne trake. Naravno, tu su i elektrilčna parking kočnica, električna kuka kapaciteta vuče 2 tone, asistencija dugih LED svetala…

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Sumirajući utiske, možemo da zaključimo da Koleos poseduje dobre predispozicije za ulazak u konkurentan segment gde ga u Renaultu vide kao direktnog rivala Peugeotu 5008, Hyundaiju Santa Fe, Kiji Sorento, Škodi Kodiaq, pa i VW Tiguanu Allspace. On jeste, poput prethodnika, globalni model, ali je očigledno ovoga puta u daleko većoj meri prilagođen ukusu evropskih kupaca. U ovom trenutku nije poznata cena, ali je za očekivati da će biti skuplji od Kadjara za nekoliko hiljada evra i da će početna cena iznositi više od 30.000 evra. No, ovo su zasad samo kalkulacije, a zvanična cena biće poznata nešto kasnije, uoči početka prodaje u Srbiji koji je predviđena za septembar.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Renault Koleos 2.0 dCi X-tronic 2WD

    Karoserija SUV, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.670 x 1.843 x 1.678 mm, međ. rast. 2.705 mm; masa 1.643 kg, prtljažnik 579 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 175 KS pri 3.750 o/min; 380 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija automatska, CVT; sedam stepeni, pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multi-link
    Kočnice napred ventilirajući diskovi 320 mm, nazad puni diskovi 292 mm
    Pneumatici 225/55 R19
    Performanse 0-100 km/h za 9,3 s; 196 km/h; 5,4 lit/100 km, 143 g CO2/km

    Ocene
    + Prostranost, udobno oslanjanje, kvalitet materijala i završna obrada
    –  Prednji stubovi ometaju preglednost, kratka prednja sedišta

    Utisak
    Renault Koleos nudi prepoznatljiv francuski šarm i udobnost. Iako je SUV zapravo se vozi kao limuzina, a 4WD verzija nudi i dobre terenske sposobnosti

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: crossover, dci, kadjar, koleos, krosover, renault, suv, test
    Popularni komentari
    • M
      Milan

      Svidja mi se, ali ja bi se pre odlucio za novi Espace, pa moze i sa osnovnim dizelasem 1.6dCi od 130 konja.