0

TEST Toyota Yaris Hybrid: Više od ulepšavanja

Toyota je u restilizaciju treće generacije Yarisa uložila 90 miliona evra što je donelo čak 900 poboljšanja, a kompletan projekat bio je prepušten evropskom centru. Japanski novitet predstavljen je novinarima na dinamičnoj prezentaciji u okolini Amsterdama, gde smo testirali najpopularniju, hibridnu verziju

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Japanski automobili poznati su po svojoj pouzdanosti, ekonomičnosti i praktičnosti, ali im u načelu nedostaje izvesna doza evropskog šarma. Kako bi to promenili, u Toyoti su kompletan posao oko modernizacije Yarisa, evropskog bestselera koji se proizvodi u pogonima u francuskom gradu Valensijenu, poverili svojim inženjerima iz evropske centrale.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Podsetićemo, Toyotin adut u B segmentu uveden je na tržište još 2001. godine i do sada je prodat u više od tri miliona premeraka. Sve dosadašnje generacije postigle su velike uspehe delom i zbog toga što se Japanci nisu uljuljkali odličnim rezultatima, već su uvek na vreme i tačno kao treba unapređivali svoj mali hečbek.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sada je pred nama restilizovana, treća generacija Yarisa. Iako se vodi kao „fejslift“ verzija, novi Yaris je mnogo više od toga. U ovaj projekat uloženo je 90 miliona evra, a predstavljeno je preko 900 novih delova u cilju poboljšanja dizajna, performansi, ekonomičnosti i bezbednosti. Novi izgled automobila osmišljen je u Toyotinom ED2 dizajnerskom studiju na jugu Francuske, gde je tim dizajnera bio usmeren na postizanje atraktivnog i dinamičnog izgleda, ali u isto vreme, trebalo je naglasiti da je reč o rafiniranom automobilu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Vizuelne izmene su primetne na gotovo svakom detalju. Prednji i zadnji deo krase istaknute horizontalne linije, dajući akcenat na širinu vozila i niže težište. Redizajn prednjeg dela kreira takozvani „katamaran“ oblik, sa širokom sekcijom koja se prostire od novih LED farova, preko boka do trapezoidne maske hladnjaka. Kućišta svetala za maglu takođe su podvrgnuta tretmanu i sada su u liniji sa spoljnom ivicom branika, predstavljajući nove hromirane detalje koji se primenjuju od „mid“ nivoa opreme.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zadnji deo vozila dobio je sličan tretman kao prednjica, gde se ističe jasan „katamaran“ stil, sa novim branikom koji se nastavlja na stil petih vrata i ističe niže težište, a tu su i preoblikovani prostor za registarske tablice i dodatni crni detalji u donjem delu branika. U paketu opreme „mid+”, kupcima je dostupna dodatna personalizacija uz takozvani „dizajn“ paket, koji doprinosi kontrastu u donjem delu branika i vrata.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prema očekivanju, prilikom restilizovanja Yarisa nije zanemaren enterijer. Evropljani su uveli nove tkanine, boje, unapređenje instrumenata i generalno su poboljšali takozvanu HMI (Human Machine Interface) harmoniju. Ispred vozača nalaze se „cajgeri“ koji su podeljeni TFT displejom od 4,2 inča sa brojnim informacijama, a dostupan je od „mid“ paketa opreme. U unutrašnjosti se nalaze izmene ventilacionih otvora, uvođenje Cool Blue osvetljenja instrumenata i bolje postavljene komande na centralnoj konzoli.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U pogledu tehničkih i sigurnosnih promena, restilizovani Yaris najviše može da se pohvali uvođenjem sistema za autonomno kočenje radi izbegavanja sudara, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svetala i upozoravanje prilikom nenamernog napuštanja saobraćajne trake, kao standard u svim paketima opreme. Od pogonskih agregata predstavljen je novi 1,5-litarski benzinac koji menja dosadašnji 1,33-litarski motor. Nova jedinica donosi i nižu potrošnju za 12%, kao i veći obrtni moment i snagu koja sada meri 111 KS.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Hibridna verzija je takođe dobila unapređenje koje uz pomoć DriveEco sistema pomaže vozačima da ostvare minimalnu potrošnju goriva. DriveEco se već koristi na sedam tržišta u Toyotinim hibridnim modelima, uključujući i Yaris, a uskoro će biti implementirana u još devet zemalja. Automatski sistem prikuplja podatke sa testvožnji, distance, vreme i prosečnu brzinu, sa nultom potrošnjom i nultom emisijom štetnih gasova. Prikupljene informacije sa preko 900 hibridnih Yarisa analizirane su, a rezultati pokazuju da u kombinovanim uslovima automobili prosečno provode u električnom režimu više od 54% vremena, beležeći realnu prosečnu potrošnju od 5 litara na 100 kilometara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Mi smo najviše vremena proveli upravo u Yaris Hybrid koji predstavlja najjači adut japanskog bestselera, budući da predstavlja izbor oko 40% kupaca. Prvi utisak nas nije previše očarao, ali što smo više vremena provodili u automobilu, otkrivali smo njegovu praktičnost i užitak koji pruža. Vozeći po Holandiji, tačnije po okolini Amsterdama, gde je u većini slučajeva ravno, nismo mogli adekvatno da testiramo njegove dinamične sposobnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane, udobnost je na visokom nivou za ovaj segment vozila. Prostranost u kabini, kao i ergonomija sedenja potpuno je korektna, čak su materijali sedišta i volana prijatni na dodir. U suštini, ovaj mali hečbek ispunjava sve zahteve, osim možda jednog. Prilikom okretanja automobila za 180 stepeni potrebno je više „volanisanja“ nego što smo očekivali od jednog gradskog automobila.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kako bi ostvarili što ekonomičniju vožnju, za upravljačem smo pomno pratili DriveEco sistem, koji pokazuje da li i koliko efikasno vozimo, kao i kada koristimo samo električni agregat. Automatska CVT transmisija, pored P, R, N, D ima i opciju B. Ona je predviđena da usporava automobil bez aktiviranja kočnice, a ovo kočenje motorom istovremeno puni baterije i produžava domet hibridnog pogona.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom testiranja primetili smo i veliko poboljšanje na polju akustike u kabini, tj automobil proizvodi znatno manje buke prilikom kretanja brzinama do 130 km/h. Toyota deklariše smanjenje za čak 5,5 dB u odnosu na prethodnika, koje je postigla menjanjem nosača motora i izmenama na trapu vozila.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zaključak koji možemo da iznesemo prilikom testiranja restilizovanog Yarisa jeste da je Toyota napravila pravi potez kada je celokupan projekat poverila evropskim inženjerima. Smatramo da se uspešna budućnost sprema za ovog mališana, a posebno nas raduje verzija Yaris GRMN od 210 KS koju je Toyota spremila za blisku budućnost.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    Karoserija
    hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 3.945mm x 1.695mm x 1.510 mm, međ. rast. 2.510 mm, masa 1.090 kg, prtljažnik 286 lit.
    Motor benzinski, R4, 1.497 ccm; kombinovana snaga 100 KS; 111 Nm pri 3,6004,400 o/min
    Transmisija CVT; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona veza
    Kočnice samoventilirajući diskovi od 255 mm napred i puni diskovi pozadi
    Pneumatici 195/50 R16
    Performanse 0–100 km/h za 11,8 s; 165 km/h; 75 g CO2/km
    Cena od 19.000 evra

    chats-viber-ts

    Tagovi: hibrid, hybrid, test, toyota, yaris