0

TEST Honda Civic: Sve, samo ne običan! (VIDEO)

Najnovija, deseta generacija Civica po mnogo čemu je drugačija u odnosu na uobičajene norme u C segmentu. Honda svoj novitet od brojnih konkurenata izdvaja autentičnim dizajnom, hečbek oblikom, prepoznatljivim sportskim osećajem za upravljačem, kao i ponudom pogonskih agregata. Testu smo podvrgli trocilindarski turbo od 129 „konja“

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Dok sve više preovladava činjenica da automobili suviše liče jedni na druge, Honda desetom generacijom svog najdugovečnijeg modela hrabro prkosi opšteprihvaćenim trendovima i strogo definisanim okvirima koji neretko sputavaju kreativnost dizajnera ostavljajući originalnost u drugom planu. Novi Civic je gotovo po svemu drugačiji od svojih prethodnika, ali i od svih ostalih modela u C segmentu! To, najpre, pokazuje originalnim dizajnom!

pročitaj još

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Klasa kojoj nominalno pripada odavno predstavlja sinonim za kompaktne automobile, uprkos tome što mnogi proizvođači, pa i sama Honda, nude i produžene sedan verzije sa četvora vrata, kao i karavane. Međutim, „Japanac“ se od brojnih konkurenata sa petora vrata odmah izdvaja po autentično oblikovanoj karoseriji. Njegova silueta je sasvim drugačija – u „hečbek“ stilu, sa zakošenim zadnjim staklom i izduženim „repom“.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    I tu nije kraj karakterističnim rešenjima, jer na ovom automobilu gotovo svaki detalj predstavlja priču za sebe. Počev od niskog i zaoštrenog prednjeg kraja koji je upadljivo ispupčen i pride obogaćen kontrastnim crnim elementima, preko pomenutog oblika, do zadnjih LED svetlosnih grupa i već prepoznatljivog spojlera „prilepljenog“ na zadnje staklo po uzoru na prethodne dve generacije Hondinog bestselera. Inače, čitav automobil je oblikovan s namerom da bude što aerodinamičniji, o čemu svedoče i karakteristične konveksne površine, svojevrsna „ulegnuća“ pri zadnjem delu krova.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Svojim proporcijama Civic, takođe, odudara od uobičajenih normi za C segment. Sa dužinom od preko 4,5 metara, širinom od gotovo 1,8 i visinom tek nešto iznad 1,4 metra, novitet je duži, širi i niži od svojih predaka. Nizak atletski stav i oštre linije pojačavaju sportsku notu, dok natprosečna dužina u kombinaciji sa međuosovinskim razmakom od gotovo 2,7 metara obezbeđuje „višak“ prostora u kabini, kao i prtljažnik zapremine čak 478 litara.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    U untrašnjosti zaista ima mesta napretek, ulaskom u kabinu, prostor „navire“ sa svih strana, a jedini izuzetak predstavlja niska linija krova pozadi. To će zasmetati putnicima višim od 185 cm, no osobe natprosečnog stasa teško da će se ležerno osećati u bilo kom modelu iz ovog segmenta ako su „osuđene“ na sedenje pozadi. Inače, zadnja klupa u Civicu je ergonomski odlično projektovana i izuzetno udobna.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Očekivano, još udobnije je napred. Sedi se izrazito nisko, što je tipično za Hondine modele, a sedišta odlično obuhvataju telo. Obruč upravljača je dobro profilisan i malog prečnika, što nagoveštava sportske aspiracije u skladu sa tradicijom marke koju „bije“ glas da je „japanski BMW“. Premijum osećaj pruža i pedantna završna obrada, a kvalitet materijala je takav da ne ostavlja mesta bilo kakvim zamerkama.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Sve to potvrđuje ono što su Japanci nagovestili prilikom lansiranja nove generacije – jedan od primarnih ciljeva im je bio da pogode ukus evropskih kupaca. Možda je baš to razlog zbog čega se Civic u nečemu, ipak, povinovao aktuelnim trendovima. Naime, novajlija nije odoleo sve popularnijem „daunsajzingu“, napustivši koncept atmosferskih agregata. Sada je u ponudi isključivo sa turbo-motorima. Osnovni trocilindraš od jednog litra radne zapremine oslobađa 129 KS, snažniji 1,5 raspolaže sa 182 KS, a interesantno je da će tek nešto kasnije stići dopuna u vidu dizel agregata.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Mi smo za test odabrali slabiji agregat sa šestostepenim ručnim menjačem iako je dostupan i sa CVT transmisijom. Interesantan je podatak da se maleni benzinac „vrti“ samo do 5.500 obrtaja. I pored toga, raspolaže ozbiljnom zalihom snage i pozamašnim obrtnim momentom od maksimalnih 200 Nm pri 2.250 obrtaja u minutu. Po snazi je, recimo, ispred višestruko nagrađivanog Fordovog Ecoboost motora od 100 odnosno 125 KS, ali i novog Volkswagenovog 1.0 TSI od 110 KS. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, brži je od Focusa i za sekund sporiji od Golfa.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    U praksi, novi motor je pokazao više nego solidan temperament. Povlači prilično lako, bez primetnih zastoja ili trzaja, dok pri punom gasu sasvim solidno ubrzava. Ipak, tada ne može da sakrije njegov trocilindarski karakter zbog kojeg je, ukoliko želite više, potrebno još mnogo više pritisnuti papučicu gasa, a ni zvuk se neće dopasti baš svima. Nasuprot tome, veoma je tih pri mirnoj, kontinuiranoj i ekonomičnoj vožnji. U takvom režimu, na testu smo zabeležili potrošnju od oko 7 litara u gradu, odnosno 5,5 litara na otvorenom putu, uključujući deonice po auto-putu, dok „utrošak“ goriva kod zahtevnijih vozača sigurno da neće biti za pohvalu!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Sa druge strane, motor naročito iskazuje elastičnost i rado povlači već od 2.000 obrtaja u svim stepenima prenosa, a u tome mu pomažu i kratki prenosni odnosi. U drugom stiže tek do 85 km/h, u trećem jedva premašuje 110 km/h, dok u krajnjem stepenu prenosa pri 3.100 o/min krstari brzinama od oko 130 km/h. Kada već govorimo o menjaču, moramo da pohvalimo ručicu menjača, odlično pozicioniranu otprilike u visini lakta. Iako ima kratak hod, moramo priznati da nije baš precizna kao kod prethodnih modela.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Postavljen na potpuno novu platformu, Civic je postao lakši i čvršći, a Hondini konstruktori su uspeli i da dodatno spuste težište. Shodno tome, automobil je neutralan i izuzetno precizan, bilo da je reč o kratkim i sporijim ili dužim i bržim krivinama. Osećaj na upravljaču je zaista odličan i u stopu prati vozne karakteristike, baš kao što to čine efikasne i pouzdane kočnice.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    I oslanjanje je dobro odmereno tako da se udobnost ne dovodi u pitanje, ali smo primetili da na poprečnim neravninama, veliki točkovi od 17 inča umeju da se oglase neprijatnim zvukom, nalik onom kada metal udari o metal. Inače, nije prvi put da se sa time susrećemo u Hondi, jer je i Accord pre restilizacije pokazivao istu sklonost. Kada smo se dotakli točkova, oni dolaze u drugom po hijerarhiji paketu opreme Elegance Navi, i to u pratnji pneumatika neuobičajenih dimenzija – 235/45 R 17.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Testirani model Civic 1.0 Elegance je opremljen i multimedijalnim sistemom sa navigacijom, kamerom za vožnju unazad, LED dnevnim svetlima, upravljačem obloženim kožom, dvozonskom automatskom klimom, zatamnjenim zadnjim staklima, senzorima za kišu i paljenje svetala, sveobuhvatnim paketom bezbednosnih sistema i asistencija, itd. Ukratko, prilično bogat paket opreme.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Po svemu što je pokazao tokom višednevnog testa, Civic nam se predstavio u jednom drugačijem svetlu koje odudara od uobičajenih normi i standarda klase kojoj nominalno pripada. Nažalost, takva mu je i cena – osnovni model u Comfort opremi staje pozamašnih 20.490 evra, dok je testirani Elegance Navi skuplji za 2.000 evra. I pored toga, sigurno je da i ova deseta generacija ima svoju publiku koja je nestrpljivo čekala i dočekala ovaj, sve samo ne običan, automobil!

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Honda Civic 1.0 Elegance Navi

    Karoserija hečbek, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.518 x 1.779 x 1.434 mm, međ. rast. 2.697 mm; masa 1.305 kg, prtljažnik 478 lit.
    Motor benzin, R3, turbo; 129 KS pri 5.500 o/min; 200 Nm pri 2.250 o/min
    Transmisija ručna, šest stepeni; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multi-link
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 235/45 R17
    Performanse 0-100 km/h za 10,9 s; 203 km/h; 5,1 lit/100 km, 117 g CO2/km

    Rejting
    + sportska oštrina u vožnji, kvalitetan enterijer, prtljažnik
    – bučnije oslanjanje i šum u kabini, cena

    Utisak
    Civic privlači, koliko originalnim dizajnom, toliko i kvalitetom i veoma dobrim sportskim voznim karakteristikama

    chats-viber-ts

    Tagovi: civic, elegance navi, honda, test, turbo, vtec