2

TEST Volkswagen Golf 1.0 TSI: Sve se vrti oko motora

Pokretan novim trocilindarskim TSI agregatom od 110 KS i 200 Nm, sa ubrzanjem do 100 km/h ispod 10 sekundi i prosečnom potrošnjom manjom od 5 litara, Golf donosi odličan kompromis između performansi, vozne dinamike i ekonomičnosti

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Proteklo je četiri meseca od zvaničnog predstavljanja modernizovanog Golfa u Srbiji, na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, a mi smo se već treći put našli za upravljačem najprodavanijeg Volkswagenovog modela. Nakon preliminarne vožnje nekoliko modela iz obnovljene game u sklopu dinamične prezentacije koju je za pripadnike medija organizovala kompanija Porsche SCG, a zatim i testiranja Golfa GTI na stazi, sada smo iskoristili priliku da se podrobnije upoznamo sa „ulaznim“ modelom. Reč je o verziji koju pokreće malolitražni benzinski agregat sa tri cilindra, zapremine 999 „kubika“, koji oslobađa 110 KS.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pre voznih karakteristika, nakratko ćemo se osvrnuti na paket estetskih i tehnoloških poboljšanja koja krase novi Golf. Što se tiče samog izgleda, izmene su prilično diskretne i svode se na klasično „zatezanje bora“. Ipak, dva elementa jasno stavljaju do znanja da se radi o restilizovanom modelu – prednja LED dnevna svetla i lajsna visokog sjaja na zadnjem odbojniku. Promenjena je i svetlosna grafika, napred i pozadi, a uvedene su i nove boje, kao i atraktivan R paket.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Testirani primerak stigao je u srednjem Comfortline paketu koji se nadovezuje na osnovni Trendline. Inače, več u Trendline konfiguraciji, Golf, između ostalog, može da se pohvali dvozonskom automatskom klimom, kožnim volanom, električnim podizačima prozora, elektropodesivim ogledalima, centralnim naslonom za ruke, kožnim volanom, multimedijalnim uređajem, električnom ručnom kočnicom sa „auto-hold“ funkcijom i LED dnevnim svetlima. Tu je i komplet vazdušnih jastuka, uključujući prednje, bočne, „zavese“ i „airbag“ za kolena vozača…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Comfortline dodaje tempomat, multifunkcionalni upravljač, alufelne 15”, kvalitetnije materijale i dekorativne dodatke u enterijeru, visinski podesiva prednja sedišta, asimetrično preklapanje naslona zadnje klupe, bolji sistem osvetljenja u kokpitu i pretinac ispod suvozačevog sedišta. Sve u svemu, primetan je veliki pomak na polju standardne opreme, ali i ponuđenih opcija koje se nalaze na spisku za doplatu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sada je dostupna digitalna instrument tabla, veliki centralni ekran, osetljiv na dodir od 9,2 inča, kao i razni sistemi podrške poput adaptivnog tempomata, automatskog parkiranja, upozorenje na vozilo u „mrtvom uglu“, sedišta sa funkcijom masaže, itd. Ipak, jedan od najvećih pomaka predstavlja uvođenje novog trocilindarskog agregata od 1,0 litara i 110 KS. U to smo se uverili veoma brzo, a pozitivni utisci su kumulirali sa svakim pređenim kilometrom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odlična sedišta i vrhunska ergonomija omogućavaju lako pronalaženje optimalne pozicije za volanom. Sve komande su odlično raspoređene, baš kao što su oduvek i bile u Golfu. Ručica menjača ima kratak hod, ali nas je iznenadilo što u prvi stepen prenosa ne ulazi uvek lako i precizno. Na tako nešto nismo navikli kod Volkswagenovih modela, a još manje smo to očekivali od Golfa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, sve ide dosta lakše kada se naviknete, jer je stvar u tome da se položaj za „rikverc“ nalazi skroz levo napred, tako da pri ubacivanju u prvu „brzinu“, ručica ne treba da ide do kraja levo. Rečju, zahteva malo precizniju ruku, što samo po sebi dođe s vremenom… Inače, menjač savršeno sarađuje sa novim motorom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Mali benzinac od 1,0 litara, sa direktnim ubrizgavanjem i turbo kompresorom, raspolaže sa impresivnih 200 Nm obrtnog momenta i to se u vožnji itekako oseća. Sasvim lako povlači iz niskih obrtaja, živahan je i rado prima gas, čak i kada premaši 5.000 o/min. Sa ubrzanjem do „stotke“ za ispod 10 sekundi i maksimalnom brzinom od gotovo 200 km/h, nema mu se šta zameriti. Naprotiv!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Drugu, jednako svetlu stranu medalje, predstavlja ekonomičnost. U gradskim uslovima troši između 5 i 6 litara benzina, zavisno od gužve i toga da li je uključen klima uređaj ili ne. Jednako je ubedljiv na otvorenom. Sa lakoćom održava putnu brzinu od 140 km/h kada u šestom stepenu vozi na 3.000 o/min. Vozeći ga brzinama u opsegu 120-130 km/h, sa uključenim klima uređajem, uspeli smo da zadržimo prosek ispod 6 litara, što predstavlja zaista odličan rezultat.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa lakom nogom, pri umerenom tempu između 60 i 80 km/h na regionalnom putu, bord kompjuter nam je očitavao tek 4,1 litar! Dakle, dileme nema – novi TSI motor zaslužuje najvišu ocenu! Inače, dobro se pokazao i adaptivni tempomat koji automatski usporava kada se pojavi vozilo ispred, a zatim, kada se put „oslobodi“, nastavlja da ubrzava do zadate brzine. Jedino što mu je potrebno malo više vremena, dve do tri sekunde, da odreguje kada se vozilo koje je bilo ispred skloni u desnu traku.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odličan utisak ostavlja i balans između udobnosti i vozne dinamike. Automobil je u krivinama neutralan i prilično upravljiv, tako da se dobro kontroliše prilikom dinamične vožnje. Izuzetak predstavlja to što pri bržoj vožnji u krivinama na autoputu, nešto teže održava zadatu putanju i tada zahteva određene korekcije upravljačem. Moguće je da se ova karakteristika javlja samo kod slabijih verzija koje dolaze sa torzionom osovinom pozadi, dok snažniji modeli imaju multilink vezu u više tačaka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa aspekta udobnosti, oslanjanju se nema šta zameriti, jer veoma efikasno neutrališe svaku neravninu na putu. Komforu na putu doprinose i manji točkovi sa „mesnatijim“ pneumaticima, ali i to što je kokpit sasvim dovoljno prostran da ugosti četiri putnika, dok je prtljažnik zapremine 380 litara otprilike na nivou proseka za C segment.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Treba istaći da su vožnju činile lakšom, prijatnijom i sigurnijom još neke dodatne opcije, kao što su parking senzori napred i nazad, App Connect sistem integracije za smartfon uređaje, Composition Media multimedijalni uređaj sa velikim 9,2-inčnim ekranom osetljivim na dodir i 8 zvučnika, pomenuti adaptivni tempomat i automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora. Ovako opremljen Golf 1.0 TSI Comfortline staje 21.447 evra, što nije malo, ali ako se izuzmu dosta skupi opcionali, model sa Trendline opremom može da se kupi po akcijskoj ceni od 15.990 evra, dok je Comfortline skuplji za oko 1.000 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Karoserija
    kompakt, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.258 x 1.790 x 1.492 mm, međ. rast. 2.620 mm, masa 1.216 kg, prtljažnik 380 lit.
    Motor benzinski, turbo, R3; 999 ccm; 110 KS pri 5.300 o/min; 200 Nm pri 2.000–3.500 o/min
    Transmisija manuelna, šest stepeni; pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Pneumatici 195/65 R15
    Kočnice ventilisani diskovi napred, puni diskovi nazad
    Performanse 0–100 km/h za 9,5 s; 165 km/h; 4,3 l/100 km, 100 g CO2/km
    Cena od 15.990 evra

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.0 tsi, comfortline, golf, test, trocilindraš, volkswagen, vw
    Popularni komentari
    • N
      Nino

      Dugo sam potcenjivao ove male trocilindraše dok me skoro drugar nije provozao u novom BMW 116i. Pa to ide skroz dobro, gde pritom stvarno nije toliko žedan. Ova mi zvuči još bolje, nego sam ja malo zatucan izgleda po tom pitanju. Al eto mišljenja se menjaju kao i vremena valjda.

    • J
      Jony

      Seat Ateca sa ovim motorom troši u gradu između 8 i 9 litara ako se normalno vozi, tako da mislim da nema šanse da Golf troši između 5 i 6. Što se tiče ubzanja, elastičnosti na otvorenom putu i u gradu sasvim je OK.