0

TEST Opel Crossland X: Francuska veza

Opelova ofanziva “7 u 17“ je u punom jeku, a nakon Insignia Grand Sport, debitovao je Crossland X kojem će se u toku godine pridružiti i veći brat Grandland X. Model Crossland X koristi agregate i menjače PSA grupe, a upoznali smo ga na međunarodnoj prezentaciji u okolini Venecije, gde smo vozili model sa benzinskim turbo motorom od 130 KS

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Najbrže rastući SUV / krosover segment dobio je novog člana, slobodno možemo reći, originalnog i inspirativnog. Česte zamerke, kako mnogih novinara, tako i automobilske publike o sličnosti pojedinih modela, ovde jednostavno ne stoje. I pored činjenice da je razvijan u saradnji sa PSA grupacijom i da deli platformu, agregate i menjače sa Peugeotom 2008 i  Citroenom C-AirCross, spoljašnja pojava Crosslanda X je jedinstvena.

pročitaj još

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Plastične obloge sa strane, zajedno sa prepustima iznad točkova, sa prednjim i zadnjim odbojnikom čine jedinstvenu celinu koja ovaj model odvaja od sličnih monovolumenskih rešenja drugih proizvođača. Cela koncepcija uspešno prikriva činjenicu da je sa dužinom od 4,21 metar Crossland X kraći od Opelovog SUV-a Mokke X za 66 milimetara. Ali, zato je međuosovinski razmak za 49 milimetara duži, što se odražava na udobnost i funkcionalnost kabinskog prostora.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Visina od 1,6 metara sasvim je dovoljna za pristojan i lagan ulazak i izlazak iz vozila. Prtljažni prostor sa svojih 410 litara zapremine pruža dovoljno i na dužim putovanjima, a ako odaberete verziju sa zadnjom klupom koja može da se pomera napred-nazad, utovarni prostor raste na čitavih 520 litara zapremine. I to nije krajnji domet, jer se obaranjem zadnje klupe dobija utovarni prostor od 1.255 litara.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Gledano otpozadi, neko bi ipak pomislio da je reč o SUV modelu. Primetan je masivan zadnji odbojnik, povišeno rastojanje od tla i visoko pozicionirane zadnje led svetlosne grupe. Na prednjem delu dominiraju LED svetlosne grupe, koje sa grilom hladnjaka i hromiranim aplikacijama čine automobil vizuelno širim. Izbor dvobojne karoserije je nastavak, provereno uspešne strategije koja je začeta sa Opelovim modelom Adam. Kupcima je na raspolaganju izbor između devet kombinacija boja i po pitanju personalizacije, Crossland X zaista dozvoljava budućim vlasnicima da puste mašti na volju.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Ulaskom u vozilo odmah se primećuje prijatna atmosfera i prilično kvalitetna završna obrada. Prednja sedišta su ergonomski profilisana, dok je pozadi vidljiv kompromis između udobnosti i utovarnih mogućnosti. Razlog je sklapanje zadnjih sedišta, koji potiče još iz Zafire. Pozadi mesta ima dovoljno za dvoje odraslih, ali ne verujemo da bi se baš ugodno vozili do udaljenijih destinacija, bar ne putnici višeg stasa. Trećeg putnika pozadi preporučujemo samo na kraćim relacijama.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    U svakom slučaju, Crossland X kao porodični automobil nudi više nego dovoljno prostora na zadnjoj klupi za lagodan smeštaj dece, ne dovodeći u pitanje njihov komfor, kao ni bezbednost. Vozačka i suvozačka pozicija su sasvim druga priča. Sve komande su na dohvat ruke, instrument tabla, kao i head-up displej su vrlo pregledni. Na instrument tabli dominira info displej bord kompjutera.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Ono što je još potrebno istaći je da se u vozilu nalazio sav asortiman dodatne elektronike koja polako postaje nezaobilazni detalj Opelove game. IntelliLink, asistencija održavanja putanje kretanja, asistencija mrtvog ugla, čitanje saobraćajnih znakova, sve je propraćeno i sa zvučnim i sa vizuelnim upozorenjima. Takođe, tu je bila i neizbežna asistencija prilikom parkiranja, kao i panoramska kamera koja simulira pogled iz ptičije perspektive u toku parkiranja i daje prikaz udaljenosti susednih vozila sa leve i desne strane. Dakle sve je tu što je potrebno za prijatno i sigurno korišćenje.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Vozila na prezentaciji bila su opremljena sa tri pogonske grupe. Radi se o dva benzinska agregata i jednom dizelašu iz PSA grupacije. Reč je o trocilindarskim turbo agregatima od 1,2 litra zapremine, snage 110 odnosno 130 KS. U ponudi će biti i najslabiji atmosferski benzinac sa 81 konjskom snagom. Dizel je zapremine 1,6 litara sa 120 konjskih snaga i obrtnim momentom od 300 Nm. Svi će dolaziti s pogonom na prednje točkove, a 4×4 nije predviđen ni kao opcija.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Nakon kraćeg upoznavanja sa test rutom, naš izbor je pao na agregat od 130 konjskih snaga, “uparen” sa šestostepenim manuelnim menjačem. Vozeći po uskim i krivudavim putevima Veneto regije, Crossland X je iskazao solidan potencijal. Kratki prenosni odnosi prva tri stepena prenosa manuelnog menjača su se pokazali vrlo efikasnim prilikom većih uspona i oštrih krivina. Profilisano sedište vozača dobro drži u krivinama, što je pohvalno za ovu klasu vozila. Na kratkim pravcima, dugački raspon četvrte “brzine” smiruje strasti i zvuk u kabini postaje prijatno tih. Generalni utisak je da je zvučna izolacija urađena odlično i baš po meri temperamentnijih vozača.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    I još jedna stvar koja do sada nije bila primetna na ranijim Opelovim modelima. Primetili smo odsustvo prepoznatljive tvrdoće „Nemaca“. Mekše ogibljenje, kao rezultat korišćenja PSA platforme, umanjuje voznu dinamiku, ali čini ovaj automobil onim što on zapravo i treba da bude, pravi porodični prevoz adekvatan za udobnu gradsku vožnju, ali i duža putovanja bez većeg zamora. Deklarisane potrošnje benzinskog turbo agregata od 130 KS kreću se od 4,5 do 6,5 litara na 100 km, a mi smo, očekivano, zabeležili nešto veću potrošnju koja se kretala u rasponu od 6,0 do 8,5 litara. Ipak, noga na gasu nam, razumljivo, bila malo „teža“.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Nakon sumiranih utisaka sa preliminarne vožnje, možemo da zaključimo da će Opel Crossland X imati lepu budućnost. Nažalost, čak i ako će možda baciti na margine neke starije i dobro pozicionirane modele ovog brenda, poput klasičnog monovolumena Meriva. U krajnjoj liniji, krosover koncepcija mu omogućava da ponudi više od klasičnog monovolumena, jer povišen klirens i zaštitne oplate u određenoj meri dozvoljavaju silazak sa asfalta, čineći automobil podobnijim za vožnju u oblastima gde su putevi lošijeg kvaliteta i nisu uvek presvučeni asfaltom.

    Predrag Kalem/TopSpeed


    OPEL CROSSLAND X
    Karoserija
    krosover, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.212 x 1.765 x 1.605 mm, međ. rast. 2.604 mm; masa 1.200 kg, prtljažnik 410-520 lit.
    Motor benzin, R3, turbo; 1.199 ccm; 130 KS pri 5.500 o/min; 230 Nm pri 1.750 o/min
    Transmisija ručna; šest stepeni, pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Pneumatici 205/60 R16
    Performanse 0-100 km/h za 9,1 s; 206 km/h; 5,1 lit/100 km, 116 g CO2/km

    Ocena
    + Univerzalnost, udobnost, motor
    – Manjak prostora pozadi za odrasle putnike

    Utisak
    Opel Crossland X predstavlja pravo osveženje, ne samo u ponudi Opela, već i u kompletnom B krosover segmentu

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: crossland x, crossover, krosover, monovolumen, opel, psa grupa, test